Detall - agendadiba386269236
Tipus de contingut: acte | Dataset: actesdiba_ca
ID
agendadiba386269236
Títol
Gestió local de l’ús anòmal de l’habitatge
Data d'inici
2023-04-17 12:00:00
Data de finalització
2023-07-12 14:00:00
Descripció
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
https://www.diba.cat/web/agenda/-/gesti%C3%B3-local-de-l-%C3%BAs-an%C3%B2mal-de-l-habitatge-1
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
On line, mitjançant videoformació amb el suport d’una Aula Virtual
Adreça
On line, mitjançant videoformació amb el suport d’una Aula Virtual
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
1
Etiquetes
Categoria
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Sessions de videoformació: Dies 19,26 d’abril, 3,10,17,24 i 31 de maig, 7,14,21 i 28 de juny i 5 de juliol de 2023.
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
<p>Personal tècnic de les administracions locals vinculats a la prestació de serveis locals d’habitatge</p>
Aforament
Inscripció
http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=17157
Cos
Presentació És competència municipal vetllar pel bon ús del parc residencial del municipi. L’Ajuntament està facultat per a intervenir en les anomenades situacions d’utilització anòmala de l’habitatge, tal com estableix l’article 41 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’habitatge. L’Administració Local pot exercir les seves potestats d’inspecció i sanció davant de situacions com la desocupació permanent i injustificada d’un habitatge, la sobreocupació de l’immoble, les situacions d’infrahabitatge i ara també, amb l’entrada en vigor de la recent Llei 1/2023, davant de situacions d’ocupacions sense títol habilitant que alterin la convivència o l’ordre públic. L’objectiu de l’acció formativa que us presentem és revisar el marc normatiu regulador d’aquestes situacions d’utilització anòmala de l’habitatge, tot ajustant-se la intervenció municipal als límits imposats per la jurisprudència al respecte. Es facilitaran models documentals d’ordenances, reglaments, programes i expedients administratius relacionats amb les situacions anòmales de l’habitatge. Aquest curs s’impartirà en modalitat completament on line i s’estructurà en onze sessions de videoformació de dues hores i mitja de durada cadascuna i una darrera sessió pràctica en format presencial. Les sessions es complementaran amb una aula virtual de suport en la qual es compartiran els materials de cada sessió de videoformació. Comptarem amb l’equip docent format pels advocats especialistes en dret administratiu i habitatge Pablo Feu Fontaiña, Raimon Soler Renobell i Aleix Canals Compan. Programa 17/04/2023: Inici curs a l’Aula Virtual: Materials de suport i fòrum. Sessió 1 (19/04/2023): Introducció. Marc normatiu i jurisprudencial de les situacions anòmales. Sessió 2 (26/04/2023): La desocupació permanent de l’habitatge. Sessió 3 (03/05/2023): Mesures de foment per a la mobilització dels habitatges desocupats. 2 Sessió 4 (10/05/2023): Mesures sancionadores contra la desocupació permanent d’habitatges. Sessió 5 (17/05/2023): Estratègies municipals davant de supòsits específics d’habitatges buits. Sessió 6 (24/05/2023): Intervenció municipal en les ocupacions d’immobles sense títol habilitant pel seu destí a habitatge (part I). Sessió 7 (31/05/2023): Intervenció municipal en les ocupacions d’immobles sense títol habilitant pel seu destí a habitatge (part II). Sessió 8 (07/06/2023): Intervenció municipal en les ocupacions d’immobles sense títol habilitant pel seu destí a habitatge (part III). Sessió 9 (14/06/2023): El deure de conservació. L’infrahabitatge i la sobreocupació. Sessió 10 (21/06/2023): Figures connexes d’intervenció en situacions d’ús anòmal de l’habitatge. Sessió 11 (28/06/2023): Altres problemàtiques en habitatge: desnonaments i assetjament immobiliari. Sessió 12 (05/07/2023): Experiències municipals. Taller pràctic. 12/07/2023: Finalització curs a l’Aula Virtual: Materials de suport i fòrum. Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l’adequació del perfil dels demandants i l’ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. Tindrà preferència d’admissió el personal tècnic adscrit al servei d’habitatge d’aquells ens locals adherits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 10 d’abril de 2023 mitjançant el següent enllaç.
Cercador/Codi
nominatim/TIMEOUT
Url Inscripcions
Identificador secundari