ID
Títol
Data d'inici
Data de finalització
Descripció
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Adreça
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
Etiquetes
Categoria
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
Aforament
Inscripció
Cos
Cercador/Codi
Url Inscripcions
Identificador secundari
Conjunt de dades
Últim canvi
agendadiba412838669 3a. Reunió amb ajuntaments 'L'aplicació del Pla de Barris, anys després' 2024-05-13 00:00:00 2024-05-13 23:59:59 Des de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana de la Diputació de Barcelona, s'ha portat a terme un procés de reflexió sobre l’experiència de l’aplicació de la “Llei de Barris” del 2004 en els ens locals de la demarcació de Barcelona, amb una sèrie de reunions programades amb alguns ajuntaments en varies sessions. 41.3876670,2.1487581 1 Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana; Sanz Sánchez, Rosa; 11 - Ciutats i comunitats sostenibles; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona; Urbanisme i habitatge; Personal directiu professional; Reunió; Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana area_durbanisme_habitatge_i_regeneracio_urbana; sanz_sanchez_rosa; 11__ciutats_i_comunitats_sostenibles; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona; urbanisme_i_habitatge; personal_directiu_professional; reunio; area_durbanisme_habitatge_i_regeneracio_urbana De 16:30 h a 18:30 h <p>Sra Rosa Sanz Sánchez ¡, Coordinadora de l'Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana,</p> <p>Sr. Ferran Barba Boada, Cap del Servei d'Urbanisme</p> <p>Sr. Jordi Mas, assessor Abric Rehabilitació, S.L.</p> <p>Representants dels ajuntaments :</p> <p>Terrassa, Mataró, Santa Coloma de Gramenet, Cornella de Llobregat i El Prat de Llobregat</p> nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba412838347 Reunión amb TechFriendly seguiment Formulari de sol·licitud recurs Regeneració Urbana 2024-05-09 00:00:00 2024-05-09 23:59:59 41.3877073,2.1487044 1 Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana; Sanz Sánchez, Rosa; 11 - Ciutats i comunitats sostenibles; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona; Urbanisme i habitatge; Personal directiu professional; Reunió; Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana area_durbanisme_habitatge_i_regeneracio_urbana; sanz_sanchez_rosa; 11__ciutats_i_comunitats_sostenibles; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona; urbanisme_i_habitatge; personal_directiu_professional; reunio; area_durbanisme_habitatge_i_regeneracio_urbana De 16:00 h a 17:00 h <p>Sra. Rosa Sanz Sánchez, Coordinadora de l'Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana de la Diputació de Barcelona</p> <p>Sr. Ferran Barba Boada, Cap del Servei d'Urbanisme de la Diputació de Barcelona</p> <p>Sra. Montserrat Escudé Mestre, Tècnica Assessora</p> <p>Sra Geana Leschko de Tech Friendly</p> <p>Sra. Laura Soto de Techfriendly</p> nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba409123599 Sant Boi de Llobregat: exposició per a la prevenció del consum de drogues 'Controles'? 2024-04-24 00:00:00 2024-05-24 23:59:59 Exposició adreçada a adolescents, joves, adults, professionals i famílies. https://www.diba.cat/documents/130988559/381209780/Imatge+oficial+Controles.png/d6e18a6b-2758-8c9c-f283-8f4159c15f24?t=1671188366728 https://www.diba.cat/web/spott/-/sant-boi-de-llobregat-exposicio-per-a-la-prevencio-del-consum-de-drogues-controles- Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer. C/ Baldiri Aleu, 6, Sant Boi de Llobregat (Barcelona) Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer. C/ Baldiri Aleu, 6, Sant Boi de Llobregat (Barcelona) 41.3409611,2.0360753 1 De dimarts a divendres de 9:30h a 14:30h visites concertades i de 15:30h a 19h obert al públic. Vols una visita concertada? envia'ns un correu electrònic a spott@diba.cat https://www.diba.cat/documents/130988559/407012969/2024_Triptic+Controles_exp+presencial+WEB.pdf/003c688b-6c2b-6e13-3e11-8134dab626e4?t=1709554996850 L’exposició 'Controles?' proporciona informació sobre les drogues i l’ús problemàtic de pantalles i treballa els factors de protecció per prevenir-ne el consum. Està adreçada a tres col·lectius: adolescents d’entre 12 i 15 anys, joves a partir dels 16 anys, famílies, professionals i adults que desitgin informació sobre la temàtica. Actualment l’exposició també disposa d'un format digital, consistent en un tour virtual 360º i la recreació dels panells en 3D.Segueix-nos a les xarxes socials nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba409013789 Sabadell: taller per a famílies d'habilitats educatives en el bon ús de les pantalles a l'àmbit familiar 2024-05-06 18:00:00 2024-05-08 20:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. https://www.diba.cat/documents/130988559/381215976/Captura+de+pantalla+tallers.png/5386cb7b-316c-326a-535e-35f82f6fcfdb?t=1697443058616 https://www.diba.cat/web/spott/-/sabadell-taller-per-a-families-d-habilitats-educatives-en-el-bon-us-de-les-pantalles-a-l-ambit-familiar Auditori del 2º pis del Casal Pere IV. Rambla, nº69. 08201, Sabadell (Barcelona) Auditori del 2º pis del Casal Pere IV. Rambla, nº69. 08201, Sabadell (Barcelona) 41.5445098,2.1103098 1 Diputació de Barcelona (2 hores per sessió) https://www.diba.cat/documents/130988559/381215976/2023-2024+Continguts+tallers+fam%C3%ADlies+i+pantalles.pdf/4d79f512-8713-a545-3bd0-b38befa4c2f4?t=1704885281289 Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba406245946 Sistemes de protecció passiva contra incendis (PPCI) dels edificis 2024-04-11 09:30:00 2024-04-25 13:30:00 https://www.diba.cat/web/hua/-/sistemes-de-proteccio-passiva-contra-incendis-ppci-dels-edificis-1 Aula S7 planta -1 Edifici 25. Recinte de l’Escola Industrial. C/ Comte d’Urgell, 187. Barcelona Aula S7 planta -1 Edifici 25. Recinte de l’Escola Industrial. C/ Comte d’Urgell, 187. Barcelona 1 Dates: 11, 18 i 25 d’abril 2024 PresentacióLa Gerència d’Urbanisme, Habitatge i Activitats organitza, amb l’Associació Clúster de seguretat contra incendis de Catalunya aquest curs amb l’objectiu de formar als tècnics municipals sobre la necessitat d'exigir una correcta instal·lació, certificació i manteniment dels elements de protecció passiva que s'instal·lin en edificis.Així com donar a conèixer als tècnics municipals la Guia de manteniment i bones pràctiques dels sistemes de protecció passiva contra incendis, i la Instrucció tècnica SP-136 de Certificació de productes de PPCI.ContingutIntroducció a la protecció passiva contra incendisLa instrucció tècnica complementària SP 136Guies tècniques i altres documents de referènciaReacció al focEstructures portants: estructures metàl·liques, estructures de formigó, forjats mixtes de xapa col·laborant, estructures de fustaSistemes de sectorització I: parets i falsos sostres, franges tallafocs, conductes de ventilació i extracció de fums, segellats de penetracions i comportes tallafocs i reixetes.Sistemes de sectorització II: Portes tallafocDestinatarisTècnics d’activitats, enginyers, arquitectes i altre personal tècnic dels ens locals.InscripcionsEl període d'inscripció es tancarà un cop s'hagin assolit les places ofertades, o en tot cas, 10 dies abans de l'inici del curs. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat; les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds.Podeu fer efectives les vostres inscripcions al següent enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-05 22:42
agendadiba409520888 Consells pràctics que ens fan la vida més fàcil, mobilitat segura i prevenció de caigudes [Sant Boi de Llobregat] 2024-05-17 11:00:00 2024-05-17 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/caigudes.JPG/f48918c8-4120-3c23-6d20-d6a6f0d6b822?t=1675077283544 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/consells-practics-que-ens-fan-la-vida-mes-facil-mobilitat-segura-i-prevencio-de-caigudes-sant-boi-de-llobregat-duplica-1 Casal GG de Barri Centre C/ Lluis Castells, 25, Sant Boi de Llobregat Casal GG de Barri Centre C/ Lluis Castells, 25, Sant Boi de Llobregat 41.3464080,2.0375220 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba409520876 Consells pràctics que ens fan la vida més fàcil, mobilitat segura i prevenció de caigudes [Sant Boi de Llobregat] 2024-05-13 11:00:00 2024-05-13 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/caigudes.JPG/f48918c8-4120-3c23-6d20-d6a6f0d6b822?t=1675077283544 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/consells-practics-que-ens-fan-la-vida-mes-facil-mobilitat-segura-i-prevencio-de-caigudes-sant-boi-de-llobregat- Casal GG de Cooperativa c/ Pau Casals, 7, Sant Boi de Llobregat Casal GG de Cooperativa c/ Pau Casals, 7, Sant Boi de Llobregat 41.3571680,2.0300690 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba408933514 Coneix el Servei Local de Teleassistència [Olost] 2024-05-22 11:00:00 2024-05-22 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/coneix+slt.JPG/5a7dcf3c-9a72-19af-3a54-9a05ad6424b9?t=1675077284755 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/coneix-el-servei-local-de-teleassistencia-olost- Casal d'avis Xarxa Activa't Ctra. Gironella, 5, 2a planta. Olost Casal d'avis Xarxa Activa't Ctra. Gironella, 5, 2a planta. Olost 41.9853840,2.0966180 https://www.diba.cat/documents/130988625/373166414/GENERIC-CAT_LF.pdf/81accc8c-b8ca-c1fc-987e-e5af2e0cb362?t=1659000808648 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba409521033 Consells pràctics que ens fan la vida més fàcil, mobilitat segura i prevenció de caigudes [Sant Boi de Llobregat] Duplica 2 2024-05-09 11:00:00 2024-05-09 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/caigudes.JPG/f48918c8-4120-3c23-6d20-d6a6f0d6b822?t=1675077283544 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/consells-practics-que-ens-fan-la-vida-mes-facil-mobilitat-segura-i-prevencio-de-caigudes-sant-boi-de-llobregat-duplica-2 Casal de GG de Vinyets C/ Bonaventura Aribau, 10-12, Sant Boi de Llobregat Casal de GG de Vinyets C/ Bonaventura Aribau, 10-12, Sant Boi de Llobregat 41.3401340,2.0439820 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba408933004 Mantenir una ment activa [Puig-Reig] 2024-04-24 17:00:00 2024-04-24 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/ment+activa+%281%29.jpg/17f2fc56-40d6-1fc9-19bc-d7f33b87d4b1?t=1675077278898 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/mantenir-una-ment-activa-puig-reig- Casal de la Gent Gran Sala d'actes Dr. Llaveries Carrer Joan Maragall, 6, Puig - Reig Casal de la Gent Gran Sala d'actes Dr. Llaveries Carrer Joan Maragall, 6, Puig - Reig 41.9756950,1.8781920 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba409520361 Coneix el Servei Local de Teleassistència [Sant Llorenç d'Hortons] 2024-05-09 11:00:00 2024-05-09 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/coneix+slt.JPG/5a7dcf3c-9a72-19af-3a54-9a05ad6424b9?t=1675077284755 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/coneix-el-servei-local-de-teleassistencia-sant-llorenc-d-hortons- Casal de la Gent Gran de Sant Llorenç d' Hortons Carrer de la Diputació 27, Sant Llorenç d'Hortons Casal de la Gent Gran de Sant Llorenç d' Hortons Carrer de la Diputació 27, Sant Llorenç d'Hortons 41.4667690,1.8251220 https://www.diba.cat/documents/130988625/373166414/GENERIC-CAT_LF.pdf/81accc8c-b8ca-c1fc-987e-e5af2e0cb362?t=1659000808648 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba408633718 Coneix el Servei Local de Teleassistència [Santa Eugènia de Berga] 2024-05-31 10:30:00 2024-05-31 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/coneix+slt.JPG/5a7dcf3c-9a72-19af-3a54-9a05ad6424b9?t=1675077284755 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/coneix-el-servei-local-de-teleassistencia-santa-eugenia-de-berga- Centre de dia C/ Escoles s/n, Santa Eugènia de Berga Centre de dia C/ Escoles s/n, Santa Eugènia de Berga 41.9022400,2.2851190 https://www.diba.cat/documents/130988625/373166414/GENERIC-CAT_LF.pdf/81accc8c-b8ca-c1fc-987e-e5af2e0cb362?t=1659000808648 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat.Activitat gratuïta, per a més informació consulta al teu ajuntament. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba408633288 Coneix el Servei Local de Teleassistència [Sant Julià de Vilatorta] 2024-04-26 10:30:00 2024-04-26 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/coneix+slt.JPG/5a7dcf3c-9a72-19af-3a54-9a05ad6424b9?t=1675077284755 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/coneix-el-servei-local-de-teleassistencia-sant-julia-de-vilatorta- Centre de dia, C/ Marquesos de Vilallonga,24, Sant Julià de Vilatorta Centre de dia, C/ Marquesos de Vilallonga,24, Sant Julià de Vilatorta 41.9246320,2.3258400 https://www.diba.cat/documents/130988625/373166414/GENERIC-CAT_LF.pdf/81accc8c-b8ca-c1fc-987e-e5af2e0cb362?t=1659000808648 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat.Activitat gratuïta, per a més informació consulta al teu ajuntament. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba409819145 Reunió Ajuntament Esparreguera 2024-04-09 11:00:00 2024-04-09 12:00:00 Edifici Serradell Trabal, Recinte Llars Mundet, Pg. Vall d'Hebron, 171. Barcelona Edifici Serradell Trabal, Recinte Llars Mundet, Pg. Vall d'Hebron, 171. Barcelona 41.4371224,2.1445578 1 Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat; Argüelles Busto, Estrella; Esdeveniments; Personal directiu professional; Alta direcció i gerents; Muñoz Luque, José; Reunió; Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat area_de_sostenibilitat_social_cicle_de_vida_i_comunitat; arguelles_busto_estrella; esdeveniments; personal_directiu_professional; alta_direccio_i_gerents; munoz_luque_jose; reunio; sostenibilitat_social_cicle_de_vida_i_comunitat <p>Sra. Estrella Argüelles Busto, coordinadora de l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat</p> <p class='x'>Sr. Josep Muñoz Luque, gerent de Serveis Socials </p> <p>Sra. Anna Moral Gironés,cap d’Àrea de Drets Socials i Ciutadania de l'Ajuntament d'Esparreguera</p> <p>Sra. Rebeca Tevar, cap de Servei de Serveis Socials de l'Ajuntament d'Esparreguera</p> <p> </p> nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba409819674 Reunió Ajuntament Gava 2024-04-10 13:00:00 2024-04-10 14:00:00 Edifici Serradell Trabal, Recinte Llars Mundet, Pg. Vall d'Hebron, 171. Barcelona Edifici Serradell Trabal, Recinte Llars Mundet, Pg. Vall d'Hebron, 171. Barcelona 41.4371224,2.1445578 1 Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat; Argüelles Busto, Estrella; Esdeveniments; Personal directiu professional; Alta direcció i gerents; Muñoz Luque, José; Reunió; Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat area_de_sostenibilitat_social_cicle_de_vida_i_comunitat; arguelles_busto_estrella; esdeveniments; personal_directiu_professional; alta_direccio_i_gerents; munoz_luque_jose; reunio; sostenibilitat_social_cicle_de_vida_i_comunitat <p>Sra. Estrella Argüelles Busto, coordinadora de l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat</p> <p class='x'>Sr. Josep Muñoz Luque, gerent de Serveis Socials </p> <p>Sra. <span style='font-size: 1rem; letter-spacing: 0.45px; text-align: inherit;'>Cristina Agustí nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba409820086 Reunió Observatori per a la Transformació Social 2024-04-10 16:00:00 2024-04-10 17:00:00 Edifici Serradell Trabal, Recinte Llars Mundet, Pg. Vall d'Hebron, 171. Barcelona Edifici Serradell Trabal, Recinte Llars Mundet, Pg. Vall d'Hebron, 171. Barcelona 41.4371224,2.1445578 1 Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat; Argüelles Busto, Estrella; Esdeveniments; Personal directiu professional; Alta direcció i gerents; Muñoz Luque, José; Reunió; Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat area_de_sostenibilitat_social_cicle_de_vida_i_comunitat; arguelles_busto_estrella; esdeveniments; personal_directiu_professional; alta_direccio_i_gerents; munoz_luque_jose; reunio; sostenibilitat_social_cicle_de_vida_i_comunitat <p>Sra. Estrella Argüelles Busto, coordinadora de l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat</p> <p class='x'>Sr. Josep Muñoz Luque, gerent de Serveis Socials </p> <p>Sra. Raquel León, vocal del patronat</p> <p>Sr. Joan Segarra, president executiu </p> <p> </p> nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba408933240 Al teu costat, fem un entorn més segur, prevenció de robatoris i estafes [Castelldefels] 2024-05-31 12:00:00 2024-05-31 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/mossos+%281%29.jpg/8a5eb6de-7f72-f951-a69b-3d07cd845c14?t=1675077280115 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/al-teu-costat-fem-un-entorn-mes-segur-prevencio-de-robatoris-i-estafes-castelldefels- Edifici de la República Carrer d'Arcadi Balaguer, 25,Castelldefels. Edifici de la República Carrer d'Arcadi Balaguer, 25,Castelldefels. 41.2802240,1.9763910 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba409518416 Consells pràctics que ens fan la vida més fàcil, mobilitat segura i prevenció de caigudes [Castelldefels] 2024-04-26 12:00:00 2024-04-26 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/caigudes.JPG/f48918c8-4120-3c23-6d20-d6a6f0d6b822?t=1675077283544 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/consells-practics-que-ens-fan-la-vida-mes-facil-mobilitat-segura-i-prevencio-de-caigudes-castellefels- Edifici de la República Carrer d'Arcadi Balaguer, 29,Castelldefels. Edifici de la República Carrer d'Arcadi Balaguer, 29,Castelldefels. 41.2802240,1.9763910 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba408633245 Coneix el Servei Local de Teleassistència [Gurb] 2024-04-19 10:30:00 2024-04-19 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/coneix+slt.JPG/5a7dcf3c-9a72-19af-3a54-9a05ad6424b9?t=1675077284755 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/coneix-el-servei-local-de-teleassistencia-gurb- Mas Esperança s/n Gurb Mas Esperança s/n Gurb 41.9399350,2.2431120 https://www.diba.cat/documents/130988625/373166414/GENERIC-CAT_LF.pdf/81accc8c-b8ca-c1fc-987e-e5af2e0cb362?t=1659000808648 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba409759681 La costa des del mar en caiac 2024 2024-06-29 09:45:00 2024-07-07 13:00:00 Inscripcions exhauridesExcursió amb caiac per gaudir dels paisatges i cales entre Sitges i Vilanova. Navegarem pel tram de costa anomenat “Els Colls i Miralpeix” acompanyats d'un guia que donarà a conèixer el valor ambiental de la fauna i flora dels seus penya-segats.Per a tots els públics, a partir de 12 anys. https://www.diba.cat/documents/7543782/409759302/caiac_pixiz.jpg/e762eb9a-2d0e-bb44-b7b5-35a2289a79a6?t=1712819355635 https://www.diba.cat/web/cem/-/la-costa-des-del-mar-en-caiac-2024 NOOTKA KAYAK & SUP: Passeig Marítim 80 de Sitges NOOTKA KAYAK & SUP: Passeig Marítim 80 de Sitges 41.2271169,1.7894064 1 Descripció de l'activitat9:45-10:00 h: Benvinguda: El punt de trobada és a la platja de les Anquines de Sitges a NOOTKA KAYAK & SUP: Passeig Marítim 80 de Sitges.10:00 h - 12:00 h: Presentació de l'activitat i repartiment del material. No es requereix d'experiència prèvia. Abans d'anar a l'aigua us ensenyarem la tècnica bàsica de paleig. Ens pugem als caiacs i anem a l'aigua.12:00 h: Tornem a Nootka i tancament de l'activitat. És una activitat a l'aire lliure, recordeu de portar gorra, ulleres de sol, aigua i crema solar.Els Colls i MiralpeixL'Espai Natural dels Colls i Miralpeix amb 2,5 km d'extensió i 379 ha de superfície entre els municipis de Sitges i Vilanova i la Geltrú representa una de les zones litorals sense urbanitzar entre les costes de Barcelona i Tarragona. Es tracta d'un espai agroforestal costaner amb cales i zones de penya-segats (en la vessant litoral) i masses forestal i agrícoles (en la vessant interior terrestre). Aquest conjunt d'hàbitats afavoreix a una rica biodiversitat, destacant la vegetació pròpia d'ambients litorals així com diferents espècies d'ocells, rèptils i amfibis amenaçades i d'alt interès per a la conservació. Amb aquest conjunt de valors, la zona està protegida per la Xarxa Natura 2000 així com pel Pla d'espais d'interès natural de Catalunya, conformant-se una de les zones d'alt valor ambiental de la comarca del Garraf. A l'espai marí, trobem la presència de praderies de posidònia (Posidonia oceanica) així com el gram (Cymodocea nodosa), dues espècies de fanerògames marines d'alt valor ambiental i que conformen els anomenats 'boscos' submarins de la Mediterrània, i que afavoreixen a centenars d'espècies marines que troben refugi i alimentació.InscripcionsOferim dues sortides: la primera el dia 29 de juny i la segona el 7 de juliol. Us podeu inscriure a una de les duesInscripcions exhauridesOrganització i col·laboracionsActivitat organitzada des del Centre d'Estudis del Mar amb la col·laboració de NOOTKA KAYAK & SUP nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba404946132 V Espai Confluències 2024-06-05 10:00:00 2024-06-05 13:00:00 La cinquena edició de l’Espai Confluències aborda el tema de la Intel·ligència Artificial, atenent el context actual d'irrupció i generalització d'aquesta disciplina. En un debat tecnològic tan candent i de tal magnitud, el sector cultural no en pot quedar al marge. https://www.diba.cat/web/opc/-/v-espai-confluencies NOVA DATA: 5 DE JUNY Presencial: Sala Teatre de l’espai Francesca Bonnemaison. Carrer de Sant Pere Més Baix, núm. 7, Barcelona. En línia: Plataforma Zoom. Enviament de l’enllaç uns dies abans, prèvia inscripció. NOVA DATA: 5 DE JUNY Presencial: Sala Teatre de l’espai Francesca Bonnemaison. Carrer de Sant Pere Més Baix, núm. 7, Barcelona. En línia: Plataforma Zoom. Enviament de l’enllaç uns dies abans, prèvia inscripció. 41.3866901,2.1761367 1 Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona; Jornades, congressos i seminaris; 2024; Formació; Formació de la Xarxa de Museus Locals activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona; jornades_congressos_i_seminaris; 2024; formacio; formacio_de_la_xarxa_de_museus_locals 3h. Sessió híbrida: presencial + virtual. <p>Directors i personal tècnic dels museus de la XML. Personal tècnic de cultura</p> La IA té una part de recerca aplicada que és útil a qualsevol model científic en la gestió de dades i l’automatització de processos, per obtenir resultats i fer propostes. Ens inquieta la capacitat d’aprendre que té i, encara més, la de generar noves respostes que assenyalen perspectives desconegudes. Quines oportunitats i millores pot significar la IA per a les tasques que desenvolupem en el nostre dia a dia? Però també, quines amenaces o perills pot implicar? Com podem vetllar i garantir que sigui la nostra aliada i treure profit de les aplicacions?Així doncs, les Confluències d’enguany volen aportar un espai de reflexió i debat sobre la IA, el seu impacte social i ètic i sobre les implicacions que pot tenir per al sector cultural, museístic i patrimonial i, en definitiva, quin paper pot tenir per al progrés i benestar de la nostra societat i per a l’evolució de la humanitat.Tractarem aquestes qüestions amb Ramon López de Mántaras, Professor d’Investigació emèrit del CSIC a l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA), del qual fou fundador i director, i Lluís Nacenta, escriptor, músic i investigador en l’espai de confluència de la música, l’art, la tecnologia i la ciència i comissari de l’exposició «Intel·ligència artificial» del CCCB. Conxa Rodà, codirectora del Congrés Internacional de Museus i Estratègies Digitals (CIMED), conduirà el diàleg i el debat amb els assistents. PROGRAMA09:30 h: Rebuda dels assistents10:00 h: Benvinguda institucional a càrrec de la Diputació de Barcelona10:10 h - 10:50 h: És realment intel·ligent la IA? | Ramon López de Mántaras10:50 h - 11:30h: Cultura artificial | Lluís Nacenta11:30 h - 12:00: Pausa-cafè12:00 h - 13:00 h: Taula rodona: diàleg-debat i torn obert de preguntes | modera: Conxa Rodà Descarrega't el programa complet Inscripció gratuïta. Si ja vas fer la inscripció, no és necessari tornar-la a fer.A través del Gestforma (personal que treballa als ens locals de la província de Barcelona): Assistència presencial / Assistència en línia.Inscripcions per al públic general (sense accés al Gestforma): a través d'aquest enllaç. Servei de traducció simultània al castellà a través de la plataforma Zoom.Es lliurarà acreditació d’assistència a les persones que ho hagin sol·licitat en la inscripció.Contacte: opc.jornadesmuseus@diba.cat nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba409018771 Ple ordinari de la Diputació de Barcelona del mes d'abril de 2024 2024-04-25 12:00:00 2024-04-25 23:59:59 La Diputació de Barcelona celebra el Ple ordinari del mes d'abril de 2024. Començarà a les 12h i es podrà seguir en directe a través de www.diba.cat i des de Youtube. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/ple-ordinari-de-la-diputacio-de-barcelona-del-mes-d-abril-de-2024 Paranimf de l'Escola Industrial (C/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona Paranimf de l'Escola Industrial (C/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona 41.3889663,2.1492671 1 https://www.diba.cat/documents/366552789/410199982/Ple_abril_2024.pdf/0b162d48-c357-4ac7-ca4e-35d8f0c26c6e?t=1713524924307 Podeu consultar l'ordre del dia clicant aquí. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba401178855 Els joves com a agents culturals 2024-06-11 10:00:00 2024-06-11 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/els-joves-com-a-agents-culturals Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 Els joves tenen un paper determinant en la cultura, com a impulsors i agents de primer ordre. La innovació, la creativitat i les noves idees són inherents als joves que busquen obrir-se un camí en l’intricat món de la cultura, ja sigui com a gestors culturals, com a agents i dinamitzadors que actuen de manera independent o bé com a creadors. Sovint, però, troben molts obstacles per poder exercir la seva tasca, ja sigui per poder mostrar la seva creativitat o bé treballar amb el teixit cultural i les institucions. Des del món cultural cal estar atent als moviments dels joves, atendre les seves necessitats i donar-los suport més enllà de les qüestions merament crematístiques. Treballar amb els joves significa creure en la idea dels agents culturals que proporcionen vitalitat, dinamisme i creativitat a la vida cultural dels nostres municipis. Aquest curs vol obrir vies i proporcionar recursos per tal que els municipis treballin amb els joves, així com mostrar bones pràctiques i establir un diàleg amb els assistents per intercanviar punts de vista i abordar, d’aquesta manera, les estratègies més eficients i obertes per tal de col·laborar de manera estreta amb els joves. Això vol dir que els tècnics, gestors i responsables culturals han de saber parar l’orella, sortir al carrer i estar a l’aguait del que succeeix en els carrers dels seus municipis. El següent pas ha de ser contactar amb els joves agents i establir-hi ponts de diàleg i de cooperació. Mostrar la creativitat existent és una tasca important, però encara ho és més impulsar la creativitat jove des de la mateixa base.PROGRAMA 10:00 - 11:00 h: Els agents culturals joves nominatim/OK Agenda corporativa 2024-06-05 22:42
agendadiba401123659 L’organització d’activitats literàries des dels municipis 2024-02-12 10:00:00 2024-02-12 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/l-organitzacio-d-activitats-literaries-des-dels-municipis Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 Presencial (CERC) Els ajuntaments estan realitzant un gran desplegament d’activitats relacionades amb la literatura, tot promovent presentacions, recitals i rutes, així com la reivindicació d’autors traspassats i la potenciació de la literatura més jove. Però crear activitats literàries implica aturar-se en una sèrie de qüestions que s’han de tenir en compte de manera ineludible, com ara dialogar amb els agents culturals del municipi, amb les llibreries, amb les biblioteques i amb els lectors i lectores del municipis, que poden estar associats o bé formar part de clubs de lectura. I també comporta parlar amb persones que poden actuar de prescriptors. A banda d’aquests elements també és necessària una informació constant i gairebé diària sobre el que s’està coent en el món literari. Més enllà del soroll de les xarxes cal un treball conjunt amb tots els agents esmentats anteriorment per cenyir-se a criteris de qualitat i de potenciació de la literatura i dels seus creadors. Dins de les activitats literàries els recitals poètics ocupen un lloc destacat i han proliferat per tot el territori, de vegades en forma de festivals que incloent també altres arts, principalment la música. Tot això ens ho explicaran Míriam Cano i Clara Saperes. ObjectiusIncidir en la importància de la lectura en la nostra societatDeterminar el paper de primer ordre dels agents culturals per tal de dinamitzar la lectura i la creació d’activitats literàries en els municipisDetallar els passos que cal tenir en compte a l’hora de crear activitats literàries i recitalsConcretar aspectes organitzatius de les activitats literàries, des del pressupost a les col·laboracions i detalls tècnicsAportar recursos per tal de fomentar la lectura entre la població, especialment entre els jovesContingutsLes activitats literàries i els recitalsQuè cal fer per programar activitats literàries?La col·laboració amb els agents del municipiEls festivals de literatura: com singularitzar-losEl suport a la creació literària des dels municipisFent que augmenti l’interès per la literatura: propostes i estratègies PROGRAMA DOCENTS Clara Saperas és fundadora i directora de Tramoia Produccions Culturals, una entitat de serveis culturals que treballa sobretot en l'àmbit de la literatura, el foment de la lectura i la divulgació del patrimoni literari contemporani. L'entitat compta amb una àmplia visió i experiència consolidada participant en esdeveniments i programes relacionats amb el fet literari arreu del territori català. A mode d'exemple, coordina i programa el cicle Poesia als Parcs, de la Diputació de Barcelona, des de 2015, però també ha treballat en esdeveniments de referència com el Festival Mot, la Mostra d'espectacles literaris, Litterarum o múltiples programacions vàries en el marc de biblioteques i altres equipaments. Tramoia estableix aliances i complicitats amb altres agents, investiga formats innovadors i vincula disciplines artístiques, llenguatges creatius i àrees de pensament, per tal d’arribar a públics diversos, millorar l’experiència i fidelitzar els habituals. Míriam Cano (Molins de Rei, 1982) és periodista i escriptora. Ha publicat tres poemaris: Buntsandstein (Viena, 2013), guanyador del premi Martí Dot 2012, Ancoratge (Terrícola, 2016) i Vermell de Rússia (Labreu, 2020) i el conte 'La Comuna de París' dins el volum conjunt Cremen Cels (LaBreu edicions, 2017) amb Martí Sales i Antònia Vicens. Ha traduït una selecció de poemes d'Emily Dickinson (Edicions Poncianes, 2017), Cartes a un Amic Alemany, d'Albert Camus ( Lleonard Muntaner Ed., 2019), Bluets, de Maggie Nelson (L'Altra 2021) i Una Onada, de John Ashbery (Lleonard Muntaner, 2022).Ha col·laborat en diversos mitjans culturals catalans com a articulista i periodista literària i és co-directora de l'Escola Bloom. ENTREVISTA A MÍRAM CANO nominatim/OK Agenda corporativa 2024-06-05 22:42
agendadiba401124696 Espai claustre amb Esteve Plantada: La cultura com a prioritat: per què hem de situar la cultura al capdavant de tot? 2024-03-05 10:00:00 2024-03-05 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/espai-claustre-amb-esteve-plantada-la-cultura-com-a-prioritat-per-que-hem-de-situar-la-cultura-al-capdavant-de-tot- Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 Presencial (CERC) Que la cultura hauria de situar-se com una de les prioritats de qualsevol govern, juntament amb l’educació, és una asserció que ben pocs tècnics i tècniques culturals contradirien. Però any rere any el món de la cultura veu com els pressupostos són reduïts i en canvi les qüestions a atendre augmenten de manera exponencial. Lluny de la petjada que la Mancomunitat i la República atorgaren a la cultura, avui dia hem relegat el seu abast a xifres sovint irrisòries i incapaces d’actuar com a revulsiu. Aquest Espai Claustre està dissenyat per debatre la importància que ha de tenir la cultura en les nostres vides, de manera que passi a ser considerada com un dret essencial i com un conjunt de serveis de primer ordre per a la ciutadana. Això té a veure en primer lloc amb els pressupostos que s’hi destinen, però també amb les prioritats que cal cobrir i atendre amb aquests diners. Per capgirar la situació és essencial entendre d’on venim, quines polítiques culturals s’han seguit fins al moment i quines n’han estat les prioritats. Però sobretot hem de saber cap a on anem i sobretot quins objectius volem assolir per als nostres municipis i per al conjunt del país. ObjectiusPosar èmfasi en la necessitat de situar la cultura com a prioritat de les polítiques públiquesDetallar el procés històric de les polítiques culturals pel que fa a les prioritats d’inversióRemarcar perquè és important que la cultura sigui considerada un dels eixos bàsics de la societat i no pas un aspecte menorIncidir en la necessitat d’establir pressupostos racionals i equilibrats en el marc de la cultura, per tal d’atendre’n totes les necessitatsDebatre el paper dels drets culturals en el context actualContingutsLa cultura com a centre de les polítiques públiques. Com es pot revertir la situació actual?Les polítiques culturals i les seves prioritats al llarg dels últims decennisCriteris d’eficàcia i eficiència en els pressupostos públicsLa necessitat d’introduir la cultura en el centre dels discursos i les polítiques públiquesLa cultura en els nostres municipis: en quin punt som?Per un nou pacte cultural: objectius i estratègies DOCENT Esteve Plantada (Granollers, 1979) és poeta, periodista cultural, crític de cinema i professor del Màster de Periodisme Literari (UAB), on imparteix l’assignatura d’Assaig i Prosa d’idees, i professor de poesia a l’Escola Bloom. També ha estat docent a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès i al Laboratori de Lletres.Com a periodista literari, ha fet d’articulista, cronista, entrevistador i crític, especialitzat en llibres i cinema. Actualment, és crític cinematogràfic del setmanari El Temps, col·laborador a El Món a Rac1 i responsable de l’espai “Literatures” del programa Connecticat (La Xarxa TV). Ha estat cap de Cultura de NacióDigital (2014-2018), director de la revista The Barcelona Review (2007-2008), impulsor de paperllull, la revista digital de l’Institut Ramon Llull, i ha exercit la crítica a: El Punt Avui, Núvol, Barcelona Metròpolis o Caràcters. He estat editor i fundador d’Edicions Terrícola, membre organitzador del cicle Versos Lliures, i teclista d’Els Nens Eutròfics.Ha publicat diversos llibres de poesia, entre els quals: 'A l’ombra dels violins' (1997, Premi Amadeu Oller), 'Fosca Límit' (2015, premi a Millor poemari de l’any segons Llegir.cat), 'Big Bang Llàtzer' (2016, premi Pare Colom de poesia mediterrània) o 'Rastre quimera' (2022, premi Rosa Leveroni). www.esteveplantada.cat ENTREVISTA A ESTEVE PLANTADA nominatim/OK Agenda corporativa 2024-06-05 22:42
agendadiba409530519 Fundació Vedruna Catalunya (Escoles Vedruna)-agenda Daniel Fernández-reunió 2024-04-26 10:00:00 2024-04-26 11:00:00 Rambla de Catalunya, 126-08008 Barcelona - 1a planta Edifici Can Serra Rambla de Catalunya, 126-08008 Barcelona - 1a planta Edifici Can Serra 41.3955350,2.1575980 1 Àrea de Presidència; Fernández González, Daniel; Educació; Personal directiu professional; Reunió; Presidència area_de_presidencia; fernandez_gonzalez_daniel; educacio; personal_directiu_professional; reunio; presidencia <ul> <li>Manel Salas, responsable de l'Àrea Pedagògica i d'Innovació</li> <li>Ramon Rial, Àrea Pedagògica i d'Innovació</li> <li>Mario Mercader, Àrea Pedagògica i d'Innovació</li> <li>Daniel Fernández, director del Gabinet de la Presidència</li> </ul> nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-06 18:27
agendadiba409520773 Consells pràctics que ens fan la vida més fàcil, mobilitat segura i prevenció de caigudes [Gelida] 2024-05-28 11:00:00 2024-05-28 23:59:59 https://www.diba.cat/documents/130988625/354254588/caigudes.JPG/f48918c8-4120-3c23-6d20-d6a6f0d6b822?t=1675077283544 https://www.diba.cat/web/teleassistencia/-/consells-practics-que-ens-fan-la-vida-mes-facil-mobilitat-segura-i-prevencio-de-caigudes-gelida- Sala Santa Llúcia del CIC Gelida C/ Mossèn Jaume Via, 17, Gelida Sala Santa Llúcia del CIC Gelida C/ Mossèn Jaume Via, 17, Gelida 41.4398670,1.8639530 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat.Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu següent: teleassistencia@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22
agendadiba401125017 Els drets culturals. Un debat obert 2024-03-18 10:00:00 2024-03-20 12:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/els-drets-culturals-un-debat-obert Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 41.3955350,2.1575980 1 En els últims anys ha sorgit amb molta força el concepte de drets culturals, com a estendards de la facultat d’accés i com a preservació de tot un seguit de possibilitats culturals que les institucions i les administracions han de garantir als ciutadans. Tanmateix, els drets culturals tenen un llarg recorregut, ja que de manera indirecta apareixen a la Declaració Universal dels Drets Humans del 1948, i són esmentats de manera explícita per la Declaració de Friburg del 2007. Aquest curs està dissenyat per determinar què entenem per drets culturals i quin és el seu abast. Els drets tenen a veure amb l’accés, amb la participació, l’educació i l’equitat a l’hora d’accedir a la cultura, els seus equipaments i les seves institucions. Igualment incideixen en el fet que tots els ciutadans i ciutadans han de poder gaudir de l’educació i la cultura en les mateixes condicions. L’assumpció d’aquests pressupòsits té una clara dimensió política que incideix de ple en el tipus de cultura a què s’opta des dels municipis. Una visió elitista de la cultura tindrà molt menys en compte els drets culturals que no pas una concepció inclusiva, participativa i que garanteixi els interessos de la comunitat. Fer polítiques culturals inclusives i que facilitin l’accés ha de ser una de les prioritats de les polítiques culturals municipals. PROGRAMA 18 de març10:00 - 11:00 h: Drets culturals: antecedents i evolució del concepte11:00 - 12:00 h: Governs locals: compromisos i responsabilitats culturals en clau de drets humans20 de març10:00 - 11:00 h: Planificació estratègica i gestió cultural des d'un enfocament de drets humans: exemples de bones pràctiques11:00 - 12:00 h: Agents, programes i projectes de referència a Catalunya des d'una perspectiva de drets culturals DOCENTS Gemma Carbó Ribugent Directora del Museu de la Vida Rural de la Fundació Carulla. Gestora cultural i doctora en Ciències de l'Educació en l'àmbit de les Polítiques Culturals i Educatives. ENTREVISTA GEMMA CARBÓ nominatim/OK Agenda corporativa 2024-06-05 22:42
agendadiba401178646 La programació en els petits municipis i micromunicipis 2024-05-21 10:00:00 2024-05-23 12:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/la-programacio-en-els-petits-municipis-i-micromunicipis Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 41.3955350,2.1575980 1 Aquest curs té com a objectiu principal analitzar el món de la cultura des de la perspectiva dels petits municipis i dels micropobles, tot evidenciant que hi existeix una rica programació cultural, ben sovint desconeguda pels habitants de les ciutats catalanes. Tanmateix, en els últims anys hi ha una gran vitalitat en els petits municipis, en forma de programacions estables, festivals de música, teatre, dansa i poesia o bé per mitjà d’intervencions artístiques en equipaments culturals o bé a l’aire lliure. Justament aquesta mena de municipis solen tenir un riquíssim patrimoni natural, arquitectònic, històric i etnogràfic, per la qual cosa aquests factors són la llavor per a formulacions contemporànies que connectin la tradició amb les fórmules més arriscades i avantguardistes d’entendre la cultura.El curs, per tant, no vol tant teoritzar des de la distància sinó donar la veu als veritables protagonistes de la cultura en els petits municipis i els micromunicipis. Persones que treballen cada dia per fer realitat activitats i programacions en aquest àmbit. Creure en la grandesa d’allò petit és confiar en totes les enormes potencialitats que presenten aquests nuclis, sovint massa oblidats. Anar del més local al més universal és un dels objectius que es plantegen aquestes dues sessions. PROGRAMA 21 de maig10:00 -11:00 h: Els petits municipis i els micromunicipis: un estat de la qüestió (Ignasi Aldomà, geògraf i professor a la Universitat de Lleida)11:00-12:00 h: Els micromunicipis i la cultura. Joan Solà. President de l’Associació de Micropobles.23 de maig10:00 - 11:00 h: Impulsant la cultura des dels petits municipis. Possibilitats, limitacions i perspectives. Maria Faura, tècnica de cultura de Prats de Lluçanès.11:00 -12:00 h: Experiències culturals en petits municipis:11:00 - 11:30 h: Festival Itinera. Sara Marata11:30 - 12:00 h: Festa Verdaguer. Jordina Boix PONENTS Ignasi Aldomà Buixadé nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-05 22:42
agendadiba409422780 Els joves com a agents culturals (2a edició) 2024-06-27 10:00:00 2024-06-27 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/ext2024/1075-els-joves-com-a-agents-culturals-2a-edicio- c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) 41.3842358,2.1638979 1 Els joves tenen un paper determinant en la cultura, com a impulsors i agents de primer ordre. La innovació, la creativitat i les noves idees són inherents als joves que busquen obrir-se un camí en l’intricat món de la cultura, ja sigui com a gestors culturals, com a agents i dinamitzadors que actuen de manera independent o bé com a creadors. Sovint, però, troben molts obstacles per poder exercir la seva tasca, ja sigui per poder mostrar la seva creativitat o bé treballar amb el teixit cultural i les institucions. Des del món cultural cal estar atent als moviments dels joves, atendre les seves necessitats i donar-los suport més enllà de les qüestions merament crematístiques. Treballar amb els joves significa creure en la idea dels agents culturals que proporcionen vitalitat, dinamisme i creativitat a la vida cultural dels nostres municipis. Aquest curs vol obrir vies i proporcionar recursos per tal que els municipis treballin amb els joves, així com mostrar bones pràctiques i establir un diàleg amb els assistents per intercanviar punts de vista i abordar, d’aquesta manera, les estratègies més eficients i obertes per tal de col·laborar de manera estreta amb els joves. Això vol dir que els tècnics, gestors i responsables culturals han de saber parar l’orella, sortir al carrer i estar a l’aguait del que succeeix en els carrers dels seus municipis. El següent pas ha de ser contactar amb els joves agents i establir-hi ponts de diàleg i de cooperació. Mostrar la creativitat existent és una tasca important, però encara ho és més impulsar la creativitat jove des de la mateixa base.PROGRAMA 10:00 - 11:00 h: Els agents culturals joves nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-05 22:42
agendadiba408861871 Disseny de projectes culturals per a la transformació social (2a edició) 2024-05-27 09:30:00 2024-05-27 13:30:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/disseny-de-projectes-culturals-per-a-la-transformacio-social-2a-edicio- c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) 41.3842358,2.1638979 1 Tots tenim molt present que s’han de crear projectes culturals consistents i ben elaborats. Però no sempre tenim en compte que aquests projectes han d’estar adreçats a bastir una veritable transformació social, capaç de mobilitzar agents culturals, institucions i ciutadans en una acció que tingui en compte la comunitat i que treballi al seu servei. La cultura ha de jugar un paper de mobilització i de transformació de la societat, accentuant el seu caràcter de revulsiu. En aquest paper és del tot oportú parlar de drets culturals, d’igualtat, d’equitat i d’accessibilitat a la cultura. I d’altra banda hem de pensar també en la relació indestriable i necessària que s’estableix entre la cultura i l’educació. A partir d’aquests preliminars el curs s’endinsarà en el disseny de projectes culturals amb voluntat transformadora, tot mostrant casos d’èxit i bones pràctiques, sense obviar els fracassos que s’han produït també en el camí. Alhora s’abordarà l’avaluació dels processos i l’impacte a les nostres realitats, tot mostrant exemples d’implementació als municipis de referència. PROGRAMA 27 de maig9:30 - 10:00 h: El sentit de la cultura en el segle XXI10:00 - 10:15 h: Drets culturals: com garantir-los?10:15 - 11:00 h: Cultura i educació: un binomi necessari11:00 - 11:30 h: Pausa11:30 - 12:30 h: Disseny de projectes culturals amb voluntat transformadora12:30 - 13:30 h: Impactar a les nostres realitats. Exemples inspiradors amb experiències de cultura comunitària DOCENT Helena MinuesaLlicenciada en Humanitats i màster en Gestió del patrimoni cultural, treballa actualment com a tècnica de cultura al Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC). Ha liderat durant més de 14 anys el servei pedagògic dels Museus de Sant Cugat, especialitzant-se en el disseny de propostes que parteixen de l’equitat i la inclusió com a condició sine qua non de la pràctica cultural. D’entre elles, destaquen projectes artístics per vèncer l’estigma de la discapacitat, combatre la soledat de persones que han patit violència o capgirar l’estat establert dels relats més conservadors de la cultura.Ha impartit formació a mida sobre mediació patrimonial i acció cultural en diverses institucions, entre les quals destaquen l'Escola EFA (Associació d'empreses del Lleure, l'Educació i la Cultura) o el Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya, entre d'altres. Aposta clarament per una mirada de la cultura el més àmplia possible, entenent-la com a activadora, generadora i còmplice de la pau social. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-05 22:42
agendadiba406648240 La fase operativa dels plans estratègics de cultura: implementació, seguiment i avaluació 2024-05-07 09:30:00 2024-05-07 13:30:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/la-fase-operativa-dels-plans-estrategics-de-cultura-implementacio-seguiment-i-avaluacio-1 c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) 41.3842358,2.1638979 1 Els plans estratègics, denominats pel CERC com a Pla d’Acció Cultural (PAC), són una eina bàsica per planificar les polítiques culturals a mig i llarg termini, a través d’un procés d’anàlisi, reflexió i debat que aspira a millorar la gestió i la implicació dels agents de l’ecosistema cultural, tot articulant el desplegament les accions culturals de manera consensuada.En els últims 20 anys s’han impulsat molts processos de planificació estratègica cultural als municipis de la província de Barcelona amb el suport del CERC, però un cop elaborats i aprovats, els ens locals sovint es troben amb dificultats per implementar les accions que se’n deriven, vinculades a les línies i objectius estratègics inclosos als plans. Com ho hem de fer per passar a la fase operativa amb garanties que allò que s’ha aprovat al Pla pugui aplicar-se? Quins factors hem de tenir en compte per tal que aquest procés pugui realitzar-se amb la màxima implicació de tots els agents que van participar al Pla Estratègic i amb el lideratge de les institucions? Com podem definir els recursos disponibles i fer un seguiment idoni de l’execució del Pla Estratègic? Quins òrgans seran els encarregats de fer aquest seguiment, quines funcions tindran i per qui estaran formats? Quines eines tenim per poder avaluar la implementació de les accions amb la màxima fidelitat a la realitat?El curs vol donar resposta a aquests interrogants a partir de l’exposició de models d’implementació que ja s’han aplicat en l’àmbit de la planificació estratègica territorial, ja sigui en l’àmbit cultural o en altres sectors. A més, comptarà amb l'exposició de dos casos aplicats en diferents territoris, a partir del qual s'obrirà un espai de debat per poder compartir dubtes i punts de vista entre els alumnes.Recomanem que les persones assistents al curs hagin participat en un procés de planificació estratègica cultural en el seu municipi PROGRAMA 7 de maig 10:00 - 10:25 h: Experiències de desenvolupament i implementació de PAC (Eugènia Argimon)10:25 - 11’15 h: Principals característiques del procés d’implementació d’un PAC (Guillem Miralles i Xavier Gómez)11:15 - 11:45 h: Pausa11:45 - 13:30 h: Casos pràctics: Cabrera de Mar i Consell Comarcal del Moianès (Laura Martínez de l'ajuntament de Cabrera de Mar, Anna Gabriel del Consell comarcal del Moianès; moderació a càrrec de Guillem Miralles)13:30 - 14:00 h: Punts clau de la sessió i conclusions (Eugènia Argimon i Xavier Gómez) DOCENTS Eugènia Argimon MazaLlicenciada en Història de l’Art (UB) i Postgrau en Polítiques Culturals Europees i Relacions Culturals Internacionals (UPF). Tècnica de cultura del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) vinculada al programa d’assessoraments als municipis amb el suport als ajuntaments de la definició i l’aplicació de polítiques i projectes culturals. En aquest sentit, a banda de fer el seguiment en l’elaboració i redacció de plans i projectes estratègics i documents i informes de caire més operatiu, ha participat, acompanyament i donant suport als ajuntaments, en els processos de desplegament dels plans d’acció cultural. Xavier Gómez SerranoLlicenciat en Sociologia (UAB) i màster en Gestió d’Institucions i Empreses Culturals (IL3-UB). Des de la sociologia s’ha acostat als àmbits de l’educació, de la comunicació i a la gestió cultural, amb experiències en l’àmbit públic, privat i associatiu. Ha estat tècnic a l’Ajuntament de Rubí (2014-2022), amb responsabilitats en diversos projectes de promoció cultural i de projecció de la ciutat, des de la gestió d’equipaments, la coordinació del programa de festes populars i el disseny i producció de cicles d’arts en viu i esdeveniments d’identitat i marca de ciutat. Actualment forma part de l’equip del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, vinculat al programa d’estudis i recerca, al d’assessoraments en matèria de polítiques i projectes culturals, i al projecte de Cercles de Comparació Intermunicipal (CCI) de Serveis Culturals. Guillem Miralles PuigLlicenciat en Ciències Econòmiques (UPF) i amb postgraus en Sistemes d’informació (IDEC-UPF) i Periodisme digital (UOC). Forma part de l’equip del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) i realitza projectes en el marc del programa d’Estudis i recerca, amb el desenvolupament d’eines i recursos per a la gestió cultural i la mesura de l’acció cultural, i també del programa d’Assessoraments, on participa donant suport a actuacions de caràcter estratègic als municipis. Ha treballat en diferents projectes de la Diputació de Barcelona, impulsant i coordinant el suport als ens locals en l’àmbit de la planificació estratègica i operativa, i el seguiment i avaluació de les actuacions amb indicadors. És coeditor del portal literari digital Paper de vidre des d’on organitza diferents actes en ateneus i llibreries. Laura Martínez Rubio nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-05 22:42
agendadiba409195201 Disseny de projectes culturals per a la transformació social (3a edició) 2024-06-03 09:30:00 2024-06-03 13:30:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/disseny-de-projectes-culturals-per-a-la-transformacio-social-3a-edicio- c. Montalegre, 7 - 08001 Barcelona c. Montalegre, 7 - 08001 Barcelona 41.3842358,2.1638979 1 Tots tenim molt present que s’han de crear projectes culturals consistents i ben elaborats. Però no sempre tenim en compte que aquests projectes han d’estar adreçats a bastir una veritable transformació social, capaç de mobilitzar agents culturals, institucions i ciutadans en una acció que tingui en compte la comunitat i que treballi al seu servei. La cultura ha de jugar un paper de mobilització i de transformació de la societat, accentuant el seu caràcter de revulsiu. En aquest paper és del tot oportú parlar de drets culturals, d’igualtat, d’equitat i d’accessibilitat a la cultura. I d’altra banda hem de pensar també en la relació indestriable i necessària que s’estableix entre la cultura i l’educació. A partir d’aquests preliminars el curs s’endinsarà en el disseny de projectes culturals amb voluntat transformadora, tot mostrant casos d’èxit i bones pràctiques, sense obviar els fracassos que s’han produït també en el camí. Alhora s’abordarà l’avaluació dels processos i l’impacte a les nostres realitats, tot mostrant exemples d’implementació als municipis de referència. PROGRAMA 03 de juny9:30 - 10:00 h: El sentit de la cultura en el segle XXI nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-05 22:42
agendadiba408282127 Cerdanyola del Vallès: taller per a famílies d'habilitats educatives en el bon ús de les pantalles a l'àmbit familiar. 2024-06-03 17:00:00 2024-06-10 19:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. https://www.diba.cat/documents/130988559/381215976/Captura+de+pantalla+tallers.png/5386cb7b-316c-326a-535e-35f82f6fcfdb?t=1697443058616 https://www.diba.cat/web/spott/-/el-masnou-taller-per-a-families-d-habilitats-educatives-en-el-bon-us-de-les-pantalles-a-l-ambit-familiar- Àrea Social. Avinguda Espanya, 6C baixos. Cerdanyola del Vallès (Barcelona) Àrea Social. Avinguda Espanya, 6C baixos. Cerdanyola del Vallès (Barcelona) 41.4952774,2.1316420 1 Diputuació de Barcelona (2 hores per sessió) https://www.diba.cat/documents/130988559/381215976/2023-2024+Continguts+tallers+fam%C3%ADlies+i+pantalles.pdf/4d79f512-8713-a545-3bd0-b38befa4c2f4?t=1704885281289 Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-06-10 22:22