Detall - agendadiba401124588
Tipus de contingut: acte
| Dataset: actesdiba_ca
- ID
- agendadiba401124588
- Títol
- Disseny de projectes culturals per a la transformació social
- Data d'inici
- 2024-02-27 09:00:00
- Data de finalització
- 2024-02-27 14:00:00
- Descripció
- Imatge
- Organitzadors
- Enllaç web
- https://www.diba.cat/web/agenda/-/disseny-de-projectes-culturals-per-a-la-transformaci%C3%B3-social
- Telèfon
- +34934022565
- Correu de contacte
- oerc.formacio@diba.cat
- Nom del lloc
- Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona)
- Adreça
- Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona)
- Codi postal
- Nom del municipi
- Localització
- 41.3842358,2.1638979
- Web
- Col·laboradors
- Municipi
- Temes
- 1
- Etiquetes
- Categoria
- Relació amb el punt
- Preu
- Peu Imatge
- Durada
- Observacions d'horari
- Presencial (CERC)
- Dies
- Tipus
- Públic
- Observacions
- Comarca
- Documentació
- Assistents
- Aforament
- Inscripció
- Cos
- Tots tenim molt present que s’han de crear projectes culturals consistents i ben elaborats. Però no sempre tenim en compte que aquests projectes han d’estar adreçats a bastir una veritable transformació social, capaç de mobilitzar agents culturals, institucions i ciutadans en una acció que tingui en compte la comunitat i que treballi al seu servei. La cultura ha de jugar un paper de mobilització i de transformació de la societat, accentuant el seu caràcter de revulsiu. En aquest paper és del tot oportú parlar de drets culturals, d’igualtat, d’equitat i d’accessibilitat a la cultura. I d’altra banda hem de pensar també en la relació indestriable i necessària que s’estableix entre la cultura i l’educació. A partir d’aquests preliminars el curs s’endinsarà en el disseny de projectes culturals amb voluntat transformadora, tot mostrant casos d’èxit i bones pràctiques, sense obviar els fracassos que s’han produït també en el camí. Alhora s’abordarà l’avaluació dels processos i l’impacte a les nostres realitats, tot mostrant exemples d’implementació als municipis de referència. Objectius Exposar la importància de construir projectes culturals que tinguin com a objectiu la transformació social Establir els vincles entre la cultura i l’educació en les polítiques culturals, i en els projectes en particular Subratllar el caràcter clau de la ciutadania en la planificació cultural Detallar com es crea un projecte amb vocació social Mostrar bones pràctiques i exemples de projectes socials i culturals arrelats als municipis Continguts Crear projectes culturals: finalitats i objectius que s’han de tenir en compte La cultura i l’educació com a eixos de transformació social Treballant amb la comunitat i els agents: un concepte clau Projectes i bones pràctiques en la confluència de la cultura i la transforació social Què cal tenir en compte per fer un projecte que incideixi en la nostra realitat i sigui capaç de transformar-la? Avaluant els nostres èxits i fracassos PROGRAMA DOCENT Helena Minuesa Llicenciada en Humanitats i màster en Gestió del patrimoni cultural, treballa actualment com a tècnica de cultura al Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC). Ha liderat durant més de 14 anys el servei pedagògic dels Museus de Sant Cugat, especialitzant-se en el disseny de propostes que parteixen de l’equitat i la inclusió com a condició sine qua non de la pràctica cultural. D’entre elles, destaquen projectes artístics per vèncer l’estigma de la discapacitat, combatre la soledat de persones que han patit violència o capgirar l’estat establert dels relats més conservadors de la cultura. Ha impartit formació a mida sobre mediació patrimonial i acció cultural en diverses institucions, entre les quals destaquen l'Escola EFA (Associació d'empreses del Lleure, l'Educació i la Cultura) o el Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya, entre d'altres. Aposta clarament per una mirada de la cultura el més àmplia possible, entenent-la com a activadora, generadora i còmplice de la pau social. (PREINSCRIPCIONS TANCADES)
- Cercador/Codi
- nominatim/OK
- Url Inscripcions
- Identificador secundari