ID
Títol
Data d'inici
Data de finalització
Descripció
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Adreça
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
Etiquetes
Categoria
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
Aforament
Inscripció
Cos
Cercador/Codi
Url Inscripcions
Identificador secundari
Conjunt de dades
Últim canvi
agendadiba406835788 Gestió de projectes transversals amb metodologia agile en l'àmbit de mercat de treball 2024-05-03 11:30:00 2024-06-07 14:00:00 La Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació, mitjançant el Servei de Mercat de Treball, organitza aquest curs per formar al personal tècnic de les entitats locals per entendre la diferència entre 'Being Agile' i 'Doing Agile' i per disposar de les bases per començar a transitar el camí de l'agilitat amb un especial enfocament a la gestió de projectes. https://www.diba.cat/web/economieslocals/-/gesti%C3%B3-de-projectes-transversals-amb-metodologia-agile-en-l-%C3%A0mbit-de-mercat-de-treball-1 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Ajuntaments; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona; Economia i treball; Formació area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; ajuntaments; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona; economia_i_treball; formacio ContingutsIntroducció a la Cultura Agile. Líder i equips àgils.Origen de les metodologies àgils i la seva aplicabilitat.Marc de treball Scrum.Anàlisi d'un cas pràctic de projecte. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba406634213 Novetats fiscals i laborals en l'àmbit de l'emprenedoria, micropimes i pimes (2a edició) 2024-04-05 10:00:00 2024-04-12 12:30:00 La Gerència de serveis de Promoció Econòmica i Ocupació de la Diputació de Barcelona organitza aquest curs per dotar d'eines al personal directiu i responsables tècnics dels Centres Locals de Serveis a les Empreses perquè coneguin les novetats fiscals i laborals per dur a terme la tasca d'assessorament a persones emprenedores i empreses amb major rigor. https://www.diba.cat/web/economieslocals/-/novetats-fiscals-i-laborals-en-l-%C3%A0mbit-de-l-emprenedoria-micropimes-i-pimes-2a-edici%C3%B3- 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Ajuntaments; Economia i treball; Formació area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; ajuntaments; economia_i_treball; formacio ContingutsNovetats legislatives, sentències d'interès i criteris administratius d'Hisenda i l'Autoritat Laboral que puguin resultar d'aplicació en el món de l'emprenedoria, micropimes i pimes. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba406632121 Eines de diagnosi, anàlisi, creativitat i innovació per a projectes estratègics 2024-04-03 09:30:00 2024-04-26 13:30:00 L'Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic de la Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació organitza el taller per contextualitzar la gestió de projectes estratègics i obtenir una visió completa i inclusiva respecte a la gestió de projectes, millorant l'eficàcia en la diagnosi d'escenaris i territoris per poder formular propostes de projectes estratègics, així com el grau d'innovació de les propostes d'aquests projectes. https://www.diba.cat/web/economieslocals/-/eines-de-diagnosi-an%C3%A0lisi-creativitat-i-innovaci%C3%B3-per-a-projectes-estrat%C3%A8gics-1 41.3831119,2.1258700 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Ajuntaments; Economia i treball; Formació area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; ajuntaments; economia_i_treball; formacio ContingutsQuè implica gestionar projectes?La cronologia dels projectes. Els equips de projectes. Les agendes encobertes.Què cal per liderar projectes?Claus motivacionals en gestió de projectes estratègics.Els diferents actors i rols de la gestió de projectes estratègics.Els errors habituals del DAFO (i com fer que el DAFO ens torni a ser veritablement útil).El Mapa d'Actors. El Sociograma. L'arbre de Problemes. L'anàlisi PESTEL. L'anàlisi de les 5 Forces de Porter.La Pluja d'Idees (Brainstorming) i com fer que sigui realment efectiu.Els Mapes Mentals (Mindmaps) com a eina essencial per bastir tota una estratègia de projecte.Tècniques disruptives (Inversió del Problema, La pitjor idea de la Ha., etc). nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba408860929 Reunió amb Sien Consulting- agenda Soledad Bravo-reunió 2024-03-08 09:00:00 2024-03-08 10:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/reunio-amb-sien-consulting-agenda-soledad-bravo 41.3817720,2.1258208 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Turisme; Grup d'interès; Personal directiu professional; Alta direcció i gerents; Bravo Letelier, Soledad Paula; Ramírez Pierna, Luis; Desenvolupament Econòmic i Turisme area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; turisme; grup_dinteres; personal_directiu_professional; alta_direccio_i_gerents; bravo_letelier_soledad_paula; ramirez_pierna_luis; desenvolupament_economic_i_turisme <p>Per part de Diputació de Barcelona:</p> <p>- Soledad Bravo, gerenta de la Gerència de Serveis de Turisme</p> <p>. Lluís Ramírez, irector de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius</p> <p>- Francisco Javier Gimenez, cap de l'Oficina Tècnica de Sistemes d'Informació Municipals de la Direcció de Serveis de. Tecnologies i Sistemes Corporatius</p> <p>- Xavier Font, cap de l'Oficina Tècnica de Turisme de la Gerència de Serveis de Turisme</p> <p>Per part de SIEN Consulting:</p> <p>- Pere Lloret</p> Convocatòria Projecte Destins Turístics Intel·ligents (DTI) nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba408903738 Comissió Territorial Urbanisme Catalunya Central 2024-03-22 00:00:00 2024-03-22 23:59:59 L’àmbit d’actuació de la Comissió Territorial d'Urbanisme de la Catalunya Central comprèn les comarques del Bages, el Berguedà, el Moianès, Osona, el Solsonès i el Lluçanès i vuit municipis següents de l'Alta Anoia: Calaf, Calonge de Segarra, Castellfollit de Riubregós, els Prats de Rei, Pujalt, Sant Martí Sesgueioles, Sant Pere Sallavinera i Vecian https://www.diba.cat/web/agenda/-/comissio-territorial-urbanisme-catalunya-central 41.7235586,1.8287900 1 Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana; Sanz Sánchez, Rosa; 11 - Ciutats i comunitats sostenibles; Activitats d’altres amb suport de la Diputació de Barcelona; Urbanisme i habitatge; Personal directiu professional; Reunió; Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana area_durbanisme_habitatge_i_regeneracio_urbana; sanz_sanchez_rosa; 11__ciutats_i_comunitats_sostenibles; activitats_daltres_amb_suport_de_la_diputacio_de_barcelona; urbanisme_i_habitatge; personal_directiu_professional; reunio; area_durbanisme_habitatge_i_regeneracio_urbana De 09:00 h a 11:30 h <p style='text-align: justify;'>President: el secretari de Territori, Urbanisme i Agenda Urbana Francesc Sutrias i Grau. </p> <p>Vocals:<br /> a) Una persona en representació de la Direcció General d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Arquitectura: Agustí Serra i Monté<br /> b) El cap del Servei Territorial d'Urbanisme: Anna Comellas Jodar.<br /> c) La persona titular de la delegació territorial del Govern de la Generalitat: Montserrat Barniol i Carcasona.<br /> d) La persona titular de la direcció dels serveis territorials: David-Aaron López i Martí.<br /> e) Tres persones en representació del Departament de Territori en matèria d’urbanisme:Josep Armengol Tatjé, Josep Cases Miralles i Daniel José Gallego i Martínez.<br /> f) Una persona en representació del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural en matèria de medi ambient: Laura Fonts Torres. <br /> g) Una persona de cadascun dels departaments de la Generalitat que tinguin competència en alguna de les matèries següents o en diverses: agricultura, medi natural, cultura, comerç, demarcació territorial, energia, habitatge, indústria, mobilitat, ordenació del territori, patrimoni cultural, protecció civil, salut, turisme, ensenyament i patrimoni immobiliari de la Generalitat: Manel Armengol Vilar, Maria Teresa Clotet Masana, Francesc Serra Sellarés, Ferran Octavi Martínez Verdú, Elena Roca Rosés, Alba Oms Llobet, Glòria Brugués Brugués, Joan Manuel Espuelas Puigdollers.<br /> h) Vuit persones, membres dels ens locals, designades per els organitzacions associatives d'entitats locals més representatives de Catalunya: Josep Casassas i Jordà i Albert Corberó Aymerich.<br /> i) Una persona en representació de la Diputació de Barcelona: Rosa Sanz Sánchez<br /> j) Dotze persones d’un reconegut prestigi professional o acadèmic en matèria d’urbanisme, d’habitatge i de medi ambient: Alba Xarpell Serracanta, Lluís Oriols Rodríguez, Rogeli Montoliu Casals, Miquel Morell i Deltell, Salvador Soler Casacuberta, Aleix Cervantes López, Jordi Barot Arqued, Joan Casas Casanovas, Marta Gómez Pons, Jordi Vall Droguet, Josep Claret Arimany, Josep Donés Barcons.</p> <p>Estanislau Vidal-Folch de Balanzó, designat per l’Administració general de l’Estat amb veu i sense vot.</p> <p>Secretària: Lourdes Aparicio Garcia; jurista, actua amb veu i sense vot.</p> Correspon a la Comissió Territorial d'Urbanisme de la Catalunya Central:• Emetre informes en el procediment d’avaluació ambiental• Resoldre expedients de planejament:a) L’aprovació definitiva dels plans d’ordenació urbanística municipal i els programes d’actuació urbanística municipal l’aprovació definitiva dels quals no correspongui al conseller o consellera de Territori i Sostenibilitat.b) L’aprovació definitiva dels plans de millora urbana i els plans parcials urbanístics en el cas que els ens locals no tinguin atribuïda o no hagin d’exercir aquesta competència, d’acord amb el que estableix aquesta Llei.c) Els plans especials urbanístics de desenvolupament, llevat dels que correspon d'aprovar als ajuntaments de conformitat amb l'article 81 del Text refós de la Llei d'urbanisme.d) L’aprovació definitiva dels plans i els programes urbanístics plurimunicipals l’aprovació definitiva dels quals no correspongui al conseller o consellera de Territori i Sostenibilitat.e) L’aprovació definitiva dels plans parcials urbanístics de delimitació que no correspongui aprovar al conseller o consellera de Territori i Sostenibilitat.• Autoritzacions d’obres en sòl no urbanitzable• Informar estudis de detall• Informes sobre l’autorització d’usos i obres provisionals nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba408282030 Jornada sobre iniciatives locals de pau i cooperació descentralitzada 2024-03-12 09:00:00 2024-03-12 13:45:00 Presentació del nou estudi de l'Observatori de Cooperació Descentralitzada amb orientacions per a l'enfortiment de les polítiques locals de pau. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/jornada-sobre-iniciatives-locals-de-pau-i-cooperacio-descentralitzada 41.3842247,2.1663753 https://www.observ-ocd.org/ 1 Des de l'Observatori de Cooperació Descentralitzada UE-Amèrica Llatina de la Diputació de Barcelona, s'ha elaborat un estudi per conèixer l'estat de la qüestió de la cooperació descentralitzada i les iniciatives de pau per veure'n les potencialitats, les possibles mancances i avançar en la reflexió i propostes per reforçar les agendes de pau en el sí de les polítiques de cooperació descentralitzada. El nou estudi de l'Observatori 'Guia per a les agendes locals de pau i cooperació descentralitzada. Orientacions per a l'enfortiment de les polítiques locals de pau' ha estat elaborat pel Centre de Recerca Gernika Gogoratuz. La publicació ha anat a càrrec de Jokin Alberti i Tica Font, i ha comptat amb el suport de Maria Oianguren i Liliana Zambrano-Quintero, i la col·laboració de l'Institut Català per la Pau (ICIP). nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba406708288 Jornada 'Interculturalitat, cohesió social i llengua' 2024-04-09 10:00:00 2024-04-09 15:00:00 Aquesta jornada vol incidir en el concepte renovat d’interculturalitat, analitzant-ne els propòsits, el recorregut històric i les conseqüències que té des del punt de vista cultural, polític i jurídic. La interculturalitat té del tot a veure amb la cohesió social, ja que una societat que no tingui en compte les cultures que acull no podrà estar unida i vinculada de cap manera. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/jornada-interculturalitat-cohesio-social-i-llengua- 41.3842155,2.1663970 https://www.diba.cat/web/cerc/-/jornada-interculturalitat-cohesi%C3%B3-social-i-llengua 1 Des de la complexitat i el conflicte es pot avançar cap a models de cultura compartida que tingui com a centre la llengua catalana, tan amenaçada en els últims temps per raons ben diverses.La pregunta immediata que vol contribuir a respondre aquesta jornada és què poden fer els nostres municipis perquè la interculturalitat i la cohesió social es vehiculin a través del català, la seva defensa, preservació i ús social. Cal tenir en compte, a més, que el català és una llengua minoritzada en els seus propis territoris, i això atorga un nou factor de dificultat a les polítiques interculturals. Al capdavall, estem parlant de com gestionar la complexitat que ens ofereix la mateixa diversitat de persones, llengües, cultures i maneres d’entendre el món que existeixen en el nostre país.Aquesta jornada vol ser un punt de confluència per debatre i analitzar aquestes qüestions candents. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba408994710 Jornada 'Interculturalitat, cohesió social i llengua' 2024-04-09 10:00:00 2024-04-09 15:00:00 Aquesta jornada vol incidir en el concepte renovat d’interculturalitat, analitzant-ne els propòsits, el recorregut històric i les conseqüències que té des del punt de vista cultural, polític i jurídic. La interculturalitat té del tot a veure amb la cohesió social, ja que una societat que no tingui en compte les cultures que acull no podrà estar unida i vinculada de cap manera. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/-interculturalitat-cohesio-social-i-llengua- 41.3842192,2.1663832 https://www.diba.cat/web/cerc/-/jornada-interculturalitat-cohesi%C3%B3-social-i-llengua#lloc 1 Des de la complexitat i el conflicte es pot avançar cap a models de cultura compartida que tingui com a centre la llengua catalana, tan amenaçada en els últims temps per raons ben diverses.La pregunta immediata que vol contribuir a respondre aquesta jornada és què poden fer els nostres municipis perquè la interculturalitat i la cohesió social es vehiculin a través del català, la seva defensa, preservació i ús social. Cal tenir en compte, a més, que el català és una llengua minoritzada en els seus propis territoris, i això atorga un nou factor de dificultat a les polítiques interculturals. Al capdavall, estem parlant de com gestionar la complexitat que ens ofereix la mateixa diversitat de persones, llengües, cultures i maneres d’entendre el món que existeixen en el nostre país.Aquesta jornada vol ser un punt de confluència per debatre i analitzar aquestes qüestions candents.Continguts- Anàlisi dels conceptes d’interculturalitat i de cohesió social- Sociolingüística del català. Situació nacional i anàlisi d’alguns municipis- Llengua minoritària o llengua minoritzada. Diferències i controvèrsies- Situació de la llengua catalana en el terreny de la interculturalitat- Com podem treballar la cohesió social des de la nostra realitat municipal?- Exemples i bones pràctiques en el terreny de la diversitat- La implicació de la població i dels col·lectius en la cohesió social. Àmbits, vies i possibilitats d’actuació- El català com a vehicle social de comunicació nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-26 22:12
agendadiba408650913 Ciència ciutadana a la Riera de Ribes 2024-04-14 10:00:00 2024-04-14 13:00:00 La desembocadura de la Riera de Ribes és una petita llacuna situada al municipi de Sitges que es troba al mig d’una de les principals rutes de migració d’ocells de l’ Europa occidental a l’Àfrica, fet que la converteix en una zona de refugi i de pas important.Durant l'activitat coneixerem com des de la ciènca ciutadana es pot contribuïr a conèixer amb més profunditat quin és l'estat i evolució ambiental d'aquest espai natural i aprendrem algunes de les eines de mostreig i seguiment de la seva biodiversitat.Obsarem la natura a ull nu i amb binocles, identificarem les espècies autòctones i al·lòctones, farem fotografies i aprendrem com utilitzar la tècnica del fototrampeig per copsar que passa a la natura quan no hi som presents.Activitat gratuïta amb inscripció prèvia. https://www.diba.cat/web/cem/-/ciencia-ciutadana-a-la-riera-de-ribes 41.2271169,1.7894064 1 Descripció de l'activitat El punt de trobada serà a les 10 h al CEM ( Passeig marítim, 72 de Sitges). 10.00h: Benvinguda, presentació de l'activitat.10.15h – 12.30h: Desenvolupament de l'activitat a la Riera de Ribes.12.30 -13.00. Presentació de la plataforma de ciència ciutadana INaturalist i tancament de l'activitat. Les masses d’aigua continentals son cabdals per la sostenibilitat però presenten moltes amenaces com són la contaminació, transformació dels hàbitats i la presència d’espècies al·lòctones. Amb aquesta activitat coneixerem un dels espais naturals de Sitges que forma part de la Xarxa Natura 2000 i analitzarem les problemàtiques presents així com la seva biodiversitat, descobrint i introduint les observacions a la plataforma de ciència ciutadana iNaturalist.Objectius de l'activitat: Conèixer l’Espai Natural de la Riera de Ribes i la seva desembocadura (PEIN, XN2000).Sensibilitzar sobre les problemàtiques i amenaces de les masses d’aigua continentals.Aprendre a utilitzar les eines de mostreig i seguiment de la biodiversitat d’un espai natural.Conèixer l’ús de la ciència ciutadana i les diferents propostes de plataformes obertes.Aprendre a utilitzar la plataforma de ciència ciutadana nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-21 12:22
agendadiba408185326 Curs bàsic de tècnica de l’espectacle adreçat a gestors d’espais escènics 2024-04-02 09:00:00 2024-05-16 14:30:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/curs-basic-de-tecnica-de-l-espectacle-adrecat-a-gestors-d-espais-escenics-2 41.5642184,2.0079811 1 Dia 16 de maig: taller intensiu de 9:00 a 13:30 h i de 15:00 a 17:30 h Destinataris nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba404167251 Taller: microfonia sense fils 2024-02-21 00:00:00 2024-02-22 23:59:59 https://www.diba.cat/web/cerc/-/taller-pr%C3%A0ctic-microfonia-sense-fils Plaça Didó, 1- 08221 (Terrassa) - ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle) Plaça Didó, 1- 08221 (Terrassa) - ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle) 1 De 09:00 a 13:30 i de 15:00 a 17:00 h. DestinatarisPersonal tècnic d'escenari de qualsevol especialitat, amb un nivell bàsic de coneixements dels equips i tècniques de sonorització. Preferentment personal dels espais escènics municipals adherits al Circuit de la Xarxa d'Espais Escènics Municipals. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-03-25 03:42
agendadiba407119540 Presentació del Pla Transversal de Gènere de l’Arxiu General de la Diputació de Barcelona 2024-03-19 10:00:00 2024-03-19 23:59:59 Presentació del projecte 'Pla Transversal de Gènere de l’Arxiu General de la Diputació de Barcelona', impulsat per la Secretaria General amb la col·laboració de l’Àrea de Feminismes i Igualtat de la Diputació de Barcelona. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/presentacio-pla-transversal-genere-arxiu-general-de-la-diputacio-de-barcelona 41.3866091,2.1762420 https://www.diba.cat/web/arxiu/-/acte-de-presentaci%C3%B3-del-projecte-pla-transversal-de-g%C3%A8nere-de-l-agdb 1 El Pla en el qual està treballant l’Oficina d’Arxiu i Gestió Documental pretén desenvolupar una estratègia integral orientada a vetllar per la igualtat de les persones tot introduint la perspectiva de gènere en la metodologia arxivística, les tècniques de tractament documental i les accions de difusió i de recercaL’acte comptarà amb el diàleg entre Remei Perpinyà Morera i Olimpia López Rodríguez, especialistes en arxius i gènere que formen part del grup de treball del Pla Transversal de l’Arxiu General, i que estarà moderat per Jordi Vilamala Salvans, cap de l'Oficina d'Arxiu i Gestió Documental. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba405127044 XIX Jornada Anual del Cercle de Comparació Intermunicipal de Serveis Socials 2024-02-22 10:00:00 2024-02-22 14:00:00 https://www.diba.cat/web/benestar/-/xix-jornada-anual-del-cercle-de-comparacio-intermunicipal-de-serveis-socials Sala d'Actes de l'Espai Francesca Bonnemaison Carrer Sant Pere Més Baix 7, Barcelona Sala d'Actes de l'Espai Francesca Bonnemaison Carrer Sant Pere Més Baix 7, Barcelona 41.3865390,2.1763590 1 Diputació diputacio El proper 20 de febrer se celebra el Dia Mundial de la Justícia Social, un dia que ens recorda el compromís de la comunitat internacional per erradicar la pobresa i promoure l'ocupació plena i el treball decent, la igualtat entre els sexes i l'accés al benestar social i a la justícia social per a tothom.En el marc d'aquesta commemoració, la Diputació de Barcelona ha signat una moció on refermem la voluntat de treballar amb els municipis per tal d'assolir la cobertura de les necessitats bàsiques, la promoció social i l'accés a una vida digna per a tota la ciutadania de la província.També en el marc d'aquest dia, s'ha organitzat la jornada anual de Cloenda dels Cercles de Comparació Intermunicipal de Serveis Socials, que enguany, en la seva dinovena edició, comptarà amb la participació de persones expertes de l'àmbit acadèmic i professional.La Jornada tindrà lloc el 22 de febrer a la Sala d'Actes de l'Espai Francesca Bonnemaison (carrer Sant Pere Més Baix 7, Barcelona) de 9.30 h a 14.00 h. Compartirem un espai privilegiat pel coneixement i debat sobre la situació i reptes dels Serveis Socials, i comptarem amb la participació de persones expertes de l'àmbit acadèmic i professional.Et convidem a consultar el programa complert de la jornada i a fer la inscripció al següent enllaç. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba401123659 L’organització d’activitats literàries des dels municipis 2024-02-12 10:00:00 2024-02-12 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/l-organitzaci%C3%B3-d-activitats-liter%C3%A0ries-des-dels-municipis Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 Presencial (CERC) Els ajuntaments estan realitzant un gran desplegament d’activitats relacionades amb la literatura, tot promovent presentacions, recitals i rutes, així com la reivindicació d’autors traspassats i la potenciació de la literatura més jove. Però crear activitats literàries implica aturar-se en una sèrie de qüestions que s’han de tenir en compte de manera ineludible, com ara dialogar amb els agents culturals del municipi, amb les llibreries, amb les biblioteques i amb els lectors i lectores del municipis, que poden estar associats o bé formar part de clubs de lectura. I també comporta parlar amb persones que poden actuar de prescriptors. A banda d’aquests elements també és necessària una informació constant i gairebé diària sobre el que s’està coent en el món literari. Més enllà del soroll de les xarxes cal un treball conjunt amb tots els agents esmentats anteriorment per cenyir-se a criteris de qualitat i de potenciació de la literatura i dels seus creadors. Dins de les activitats literàries els recitals poètics ocupen un lloc destacat i han proliferat per tot el territori, de vegades en forma de festivals que incloent també altres arts, principalment la música. Tot això ens ho explicaran Míriam Cano i Clara Saperes. ObjectiusIncidir en la importància de la lectura en la nostra societatDeterminar el paper de primer ordre dels agents culturals per tal de dinamitzar la lectura i la creació d’activitats literàries en els municipisDetallar els passos que cal tenir en compte a l’hora de crear activitats literàries i recitalsConcretar aspectes organitzatius de les activitats literàries, des del pressupost a les col·laboracions i detalls tècnicsAportar recursos per tal de fomentar la lectura entre la població, especialment entre els jovesContingutsLes activitats literàries i els recitalsQuè cal fer per programar activitats literàries?La col·laboració amb els agents del municipiEls festivals de literatura: com singularitzar-losEl suport a la creació literària des dels municipisFent que augmenti l’interès per la literatura: propostes i estratègies PROGRAMA DOCENTS Clara Saperas és fundadora i directora de Tramoia Produccions Culturals, una entitat de serveis culturals que treballa sobretot en l'àmbit de la literatura, el foment de la lectura i la divulgació del patrimoni literari contemporani. L'entitat compta amb una àmplia visió i experiència consolidada participant en esdeveniments i programes relacionats amb el fet literari arreu del territori català. A mode d'exemple, coordina i programa el cicle Poesia als Parcs, de la Diputació de Barcelona, des de 2015, però també ha treballat en esdeveniments de referència com el Festival Mot, la Mostra d'espectacles literaris, Litterarum o múltiples programacions vàries en el marc de biblioteques i altres equipaments. Tramoia estableix aliances i complicitats amb altres agents, investiga formats innovadors i vincula disciplines artístiques, llenguatges creatius i àrees de pensament, per tal d’arribar a públics diversos, millorar l’experiència i fidelitzar els habituals. Míriam Cano (Molins de Rei, 1982) és periodista i escriptora. Ha publicat tres poemaris: Buntsandstein (Viena, 2013), guanyador del premi Martí Dot 2012, Ancoratge (Terrícola, 2016) i Vermell de Rússia (Labreu, 2020) i el conte 'La Comuna de París' dins el volum conjunt Cremen Cels (LaBreu edicions, 2017) amb Martí Sales i Antònia Vicens. Ha traduït una selecció de poemes d'Emily Dickinson (Edicions Poncianes, 2017), Cartes a un Amic Alemany, d'Albert Camus ( Lleonard Muntaner Ed., 2019), Bluets, de Maggie Nelson (L'Altra 2021) i Una Onada, de John Ashbery (Lleonard Muntaner, 2022).Ha col·laborat en diversos mitjans culturals catalans com a articulista i periodista literària i és co-directora de l'Escola Bloom. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba401178855 Els joves com a agents culturals 2024-06-11 10:00:00 2024-06-11 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/els-joves-com-a-agents-culturals Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 Els joves tenen un paper determinant en la cultura, com a impulsors i agents de primer ordre. La innovació, la creativitat i les noves idees són inherents als joves que busquen obrir-se un camí en l’intricat món de la cultura, ja sigui com a gestors culturals, com a agents i dinamitzadors que actuen de manera independent o bé com a creadors. Sovint, però, troben molts obstacles per poder exercir la seva tasca, ja sigui per poder mostrar la seva creativitat o bé treballar amb el teixit cultural i les institucions. Des del món cultural cal estar atent als moviments dels joves, atendre les seves necessitats i donar-los suport més enllà de les qüestions merament crematístiques. Treballar amb els joves significa creure en la idea dels agents culturals que proporcionen vitalitat, dinamisme i creativitat a la vida cultural dels nostres municipis. Aquest curs vol obrir vies i proporcionar recursos per tal que els municipis treballin amb els joves, així com mostrar bones pràctiques i establir un diàleg amb els assistents per intercanviar punts de vista i abordar, d’aquesta manera, les estratègies més eficients i obertes per tal de col·laborar de manera estreta amb els joves. Això vol dir que els tècnics, gestors i responsables culturals han de saber parar l’orella, sortir al carrer i estar a l’aguait del que succeeix en els carrers dels seus municipis. El següent pas ha de ser contactar amb els joves agents i establir-hi ponts de diàleg i de cooperació. Mostrar la creativitat existent és una tasca important, però encara ho és més impulsar la creativitat jove des de la mateixa base. ObjectiusIncidir en la importància dels agents culturals joves en la vida dels municipisDeterminar estratègies de detecció dels agents en el municipiImpulsar accions de diàleg i de cooperació amb els joves creadors i impulsors d’activitats culturalsEstablir una cultura del diàleg i de la col·laboració a l’hora de programar activitats culturalsImplementar vies de suport als joves creadors i a les persones que impulsen, coordinen i organitzen activitats culturals en el municipiTreballar conjuntament amb els agents per implicar el màxim nombre de persones joves del municipi en les activitats culturals que s’organitzinContingutsEls agents culturals joves. Qui són i com actuenCom podem conèixer els agents que actuen en el municipi?Sortir al carrer per conèixer els joves: una acció que dona resultatsEl diàleg i la cooperació amb els agents joves. Possibilitats i dificultatsQuè necessiten els joves per exercir la seva tasca cultural en el municipis? Diversitat de possibles suports: econòmics, organitzatius, de recursos físics, d’assessoramentEl repte de la implicació de la població jove en la vida cultural dels municipisEl factor institucional: potencialitats i hàndicaps a l’hora de treballar amb els joves PONENTS Mireia Gubianas nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba406648240 La fase operativa dels plans estratègics de cultura: implementació, seguiment i avaluació 2024-05-07 09:30:00 2024-05-07 13:30:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/la-fase-operativa-dels-plans-estrategics-de-cultura-implementacio-seguiment-i-avaluacio-1 41.3842358,2.1638979 1 Els plans estratègics, denominats pel CERC com a Pla d’Acció Cultural (PAC), són una eina bàsica per planificar les polítiques culturals a mig i llarg termini, a través d’un procés d’anàlisi, reflexió i debat que aspira a millorar la gestió i la implicació dels agents de l’ecosistema cultural, tot articulant el desplegament les accions culturals de manera consensuada.En els últims 20 anys s’han impulsat molts processos de planificació estratègica cultural als municipis de la província de Barcelona amb el suport del CERC, però un cop elaborats i aprovats, els ens locals sovint es troben amb dificultats per implementar les accions que se’n deriven, vinculades a les línies i objectius estratègics inclosos als plans. Com ho hem de fer per passar a la fase operativa amb garanties que allò que s’ha aprovat al Pla pugui aplicar-se? Quins factors hem de tenir en compte per tal que aquest procés pugui realitzar-se amb la màxima implicació de tots els agents que van participar al Pla Estratègic i amb el lideratge de les institucions? Com podem definir els recursos disponibles i fer un seguiment idoni de l’execució del Pla Estratègic? Quins òrgans seran els encarregats de fer aquest seguiment, quines funcions tindran i per qui estaran formats? Quines eines tenim per poder avaluar la implementació de les accions amb la màxima fidelitat a la realitat?El curs vol donar resposta a aquests interrogants a partir de l’exposició de models d’implementació que ja s’han aplicat en l’àmbit de la planificació estratègica territorial, ja sigui en l’àmbit cultural o en altres sectors. A més, comptarà amb l'exposició de dos casos aplicats en diferents territoris, a partir del qual s'obrirà un espai de debat per poder compartir dubtes i punts de vista entre els alumnes.Recomanem que les persones assistents al curs hagin participat en un procés de planificació estratègica cultural en el seu municipi PROGRAMA 7 de maig 10:00 - 10:25 h: Experiències de desenvolupament i implementació de PAC (Eugènia Argimon)10:25 - 11’15 h: Principals característiques del procés d’implementació d’un PAC (Guillem Miralles i Xavier Gómez)11:15 - 11:45 h: Pausa11:45 - 13:30 h: Casos pràctics: Cabrera de Mar i Consell Comarcal del Moianès (Laura Martínez de l'ajuntament de Cabrera de Mar, Anna Gabriel del Consell comarcal del Moianès; moderació a càrrec de Guillem Miralles)13:30 - 14:00 h: Punts clau de la sessió i conclusions (Eugènia Argimon i Xavier Gómez) DOCENTS Eugènia Argimon MazaLlicenciada en Història de l’Art (UB) i Postgrau en Polítiques Culturals Europees i Relacions Culturals Internacionals (UPF). Tècnica de cultura del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) vinculada al programa d’assessoraments als municipis amb el suport als ajuntaments de la definició i l’aplicació de polítiques i projectes culturals. En aquest sentit, a banda de fer el seguiment en l’elaboració i redacció de plans i projectes estratègics i documents i informes de caire més operatiu, ha participat, acompanyament i donant suport als ajuntaments, en els processos de desplegament dels plans d’acció cultural. Xavier Gómez SerranoLlicenciat en Sociologia (UAB) i màster en Gestió d’Institucions i Empreses Culturals (IL3-UB). Des de la sociologia s’ha acostat als àmbits de l’educació, de la comunicació i a la gestió cultural, amb experiències en l’àmbit públic, privat i associatiu. Ha estat tècnic a l’Ajuntament de Rubí (2014-2022), amb responsabilitats en diversos projectes de promoció cultural i de projecció de la ciutat, des de la gestió d’equipaments, la coordinació del programa de festes populars i el disseny i producció de cicles d’arts en viu i esdeveniments d’identitat i marca de ciutat. Actualment forma part de l’equip del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, vinculat al programa d’estudis i recerca, al d’assessoraments en matèria de polítiques i projectes culturals, i al projecte de Cercles de Comparació Intermunicipal (CCI) de Serveis Culturals. Guillem Miralles PuigLlicenciat en Ciències Econòmiques (UPF) i amb postgraus en Sistemes d’informació (IDEC-UPF) i Periodisme digital (UOC). Forma part de l’equip del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) i realitza projectes en el marc del programa d’Estudis i recerca, amb el desenvolupament d’eines i recursos per a la gestió cultural i la mesura de l’acció cultural, i també del programa d’Assessoraments, on participa donant suport a actuacions de caràcter estratègic als municipis. Ha treballat en diferents projectes de la Diputació de Barcelona, impulsant i coordinant el suport als ens locals en l’àmbit de la planificació estratègica i operativa, i el seguiment i avaluació de les actuacions amb indicadors. És coeditor del portal literari digital Paper de vidre des d’on organitza diferents actes en ateneus i llibreries. Laura Martínez Rubio nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-26 14:32
agendadiba406691264 3r Congrés BIT 2024 2024-03-20 00:00:00 2024-03-21 23:59:59 El Congrés BIT és l’espai per conèixer tendències, innovacions i projectes empresarials entorn la bioeconomia, que, enguany, tindrà lloc els dies 20 i 21 de març al recinte firal El Sucre de Vic. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/3r-congres-bit-2024 41.9273306,2.2469059 https://www.congresbit.cat/ 1 Els reptes de l’Estratègia de la Bieconomia a Catalunya requeriran nous coneixements i sistemes que transformin el sector agroalimentari, forestal, pesquer i el conjunt del món rural per tal de donar resposta a aquestes necessitats.El congrés BIT pretén enfortir el nostre ecosistema d’empreses, centres tecnològics i de recerca, emprenedors i start-ups i potenciar la capacitat transformadora i la millora d’aquests sectors.Durant la primera jornada, i després de l'acte inaugural, es donarà a conèixer l'Informe de progrés 2023 de l’EBC2030, a càrrec del cap del Gabinet Tècnic del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, Jaume Sió.Podeu consultar aquí el programa del Congrés. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba406013447 Jornada tècnica 'Opinions i creences sobre comunicació tributària ' 2024-02-23 09:30:00 2024-02-23 12:30:00 La jornada està organitzada conjuntament per la Càtedra UB DIBA de Comunicació Clara Aplicada a les Administracions Públiques i la Diputació de Barcelona. Des que es va crear al juliol de 2022, la Càtedra ha col·laborat amb l'Organisme de Gestió Tributària (ORGT) per millorar la comunicació i la documentació dirigida als contribuents. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/jornada-tecnica-opinions-i-creences-sobre-comunicacio-tributaria- 41.3890436,2.1492518 1 En aquest marc, s'han realitzat enquestes als usuaris i treballadors de les oficines d'atenció ciutadana. Durant la jornada, es presentaran els resultats i es debatrà sobre les proposta de millora.També s'obrirà un espai de treball per identificar els aspectes que dificulten la comprensió de la documentació tributària, i es lliurarà el premi a la millor investigació sobre comunicació clara en l'Administració duta a terme per un estudiant universitari. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba401125017 Els drets culturals. Un debat obert 2024-03-18 10:00:00 2024-03-20 12:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/els-drets-culturals-un-debat-obert Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 41.3955350,2.1575980 1 En els últims anys ha sorgit amb molta força el concepte de drets culturals, com a estendards de la facultat d’accés i com a preservació de tot un seguit de possibilitats culturals que les institucions i les administracions han de garantir als ciutadans. Tanmateix, els drets culturals tenen un llarg recorregut, ja que de manera indirecta apareixen a la Declaració Universal dels Drets Humans del 1948, i són esmentats de manera explícita per la Declaració de Friburg del 2007. Aquest curs està dissenyat per determinar què entenem per drets culturals i quin és el seu abast. Els drets tenen a veure amb l’accés, amb la participació, l’educació i l’equitat a l’hora d’accedir a la cultura, els seus equipaments i les seves institucions. Igualment incideixen en el fet que tots els ciutadans i ciutadans han de poder gaudir de l’educació i la cultura en les mateixes condicions. L’assumpció d’aquests pressupòsits té una clara dimensió política que incideix de ple en el tipus de cultura a què s’opta des dels municipis. Una visió elitista de la cultura tindrà molt menys en compte els drets culturals que no pas una concepció inclusiva, participativa i que garanteixi els interessos de la comunitat. Fer polítiques culturals inclusives i que facilitin l’accés ha de ser una de les prioritats de les polítiques culturals municipals. PROGRAMA 18 de març10:00 - 11:00 h: Drets culturals: antecedents i evolució del concepte11:00 - 12:00 h: Governs locals: compromisos i responsabilitats culturals en clau de drets humans20 de març10:00 - 11:00 h: Planificació estratègica i gestió cultural des d'un enfocament de drets humans: exemples de bones pràctiques11:00 - 12:00 h: Agents, programes i projectes de referència a Catalunya des d'una perspectiva de drets culturals DOCENTS Gemma Carbó Ribugent Directora del Museu de la Vida Rural de la Fundació Carulla. Gestora cultural i doctora en Ciències de l'Educació en l'àmbit de les Polítiques Culturals i Educatives. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba401123588 Les subvencions en l’àmbit de la cultura local (4a edició) 2024-01-30 10:00:00 2024-02-01 12:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/les-subvencions-en-l-%C3%A0mbit-de-la-cultura-local-4a-edici%C3%B3- Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 1 En l’activitat diària dels tècnics i tècniques de cultura és imprescindible conèixer el marclegal de les subvencions, els procediments de concessió i els requisits a l’hora d’atorgarles.Tard o d’hora les persones que treballen en cultura acaben tenint contacte ambaspectes legals i de procediment relacionats amb les subvencions, amb la qual cosaapareixen, de manera inevitable, molts dubtes sobre com atorgar-les i també sobre elspassos que cal fer en aquest sentit. El curs vol donar a conèixer el funcionament del’activitat subvencional, els límits pressupostaris, el control financer i les conseqüènciesde l’incompliment de les obligacions per part del receptor de la subvenció.El curs té com a objectius principals determinar el marc legal al qual estan subjectes lessubvencions, detallar-ne les principals tipologies, clarificar què entenem per activitatsubvencional, establir quins han de ser els passos pel que fa a la justificació, analitzarels casos d’incompliment i mostrar casos pràctics.Un curs ple d’exemples pràcticsDurant el curs s’exposaran nombrosos casos pràctics en què els participants podrananalitzar casos reals. Aspectes com l’activitat subvencional, el concepte de subvenció,el procediment per atorgar subvencions, el control financer i pressupostari i, sobretot, lajustificació de les subvencions seran analitzats també de manera detallada. Programa 30 de gener 10:00 - 11:00 h: Definició de subvenció. Normativa reguladora. Concepte, característiques i subjectes11:00 - 12:00 h: Tipus de subvencions i procediments. Justificació i reintegrament (models). Infraccions i sancions1 de febrer10:00 - 11:00 h: Publicitat i transparència. Elements vinculats (protecció de dades, propietat intel·lectual, tractament fiscal, pressupost)11:00 - 12:00 h: Casos pràctics Docents Rebeca Cordeiro Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Funcionària de carrera en la categoria de Tècnica superior en gestió de l’Ajuntament de Barcelona. Experiència en l’Administració pública local des del 1998 i com a advocada per compte propi. Funcions de tècnica especialista jurídica a l’Institut municipal de l’habitatge de Barcelona (2009 a 2019), a l’Àrea de Drets socials, justícia global, feminismes i LGTBI on també he exercit com a Secretària delegada (2020 a 2023). Actualment Lletrada consistorial als Serveis Jurídics centrals de l’Ajuntament de Barcelona. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) google/REQUEST_DENIED Agenda corporativa 2024-03-25 03:42
agendadiba408707613 Planificació, rehabilitació i augment del parc d’habitatge assequible a Centelles 2024-03-22 10:15:00 2024-03-22 13:15:00 Des de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona organitzen una nova visita d’estudi emmarcada en el Cicle de visites: “Les polítiques d’habitatge dels municipis petits”, en aquesta ocasió a Centelles, per donar a conèixer i posar en valor les polítiques públiques locals d’habitatge endegades a municipis de menys de 10.000 habitants de la província de Barcelona. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/planificacio-rehabilitacio-i-augment-del-parc-d-habitatge-assequible-a-centelles 41.7981157,2.2180850 1 Es tracta d'actuacions que hagin facilitat la provisió de solucions residencials assequibles al municipi o intervencions públiques en promoció o rehabilitació edificatòria residencial innovadores.Centelles, a la comarca d’Osona, té una població de 7.726 habitants. El parc immobiliari d’ús residencial el conformen 3.693 immobles, amb predomini de la tipologia unifamiliar i poc pes del mercat de lloguer, que només és el règim de tinença del 16% de la població. Preocupa l’increment del 40% en el preu de renda per lloguer d’habitatges registrat des de 2014 i la falta d’habitatge assequible / protegit (només hi ha dues promocions d’HPO al poble).L’activitat s’adreça principalment a càrrecs electes i personal tècnic de municipis petits i consells comarcals, així com a professionals interessats en conèixer experiències innovadores en matèria d’habitatge. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba403541332 Exposició 'ReHabilitem', a Vilafranca del Penedès 2024-03-08 00:00:00 2024-04-08 23:59:59 L’exposició ReHabilitem té com a objectiu fomentar la cultura de la rehabilitació d’edificis entre la ciutadania. ReHabilitem vol donar a conèixer els avantatges que té el manteniment dels habitatges, així com adaptar-los a les necessitats actuals de confort i estalvi energètic. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/exposicio-rehabilitem-a-vilafranca-del-penedes Oficina Local d'Habitatge (Carrer de Sant Pere, 3) de Vilafranca del Penedès Oficina Local d'Habitatge (Carrer de Sant Pere, 3) de Vilafranca del Penedès 41.3448385,1.6970090 https://www.vilafranca.cat/lajuntament/lajuntament-tescolta/oficina-local-dhabitatge 1 Es tracta d’una exposició sensorial i interactiva que dona resposta a preguntes com què és i per què cal rehabilitar, com s’ha de fer, o quins ajuts hi ha per fer-ho, posant especial èmfasi en l'oportunitat que representen els fons Next Generation. Amb missatges positius i informació clara i accessible, l’exposició ajuda a superar les barreres percebudes que dificulten implicar-se en un projecte de rehabilitació: des de la por a la burocràcia fins a la desconfiança amb els professionals. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba408636829 Cinefòrum a l'Espai Francesca Bonnemaison 2024-03-21 17:00:00 2024-03-21 18:30:00 Dinamitzat per l’entitat experta en la conducció de debats audiovisuals, Drac Màgic, l'activitat consisteix en la projecció de tres curtmetratges, amb el posterior debat. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/cineforum-a-l-espai-francesca-bonnemaison 41.3865968,2.1762737 https://www.diba.cat/web/ri/-/cineforum-dones-que-transformen-a-l-espai-francesca-bonnemaison 1 Farrucas – Ian de la Rosa. Espanya, Estats Units, 2021. 18 minuts. VOSE (castellà i àrab, amb subtítols en castellà). Nominat al millor curtmetratge de ficció als Premis Goya 2022.Or vermell – Carme Gomila. Espanya, 2021. 12 minuts. VOSE (àrab i castellà).Con la esperanza de no olvidar – Hajar Boujtat. Espanya, 2020. 16 minuts. VOSE (àrab i amb subtítols en castellà).La sessió és gratuïta, però per poder assistir-hi cal inscripció prèvia omplint aquest formulari. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba408728659 Curs 'Eines per incorporar la perspectiva de gènere a la cooperació al desenvolupament' 2024-05-03 10:00:00 2024-05-17 14:00:00 https://www.diba.cat/web/ri/-/curs-eines-per-incorporar-la-perspectiva-de-genere-a-la-cooperacio-al-desenvolupament- 1 L'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i el Servei de Polítiques d’Igualtat de la Diputació de Barcelona us informen que ja estan obertes les inscripcions per participar en el curs 'Eines per incorporar la perspectiva de gènere a la cooperació al desenvolupament' en el marc del BAF 2024.Aquest curs està dirigit a personal tècnic municipal de l'àmbit de cooperació al desenvolupament i d'igualtat. Té com a objectiu proporcionar orientacions pràctiques per tal d’incorporar la transversalitat de gènere en les polítiques públiques de cooperació al desenvolupament d’àmbit local.El curs consta de 10 hores dividides en una primera sessió el dia 3 de maig de 4 hores presencials (Recinte de l’Escola Industrial) i 3 sessions els dies 8, 10 i 17 de maig, de 2 hores cadascuna, en format de videoformació.La formadora és la Gisela Carrasco Miró, consultora de cooperació al desenvolupament especialitzada en gènere i en drets de les dones i nenes. Té experiència de treball com a docent en Universitats d’Europa i Amèrica, així com a consultora en ONGs, agències de cooperació i agències de NNUU com OMS, PNUD i ONU DONES, entre altres. Les inscripcions estan obertes a través d'aquest enllaç fins al 22 d’abril de 2024. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba405968832 Tercera edició de la Fira de l’Energia i la Construcció Sostenible de Vic 2024-02-15 10:00:00 2024-02-17 19:00:00 El diputat d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona, Marc Serra, participa a la inauguració de la Fira de l’Energia i la Construcció Sostenible (FECS), que se celebra els dies 15, 16 i 17 de febrer al Recinte Firal El Sucre de Vic, amb el suport de la corporació, i que està dirigida a professionals del sector i ciutadania. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/tercera-edicio-fira-energia-i-la-construccio-sostenible-de-vic 41.9274476,2.2462969 https://vicfires.cat/fecs-fira-de-l-energia-i-la-construccio-sostenible-2024 1 L'objectiu principal de la fira és promocionar l’ús d’energies renovables, així com la utilització de tècniques de construcció i rehabilitació sostenibles. En aquesta línia, aquesta edició posa l'accent a les comunitats energètiques i a la rehabilitació sostenible, ja que la manera com construïm va lligada als requeriments energètics de les edificacions i, per tant, al disseny de les instal·lacions de producció d'energia sostenible per ser el màxim d'eficients i respectuosos amb el medi ambient. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba406208027 Primera sessió: Costos i finançament del SAD (places exhaurides) 2024-03-19 09:00:00 2024-03-19 14:30:00 https://www.diba.cat/web/benestar/-/primera-sessio-costos-i-financament-del-sad 41.3842590,2.1666060 1 Diputació diputacio L'Àrea de Sostenibilitat social, Cicle de vida i Comunitat us convida a participar en la primera sessió del 2024 dels Espais d'Innovació en la Prestació dels Serveis Socials d'Atenció Domiciliària, dimarts, dia 19 de març al Pati Mànning, carrer Montalegre 7 de Barcelona, de 9.00 h a 14.30 h.Els Espais d'Innovació en la Prestació dels Serveis Socials d'Atenció Domiciliària sorgeixen en el marc del projecte transformador 'Cap a un nou sistema públic de cures en la comunitat' impulsat per l'Àrea de Sostenibilitat social, Cicle de vida i Comunitat, amb l'objectiu de promoure la reflexió i la innovació en la gestió del Servei d'Ajuda a Domicili.En aquesta primera sessió, es tractarà el tema de l'anàlisi dels costos i el copagament del SAD. Es presentarà les eines metodològiques per l'anàlisi dels costos de prestació del SAD elaborades per encàrrec de la Diputació de Barcelona. Les eines permeten la personalització de l'anàlisi a la realitat de cada ens local. Un cop validades les eines, es posaran a disposició de tots els ens locals que les sol·licitin amb l'acompanyament tècnic necessari. Consulta el programa de la sessió.Respecte al copagament, d'una banda, es presentarà els resultats de l'estudi internacional realitzat en el marc del projecte transformador esmentat i publicat el 2023. Per altra banda, s'abordarà la qüestió del copagament del SAD en el marc de la LAPAD i finalment es comptarà amb una taula d'ens locals per debatre pros i contres del copagament a la llum dels indicadors i l'experiència acumulada.Esperem que aquests Espais siguin del vostre interès per ampliar el coneixement i construir col·lectivament propostes de millora de la qualitat de l'ocupació i del servei de SAD així com també per oferir un millor suport a la ciutadania en l'atenció a les necessitats de cura i socioeducatives al domicili. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba400652225 Jornada per a càrrecs electes en matèria de serveis socials 2023-12-14 10:00:00 2023-12-14 13:00:00 https://www.diba.cat/web/benestar/-/jornada-per-a-carrecs-electes-en-materia-de-serveis-socials Paranimf de l’Escola Industrial de Barcelona Carrer del Comte d'Urgell, 187, Barcelona Paranimf de l’Escola Industrial de Barcelona Carrer del Comte d'Urgell, 187, Barcelona 41.3890010,2.1493250 https://www.diba.cat/documents/14465/383259925/tr%C3%ADptic+p%C3%A0g+a+p%C3%A0g.pdf/3185e1fa-bae3-d40b-483a-cf9b6b057f78?t=1702554212931 1 Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona; Diputació activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona; diputacio https://www.diba.cat/documents/14465/401979529/Programa+sessi%C3%B3.pdf/da7e876c-7970-4773-b679-2f7411148da3?t=1702375080771 La finalitat d'aquesta jornada és disposar d'un espai de trobada i reflexió conjunta sobre els reptes actuals de les polítiques socials als nostres municipis, així com del marc normatiu i competencial i del rol dels professionals dels nostres equips. Serà una ocasió especialment rellevant per a totes aquelles persones que assumiu per primera vegada la responsabilitat en aquesta matèria.Tot i que la sessió estigui especialment dirigida a càrrecs electes, les persones que ocupen llocs de comandament en l'àmbit dels serveis socials municipals també hi estan convidades.La jornada tindrà lloc el proper 14 de desembre, de 10.00 h a 13.30 h, al Paranimf de l'Escola Industrial de Barcelona.Per a més informació, cliqueu aquí. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba406643461 Jornada sobre transformació digital 2024 2024-02-27 09:00:00 2024-02-27 23:59:59 El Gabinet d'Innovació Digital de la Diputació de Barcelona celebrarà la 'Jornada Administracions intel·ligents per aportar valor públic'. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/jornada-sobre-transformacio-digital-2024 41.3890074,2.1492304 https://www.diba.cat/web/jornada-innovacio-digital 1 La jornada analitzarà casos pràctics que serviran com a punt de partida a la reflexió. Els assistents identificaran les línies d'acció de les administracions locals per, aprofitant la tecnologia, permetent avançar en l'oferta de serveis públics personalitzats i el desplegament de polítiques públiques que donen resposta als reptes socials i mediambientals.La trobada serà una ocasió única per reflexionar i compartir experiències amb altres tècnics d'administracions interessats en els àmbits de la prestació de serveis digitals avançats.A la tarda, es realitzarà el taller Curs de conducció per a relators de caravanes, emmarcat dins del projecte #CaravanaInnovació digital (https://setdiba.diba.cat/caravanainnovacio). nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba406013104 XIX Jornada del Cercle de Comparació Intermunicipal dels Serveis de Socials 2024-02-22 10:00:00 2024-02-22 14:00:00 En aquesta edició es commemora el Dia Mundial de la Justícia Social, que se celebra cada 20 de febrer, posant en valor el paper dels serveis socials locals com a base del reforç de les polítiques socials que garanteixin l’avenç dels drets socials en diferents àmbits, des de la protecció social, a l’ocupació, els serveis socials, l’habitatge, la salut, les cures o l'educació. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/xix-jornada-del-cercle-de-comparacio-intermunicipal-dels-serveis-de-socials 41.3865614,2.1761824 https://www.diba.cat/web/benestar/-/xix-jornada-anual-del-cercle-de-comparaci%C3%B3-intermunicipal-de-serveis-socials 1 La jornada comptarà amb la participació de persones expertes de l'àmbit acadèmic i professional.Podeu consultar el programa complet de la jornada i fer la inscripció al següent enllaç. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba409000547 Jornada 'Resistències, drets i lluites feministes arreu del món' 2024-04-09 09:30:00 2024-04-09 14:00:00 Aquesta jornada, realitzada en el marc de la campanya institucional del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, vol vincular les agendes internacionals i locals des d'una perspectiva feminista internacional i alhora municipalista. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/jornada-resistencies-drets-i-lluites-feministes-arreu-del-mon- 41.3865099,2.1761411 https://www.diba.cat/web/politiques-igualtat/jornada-8m-2024 1 La jornada està adreçada a personal electe i tècnic d'ens locals, a professionals que treballen en l'àmbit del feminisme, el desenvolupament econòmic, les relacions internacionals i la cooperació.Inscripcions:Personal d'ajuntaments i DiputacióPersonal d'entitats i altres nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-26 22:12
agendadiba406644658 Jornada: “Canvi climàtic i boscos a la XPN. Evidències. Experiències. Life eCOadapt50” 2024-03-14 09:00:00 2024-03-14 14:00:00 La jornada té per objectiu presentar les experiències més representatives realitzades als parcs de la Xarxa que tenen una relació directa amb l’impacte del canvi climàtic en els sistemes naturals, especialment els boscos (Canvi climàtic - Gestió forestal als parcs naturals). https://www.diba.cat/web/el-diari/-/jornada-canvi-clim%C3%A0tic-i-boscos-a-la-xpn.-evid%C3%A8ncies.-experi%C3%A8ncies.-life-ecoadapt50- 41.3889431,2.1492776 https://parcs.diba.cat/web/agenda/-/xpn-jornada-canvi-climatic-i-boscos-a-la-xarxa-de-parcs-de-la-diputacio-de-barcelona-evidencies-experiencies-life-ecoadapt50- 1 La jornada està adreçada a persones implicades en l’observació, conservació i gestió del territori (gestors, administracions, investigadors, estudiosos, etc.).El coneixement científic compartit i l’experiència en gestió directa dels espais naturals han de permetre continuar treballant per definir una estratègia per adaptar els boscos al canvi climàtic, acompanyant accions com el projecte europeu Life eCOadapt50 en diferents territoris catalans. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba408992352 'Cossos que parlen', al Museu de Cerdanyola 2024-04-05 00:00:00 2024-06-23 23:59:59 En l’exposició Cossos que parlen. Les representacions del cos en les autores de còmic. 1910-2020, la seva comissària, Marika Vila, explora com ha estat representat el cos de la dona en el còmic a través de la ploma de les autores en un recorregut cronològic que va des d’inicis del segle XX fins a l’actualitat. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/-cossos-que-parlen-al-museu-de-cerdanyola 41.4914143,2.1390061 https://www.diba.cat/web/opc/-/cossos-que-parlen-a-cerdanyola-del-valles 1 La mostra s’estructura en cinc àmbits en què el cos femení és representat en funció del context i els canvis socials de cada època. Des del noucentisme fins l’entrada del nou mil·lenni, il·lustren aquest recorregut cronològic dibuixos originals de Lola Anglada, Laura Albéniz, Maria Pascual, Pili Blasco, Rosa Galceran, Carme Barberà, Purita Campos, Pepita Pardell, Núria Pompeia, Montse Clavé, EIsa Plaza, Isa Feu i la curadora de la mostra, Marika Vila, Mariel Soria, Laura Pérez Vernetti, Marta Guerrero, Ana Miralles, Raquel Gu, Antonia Santolaya, Luci Gutiérrez, Olga Carmona, Lola Lorente i Ana Penyas.Cada àmbit es complementa amb documentació del període que representa. Un sisè espai, està dedicat a l’art digital i reuneix la mirada plural de les autores emergents i “clàssiques” vers un cos femení sempre en construcció. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-26 14:32
agendadiba408640840 Propietat intel·lectual en la gestió cultural (5a edició) 2024-07-11 10:00:00 2024-07-11 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/propietat-intel-lectual-en-la-gestio-cultural-5a-edicio- 1 La propietat intel·lectual constitueix una d’aquelles qüestions espinoses en l’àmbit de la gestió cultural. Una qüestió de què cal tenir coneixements per evitar problemes de tipus legal i reclamacions per part de ciutadans i artistes implicats. El curs vol ser un repàs a la legislació en matèria de propietat intel·lectual, remarcant aquells àmbits i situacions en què aquesta qüestió pot afectar els tècnics culturals (música, arts visuals, teatre, cinema, reproduccions, difusió, política comunicativa, etc.). Les sessions abordaran també els tipus de contracte que cal establir amb creadors i artistes, així com tots aquells aspectes de difusió en què poden donar-se conflictes derivats de la gestió i aplicació de la propietat intel·lectual. Docent Cristina CalvetAdvocada especialitzada àmpliament en el sector cultural/artístic. Va ser responsable del Departament jurídic de l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya, AADPC. Ha treballat al Fòrum Universal de les Cultures BARCELONA 2004, SA com advocada responsable de les contractacions artístiques produïdes dins i fora del Recinte del Fòrum. El seu primer contacte com a professional amb el sector artístic va ser amb l'Associació professional de representants, promotors i mànagers de Catalunya (ARC) en l'àmbit de la música, promoció de concerts, i representació artística.Membre del Comitè científic i professora en el Màster en Dret de la Propietat Intel·lectual i industrial de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona; també professora en el Màster en Dret de la Societat de la Informació del mateix l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona. Docent també en: la Universitat Abat Oliva de Barcelona (Màster en Postproducció Audiovisual i en el Grau en Publicitat); Universitat Internacional de Catalunya (Responsable del Mòdul jurídic Màster en Gestió Cultural); Taller de Músics de Barcelona (curs de gestió musical); Universitat de Blanquerna (Màster universitari en ficció en cine i televisió. Producció, guió i realització), Escola de Cinema Bande a Part; Centre de Formació IL3 adscrit a la Universitat de Barcelona (Postgrau en Gestió Espectacles), Escola guionistes SHOWRUNNERS BCN, Màster en Producció i Distribució Cinematogràfica adscrit a la Universitat de Vic, entre d'altres. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba408639890 Propietat intel·lectual en la gestió cultural (4a edició) 2024-07-09 10:00:00 2024-07-09 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/propietat-intel-lectual-en-la-gestio-cultural-4a-edicio- 1 La propietat intel·lectual constitueix una d’aquelles qüestions espinoses en l’àmbit de la gestió cultural. Una qüestió de què cal tenir coneixements per evitar problemes de tipus legal i reclamacions per part de ciutadans i artistes implicats. El curs vol ser un repàs a la legislació en matèria de propietat intel·lectual, remarcant aquells àmbits i situacions en què aquesta qüestió pot afectar els tècnics culturals (música, arts visuals, teatre, cinema, reproduccions, difusió, política comunicativa, etc.). Les sessions abordaran també els tipus de contracte que cal establir amb creadors i artistes, així com tots aquells aspectes de difusió en què poden donar-se conflictes derivats de la gestió i aplicació de la propietat intel·lectual.Docent Cristina CalvetAdvocada especialitzada àmpliament en el sector cultural/artístic. Va ser responsable del Departament jurídic de l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya, AADPC. Ha treballat al Fòrum Universal de les Cultures BARCELONA 2004, SA com advocada responsable de les contractacions artístiques produïdes dins i fora del Recinte del Fòrum. El seu primer contacte com a professional amb el sector artístic va ser amb l'Associació professional de representants, promotors i mànagers de Catalunya (ARC) en l'àmbit de la música, promoció de concerts, i representació artística.Membre del Comitè científic i professora en el Màster en Dret de la Propietat Intel·lectual i industrial de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona; també professora en el Màster en Dret de la Societat de la Informació del mateix l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona. Docent també en: la Universitat Abat Oliva de Barcelona (Màster en Postproducció Audiovisual i en el Grau en Publicitat); Universitat Internacional de Catalunya (Responsable del Mòdul jurídic Màster en Gestió Cultural); Taller de Músics de Barcelona (curs de gestió musical); Universitat de Blanquerna (Màster universitari en ficció en cine i televisió. Producció, guió i realització), Escola de Cinema Bande a Part; Centre de Formació IL3 adscrit a la Universitat de Barcelona (Postgrau en Gestió Espectacles), Escola guionistes SHOWRUNNERS BCN, Màster en Producció i Distribució Cinematogràfica adscrit a la Universitat de Vic, entre d'altres. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba406857796 Acte de presentació del llibre “Quaderns científics i tècnics de restauració monumental” 2024-03-04 18:00:00 2024-03-04 23:59:59 La Llibreria de la Diputació organitza una nova trobada del cicle de conferències periòdiques “Parlem de...”, sobre temes d’actualitat del món local, en aquesta ocasió per presentar el llibre “Quaderns científics i tècnics de restauració monumental”. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/acte-de-presentacio-del-llibre-quaderns-cientifics-i-tecnics-de-restauracio-monumental- 41.3789171,2.1742301 https://llibreria.diba.cat/cat/llibre/quaderns-cientifics-i-tecnics-de-restauracio-monumental_69031 1 La publicació recull deu articles sobre els processos de restauració duts a terme en monuments de diversos municipis pel Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació de Barcelona, tant en l'àmbit històric com en el tècnic.L’acte estarà encapçalat pel vicepresident quart i diputat d’Infraestructures, Equipament i Patrimoni Arquitectònic de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, juntament amb el director del Palau Güell, Guillem Mundet.Presentarà la publicació i farà de conductor de la trobada el cap de la Secció Tècnica d’Investigació, Catalogació i Difusió de l'SPAL de la Diputació de Barcelona, David Galí.En el col·loqui, intervindran: el cap de l’SPAL entre 1981 i 2008, Antoni González; el gerent del Servei d’Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic de la corporació i cap de l’SPAL entre 2008 i 2019, Joan Closa; i el cap de l’SPAL des del 2019, José Luis Sanz. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-21 21:52
agendadiba406213460 24 Assemblea de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat 2024-03-07 09:00:00 2024-03-07 17:00:00 24a edició de la trobada anual de les persones representants dels ens locals que formen part de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/24-assemblea-xarxa-de-ciutats-i-pobles-cap-a-la-sostenibilitat 41.2299823,1.7261602 https://www.diba.cat/web/xarxasost/-/24a-assemblea-de-la-xarxa-de-ciutats-i-pobles-cap-a-la-sostenibilitat 1 L’assemblea de la Xarxa és l’òrgan de decisió de l’associació, però també és l’espai natural de trobada per als representants electes membres de la Xarxa. Aquesta serà l’assemblea que iniciarà el mandat 2023-2027 i que reunirà per primera vegada aquest any a les persones representants dels 320 ens locals que conformen la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba403541727 Exposició 'Consum Conscient', a Pallejà 2024-02-22 00:00:00 2024-03-08 23:59:59 Consum Conscient és una exposició itinerant que té per objecte donar a conèixer als joves els aspectes més bàsics i més útils a l’hora de consumir responsablement. https://www.diba.cat/web/el-diari/-/exposicio-consum-conscient-a-palleja Edifici del castell (Avinguda de Prat de la Riba, 10) de Pallejà Edifici del castell (Avinguda de Prat de la Riba, 10) de Pallejà 41.4217803,1.9967235 https://www.diba.cat/web/consum-conscient/ 1 L’exposició introdueix aquests conceptes d’una manera lúdica i divertida, mitjançant la invenció d’una realitat paral·lela, amb un llenguatge ple de vocables inventats, que introdueixen el visitant a tota una sèrie de conceptes relacionats amb el consum (condicions dels contractes, drets i deures, etc.) que els conduirà fins a assolir un coneixement i una presa de consciència en el moment de realitzar les seves compres o contractar serveis. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-20 13:42
agendadiba408270557 Comissió Territorial Urbanisme Arc Metropolità 2024-03-08 00:00:00 2024-03-08 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/comissio-territorial-urbanisme-arc-metropolita 41.3813661,2.1425868 1 Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana; Sanz Sánchez, Rosa; 11 - Ciutats i comunitats sostenibles; Activitats d’altres amb suport de la Diputació de Barcelona; Barcelonès; Urbanisme i habitatge; Personal directiu professional; Habitatge; Reunió; Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana; Barcelona area_durbanisme_habitatge_i_regeneracio_urbana; sanz_sanchez_rosa; 11__ciutats_i_comunitats_sostenibles; activitats_daltres_amb_suport_de_la_diputacio_de_barcelona; barcelones; urbanisme_i_habitatge; personal_directiu_professional; habitatge; reunio; area_durbanisme_habitatge_i_regeneracio_urbana; barcelona De 09:00 h a 11:00 h <p style='box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 10px; color: rgb(51, 51, 51); font-family: OpenSansRegular, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-indent: 0px; text-transform: none; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; white-space: normal; background-color: rgb(255, 255, 255); text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial; text-align: justify;'> </p> <p style='text-align: justify;'><u>President:</u> el secretari de Territori, Urbanisme i Agenda Urbana, Francesc Sutrias i Grau.<br /> <u>Vicepresident:</u> el director general d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Arquitectura, Agustí Serra i Monté.</p> <p style='text-align: justify;'><u>Vocals:</u><br /> a) Una persona en representació de la Direcció General d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Arquitectura: Xavier Rehues Estivill.<br /> b) El cap del Servei Territorial d'Urbanisme: Joan Passola Vidal.<br /> c) La persona titular de la delegació territorial del Govern de la Generalitat: Joan Borràs i Alborch.<br /> d) La persona titular de la direcció dels serveis territorials a Barcelona: Mercè Santmartí Miró <br /> e) Tres persones en representació del Departament de Territori en matèria d’urbanisme: Josep Armengol Tatjé, Josep Casas Miralles i Daniel José Gallego i Martínez.<br /> f) Una persona en representació del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural en matèria de medi ambient: Laura Fonts i Torres.<br /> g) Una persona de cadascun dels departaments de la Generalitat que tinguin competència en alguna de les matèries següents o en diverses: agricultura, medi natural, cultura, comerç, demarcació territorial, energia, habitatge, indústria, mobilitat, ordenació del territori, patrimoni cultural, protecció civil, salut, turisme, ensenyament i patrimoni immobiliari de la Generalitat: Joan Borràs i Alborch, David Agustí Belart, Josep Pena i Sant, Andreu Felip i Ventura, Lidia Trias Forcada, Manel Sorribas Arenas, Arturo Míguez Rey, Maite Minguez Masó, Immaculada Subias Pujadas. <br /> h) Vuit persones, membres dels ens locals, designades per els organitzacions associatives d'entitats locals més representatives de Catalunya: Joan Campolier i Montsant, Ricard Plana i Artús, Antoni Subirà i Comas i Ignasi Giménez Renom, pendent nomenament, Adelino José Macias González, Joan Daví Mayol. <br /> i) Una persona en representació de la Diputació de Barcelona: Rosa Sanz Sánchez<br /> j) Dotze persones d’un reconegut prestigi professional o acadèmic en matèria d’urbanisme, d’habitatge i de medi ambient: Robert Juvé i Morillo, Xavier Figueras i Claret, Agustí Jover i Armengol, Andreu Ullied Seguí, Miquel Darnés Cirera, Elena Rodríguez i Armalé, pendent nomenament, Sebastià Pujol i Carbonell, Josep maria Servent Vidal, Francesc Muñoz Ramírez i Joan Marc Torrent Dedeu. </p> <p>Estanislau Vidal-Folch de Balanzó, designat per l’Administració general de l’Estat amb veu i sense vot.</p> <p><u>Secretària</u>: Ariadna Carmona Martínez, jurista; actua amb veu i sense vot. </p> L’àmbit territorial d’actuació de la Comissió Territorial d’Urbanisme de l'Arc Metropolità de Barcelona comprèn els municipis de la comarca del Vallès Oriental i els municipis de les comarques del Baix Llobregat, el Maresme i el Vallès Occidental que no formen part de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba406459166 Reunió amb MyStreetBook (FITUR) 2024-01-25 18:00:00 2024-01-25 19:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/reuni%C3%B3-amb-mystreetbook-fitur- 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Turisme; Alta direcció i gerents; Personal directiu professional; Bravo Letelier, Soledad Paula; Reunió; Desenvolupament Econòmic i Turisme area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; turisme; alta_direccio_i_gerents; personal_directiu_professional; bravo_letelier_soledad_paula; reunio; desenvolupament_economic_i_turisme <p><span style='font-size:11.5pt'><span style='font-family:Arial'>- Soledad Bravo, gerenta de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona MyStreetBook - Plataforma de turismo inteligente para Ayuntamientos nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba408862661 Reunió amb l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes - agenda Soledad Bravo-reunió 2024-03-20 13:30:00 2024-03-20 14:30:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/reunio-amb-l-ajuntament-de-sant-pere-de-ribes-agenda-soledad-bravo-reunio 41.3817156,2.1257242 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Garraf; Turisme; Personal directiu professional; Alta direcció i gerents; Bravo Letelier, Soledad Paula; Reunió; Desenvolupament Econòmic i Turisme; Sant Pere de Ribes area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; garraf; turisme; personal_directiu_professional; alta_direccio_i_gerents; bravo_letelier_soledad_paula; reunio; desenvolupament_economic_i_turisme; sant_pere_de_ribes <p>Per part de la Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona:</p> <ul> <li>Soledad Bravo, gerenta</li> <li>Anna Sánchez, cap de l’Oficina de Màrqueting Turístic</li> <li>Luisa Balcells, cap de la Unitat de Destinació Turística</li> </ul> <p>Per part de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes:</p> <ul> <li>Rakel Zamora, cap d’àmbit de Qualitat de Vida i Promoció Econòmica</li> <li>Yolanda Dauden, cap de Promoció Econòmica</li> <li>M. Fernández, tècnica de turisme</li> </ul> Necessitats turístiques del municipi de Sant Pere de Ribes nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba406457501 Reunió amb RENFE 2024-02-23 12:30:00 2024-02-23 13:30:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/reuni%C3%B3-amb-renfe-8 41.3817317,2.1258852 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona; Turisme; Grup d'interès; Alta direcció i gerents; Bravo Letelier, Soledad Paula; Reunió; Desenvolupament Econòmic i Turisme area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona; turisme; grup_dinteres; alta_direccio_i_gerents; bravo_letelier_soledad_paula; reunio; desenvolupament_economic_i_turisme <p>- Soledad Bravo, gerenta de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona</p> <p>- Anna Sánchez, cap de l'Oficina de Màrqueting Turístic de la Diputació de Barcelona</p> <p>- Ma. José Tesouro, cap de Secció d'Assistència i Coordinació Turística de Diputació de Barcelona</p> <p>- Victor Puga, gerent de Promoció Institucional i Contractació de Nous Productes de RENFE Viajeros</p> Noves rutes trens turístics nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba404948131 Curs: Accés, reproducció i publicació de documents d’arxiu 2024-04-18 10:00:00 2024-04-18 14:00:00 https://www.diba.cat/web/opc/-/curs-acces-reproduccio-i-publicacio-de-documents-d-arxiu Plató del CERC Plató del CERC 41.3955350,2.1575980 1 Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona; Jornades, congressos i seminaris; 2024; Formació de la Xarxa d'Arxius Municipals activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona; jornades_congressos_i_seminaris; 2024; formacio_de_la_xarxa_darxius_municipals <p>Arxivers i arxiveres XAM</p> <p>Com ja sabeu un cop us hagueu inscrit serà necessària la validació del referent de formació del vostre Ajuntament per a què la inscripció sigui vàlida. Caldria que féssiu les inscripcions el més aviat possible amb els terminis indicats.</p> Objectiu del curs: Donar a conèixer les condicions d'accés, reproducció i publicació dels documents d'arxiu.Continguts: L'accés, la reproducció i la publicació dels documents d'arxiu segon la normativa.Exemples.El curs serà impartit per: Josep Matas (Assessoria Jurídica Legalment.net). nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba404947882 Curs: La preservació digital als arxius municipals 2024-03-14 09:30:00 2024-03-14 14:00:00 Concepte de preservació digital. L’experiència en la preservació digital en diferents arxius municipals. https://www.diba.cat/web/opc/-/curs-la-preservaci%C3%B3-digital-als-arxius-municipals Plató del CERC. (Pati Manning- Carrer Montalegre, 7 - Barcelona). Plató del CERC. (Pati Manning- Carrer Montalegre, 7 - Barcelona). 41.3843852,2.1664127 1 Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona; Jornades, congressos i seminaris; 2024; Formació de la Xarxa d'Arxius Municipals activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona; jornades_congressos_i_seminaris; 2024; formacio_de_la_xarxa_darxius_municipals <p>Arxivers i arxiveres XAM.</p> Objectiu: Donar a conèixer l'estratègia de la preservació digital dels arxius municipals.Professors: Miquel Térmens, Gorka Cofiño, Teresa Cardellach, Francesc Giménez.Programa del Curs:9:30-10:30h.: La preservació digital als arxius: una aproximació.Miquel Térmens, Degà de la Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals de la Universitat de Barcelona.10:30-11:00h.: Pausa.11:00-12:00 h.: La preservació digital a l’Arxiu Municipal de Barcelona.Gorka Cofiño, Responsable d'Arxiu i Gestió Documental de l’Arxiu Municipal de Barcelona.12:00-13:00h.: La preservació digital a l’Arxiu Municipal de Terrassa.Teresa Cardellach, arxivera en cap de l’Ajuntament de Terrassa.13:00-14:00 h.: La preservació digital a l’Arxiu Municipal de Sant Cugat del Vallès.Francesc Giménez, nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-25 12:12
agendadiba404946783 Curs: La protecció legal del patrimoni cultural local 2024-09-25 00:00:00 2024-09-27 23:59:59 Curs per conèixer la informació bàsica sobre les diferents vies de protecció legal del patrimoni a salvaguardar. https://www.diba.cat/web/opc/-/curs-la-proteccio-legal-del-patrimoni-cultural-local online online 41.3955350,2.1575980 1 Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona; Jornades, congressos i seminaris; 2024; Formació de la Xarxa de Museus Locals activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona; jornades_congressos_i_seminaris; 2024; formacio_de_la_xarxa_de_museus_locals Videoformació de 2h, durant 2 dies. <p>Direcció i personal tècnic dels museus de la XML</p> Objectius del curs:Introduir-se en els tipus de protecció legal del patrimoni cultural a Catalunya, històrics i vigents.Conèixer les afectacions de la legislació a escala local pel que fa a competències, obligacions i deures de les administracions, propietaris i ciutadans envers el patrimoni protegit. Continguts:Situació actual de la protecció legal del patrimoni cultural a Catalunya.Tipus de béns susceptibles de declaració i protecció: moble, immoble, immaterial, documental, bibliogràfic i natural.Marc legal: evolució i situació actual.Categories de protecció. BCIN, BCIL, béns catalogats.Procediment de declaració per a BCIN, BCIL i altres béns.Règim aplicable als béns integrants del patrimoni cultural catalàAltres tipus de protecció de béns patrimonials. Altres catàlegs. Professora: María del Agua Cortés Elía, tècnica de patrimoni cultural de l’OPC nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba406853632 Tècniques clau per a realitzar sessions d'orientació als SLO 2024-06-06 09:30:00 2024-06-27 14:30:00 La Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació, mitjançant el Servei de Mercat de Treball, organitza aquest curs per formar al personal tècnic de les entitats locals que permetrà adquirir algunes tècniques clau inspirades en la PNL i el coaching aplicades a l'acompanyament en processos d'orientació laboral, des de la vivència. https://www.diba.cat/web/economieslocals/-/t%C3%A8cniques-clau-per-a-realitzar-sessions-d-orientaci%C3%B3-als-slo-1 41.3844612,2.1664084 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Ajuntaments; Economia i treball; Formació area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; ajuntaments; economia_i_treball; formacio Objectius específics: Definir el significat d'orientar i d'acompanyar.Analitzar la relació que s'estableix entre la persona orientada i l'orientadora. Provar diferents tècniques. Aplicar allò après durant les sessions a casos breus.Continguts:L'essència d'orientar. Definir el significat d'orientar i d'acompanyar. Anàlisi de la relació que s'estableix entre la persona orientada i l'orientadora. Exposició de les coordenades clau per preparar la trobada d'orientació.Tastant les tècniques. Crear l'aliança. Nocions bàsiques de PNL. L'escolta present. Les preguntes maièutiques. L'aportació de qualitat: Informar, tècniques mirall o de reformulació i retroalimentació oportuna. Balanç decisional. Visual thinking (ara/demà, diagrama, línia temporal, enrere/endavant).Aplicació a casos. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba406641630 Disseny d'indicadors i de sistemes d'avaluació per a projectes estratègics 2024-04-29 09:30:00 2024-05-24 12:30:00 L'Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic de la Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació organitza aquest taller amb l'objectiu de millorar els sistemes d'avaluació de projectes assegurant la consecució (o no) dels objectius. https://www.diba.cat/web/economieslocals/-/disseny-d-indicadors-i-de-sistemes-d-avaluaci%C3%B3-per-a-projectes-estrat%C3%A8gics-3 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Ajuntaments; Economia i treball; Formació area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; ajuntaments; economia_i_treball; formacio Objectius específics: Repassar i reforçar els coneixements tècnics sobre avaluació.Aprendre les estratègies per esquivar els errors i obstacles més habituals.Conèixer i aplicar les tècniques de disseny de sistemes d'avaluació més confiables.ContingutsLes jerarquies dels objectius i el seu alineament.Les variables o paràmetres dels indicadors.Els I.V.O.s.Els mitjans de verificació. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba406849533 Formació en perspectiva de gènere per a la Xarxa OTL 2024-05-08 10:00:00 2024-05-10 12:00:00 La Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació, mitjançant el Servei de Mercat de Treball, organitza aquest curs per formar al personal tècnic de les entitats locals que permetrà sensibilitzar en la importància de la igualtat de gènere en l'acompanyament i l'orientació laborals i en tant el servei està adreçat a persones amb un diagnòstic en salut mental aplicar la mirada interseccional. https://www.diba.cat/web/economieslocals/-/formaci%C3%B3-en-perspectiva-de-g%C3%A8nere-per-a-la-xarxa-otl 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Ajuntaments; Economia i treball; Formació area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; ajuntaments; economia_i_treball; formacio Objectius específics:Ajudar a trencar estereotips sexistes.Incentivar la perspectiva de gènere.Afavorir les sortides professionals sota aquest prisma.Continguts:Marc normatiu actual de les polítiques d'igualtat de gènere.Conceptes bàsics i sensibilització vers la perspectiva de gènere.Eines pràctiques per aplicar la perspectiva de gènere en l'acompanyament de les orientacions laborals.Debat obert participatiu. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba406854024 Sessió de gestió emocional i pràctica del Mindfulness per als equips tècnics de la Xarxa OTL 2024-06-14 09:30:00 2024-06-14 14:30:00 La Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació, mitjançant el Servei de Mercat de Treball, organitza aquest curs per al personal tècnic de les entitats locals per practicar tècniques de mindfulness, visualització i relaxació que contribueixin a reduir l'estrès dels equips tècnics de la Xarxa OTL. https://www.diba.cat/web/economieslocals/-/sessi%C3%B3-de-gesti%C3%B3-emocional-i-pr%C3%A0ctica-del-mindfulness-per-als-equips-t%C3%A8cnics-de-la-xarxa-otl 41.3830077,2.1238036 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Ajuntaments; Economia i treball; Formació area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; ajuntaments; economia_i_treball; formacio Objectius específics:Aprofundir en la pràctica d'enfocar i gestionar l'atenció en un/a mateix/a (autoobservació).Praticar l'amabilitat i l'autocura.Continguts:Pràctiques de mindfulness en quietud i en moviment.La consciència corporal com a eina per a desenvolupar les actituds de mindfulness.Escoltar el cos en l'experiència del moment present. nominatim/OK Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba406854066 Formació per a noves persones usuàries en l'ús de l'aplicació i metodologia XALOC 2024-06-17 00:00:00 2024-07-07 23:59:59 La Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació, mitjançant el Servei de Mercat de Treball, organitza aquest curs per al personal tècnic de les entitats locals per garantir un ús òptim i correcte de l'aplicació Xaloc en totes les seves funcionalitats per part del personal tècnic dels Serveis Locals d'Ocupació i de les Oficines Tècniques Laborals de nova incorporació. https://www.diba.cat/web/economieslocals/-/formaci%C3%B3-per-a-noves-persones-usu%C3%A0ries-en-l-%C3%BAs-de-l-aplicaci%C3%B3-i-metodologia-xaloc-13 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Ajuntaments; Economia i treball; Formació area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; ajuntaments; economia_i_treball; formacio Objectius específics:Assegurar uns criteris, metodologia i conceptes homogenis de tots els membres que fan ús de l'aplicació Xaloc, garantint una correcta autonomia en el seu ús.Assegurar un estàndard de qualitat en el registre de la informació.Assolir els conceptes claus de cadascun dels mòduls que engloben l'aplicació Xaloc: l'agenda, l'expedient del demandant i de l'empresa, el mòdul del demandant i de l'empresa, l'expedient de l'oferta, el mòdul de l'oferta, el club de la feina, el web d'ofertes, les estadístiques, el quadre resum d'indicadors i el mòdul de formació.Continguts:Presentació de l'aplicació Xaloc.L'agenda del personal tècnic del Servei.L'expedient de la persona demandant i la resta de funcionalitats del mòdul: com fer cerques i obtenir diferents tipus d'informacions.L'expedient de l'empresa i la resta del mòdul: com fer cerques i obtenir diferents tipus d'informacions.L'expedient de l'oferta de treball: com es gestiona i es cerquen les persones candidates més adients; la resta de funcionalitats del mòdul: com fer cerques i obtenir diferents tipus d'informacions.El mòdul del Club de Feina: què és i com es registren les assistències. El web d'ofertes: què és, com funciona i quines són les diferents funcionalitats.Les diferents estadístiques que es poden elaborar amb la informació introduïda a l'eina.El Quadre Resum d'Indicadors: què és i com funciona; quines anàlisis es poden realitzar amb aquesta informació.El mòdul de formació: què és, de quines parts consta, com funciona, i quines són les diferents funcionalitats. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
agendadiba406847654 Formació per a noves persones usuàries en l'ús de l'aplicació i metodologia XALOC 2024-05-06 00:00:00 2024-05-26 23:59:59 La Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació, mitjançant el Servei de Mercat de Treball, organitza aquest curs per formar al personal tècnic de les entitats locals que garantirà un ús òptim i correcte de l'aplicació Xaloc en totes les seves funcionalitats per part del personal tècnic dels Serveis Locals d'Ocupació i de les Oficines Tècniques Laborals de nova incorporació. https://www.diba.cat/web/economieslocals/-/formaci%C3%B3-per-a-noves-persones-usu%C3%A0ries-en-l-%C3%BAs-de-l-aplicaci%C3%B3-i-metodologia-xaloc-12 1 Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme; Ajuntaments; Economia i treball; Formació area_de_desenvolupament_economic_i_turisme; ajuntaments; economia_i_treball; formacio Objectius específics:Assegurar uns criteris, metodologia i conceptes homogenis de tots els membres que fan ús de l'aplicació Xaloc, garantint una correcta autonomia en el seu ús.Assegurar un estàndard de qualitat en el registre de la informació.Assolir els conceptes claus de cadascun dels mòduls que engloben l'aplicació Xaloc: l'agenda, l'expedient del demandant i de l'empresa, el mòdul del demandant i de l'empresa, l'expedient de l'oferta, el mòdul de l'oferta, el club de la feina, el web d'ofertes, les estadístiques, el quadre resum d'indicadors i el mòdul de formació.Continguts:Presentació de l'aplicació Xaloc.L'agenda del personal tècnic del Servei.L'expedient de la persona demandant i la resta de funcionalitats del mòdul: com fer cerques i obtenir diferents tipus d'informacions.L'expedient de l'empresa i la resta del mòdul: com fer cerques i obtenir diferents tipus d'informacions.L'expedient de l'oferta de treball: com es gestiona i es cerquen les persones candidates més adients; la resta de funcionalitats del mòdul: com fer cerques i obtenir diferents tipus d'informacions.El mòdul del Club de Feina: què és i com es registren les assistències. El web d'ofertes: què és, com funciona i quines són les diferents funcionalitats.Les diferents estadístiques que es poden elaborar amb la informació introduïda a l'eina.El Quadre Resum d'Indicadors: què és i com funciona; quines anàlisis es poden realitzar amb aquesta informació.El mòdul de formació: què és, de quines parts consta, com funciona, i quines són les diferents funcionalitats. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2024-03-28 02:07
Estadístiques 2024
Agenda corporativa

Mitjana 2024: 8,87 consultes/dia

Sabies que...?

...pots personalitzar les consultes a la API amb diversos filtres?

La API ofereix tant filtres per modificar la cerca de les dades (operadors LIKE, AND, OR...) com filtres per tractar-ne el retorn (paginació, ordenació...).

Exemple: https://do.diba.cat/api/dataset/puntesports/camp-all-like/poliesportiu/ord-adreca_nom/desc