ID
Títol
Data d'inici
Data de finalització
Descripció
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Adreça
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
Etiquetes
Categoria
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
Aforament
Inscripció
Cos
Cercador/Codi
Url Inscripcions
Identificador secundari
Conjunt de dades
Últim canvi
agendadiba410036553 V Espai Confluències de la Xarxa de Museus Locals 2024-05-22 09:30:00 2024-05-22 13:00:00 La cinquena edició de l’Espai Confluències aborda el tema de la Intel·ligència Artificial, atenent el context actual d'irrupció i generalització d'aquesta disciplina. En un debat tecnològic tan candent i de tal magnitud, el sector cultural no en pot quedar al marge. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/v-espai-confluencies-de-la-xarxa-de-museus-locals 41.3868426,2.1762086 https://www.diba.cat/web/opc/-/v-espai-confluencies 1 PROGRAMA09:30 h: Rebuda dels assistents10:00 h: Benvinguda institucional a càrrec de la Diputació de Barcelona10:10 h - 10:50 h: És realment intel·ligent la IA? | Ramon López de Mántaras10:50 h - 11:30h: Cultura artificial | Lluís Nacenta11:30 h - 12:00: Pausa-cafè12:00 h - 13:00 h: Taula rodona: diàleg-debat i torn obert de preguntes | modera: Conxa RodàPodeu consultar aquí el programa complet. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba410027234 Acte de clausura i visita guiada a l’exposició “Som territori” a Santa Coloma de Gramenet 2024-04-22 18:00:00 2024-04-22 23:59:59 https://www.diba.cat/web/ri/-/acte-de-clausura-i-visita-guiada-a-l-exposicio-som-territori-a-santa-coloma-de-gramenet 41.4500100,2.2036256 1 Des del feminisme comunitari d’Amèrica Llatina s’ha conceptualitzat el terme cos-territori per resignificar la interconnexió i interdependència dels éssers humans amb la natura. Aquesta exposició narra com dones defensores del cos-territori a Guatemala, a Hondures i a Palestina, lluiten pel seu territori lliure de colonialisme i d’empreses transnacionals espoliadores de recursos naturals. Són dones que posen la vida al centre, i no el capital. S'ofereix una visita guiada a l'exposició de la mà de la seva autora, Ester Pérez Berenguer.L'exposició l'organitza l'Associació SUDS amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i la CIBA, espai de recursos per a dones, innovació i economia feminista. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba410026669 Seminari 'La reducció de la jornada laboral i més enllà' 2024-04-24 00:00:00 2024-04-25 23:59:59 L'objectiu d'aquest seminari és generar un espai de trobada i aproximar-se a les polítiques de reducció de la jornada laboral, així com reflexionar sobre les propostes que s’haurien d’incloure en la futura Llei d’Usos del Temps, per afavorir una organització del temps més equilibrada. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/seminari-sobre-la-reduccio-de-la-jornada-laboral-i-mes-enlla- 41.3837808,2.1667767 https://cuimpb.cat/ca/curs/305-reduccio-jornada 1 Ho farà a través de l’anàlisi de dades, evidències i impacte darrere de polítiques del temps concretes, a partir de les quals es debatran els reptes i les complexitats d’aplicar-les al dret laboral, en matèria d’igualtat, educació, mobilitat, investigació i corresponsabilitat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba401178646 La programació en els petits municipis i micromunicipis 2024-05-21 10:00:00 2024-05-23 12:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/la-programacio-en-els-petits-municipis-i-micromunicipis Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 41.3955350,2.1575980 1 Preinscripcions a partir del 30 d'abrilAquest curs té com a objectiu principal analitzar el món de la cultura des de la perspectiva dels petits municipis i dels micropobles, tot evidenciant que hi existeix una rica programació cultural, ben sovint desconeguda pels habitants de les ciutats catalanes. Tanmateix, en els últims anys hi ha una gran vitalitat en els petits municipis, en forma de programacions estables, festivals de música, teatre, dansa i poesia o bé per mitjà d’intervencions artístiques en equipaments culturals o bé a l’aire lliure. Justament aquesta mena de municipis solen tenir un riquíssim patrimoni natural, arquitectònic, històric i etnogràfic, per la qual cosa aquests factors són la llavor per a formulacions contemporànies que connectin la tradició amb les fórmules més arriscades i avantguardistes d’entendre la cultura.El curs, per tant, no vol tant teoritzar des de la distància sinó donar la veu als veritables protagonistes de la cultura en els petits municipis i els micromunicipis. Persones que treballen cada dia per fer realitat activitats i programacions en aquest àmbit. Creure en la grandesa d’allò petit és confiar en totes les enormes potencialitats que presenten aquests nuclis, sovint massa oblidats. Anar del més local al més universal és un dels objectius que es plantegen aquestes dues sessions. ObjectiusEstablir les pautes específiques de la programació cultural en els petits municipisDeterminar les principals necessitats que cal cobrir de manera prioritàriaIndicar pautes d’especialització en l’entorn municipalAmpliar la noció dels públics de la cultura en els petits municipisIncidir en la importància dels nous agents culturals artístics i literaris que resideixen en els municipisTeixir xarxes de col·laboració amb els municipis veïns, tot contemplant l’oferta cultural i essent més ambiciosos en termes de pressupost i programacióContingutsLa programació cultural en els petits municipis i els micromunicipis. Necessitats i caràcter específicQuè ha de programar un municipi petit?La necessitat de col·laborar amb els ajuntaments veïnsAmpliant els públics de la cultura en els petits municipis.Per un relat cultural propiAprofitant i potenciant les energies creatives pròpiesMés enllà dels equipaments culturals. Singularitat i petjada en el territori PONENTSIgnasi Aldomà BuixadéGeògraf. Doctor per la UB (1990) i professor de la nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba Inauguració de l'exposició Transitar a Vilafranca 2024-04-20 00:00:00 2024-04-20 23:59:59 1 nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-04-20 00:37
agendadiba408706501 Acte de cloenda del centenari de l'Escola de Teixits de Punt de Canet de Mar 2024-06-13 18:30:00 2024-06-13 23:59:59 Acte de cloenda del centenari de l'escola i presentació del llibre commemoratiu. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/acte-cloenda-centenari-escola-de-teixits-de-punt-de-canet-de-mar Plaça de la Indústria, 1, de Canet de Mar Plaça de la Indústria, 1, de Canet de Mar 41.5895625,2.5801841 1 Aquest acte està adreçat a persones vinculades amb l'escola i a la ciutadania de Canet de Mar. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409970305 The Innovation in Politics Awards 2024-05-02 15:00:00 2024-05-02 23:00:00 El proper dijous 2 de maig al Museu Marítim de Barcelona se celebrarà la cerimònia d’entrega dels premis Innovation in Politics Awards, organitzats pel Consell d’Europa en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona. Aquest esdeveniment, que s’emmarca en l’any de Barcelona com a Capital Europea de la Democràcia, premia les millors iniciatives polítiques europees, més enllà de qualsevol frontera o ideologia. 41.3955350,2.1575980 https://awards.innovationinpolitics.eu/ 1 nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba401179335 La intel·ligència artificial i el seu impacte en la cultura 2024-06-18 10:00:00 2024-06-20 12:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/la-intel-ligencia-artificial-i-el-seu-impacte-en-la-cultura Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 41.3955350,2.1575980 1 Preinscripcions a partir del 24 de maigPocs temes han entrat amb tanta força en les nostres vides com la intel·ligència artificial. La seva influència serà crucial en els propers anys i les properes dècades, capgirant de manera profunda molts àmbits de la nostra vida. Allò que ara ens sembla una cosa relativament remota afectarà de ple la nostra manera de treballar, de relacionar-nos, d’obtenir informació i de comprendre el món. Tant és així que només hem de pensar en l’impacte que ha suposat Internet o la telefonia mòbil per fer-nos una idea del repte formidable que ara tenim a tocar. Tanmateix, quan pensen en les possibles aplicacions de la intel·ligència artificial en la cultura els dubtes i les preguntes afloren de manera immediata. En què afectarà la IA la cultura? Quines tasques assumirà? Com canviarà la nostra manera d’accedir, de gaudir i entendre la cultura? El curs que us presentem vol respondre aquestes preguntes bàsiques, tot fornint elements de comprensió. Cal analitzar els beneficis de la intel·ligència artificial en la cultura, però també els possibles perills que pot comportar. Pensem només en la creació i en l’exposició de les obres i en la possible desaparició de tota traça humana en la generació artística. Aquest és un dels molts dilemes ètics que la IA ens posa al davant. La qüestió, sens dubte, és candent i apassionant. ObjectiusManifestar els reptes que suposa la IA en el terreny culturalDetallar el procés històric que culmina en la IAEstablir les potencialitats i també les limitacions de la intel·ligència artificial en el procés creatiuMostrar els aspectes legislatius que caldria desenvolupar al respecteIncidir en les possibilitats de la IA en les programacions i la planificació cultural dels nostres municipisAnalitzar que hi ha d’intrínsecament i exclusivament humà en la gestió cultural. Què pot fer i què no pot fer la IA.ContingutsLa intel·ligència artificial: concepte i desenvolupament històric.El repte de treballar amb una intel·ligència no humana: que comportarà aquest fet en la tasca cultural?Aplicacions de la IA en la cultura municipalLa IA en el món de l’art i en la creació culturalLímits i fronteres entre l’humà i l’artificial DOCENTS Lluís NacentaComissari, escriptor, músic i investigador en l’espai de confluència de l’art, la tecnologia i la ciència. És llicenciat en matemàtiques, titulat superior en piano, màster en estudis comparatius de literatura, art i pensament i doctor en humanitats, amb una tesi sobre la repetició musical. Ha estat cap de Màsters i Postgraus d’Eina, Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona, de 2015 a 2017 i director d’Hangar, Centre de Producció i Recerca d’Arts Visuals de 2018 a 2021. Ha comissariat nombroses exposicions, entre les quals destaquen el programa SónarMies de Sónar+D al Pavelló Mies van der Rohe (des de 2012), Interval. Accions sonores a la Fundació Antoni Tàpies (2015), Soundforms / Lightforms de Brian Eno a Arts Santa Mònica (2017), el co-comissariat de la Biennal Ciutat i Ciència 2023 i l’exposició IA: Intel·ligència artificial al CCCB (2023-24). nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408861871 Disseny de projectes culturals per a la transformació social (2a edició) 2024-05-27 09:30:00 2024-05-27 13:30:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/disseny-de-projectes-culturals-per-a-la-transformacio-social-2a-edicio- c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) 41.3842358,2.1638979 1 Preinscripcions a partir del 7 de maigTots tenim molt present que s’han de crear projectes culturals consistents i ben elaborats. Però no sempre tenim en compte que aquests projectes han d’estar adreçats a bastir una veritable transformació social, capaç de mobilitzar agents culturals, institucions i ciutadans en una acció que tingui en compte la comunitat i que treballi al seu servei. La cultura ha de jugar un paper de mobilització i de transformació de la societat, accentuant el seu caràcter de revulsiu. En aquest paper és del tot oportú parlar de drets culturals, d’igualtat, d’equitat i d’accessibilitat a la cultura. I d’altra banda hem de pensar també en la relació indestriable i necessària que s’estableix entre la cultura i l’educació. A partir d’aquests preliminars el curs s’endinsarà en el disseny de projectes culturals amb voluntat transformadora, tot mostrant casos d’èxit i bones pràctiques, sense obviar els fracassos que s’han produït també en el camí. Alhora s’abordarà l’avaluació dels processos i l’impacte a les nostres realitats, tot mostrant exemples d’implementació als municipis de referència. PROGRAMA 27 de maig9:30 - 10:00 h: El sentit de la cultura en el segle XX10:00 - 10:15 h: Drets culturals: com garantir-los?10:15 - 11:00 h: Cultura i educació: un binomi necessari11:00 - 11:30 h: Pausa11:30 - 12:30 h: Disseny de projectes culturals amb voluntat transformadora12:30 - 13:30 h: Impactar a les nostres realitats. Exemples inspiradors amb experiències de cultura comunitària DOCENT Helena MinuesaLlicenciada en Humanitats i màster en Gestió del patrimoni cultural, treballa actualment com a tècnica de cultura al Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC). Ha liderat durant més de 14 anys el servei pedagògic dels Museus de Sant Cugat, especialitzant-se en el disseny de propostes que parteixen de l’equitat i la inclusió com a condició sine qua non de la pràctica cultural. D’entre elles, destaquen projectes artístics per vèncer l’estigma de la discapacitat, combatre la soledat de persones que han patit violència o capgirar l’estat establert dels relats més conservadors de la cultura.Ha impartit formació a mida sobre mediació patrimonial i acció cultural en diverses institucions, entre les quals destaquen l'Escola EFA (Associació d'empreses del Lleure, l'Educació i la Cultura) o el Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya, entre d'altres. Aposta clarament per una mirada de la cultura el més àmplia possible, entenent-la com a activadora, generadora i còmplice de la pau social. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409195201 Disseny de projectes culturals per a la transformació social (3a edició) 2024-06-03 09:30:00 2024-06-03 13:30:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/disseny-de-projectes-culturals-per-a-la-transformacio-social-3a-edicio- c. Montalegre, 7 - 08001 Barcelona c. Montalegre, 7 - 08001 Barcelona 41.3842358,2.1638979 1 Preinscripcions a partir del 14 de maigTots tenim molt present que s’han de crear projectes culturals consistents i ben elaborats. Però no sempre tenim en compte que aquests projectes han d’estar adreçats a bastir una veritable transformació social, capaç de mobilitzar agents culturals, institucions i ciutadans en una acció que tingui en compte la comunitat i que treballi al seu servei. La cultura ha de jugar un paper de mobilització i de transformació de la societat, accentuant el seu caràcter de revulsiu. En aquest paper és del tot oportú parlar de drets culturals, d’igualtat, d’equitat i d’accessibilitat a la cultura. I d’altra banda hem de pensar també en la relació indestriable i necessària que s’estableix entre la cultura i l’educació. A partir d’aquests preliminars el curs s’endinsarà en el disseny de projectes culturals amb voluntat transformadora, tot mostrant casos d’èxit i bones pràctiques, sense obviar els fracassos que s’han produït també en el camí. Alhora s’abordarà l’avaluació dels processos i l’impacte a les nostres realitats, tot mostrant exemples d’implementació als municipis de referència. PROGRAMA 03 de juny9:30 - 10:00 h: El sentit de la cultura en el segle XX nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409422780 Els joves com a agents culturals (2a edició) 2024-06-27 10:00:00 2024-06-27 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/ext2024/1075-els-joves-com-a-agents-culturals-2a-edicio- c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) 41.3842358,2.1638979 1 Preinscripcions a partir del 4 de junyEls joves tenen un paper determinant en la cultura, com a impulsors i agents de primer ordre. La innovació, la creativitat i les noves idees són inherents als joves que busquen obrir-se un camí en l’intricat món de la cultura, ja sigui com a gestors culturals, com a agents i dinamitzadors que actuen de manera independent o bé com a creadors. Sovint, però, troben molts obstacles per poder exercir la seva tasca, ja sigui per poder mostrar la seva creativitat o bé treballar amb el teixit cultural i les institucions. Des del món cultural cal estar atent als moviments dels joves, atendre les seves necessitats i donar-los suport més enllà de les qüestions merament crematístiques. Treballar amb els joves significa creure en la idea dels agents culturals que proporcionen vitalitat, dinamisme i creativitat a la vida cultural dels nostres municipis. Aquest curs vol obrir vies i proporcionar recursos per tal que els municipis treballin amb els joves, així com mostrar bones pràctiques i establir un diàleg amb els assistents per intercanviar punts de vista i abordar, d’aquesta manera, les estratègies més eficients i obertes per tal de col·laborar de manera estreta amb els joves. Això vol dir que els tècnics, gestors i responsables culturals han de saber parar l’orella, sortir al carrer i estar a l’aguait del que succeeix en els carrers dels seus municipis. El següent pas ha de ser contactar amb els joves agents i establir-hi ponts de diàleg i de cooperació. Mostrar la creativitat existent és una tasca important, però encara ho és més impulsar la creativitat jove des de la mateixa base. ObjectiusIncidir en la importància dels agents culturals joves en la vida dels municipisDeterminar estratègies de detecció dels agents en el municipiImpulsar accions de diàleg i de cooperació amb els joves creadors i impulsors d’activitats culturalsEstablir una cultura del diàleg i de la col·laboració a l’hora de programar activitats culturalsImplementar vies de suport als joves creadors i a les persones que impulsen, coordinen i organitzen activitats culturals en el municipiTreballar conjuntament amb els agents per implicar el màxim nombre de persones joves del municipi en les activitats culturals que s’organitzinContingutsEls agents culturals joves. Qui són i com actuenCom podem conèixer els agents que actuen en el municipi?Sortir al carrer per conèixer els joves: una acció que dona resultatsEl diàleg i la cooperació amb els agents joves. Possibilitats i dificultatsQuè necessiten els joves per exercir la seva tasca cultural en el municipis? Diversitat de possibles suports: econòmics, organitzatius, de recursos físics, d’assessoramentEl repte de la implicació de la població jove en la vida cultural dels municipisEl factor institucional: potencialitats i hàndicaps a l’hora de treballar amb els joves PONENTS Mireia Gubianas Gestora cultural, actriu i docent d’arts escèniques. Llicenciada en Filologia Catalana, Postgrau en Polítiques Culturals de Base Comunitària, màster en Pedagogia Educativa i titulada en Art Dramàtic. En els darrers anys ha focalitzat la seva tasca professional en el treball artístic i pedagògic amb adolescents i joves, facilitant eines creatives i de vinculació amb la cultura. És coordinadora de projectes artístics i educatius per a joves i adolescents com el programa de creació cinematogràfica Salto del Eje de la Diputació de Barcelona i impulsat per l’Alt Comissionat Contra la Pobresa infantil i el Ministeri de Cultura, o el Projecte Virals, programa d’acompanyament cultural a la gestió emocional a partir d’eines de pensament, creatives i teatrals, desenvolupat en col·laboració amb l'Ajuntament de Terrassa. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba401178855 Els joves com a agents culturals 2024-06-11 10:00:00 2024-06-11 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/els-joves-com-a-agents-culturals Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 Preinscripcions a partir del 22 de maigEls joves tenen un paper determinant en la cultura, com a impulsors i agents de primer ordre. La innovació, la creativitat i les noves idees són inherents als joves que busquen obrir-se un camí en l’intricat món de la cultura, ja sigui com a gestors culturals, com a agents i dinamitzadors que actuen de manera independent o bé com a creadors. Sovint, però, troben molts obstacles per poder exercir la seva tasca, ja sigui per poder mostrar la seva creativitat o bé treballar amb el teixit cultural i les institucions. Des del món cultural cal estar atent als moviments dels joves, atendre les seves necessitats i donar-los suport més enllà de les qüestions merament crematístiques. Treballar amb els joves significa creure en la idea dels agents culturals que proporcionen vitalitat, dinamisme i creativitat a la vida cultural dels nostres municipis. Aquest curs vol obrir vies i proporcionar recursos per tal que els municipis treballin amb els joves, així com mostrar bones pràctiques i establir un diàleg amb els assistents per intercanviar punts de vista i abordar, d’aquesta manera, les estratègies més eficients i obertes per tal de col·laborar de manera estreta amb els joves. Això vol dir que els tècnics, gestors i responsables culturals han de saber parar l’orella, sortir al carrer i estar a l’aguait del que succeeix en els carrers dels seus municipis. El següent pas ha de ser contactar amb els joves agents i establir-hi ponts de diàleg i de cooperació. Mostrar la creativitat existent és una tasca important, però encara ho és més impulsar la creativitat jove des de la mateixa base. ObjectiusIncidir en la importància dels agents culturals joves en la vida dels municipisDeterminar estratègies de detecció dels agents en el municipiImpulsar accions de diàleg i de cooperació amb els joves creadors i impulsors d’activitats culturalsEstablir una cultura del diàleg i de la col·laboració a l’hora de programar activitats culturalsImplementar vies de suport als joves creadors i a les persones que impulsen, coordinen i organitzen activitats culturals en el municipiTreballar conjuntament amb els agents per implicar el màxim nombre de persones joves del municipi en les activitats culturals que s’organitzinContingutsEls agents culturals joves. Qui són i com actuenCom podem conèixer els agents que actuen en el municipi?Sortir al carrer per conèixer els joves: una acció que dona resultatsEl diàleg i la cooperació amb els agents joves. Possibilitats i dificultatsQuè necessiten els joves per exercir la seva tasca cultural en el municipis? Diversitat de possibles suports: econòmics, organitzatius, de recursos físics, d’assessoramentEl repte de la implicació de la població jove en la vida cultural dels municipisEl factor institucional: potencialitats i hàndicaps a l’hora de treballar amb els joves PONENTS Mireia Gubianas nominatim/OK Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409897590 Activació dels grups de treball de la Comunitat d’UDUs: Regulació i Finançament 2024-04-24 09:30:00 2024-04-24 11:30:00 https://www.diba.cat/web/hua/-/activacio-dels-grups-de-treball-de-la-comunitat-d-udus-regulacio-i-financament-1 1 PresentacióEn el marc de la Comunitat de Coneixement d'Urbanitzacions amb Dèficits Urbanístics es convoca un seminari web destinat a l'activació dels grups de treball corresponents a la “REGULACIÓ” i “FINANÇAMENT” de les UDUs, que juntament amb el de “GOVERNANÇA”, que s’activarà properament, configuren els tres aspectes claus per fer front a la problemàtica d’aquests teixits.La sessió té per objecte -mitjançant dinàmiques participatives- identificar col·lectivament les qüestions específiques a abordar en cada grup de treball, i concretar el seu funcionament i programació.DestinatarisMembres de la Comunitat de Coneixement d'Urbanitzacions amb Dèficits UrbanísticsProgramaInscripcionsInscripció prèvia al seminari web s'ha de fer a través de l’adreça urbambdeficits@diba.cat. Una vegada formalitzada la inscripció, es facilitarà l’enllaç TEAMS per la connexió a la sessió.Els Ens locals que encara no formen part de la Comunitat de Coneixement poden comunicar el seu interès en formar-hi part en el mateix moment de formalitzar la inscripció. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409779960 Jornada IND+I 2024 2024-04-17 09:00:00 2024-04-17 16:30:00 La Diputació de Barcelona participa a la 8a edició del IND+I Day, una trobada per desgranar la indústria regenerativa: aquella que busca contribuir positivament a l’economia i al seu entorn, promovent la restauració i la regeneració dels recursos naturals i de la societat. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/jornada-ind-i-2024 Cúbic Viladecans (Passeig de la Marina, 31) Cúbic Viladecans (Passeig de la Marina, 31) 41.3142663,2.0260949 https://indi.cat/ 1 Cada vegada són més les empreses que aposten per un comportament positiu pel medi ambient i per les comunitats, basant-se en la innovació i en el compromís amb la humanitat i el planeta per a desenvolupar noves solucions que, a més de generar valor econòmic, incorporin també valors ètics.Durant el IND+I Day 2024 s'analitzarà què està passant globalment, però, sobretot, com això és una oportunitat de generar valor per a les empreses.Podeu consultar el programa en aquest enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba401178062 Les subvencions en l’àmbit de la cultura local (5a edició) 2024-04-16 10:00:00 2024-04-18 12:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/les-subvencions-en-l-ambit-de-la-cultura-local-5a-edicio- Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 41.3955350,2.1575980 1 En l’activitat diària dels tècnics i tècniques de cultura és imprescindible conèixer el marc legal de les subvencions, els procediments de concessió i els requisits a l’hora d’atorgar-les. Tard o d’hora les persones que treballen en cultura acaben tenint contacte amb aspectes legals i de procediment relacionats amb les subvencions, amb la qual cosa apareixen, de manera inevitable, molts dubtes sobre com atorgar-les i també sobre els passos que cal fer en aquest sentit. El curs vol donar a conèixer el funcionament de l’activitat subvencional, els límits pressupostaris, el control financer i les conseqüències de l’incompliment de les obligacions per part del receptor de la subvenció. Es tracta d’un curs en què s’exposaran nombrosos casos pràctics i en què els participants podran exposar els seus casos reals. Aspectes com l’activitat subvencional, el concepte de subvenció, el procediment per atorgar subvencions, el control financer i pressupostari i, sobretot, la justificació de les subvencions seran analitzats de manera detallada. ObjectiusDeterminar el marc legal al qual estan subjectes les subvencionsDetallar les principals tipologies de subvencionsClarificar què entenem per activitat subvencional i què implica el concepte de subvencióEstablir quins han de ser els passos pel que fa a la justificacióEls casos d’incompliment: conseqüències legals i jurídiquesMostrar casos pràctics en aquest àmbit, tot fomentant la participació dels assistents ContingutsEl concepte de subvenció.La legislació reguladora de les subvencionsLes subvencions en l’àmbit de la cultura municipal: abast i regulacióL’activitat subvencionable: què és i com funcionaEl control financer i pressupostariLa justificació de les subvencionsLa possibilitat de revocar les subvencions DOCENTS Rebeca Cordeiro Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Funcionària de carrera en la categoria de Tècnica superior en gestió de l’Ajuntament de Barcelona. Experiència en l’Administració pública local des del 1998 i com a advocada per compte propi. Funcions de tècnica especialista jurídica a l’Institut municipal de l’habitatge de Barcelona (2009 a 2019), a l’Àrea de Drets socials, justícia global, feminismes i LGTBI on també he exercit com a Secretària delegada (2020 a 2023). Actualment Lletrada consistorial als Serveis Jurídics centrals de l’Ajuntament de Barcelona. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba406648240 La fase operativa dels plans estratègics de cultura: implementació, seguiment i avaluació 2024-05-07 09:30:00 2024-05-07 13:30:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/la-fase-operativa-dels-plans-estrategics-de-cultura-implementacio-seguiment-i-avaluacio-1 c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) c. Montalegre, 7 (08001 - Barcelona) 41.3842358,2.1638979 1 Els plans estratègics, denominats pel CERC com a Pla d’Acció Cultural (PAC), són una eina bàsica per planificar les polítiques culturals a mig i llarg termini, a través d’un procés d’anàlisi, reflexió i debat que aspira a millorar la gestió i la implicació dels agents de l’ecosistema cultural, tot articulant el desplegament les accions culturals de manera consensuada.En els últims 20 anys s’han impulsat molts processos de planificació estratègica cultural als municipis de la província de Barcelona amb el suport del CERC, però un cop elaborats i aprovats, els ens locals sovint es troben amb dificultats per implementar les accions que se’n deriven, vinculades a les línies i objectius estratègics inclosos als plans. Com ho hem de fer per passar a la fase operativa amb garanties que allò que s’ha aprovat al Pla pugui aplicar-se? Quins factors hem de tenir en compte per tal que aquest procés pugui realitzar-se amb la màxima implicació de tots els agents que van participar al Pla Estratègic i amb el lideratge de les institucions? Com podem definir els recursos disponibles i fer un seguiment idoni de l’execució del Pla Estratègic? Quins òrgans seran els encarregats de fer aquest seguiment, quines funcions tindran i per qui estaran formats? Quines eines tenim per poder avaluar la implementació de les accions amb la màxima fidelitat a la realitat?El curs vol donar resposta a aquests interrogants a partir de l’exposició de models d’implementació que ja s’han aplicat en l’àmbit de la planificació estratègica territorial, ja sigui en l’àmbit cultural o en altres sectors. A més, comptarà amb l'exposició de dos casos aplicats en diferents territoris, a partir del qual s'obrirà un espai de debat per poder compartir dubtes i punts de vista entre els alumnes.Recomanem que les persones assistents al curs hagin participat en un procés de planificació estratègica cultural en el seu municipi PROGRAMA 7 de maig 10:00 - 10:25 h: Experiències de desenvolupament i implementació de PAC (Eugènia Argimon)10:25 - 11’15 h: Principals característiques del procés d’implementació d’un PAC (Guillem Miralles i Xavier Gómez)11:15 - 11:45 h: Pausa11:45 - 13:30 h: Casos pràctics: Cabrera de Mar i Consell Comarcal del Moianès (Laura Martínez de l'ajuntament de Cabrera de Mar, Anna Gabriel del Consell comarcal del Moianès; moderació a càrrec de Guillem Miralles)13:30 - 14:00 h: Punts clau de la sessió i conclusions (Eugènia Argimon i Xavier Gómez) DOCENTS Eugènia Argimon MazaLlicenciada en Història de l’Art (UB) i Postgrau en Polítiques Culturals Europees i Relacions Culturals Internacionals (UPF). Tècnica de cultura del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) vinculada al programa d’assessoraments als municipis amb el suport als ajuntaments de la definició i l’aplicació de polítiques i projectes culturals. En aquest sentit, a banda de fer el seguiment en l’elaboració i redacció de plans i projectes estratègics i documents i informes de caire més operatiu, ha participat, acompanyament i donant suport als ajuntaments, en els processos de desplegament dels plans d’acció cultural. Xavier Gómez SerranoLlicenciat en Sociologia (UAB) i màster en Gestió d’Institucions i Empreses Culturals (IL3-UB). Des de la sociologia s’ha acostat als àmbits de l’educació, de la comunicació i a la gestió cultural, amb experiències en l’àmbit públic, privat i associatiu. Ha estat tècnic a l’Ajuntament de Rubí (2014-2022), amb responsabilitats en diversos projectes de promoció cultural i de projecció de la ciutat, des de la gestió d’equipaments, la coordinació del programa de festes populars i el disseny i producció de cicles d’arts en viu i esdeveniments d’identitat i marca de ciutat. Actualment forma part de l’equip del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, vinculat al programa d’estudis i recerca, al d’assessoraments en matèria de polítiques i projectes culturals, i al projecte de Cercles de Comparació Intermunicipal (CCI) de Serveis Culturals. Guillem Miralles PuigLlicenciat en Ciències Econòmiques (UPF) i amb postgraus en Sistemes d’informació (IDEC-UPF) i Periodisme digital (UOC). Forma part de l’equip del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) i realitza projectes en el marc del programa d’Estudis i recerca, amb el desenvolupament d’eines i recursos per a la gestió cultural i la mesura de l’acció cultural, i també del programa d’Assessoraments, on participa donant suport a actuacions de caràcter estratègic als municipis. Ha treballat en diferents projectes de la Diputació de Barcelona, impulsant i coordinant el suport als ens locals en l’àmbit de la planificació estratègica i operativa, i el seguiment i avaluació de les actuacions amb indicadors. És coeditor del portal literari digital Paper de vidre des d’on organitza diferents actes en ateneus i llibreries. Laura Martínez Rubio nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409642859 Cafè amb Brussel·les: Respostes d'Europa per una gestió resilient de l'aigua 2024-04-23 10:00:00 2024-04-23 23:59:59 https://www.diba.cat/web/ri/-/cafe-amb-brussel-les-respostes-d-europa-per-una-gestio-resilient-de-l-aigua Virtual Virtual 1 L'Oficina Europa i Estratègia Internacional de la Direcció de Relacions Internacionals ha programat una nova edició del 'Cafè amb Brussel·les', amb l'objectiu d'apropar la realitat europea als ens locals de la província de Barcelona. És una sessió destinada a personal electe i tècnic de corporacions municipals.Aquesta sessió, titulada 'Respostes d'Europa per una gestió resilient de l'aigua' s'organitza en col·laboració amb l'Àrea d'Acció Climàtica i Transició Energètica i l'Àrea d'Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona.L'acte pretén donar a conèixer la política d'aigües de la UE des d'una aproximació local, així com la seva acció davant la situació actual d'escassetat d'aigua a la Mediterrània, que genera una creixent preocupació als nostres territoris. En el context del Pacte Verd Europeu, la Directiva Marc de l'Aigua proporciona el marc principal i els objectius de la política de l'aigua a Europa.La gestió de l'aigua és un dels sectors més afectats per les amenaces climàtiques de la Unió, ens calen mesures urgents de mitigació, adaptació i resiliència de tots els sectors per reduir i controlar els efectes a curt, mig i llarg termini en l'economia, el medi ambient, el benestar i la salut. En aquesta edició, comptarem amb la participació de Claudia Olazábal, cap d'unitat de la Direcció General de Medi Ambient de la Comissió Europea. Amb ella explorarem la política europea d'aigües i com pot contribuir a solucions locals per garantir la seguretat hídrica als territoris del sud d'Europa.Us hi esperem!Inscriu-t'hi! La sessió serà virtual a través de la plataforma Teams i en català.Aprofitem l'ocasió per convidar-vos a fer-nos arribar propostes de temes que voldríeu que abordéssim en propers 'Cafè amb Brussel·les', adreçant-nos un correu electrònic a la bústia de l'Oficina: o.europa.eint@diba.cat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409596128 Obrint Camí en els esports masculinitzats 2024-04-11 18:30:00 2024-04-11 23:59:59 Taula rodona amb Marta Corredera, Laia Sanz i Lydia Valentín, tres professionals que han triomfat en esports masculinitzats. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/obrint-cami-en-els-esports-masculinitzats Casa de l'Esport de Terrassa (Raval de Montserrat, 13) Casa de l'Esport de Terrassa (Raval de Montserrat, 13) 41.5629719,2.0103968 1 Amb aquesta xerrada, el Servei d’Esports de l’Ajuntament de Terrassa inicia un nou cicle que porta per títol “Parlem d’Esport” i que busca oferir diferents perspectives amb l’objectiu de visualitzar, debatre i exposar diversos temes de l’actualitat esportiva a través d’experiències en primera persona d’esportistes o professionals experts en la matèria tractada.L'acte comptarà amb la participació del diputat d'Esports i Activitat Física de la Diputació de Barcelona, David Escudé. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba401125017 Els drets culturals. Un debat obert 2024-03-18 10:00:00 2024-03-20 12:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/els-drets-culturals-un-debat-obert Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 41.3955350,2.1575980 1 En els últims anys ha sorgit amb molta força el concepte de drets culturals, com a estendards de la facultat d’accés i com a preservació de tot un seguit de possibilitats culturals que les institucions i les administracions han de garantir als ciutadans. Tanmateix, els drets culturals tenen un llarg recorregut, ja que de manera indirecta apareixen a la Declaració Universal dels Drets Humans del 1948, i són esmentats de manera explícita per la Declaració de Friburg del 2007. Aquest curs està dissenyat per determinar què entenem per drets culturals i quin és el seu abast. Els drets tenen a veure amb l’accés, amb la participació, l’educació i l’equitat a l’hora d’accedir a la cultura, els seus equipaments i les seves institucions. Igualment incideixen en el fet que tots els ciutadans i ciutadans han de poder gaudir de l’educació i la cultura en les mateixes condicions. L’assumpció d’aquests pressupòsits té una clara dimensió política que incideix de ple en el tipus de cultura a què s’opta des dels municipis. Una visió elitista de la cultura tindrà molt menys en compte els drets culturals que no pas una concepció inclusiva, participativa i que garanteixi els interessos de la comunitat. Fer polítiques culturals inclusives i que facilitin l’accés ha de ser una de les prioritats de les polítiques culturals municipals. PROGRAMA 18 de març10:00 - 11:00 h: Drets culturals: antecedents i evolució del concepte11:00 - 12:00 h: Governs locals: compromisos i responsabilitats culturals en clau de drets humans20 de març10:00 - 11:00 h: Planificació estratègica i gestió cultural des d'un enfocament de drets humans: exemples de bones pràctiques11:00 - 12:00 h: Agents, programes i projectes de referència a Catalunya des d'una perspectiva de drets culturals DOCENTS Gemma Carbó Ribugent Directora del Museu de la Vida Rural de la Fundació Carulla. Gestora cultural i doctora en Ciències de l'Educació en l'àmbit de les Polítiques Culturals i Educatives. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/OK Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba401124696 Espai claustre amb Esteve Plantada: La cultura com a prioritat: per què hem de situar la cultura al capdavant de tot? 2024-03-05 10:00:00 2024-03-05 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/espai-claustre-amb-esteve-plantada-la-cultura-com-a-prioritat-per-que-hem-de-situar-la-cultura-al-capdavant-de-tot- Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 Presencial (CERC) Que la cultura hauria de situar-se com una de les prioritats de qualsevol govern, juntament amb l’educació, és una asserció que ben pocs tècnics i tècniques culturals contradirien. Però any rere any el món de la cultura veu com els pressupostos són reduïts i en canvi les qüestions a atendre augmenten de manera exponencial. Lluny de la petjada que la Mancomunitat i la República atorgaren a la cultura, avui dia hem relegat el seu abast a xifres sovint irrisòries i incapaces d’actuar com a revulsiu. Aquest Espai Claustre està dissenyat per debatre la importància que ha de tenir la cultura en les nostres vides, de manera que passi a ser considerada com un dret essencial i com un conjunt de serveis de primer ordre per a la ciutadana. Això té a veure en primer lloc amb els pressupostos que s’hi destinen, però també amb les prioritats que cal cobrir i atendre amb aquests diners. Per capgirar la situació és essencial entendre d’on venim, quines polítiques culturals s’han seguit fins al moment i quines n’han estat les prioritats. Però sobretot hem de saber cap a on anem i sobretot quins objectius volem assolir per als nostres municipis i per al conjunt del país. ObjectiusPosar èmfasi en la necessitat de situar la cultura com a prioritat de les polítiques públiquesDetallar el procés històric de les polítiques culturals pel que fa a les prioritats d’inversióRemarcar perquè és important que la cultura sigui considerada un dels eixos bàsics de la societat i no pas un aspecte menorIncidir en la necessitat d’establir pressupostos racionals i equilibrats en el marc de la cultura, per tal d’atendre’n totes les necessitatsDebatre el paper dels drets culturals en el context actualContingutsLa cultura com a centre de les polítiques públiques. Com es pot revertir la situació actual?Les polítiques culturals i les seves prioritats al llarg dels últims decennisCriteris d’eficàcia i eficiència en els pressupostos públicsLa necessitat d’introduir la cultura en el centre dels discursos i les polítiques públiquesLa cultura en els nostres municipis: en quin punt som?Per un nou pacte cultural: objectius i estratègies DOCENT Esteve Plantada (Granollers, 1979) és poeta, periodista cultural, crític de cinema i professor del Màster de Periodisme Literari (UAB), on imparteix l’assignatura d’Assaig i Prosa d’idees, i professor de poesia a l’Escola Bloom. També ha estat docent a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès i al Laboratori de Lletres.Com a periodista literari, ha fet d’articulista, cronista, entrevistador i crític, especialitzat en llibres i cinema. Actualment, és crític cinematogràfic del setmanari El Temps, col·laborador a El Món a Rac1 i responsable de l’espai “Literatures” del programa Connecticat (La Xarxa TV). Ha estat cap de Cultura de NacióDigital (2014-2018), director de la revista The Barcelona Review (2007-2008), impulsor de paperllull, la revista digital de l’Institut Ramon Llull, i ha exercit la crítica a: El Punt Avui, Núvol, Barcelona Metròpolis o Caràcters. He estat editor i fundador d’Edicions Terrícola, membre organitzador del cicle Versos Lliures, i teclista d’Els Nens Eutròfics.Ha publicat diversos llibres de poesia, entre els quals: 'A l’ombra dels violins' (1997, Premi Amadeu Oller), 'Fosca Límit' (2015, premi a Millor poemari de l’any segons Llegir.cat), 'Big Bang Llàtzer' (2016, premi Pare Colom de poesia mediterrània) o 'Rastre quimera' (2022, premi Rosa Leveroni). www.esteveplantada.cat ENTREVISTA A ESTEVE PLANTADA nominatim/OK Agenda corporativa 2024-04-19 20:52
agendadiba409592397 Lliurament del Segell Infoparticipa a la transparència dels webs de les administracions públiques 2024-04-09 17:00:00 2024-04-09 18:30:00 Acte de lliurament del Segell Infoparticipa, un guardó atorgat pel grup de recerca Comunicació Sonora, Estratègica i Transparència (ComSET) de la UAB com a reconeixement a la transparència informativa dels webs de les institucions. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/lliurament-segell-infoparticipa-a-la-transparencia-dels-webs-de-les-administracions-publiques Sala d'actes del Rectorat. Campus UAB, Edifici A (Plaça Acadèmica, s/n) de Bellaterra Sala d'actes del Rectorat. Campus UAB, Edifici A (Plaça Acadèmica, s/n) de Bellaterra 41.5036977,2.1008780 1 La Diputació de Barcelona serà representada a l'acte com a institució que rep la distinció.Aquesta és l'onzena edició d'aquest reconeixement.L'acte, presidit pel rector de la UAB, Javier Lafuente, i conduït per la periodista Núria de José Gomar; comptarà amb una videoconferència de Juan Luis Manfredi, catedràtic Príncep d'Astúries de la Universitat de Georgetown, titulada 'Ciutadania Informada. Nous reptes de la transparència i el retiment de comptes'. També intervindrà Armand Balsebre, director del grup de recerca ComSET. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409520785 Presentació del Pla d'Acció Internacional del Consell Comarcal del Baix Llobregat 2024-04-15 09:30:00 2024-04-15 23:59:59 https://www.diba.cat/web/ri/-/presentacio-del-pla-d-accio-internacional-del-consell-comarcal-del-baix-llobregat Sala de Plens del Consell Comarcal del Baix Llobregat. Parc de Torreblanca. : N-340, km 1249, 08980 Sant Just Desvern, Sala de Plens del Consell Comarcal del Baix Llobregat. Parc de Torreblanca. : N-340, km 1249, 08980 Sant Just Desvern, 41.3794629,2.0563373 1 Presentació del Pla d'Acció Internacional del Consell Comarcal del Baix Llobregat, elaborat amb el suport de la Diputació de Barcelona i taula rodona 'Eines de sensibilització i divulgació de la internacionalització municipal'Inscripció nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409515262 Planejament urbanístic 2024-05-08 09:30:00 2024-05-29 14:00:00 https://www.diba.cat/web/hua/-/planejament-urbanistic-1 Recinte Escola Industrial. Edifici 25, Sala S7. Carrer Comte Urgell, 187- 08036 Barcelona Recinte Escola Industrial. Edifici 25, Sala S7. Carrer Comte Urgell, 187- 08036 Barcelona 1 8, 15, 22 i 29 de maig 2024 PresentacióLa Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania.L’acció urbanística és una activitat de gran transcendència en el dia a dia dels governs locals. Hi conflueixen, si més no, un ampli conjunt de competències a exercir, una complexitat tècnica i jurídica notables i la concurrència en la matèria d’interessos i responsabilitats rellevants.Des de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració urbana s’organitza aquest cicle de tres cursos amb l’objectiu d’aprofundir ens les matèries d’urbanisme, el de planejament urbanístic, la gestió i el règim d’intervenció i protecció de la legalitat. El curs que tot seguit presentem, és el primer curs del cicle, dedicat al Planejament Urbanístic.L'objectiu d'aquest curs és aprofundir en els diferents aspectes del planejament urbanístic, la primera sessió tindrà un enfoc més jurídic amb l’encaix marc legal i principis bàsics, el règim jurídic del sòl, drets i deures. La classificació del sòl i regulació en cadascuna d’elles. La segona i tercera sessió, es treballen les figures de planejament i les seves competències, primer amb el planejament general i després el derivat. La darrera sessió es destinarà a la transversalitat del desenvolupament d’un pla. El Pla una visió pluridisciplinar, acabant el curs amb una taula rodona.Cadascuna de les tres primeres sessions del curs s’estructura en una primera part teòrica i una segona part de caràcter més pràctic. La darrera sessió, mantindrà una part teòrica i finalitzarà amb una taula rodona.PonentsGemma Segura, advocada del despatx Pareja & Associats.Tomàs de Castro, arquitecte coordinador adjunt d’urbanisme de l’ajuntament de Sabadell.Mònica Baguer, arquitecta fundadora del despatx Territori XLMLaura Fonts, advocada. Cap de l'Oficina Territorial d'Acció i Avaluació Ambiental de Barcelona DG de Polítiques Ambientals i Medi Natural.Miquel Morell, Economista.Josep Illa, Biòleg.Màrius Navazo, Geògraf.Maria Bonet, Geògrafa.Eulàlia Mata, Arquitecta.DestinatarisAquesta formació està adreçada al personal tècnic i jurídic dels ens locals, atesa l’orientació del curs, aquest va adreçat al personal de les administracions amb reduïts coneixements i experiència en la temàtica objecte del curs.InscripcionsLes preinscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu gestforma, la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió, el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de preinscripció. Per afavorir la pluralitat d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació de cada ens públic.Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins al dia 22 d’abril de 2024 mitjançant el següent enllaç.Programa08/05 Sessió 1: Encaix marc legal i principis bàsics El règim jurídic del sòl, drets i deures. La classificació del sòl i regulació en cadascuna d’elles.Taller: practica sòl urbà, criteris legals. Distinció consolidat o no i conseqüències.Gemma Segura15/05 Sessió 2: El sistema de planejament. El POUM. Contingut. La modificació de pla, i les seves repercussions, reserves de sistemes, habitatge protegit, cessió d’aprofitament.Taller: Exemples de modificacions pel càlcul de reserves i cessionsTomàs de Castro22/05 Sessió 3: El planejament derivat. Figures, conceptes, competències i exemples.Taller: La delimitació del sector i polígonsMònica Beguer29/05 Sessió 4: Tràmit urbanístic i ambiental. Laura Fonts.La transversalitat del desenvolupament d’un pla. El Pla una visió pluridisciplinar. Taula rodona: Miquel Morell, Economista. Josep Illa, biòleg. Màrius Navazo, Geògraf. Maria Bonet, Geògrafa. Eulàlia Mata, Arquitecta, conducció. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409223309 Urbanisme pràctic_taller: Convenis urbanístics 2024-04-29 09:30:00 2024-04-29 14:30:00 https://www.diba.cat/web/hua/-/urbanisme-practic_taller-convenis-urbanistics Edifici del Vagó- Aula 2B. Recinte Escola Industrial. Comte Urgell 187. Edifici del Vagó- Aula 2B. Recinte Escola Industrial. Comte Urgell 187. 1 PresentacióLa Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania. L’acció urbanística és una activitat de gran transcendència en el dia a dia dels governs locals. Hi conflueixen, si més no, un ampli conjunt decompetències a exercir, una complexitat tècnica i jurídica notables i la concurrència en la matèria d’interessos i responsabilitats rellevants.Des de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana s’organitza una formació continuada per resoldre les casuístiques i conflictes del dia a dia dels ens municipals, en aquest sentit el cicle urbanisme pràctic està compost per diferents càpsules i tallers que donen resposta a les necessitats de les entitats locals.Aquest taller vol afrontar el tema dels convenis urbanístics, un instrument útil per arribar acords amb propietaris i poder desenvolupar planejament urbanístics, però que sovint genera desconfiança. En aquest taller abordarem el marc legal, límits, competències, tràmit, problemàtica...Aquesta edició en format presencial on la ponent exposarà el contingut teòric acompanyats de casos pràctics amb la participació activa dels assistents. El taller, a més, és un espai de compartir experiències entre els diferents professionals que treballen en la matèria de l’urbanisme.PonentsEva Giménez Corrons, advocada Sòcia Responsable de l'Àrea de Dret Administratiu i Urbanisme, del despatx RCD advocats.DestinatarisAquesta formació està adreçada al personal jurídic i tècnic dels ens locals amb experiència en planejament i gestió urbanística. Les places s’atorgaran preferentment a personal jurídic i tècnic, prioritzant els perfils que més s’adaptin a la temàtica del taller. Es tindrà en consideració l’ordre d’inscripció.RequisitsEls assistents hauran de portar la legislació vigent en matèria urbanística, així com el material necessari per a resoldre els diferents casos que s’aniran plantejant.Programa9:30-14:30. Els convenis urbanístics. Taller i casos pràctics. Eva Giménez CorronsInscripcionsPer motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic.Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins al dia 17 d’abril de 2024 mitjançant el següent enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409200299 Enllumenat Públic: gestió, tendències i actualització normativa 2024-04-17 09:30:00 2024-04-17 14:00:00 El Servei d’Equipaments i Espai Públic (SEEP) organitza aquesta jornada en la qual tècnics experts tant d’administracions públiques com d’empreses privades, que ja han redactat Plans i han estudiat la problemàtica i patologies de l’enllumenat, faran exposició de les seves experiències i compartiran els seus criteris pel que fa a procediments, equips, materials, etc., més adequats per objectivar la necessitat de canvis en la gestió de l’enllumenat. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/enllumenat-public-gestio-tendencies-i-actualitzacio-normativa Sala d’Actes de l’Edifici El Vagó (edifici annex a l’edifici El Rellotge). Recinte Escola Industrial (c/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona Sala d’Actes de l’Edifici El Vagó (edifici annex a l’edifici El Rellotge). Recinte Escola Industrial (c/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona 41.3873817,2.1489288 https://www.diba.cat/documents/d/seep/programa-jornada-enllumenat-2024 1 La Jornada té diversos objectiusEl primer, explicar les actuacions normatives que afecten l’enllumenat municipal.El segon, fer una explicació de l’estat de l’art de la gestió del manteniment de les xarxes d’enllumenat, en particular per l’impacte que té la substitució del VSAP per tecnologia LED.En tercer lloc, es vol fer difusió dels requisits i avantatges que comporta distintiu ambiental Espai amb cel nocturn de qualitat.Finalment, es vol donar difusió del suport tècnic que des del Servei d'Equipaments i Espai Públic de la Diputació de Barcelona es dona als municipis per a la gestió de les xarxes d’enllumenat. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409199519 Inauguració de la Gira de primavera de 'Ciutats Defensores dels Drets Humans' 2024-04-08 17:30:00 2024-04-08 23:59:59 Acte inaugural de la gira de primavera del projecte “Ciutats Defensores dels Drets Humans”. Aquesta serà la XIV edició, que abordarà, a través de les veus dels activistes, algunes de les reivindicacions més rellevants a escala mundial, des de la lluita pel dret a la pau a Palestina fins als drets dels pobles indígenes al Mèxic. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/inauguracio-gira-primavera-ciutats-defensores-dels-drets-humans Sala Noble de l’Espai Can Rius (c/ del Pont, 3) de Caldes de Montbui Sala Noble de l’Espai Can Rius (c/ del Pont, 3) de Caldes de Montbui 41.6347226,2.1607948 https://www.diba.cat/web/ri/-/inauguracio-de-la-gira-de-primavera-de-ciutats-defensores-dels-drets-humans-a-caldes-de-montbui 1 Set defensors i defensores dels drets humans procedents de Mèxic, Palestina, Israel, Kenya, Afganistan i Sàhara Occidental visitaran els municipis catalans per donar a conèixer la tasca que realitzen als seus llocs d’origen i per conscienciar la ciutadania sobre la importància de la defensa dels drets humans i el suport internacional a les seves lluites. Durant deu dies, s’organitzaran activitats de sensibilització i tallers a les escoles, trobades amb els mitjans locals, xerrades a centre cívics obertes a la ciutadania i reunions institucionals d’incidència política, amb l’objectiu de visibilitzar i acompanyar la tasca de les persones defensores dels drets humans i denunciar la persecució que pateixen. Ciutats Defensores del Drets Humans és un projecte coordinat pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i gestionat per la Comissió Catalana d’Acció pel Refugi amb la participació de 30 municipis i 8 institucions i entitats catalanes, i que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, a través de l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409018771 Ple ordinari de la Diputació de Barcelona del mes d'abril de 2024 2024-04-25 12:00:00 2024-04-25 23:59:59 La Diputació de Barcelona celebra el Ple ordinari del mes d'abril de 2024. Començarà a les 12h i es podrà seguir en directe a través de www.diba.cat i des de Youtube. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/ple-ordinari-de-la-diputacio-de-barcelona-del-mes-d-abril-de-2024 Paranimf de l'Escola Industrial (C/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona Paranimf de l'Escola Industrial (C/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona 41.3892207,2.1492518 1 https://www.diba.cat/documents/366552789/410199982/Ple_abril_2024.pdf/0b162d48-c357-4ac7-ca4e-35d8f0c26c6e?t=1713524924307 Podeu consultar l'ordre del dia clicant aquí. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-20 00:37
agendadiba408281278 Ple ordinari de la Diputació de Barcelona del mes de març de 2024 2024-03-21 12:00:00 2024-03-21 23:59:59 La Diputació de Barcelona celebra el Ple ordinari del mes de març de 2024. Començarà a les 12h i es podrà seguir en directe a través de www.diba.cat i des de Youtube. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/ple-ordinari-diputacio-barcelona-marc-2024 Paranimf de l'Escola Industrial (C/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona Paranimf de l'Escola Industrial (C/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona 41.3889951,2.1493372 1 https://www.diba.cat/documents/366552789/408634912/Ple_marc_2024.pdf/45bec9a4-160a-310b-f1ec-82d670f529e3?t=1710759936688 Podeu consulatr l'ordre del dia en aquest enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-20 00:37
agendadiba409000547 Jornada 'Resistències, drets i lluites feministes arreu del món' 2024-04-09 09:30:00 2024-04-09 14:00:00 Aquesta jornada, realitzada en el marc de la campanya institucional del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, vol vincular les agendes internacionals i locals des d'una perspectiva feminista internacional i alhora municipalista. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/jornada-resistencies-drets-i-lluites-feministes-arreu-del-mon- La Cuina de l'Espai Francesca Bonnemaison (c/ Sant Pere més Baix, 7) de Barcelona La Cuina de l'Espai Francesca Bonnemaison (c/ Sant Pere més Baix, 7) de Barcelona 41.3865099,2.1761411 https://www.diba.cat/web/politiques-igualtat/jornada-8m-2024 1 La jornada està adreçada a personal electe i tècnic d'ens locals, a professionals que treballen en l'àmbit del feminisme, el desenvolupament econòmic, les relacions internacionals i la cooperació.Inscripcions:Personal d'ajuntaments i DiputacióPersonal d'entitats i altres nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba409000077 Seminari 'Estratègies de zonificació escolar per a l'equitat educativa' 2024-04-26 10:00:00 2024-04-26 12:00:00 El seminari analitza la zonificació escolar com a eina en la lluita contra la segregació escolar i com espai de corresponsabilitat en favor de l'equitat educativa. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/seminari-estrategies-de-zonificacio-escolar-per-a-l-equitat-educativa- Seminari en línia Seminari en línia https://www.diba.cat/educacio/-/estrategies-zonificacio-escolar 1 Adreçat a regidors i regidores d'educació.Docent:Xavier Bonal, Catedràtic de Sociologia al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408992352 'Cossos que parlen', al Museu de Cerdanyola 2024-04-05 00:00:00 2024-06-23 23:59:59 En l’exposició Cossos que parlen. Les representacions del cos en les autores de còmic. 1910-2020, la seva comissària, Marika Vila, explora com ha estat representat el cos de la dona en el còmic a través de la ploma de les autores en un recorregut cronològic que va des d’inicis del segle XX fins a l’actualitat. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/-cossos-que-parlen-al-museu-de-cerdanyola Museu d'Art de Cerdanyola (C/ Sant Martí, 88) de Cerdanyola del Vallès Museu d'Art de Cerdanyola (C/ Sant Martí, 88) de Cerdanyola del Vallès 41.4914143,2.1390061 https://www.diba.cat/web/opc/-/cossos-que-parlen-a-cerdanyola-del-valles 1 La mostra s’estructura en cinc àmbits en què el cos femení és representat en funció del context i els canvis socials de cada època. Des del noucentisme fins l’entrada del nou mil·lenni, il·lustren aquest recorregut cronològic dibuixos originals de Lola Anglada, Laura Albéniz, Maria Pascual, Pili Blasco, Rosa Galceran, Carme Barberà, Purita Campos, Pepita Pardell, Núria Pompeia, Montse Clavé, EIsa Plaza, Isa Feu i la curadora de la mostra, Marika Vila, Mariel Soria, Laura Pérez Vernetti, Marta Guerrero, Ana Miralles, Raquel Gu, Antonia Santolaya, Luci Gutiérrez, Olga Carmona, Lola Lorente i Ana Penyas.Cada àmbit es complementa amb documentació del període que representa. Un sisè espai, està dedicat a l’art digital i reuneix la mirada plural de les autores emergents i “clàssiques” vers un cos femení sempre en construcció. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba406631924 El cas de Centelles: planificació, rehabilitació i augment del parc d’habitatge assequible, en el marc del Cicle de visites: “Les polítiques d’habitatge dels municipis petits” 2024-03-22 10:15:00 2024-03-22 13:15:00 https://www.diba.cat/web/hua/-/visita-el-cas-de-centelles-planificacio-rehabilitacio-i-augment-del-parc-d-habitatge-assequible-en-el-marc-del-cicle-de-visites-les-politiques-d-habitatge-dels-municipis-petits- Ajuntament de Centelles (Carrer Nou, 15-17. 08540 - Centelles) Ajuntament de Centelles (Carrer Nou, 15-17. 08540 - Centelles) 41.3955350,2.1575980 1 ANUL·LAT PresentacióDes de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona organitzem una nova visita d’estudi emmarcada en el Cicle de visites: “Les polítiques d’habitatge dels municipis petits”.L’objectiu d’aquest cicle de visites és el de donar a conèixer i posar en valor les polítiques públiques locals d’habitatge endegades a municipis de menys de 10.000 habitants de la demarcació de Barcelona, actuacions que hagin facilitat la provisió de solucions residencials assequibles al municipi o intervencions públiques en promoció o rehabilitació edificatòria residencial innovadores.En aquesta ocasió volem apropar-nos a Centelles, municipi que a partir de l’elaboració del seu Programa d’Actuació Municipal d’Habitatge (PAMH) està impulsant diverses iniciatives orientades a augmentar el parc públic assequible i a fomentar la rehabilitació i millora energètica del parc privat.Centelles, a la comarca d’Osona, té una població de 7.726 habitants. El parc immobiliari d’ús residencial el conformen 3.693 immobles, amb predomini de la tipologia unifamiliar i poc pes del mercat de lloguer, que només és el règim de tinença del 16% de la població. Preocupa l’increment del 40% en el preu de renda per lloguer d’habitatges registrat des de 2014 i la falta d’habitatge assequible / protegit (només hi ha dues promocions d’HPO al poble).Durant la visita coneixerem, de la mà dels responsables polítics i tècnics de l’ajuntament:El Programa d’Actuació Municipal d’Habitatge de Centelles.L’adquisició d’habitatges privats i la seva posterior rehabilitació per tal de dotar-se d’un parc públic d’habitatges assequibles i socials.L’impuls d’un programa local de rehabilitació a escala de barri aprofitant els recursos del Programa 1 d’Entorns Residencials de Rehabilitació Programada dels fons NextGenerationEU.L’estudi de detecció dels habitatges buits i la implementació de mesures per mobilitzar aquest parc vacant i incorporar-lo al mercat.DestinatarisL’activitat s’adreça principalment a càrrecs electes i personal tècnic de municipis petits i consells comarcals, així com a professionals interessats en conèixer experiències innovadores en matèria d’habitatge.InscripcionsLa formalització de la inscripció s’ha de fer complimentant i enviant el següent formulari. El termini d’inscripció finalitza el dia 18 de març. La inscripció és gratuïta. Aforament màxim de 25 persones.*** Clica AQUÍ per veure les principals actuacions en matèria d'habitatge endegades a Centelles. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba406857796 Acte de presentació del llibre “Quaderns científics i tècnics de restauració monumental” 2024-03-04 18:00:00 2024-03-04 23:59:59 La Llibreria de la Diputació organitza una nova trobada del cicle de conferències periòdiques “Parlem de...”, sobre temes d’actualitat del món local, en aquesta ocasió per presentar el llibre “Quaderns científics i tècnics de restauració monumental”. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/acte-de-presentacio-del-llibre-quaderns-cientifics-i-tecnics-de-restauracio-monumental- Palau Güell (carrer Nou de la Rambla, 3-5) de Barcelona Palau Güell (carrer Nou de la Rambla, 3-5) de Barcelona 41.3789171,2.1742301 https://llibreria.diba.cat/cat/llibre/quaderns-cientifics-i-tecnics-de-restauracio-monumental_69031 1 La publicació recull deu articles sobre els processos de restauració duts a terme en monuments de diversos municipis pel Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació de Barcelona, tant en l'àmbit històric com en el tècnic.L’acte estarà encapçalat pel vicepresident quart i diputat d’Infraestructures, Equipament i Patrimoni Arquitectònic de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, juntament amb el director del Palau Güell, Guillem Mundet.Presentarà la publicació i farà de conductor de la trobada el cap de la Secció Tècnica d’Investigació, Catalogació i Difusió de l'SPAL de la Diputació de Barcelona, David Galí.En el col·loqui, intervindran: el cap de l’SPAL entre 1981 i 2008, Antoni González; el gerent del Servei d’Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic de la corporació i cap de l’SPAL entre 2008 i 2019, Joan Closa; i el cap de l’SPAL des del 2019, José Luis Sanz. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408185326 Curs bàsic de tècnica de l’espectacle adreçat a gestors d’espais escènics 2024-04-02 09:00:00 2024-05-16 14:30:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/curs-basic-de-tecnica-de-l-espectacle-adrecat-a-gestors-d-espais-escenics-2 Plaça Didó, 1- 08221 (Terrassa) - ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle) Plaça Didó, 1- 08221 (Terrassa) - ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle) 41.5642184,2.0079811 1 Dia 16 de maig: taller intensiu de 9:00 a 13:30 h i de 15:00 a 17:30 h Destinataris nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408741928 Eines per a l'avaluació de la participació ciutadana4 2024-05-30 10:00:00 2024-05-30 14:00:00 Què avaluem quan es tracta de participació ciutadana? Quines tècniques, eines i criteris fem servir? Aquesta formació es vol ajudar als equips tècnics municipals a adquirir un conjunt d'eines diverses que puguin ser útils per a l'avaluació de diferents processos i espais formals de participació ciutadana. 41.3955350,2.1575980 https://www.diba.cat/web/participacio/formacio 1 nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408741857 Eines per a l'avaluació de la participació ciutadana3 2024-05-23 10:00:00 2024-05-23 14:00:00 Què avaluem quan es tracta de participació ciutadana? Quines tècniques, eines i criteris fem servir? Aquesta formació es vol ajudar als equips tècnics municipals a adquirir un conjunt d'eines diverses que puguin ser útils per a l'avaluació de diferents processos i espais formals de participació ciutadana. 41.3955350,2.1575980 https://www.diba.cat/web/participacio/formacio 1 nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408741836 Eines per a l'avaluació de la participació ciutadana2 2024-05-16 10:00:00 2024-05-16 14:00:00 Què avaluem quan es tracta de participació ciutadana? Quines tècniques, eines i criteris fem servir? Aquesta formació es vol ajudar als equips tècnics municipals a adquirir un conjunt d'eines diverses que puguin ser útils per a l'avaluació de diferents processos i espais formals de participació ciutadana. 41.3955350,2.1575980 https://www.diba.cat/web/participacio/formacio 1 nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408741462 Eines per a l'avaluació de la participació ciutadana 2024-05-09 10:00:00 2024-05-09 14:00:00 Què avaluem quan es tracta de participació ciutadana? Quines tècniques, eines i criteris fem servir? Aquesta formació es vol ajudar als equips tècnics municipals a adquirir un conjunt d'eines diverses que puguin ser útils per a l'avaluació de diferents processos i espais formals de participació ciutadana. 41.3955350,2.1575980 https://www.diba.cat/web/participacio/formacio 1 nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408728659 Curs 'Eines per incorporar la perspectiva de gènere a la cooperació al desenvolupament' 2024-05-03 10:00:00 2024-05-17 14:00:00 https://www.diba.cat/web/ri/-/curs-eines-per-incorporar-la-perspectiva-de-genere-a-la-cooperacio-al-desenvolupament- Format híbrid Format híbrid 1 L'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i el Servei de Polítiques d’Igualtat de la Diputació de Barcelona us informen que ja estan obertes les inscripcions per participar en el curs 'Eines per incorporar la perspectiva de gènere a la cooperació al desenvolupament' en el marc del BAF 2024.Aquest curs està dirigit a personal tècnic municipal de l'àmbit de cooperació al desenvolupament i d'igualtat. Té com a objectiu proporcionar orientacions pràctiques per tal d’incorporar la transversalitat de gènere en les polítiques públiques de cooperació al desenvolupament d’àmbit local.El curs consta de 10 hores dividides en una primera sessió el dia 3 de maig de 4 hores presencials (Recinte de l’Escola Industrial) i 3 sessions els dies 8, 10 i 17 de maig, de 2 hores cadascuna, en format de videoformació.La formadora és la Gisela Carrasco Miró, consultora de cooperació al desenvolupament especialitzada en gènere i en drets de les dones i nenes. Té experiència de treball com a docent en Universitats d’Europa i Amèrica, així com a consultora en ONGs, agències de cooperació i agències de NNUU com OMS, PNUD i ONU DONES, entre altres. Les inscripcions estan obertes a través d'aquest enllaç fins al 22 d’abril de 2024. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408726401 AG_Curs_mandat3 2024-04-23 09:30:00 2024-04-23 14:30:00 Com afecta a la planificació de la participació ciutadana les diferents etapes del mandat polític? Quines eines tenim per planificar la participació en funció del moment del cicle en què ens trobem? Aquesta formació vol facilitar eines per a la gestió estratègica de les polítiques de participació ciutadana. Escola Industrial, Edifici Vagó, sala 2C Escola Industrial, Edifici Vagó, sala 2C 41.3875733,2.1488900 http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=18844 1 nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408726173 AG_Curs_mandat2 2024-04-16 09:30:00 2024-04-16 14:30:00 Com afecta a la planificació de la participació ciutadana les diferents etapes del mandat polític? Quines eines tenim per planificar la participació en funció del moment del cicle en què ens trobem? Aquesta formació vol facilitar eines per a la gestió estratègica de les polítiques de participació ciutadana. Escola Industrial, Edifici Vagó, sala 2C Escola Industrial, Edifici Vagó, sala 2C 41.3875733,2.1488900 http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=18844 1 nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408726162 AG_Curs_mandat 2024-04-09 09:30:00 2024-04-09 14:30:00 Com afecta a la planificació de la participació ciutadana les diferents etapes del mandat polític? Quines eines tenim per planificar la participació en funció del moment del cicle en què ens trobem? Aquesta formació vol facilitar eines per a la gestió estratègica de les polítiques de participació ciutadana. Escola Industrial, Edifici Vagó, sala 2C Escola Industrial, Edifici Vagó, sala 2C 41.3875733,2.1488900 http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=18844 1 nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408708412 Jornada APEU. Conclusions de la prova pilot 2024-04-09 09:30:00 2024-04-09 14:00:00 Els objectius de la jornada són: donar a conèixer les conclusions de la prova pilot portada a terme per la Diputació de Barcelona en 9 municipis, en l'àmbit del comerç, i 7 en l'àmbit dels PAE, analitzar els reptes a l'hora de constituir una APEU i analitzar futures línies de treball al voltant de les APEU. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/jornada-apeu-conclusions-de-la-prova-pilot Paranimf de l'Escola Industrial de Barcelona Paranimf de l'Escola Industrial de Barcelona 41.3889663,2.1492719 https://www.diba.cat/web/comerc/apeu 1 A la jornada, també s'explicarà l'aplicació de la normativa d'ingressos de l'APEU des de la perspectiva dels ens locals, a càrrec de Cristina Casablanca, gerent de l'ORGT. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408707613 Planificació, rehabilitació i augment del parc d’habitatge assequible a Centelles 2024-03-22 10:15:00 2024-03-22 13:15:00 Des de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona organitzen una nova visita d’estudi emmarcada en el Cicle de visites: “Les polítiques d’habitatge dels municipis petits”, en aquesta ocasió a Centelles, per donar a conèixer i posar en valor les polítiques públiques locals d’habitatge endegades a municipis de menys de 10.000 habitants de la província de Barcelona. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/planificacio-rehabilitacio-i-augment-del-parc-d-habitatge-assequible-a-centelles Ajuntament de Centelles (Carrer Nou, 15-17) de Centelles Ajuntament de Centelles (Carrer Nou, 15-17) de Centelles 41.7981157,2.2180850 1 Es tracta d'actuacions que hagin facilitat la provisió de solucions residencials assequibles al municipi o intervencions públiques en promoció o rehabilitació edificatòria residencial innovadores.Centelles, a la comarca d’Osona, té una població de 7.726 habitants. El parc immobiliari d’ús residencial el conformen 3.693 immobles, amb predomini de la tipologia unifamiliar i poc pes del mercat de lloguer, que només és el règim de tinença del 16% de la població. Preocupa l’increment del 40% en el preu de renda per lloguer d’habitatges registrat des de 2014 i la falta d’habitatge assequible / protegit (només hi ha dues promocions d’HPO al poble).L’activitat s’adreça principalment a càrrecs electes i personal tècnic de municipis petits i consells comarcals, així com a professionals interessats en conèixer experiències innovadores en matèria d’habitatge. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408700068 Jornada 'Escoles municipals per la inclusió' 2024-04-19 09:30:00 2024-04-19 14:00:00 Jornada dirigida a electes i tècnics municipals, equips directius i docents d’escoles municipals: bressol, especial, ensenyaments artístics i persones adultes, amb l'objectiu de reflexionar sobre la inclusió. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/jornada-escoles-municipals-per-la-inclusio Paranimf de l'Escola Industrial de Barcelona Paranimf de l'Escola Industrial de Barcelona 41.3889514,2.1492804 1 nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408640840 Propietat intel·lectual en la gestió cultural (5a edició) 2024-07-11 10:00:00 2024-07-11 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/propietat-intel-lectual-en-la-gestio-cultural-5a-edicio- Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 1 La propietat intel·lectual constitueix una d’aquelles qüestions espinoses en l’àmbit de la gestió cultural. Una qüestió de què cal tenir coneixements per evitar problemes de tipus legal i reclamacions per part de ciutadans i artistes implicats. El curs vol ser un repàs a la legislació en matèria de propietat intel·lectual, remarcant aquells àmbits i situacions en què aquesta qüestió pot afectar els tècnics culturals (música, arts visuals, teatre, cinema, reproduccions, difusió, política comunicativa, etc.). Les sessions abordaran també els tipus de contracte que cal establir amb creadors i artistes, així com tots aquells aspectes de difusió en què poden donar-se conflictes derivats de la gestió i aplicació de la propietat intel·lectual. Docent Cristina CalvetAdvocada especialitzada àmpliament en el sector cultural/artístic. Va ser responsable del Departament jurídic de l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya, AADPC. Ha treballat al Fòrum Universal de les Cultures BARCELONA 2004, SA com advocada responsable de les contractacions artístiques produïdes dins i fora del Recinte del Fòrum. El seu primer contacte com a professional amb el sector artístic va ser amb l'Associació professional de representants, promotors i mànagers de Catalunya (ARC) en l'àmbit de la música, promoció de concerts, i representació artística.Membre del Comitè científic i professora en el Màster en Dret de la Propietat Intel·lectual i industrial de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona; també professora en el Màster en Dret de la Societat de la Informació del mateix l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona. Docent també en: la Universitat Abat Oliva de Barcelona (Màster en Postproducció Audiovisual i en el Grau en Publicitat); Universitat Internacional de Catalunya (Responsable del Mòdul jurídic Màster en Gestió Cultural); Taller de Músics de Barcelona (curs de gestió musical); Universitat de Blanquerna (Màster universitari en ficció en cine i televisió. Producció, guió i realització), Escola de Cinema Bande a Part; Centre de Formació IL3 adscrit a la Universitat de Barcelona (Postgrau en Gestió Espectacles), Escola guionistes SHOWRUNNERS BCN, Màster en Producció i Distribució Cinematogràfica adscrit a la Universitat de Vic, entre d'altres. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408639890 Propietat intel·lectual en la gestió cultural (4a edició) 2024-07-09 10:00:00 2024-07-09 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/propietat-intel-lectual-en-la-gestio-cultural-4a-edicio- Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 1 La propietat intel·lectual constitueix una d’aquelles qüestions espinoses en l’àmbit de la gestió cultural. Una qüestió de què cal tenir coneixements per evitar problemes de tipus legal i reclamacions per part de ciutadans i artistes implicats. El curs vol ser un repàs a la legislació en matèria de propietat intel·lectual, remarcant aquells àmbits i situacions en què aquesta qüestió pot afectar els tècnics culturals (música, arts visuals, teatre, cinema, reproduccions, difusió, política comunicativa, etc.). Les sessions abordaran també els tipus de contracte que cal establir amb creadors i artistes, així com tots aquells aspectes de difusió en què poden donar-se conflictes derivats de la gestió i aplicació de la propietat intel·lectual.Docent Cristina CalvetAdvocada especialitzada àmpliament en el sector cultural/artístic. Va ser responsable del Departament jurídic de l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya, AADPC. Ha treballat al Fòrum Universal de les Cultures BARCELONA 2004, SA com advocada responsable de les contractacions artístiques produïdes dins i fora del Recinte del Fòrum. El seu primer contacte com a professional amb el sector artístic va ser amb l'Associació professional de representants, promotors i mànagers de Catalunya (ARC) en l'àmbit de la música, promoció de concerts, i representació artística.Membre del Comitè científic i professora en el Màster en Dret de la Propietat Intel·lectual i industrial de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona; també professora en el Màster en Dret de la Societat de la Informació del mateix l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona. Docent també en: la Universitat Abat Oliva de Barcelona (Màster en Postproducció Audiovisual i en el Grau en Publicitat); Universitat Internacional de Catalunya (Responsable del Mòdul jurídic Màster en Gestió Cultural); Taller de Músics de Barcelona (curs de gestió musical); Universitat de Blanquerna (Màster universitari en ficció en cine i televisió. Producció, guió i realització), Escola de Cinema Bande a Part; Centre de Formació IL3 adscrit a la Universitat de Barcelona (Postgrau en Gestió Espectacles), Escola guionistes SHOWRUNNERS BCN, Màster en Producció i Distribució Cinematogràfica adscrit a la Universitat de Vic, entre d'altres. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408637437 L'exposició 'Dones trencant barreres' arriba a Vilanova i la Geltrú 2024-04-02 00:00:00 2024-04-16 23:59:59 aquest exposició itinerant preten visibilitzar dones inspiradores de la Mediterrània, que trenquen estereotips de gènere en la seva vida diària, per tal de promoure la igualtat a les seves ciutats i comunitats. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/l-exposicio-dones-trencant-barreres-arriba-a-vilanova-i-la-geltru Biblioteca Joan Oliva (Plaça de la Vila, 13) de Vilanova i la Geltrú Biblioteca Joan Oliva (Plaça de la Vila, 13) de Vilanova i la Geltrú 41.2244148,1.7255327 https://www.diba.cat/web/dones-que-transformen/ 1 la mostra és originària de l'Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed) i, a Vilanova i la Geltrú, està organitzada pel consistori amb el suport de la Diputació de Barcelona, en el marc de la iniciativa Dones que Transformen. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408636829 Cinefòrum a l'Espai Francesca Bonnemaison 2024-03-21 17:00:00 2024-03-21 18:30:00 Dinamitzat per l’entitat experta en la conducció de debats audiovisuals, Drac Màgic, l'activitat consisteix en la projecció de tres curtmetratges, amb el posterior debat. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/cineforum-a-l-espai-francesca-bonnemaison Sala la Cuina de l'Espai Francesca Bonnemaison (c/ Sant Pere més Baix, 7) de Barcelona Sala la Cuina de l'Espai Francesca Bonnemaison (c/ Sant Pere més Baix, 7) de Barcelona 41.3865968,2.1762737 https://www.diba.cat/web/ri/-/cineforum-dones-que-transformen-a-l-espai-francesca-bonnemaison 1 Farrucas – Ian de la Rosa. Espanya, Estats Units, 2021. 18 minuts. VOSE (castellà i àrab, amb subtítols en castellà). Nominat al millor curtmetratge de ficció als Premis Goya 2022.Or vermell – Carme Gomila. Espanya, 2021. 12 minuts. VOSE (àrab i castellà).Con la esperanza de no olvidar – Hajar Boujtat. Espanya, 2020. 16 minuts. VOSE (àrab i amb subtítols en castellà).La sessió és gratuïta, però per poder assistir-hi cal inscripció prèvia omplint aquest formulari. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17
agendadiba408571755 Urbanisme pràctic_càpsula: La divisió de terrenys 2024-04-09 09:30:00 2024-04-09 11:30:00 https://www.diba.cat/web/hua/-/urbanisme-practic_capsula-la-divisio-de-terrenys Videoformació Videoformació 1 PresentacióLa Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania.L’acció urbanística és una activitat de gran transcendència en el dia a dia dels governs locals. Hi conflueixen, si més no, un ampli conjunt de competències a exercir, una complexitat tècnica i jurídica notables i la concurrència en la matèria d’interessos i responsabilitats rellevants.Des de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana s’organitza una formació continuada per resoldre les casuístiques i conflictes del dia a dia dels ens municipals, en aquest sentit el cicle urbanisme pràctic esta compost per diferents càpsules i tallers que donen resposta a les necessitats de les entitats locals.Aquesta càpsula vol afrontar el tema de les divisions de terrenys, concepte, règim i fiscalització prèvia de la divisió i segregació de terrenys, les autoritzacions o el pronunciament municipal innecessarietat d’aquesta, regulats a TRLUC i el RPLUC. PonentsAlfred Lacasa Tribó, advocat, Secretari de l’Ajuntament de BlanesDestinatarisAquesta formació està adreçada al personal tècnic i jurídic dels ens locals amb experiència en la tramitació de llicències, planejament i gestió. Es tindrà en consideració l’ordre d’inscripció.InscripcionsPer motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic.Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins al dia 2 d’abril de 2024 mitjançant el següent enllaç. Programa 9:30-11:30h La divisió de terrenys. Alfred Lacasa, advocat nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2024-04-18 09:17