Detall - 66667
Tipus de contingut: patrimonicultural | Dataset: patrimoni_cultural
Id
66667
Títol
Creu de la missió de la Consolació
Url
https://patrimonicultural.diba.cat/element/creu-de-la-missio-de-la-consolacio
Bibliografia
Centuria
XX
Notes de conservació
Descripció
Es tracta d'una creu llatina de ferro, que en el punt del creuament de les dues barres metàl·liques hi ha un doble cercle, també metàl·lic, en el que hi ha la inscripció 'SANTA MISSIÓN. AÑO 1950'. A mitja tija del braç vertical de la creu hi ha una placa que indica La Consolació. Les mesures aproximades són 3 metres d'alçada per 1,60 metres d'amplada.
Codi d'element
08268-177
Ubicació
A l'interior del cementiri de Sant Salvador, situat al peu de la carretera que porta a La Nou
Història
Aquesta creu commemora els actes que es dugueren a terme en motiu de la trobada de la Santa Missió, a l'any 1950. La ubicació originària de l'aquesta creu era en un turó a tocar de la colònia de la Consolació; coincidint en un moment en que es van enderrocar part dels edificis de la zona de la Consolació, dos veïns del municipi, en Jaume Corominas i César Gutiérrez, van decidir que la creu no s'havia de perdre, per aquesta raó van decidir restaurar-la i posteriorment, en acord amb l'Ajuntament es va col·locar al cementiri de Sant Salvador. A la creu s'hi va afegir una placa que indica La Consolació, en record del seu emplaçament originari. Les informacions han estat facilitades per Jaume Corominas i Camp.
Coordenades
42.1678200,1.8654500
UTM X
406286
UTM Y
4669032
Any
1950
Municipi
08268
Nom del municipi
Cercs
Tipus d'accés
Fàcil
Estat de conservació
Bo
Imatges
https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08268/66667-foto-08268-177-2.jpg|https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08268/66667-foto-08268-177-3.jpg
Estil
Contemporani
Protecció
Física
Àmbit
Patrimoni immoble
Tipologia
Element arquitectònic
Titularitat
Pública
Ús actual
Ornamental
INSPIRE: Tipus
INSPIRE: Subtipus
INSPIRE: Atribut
Data de modificació
2023-01-30 00:00:00
Autor de la fitxa
Sara Simon Vilardaga
Autor de l'element
Observacions
En cementiri de Sant Salvador es troba ubicat al peu de la carretera que des de la C-16 porta cap a La Nou. Es tracta d'un cementiri construït l'any 1959, ja que el cementiri situat a l'antic poble de Sant Salvador s'havia fet petit. El cementiri té un mur perimetral, amb dues portes d'accés situades al frontal principal, el sud; el conjunt està bastit en una zona en desnivell, els nínxols estant distribuïts en diferents construccions adossades als murs perimetrals, la part central es mostra en terrasses de manera que en facilita l'accés i la mobilitat en un terreny en pendent. La creu està col·locada a la part superior, aproximadament en el centre. A la Colònia de Sant Corneli hi ha una altra creu d'iguals característiques.
Codi de l'estil
98
Codi de la tipologia
47
Codi de tipologia a sitmun
1.3
Protecció id
Comarca
14