ID
Títol
Data d'inici
Data de finalització
Descripció
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Adreça
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
Etiquetes
Categoria
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
Aforament
Inscripció
Cos
Cercador/Codi
Url Inscripcions
Identificador secundari
Conjunt de dades
Últim canvi
agendadiba406213460 24 Assemblea de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat 2024-03-07 09:00:00 2024-03-07 17:00:00 24a edició de la trobada anual de les persones representants dels ens locals que formen part de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. https://www.diba.cat/web/agenda/-/24-assemblea-xarxa-de-ciutats-i-pobles-cap-a-la-sostenibilitat Auditori Eduard Toldrà (c/ d'Olesa de Bonesvalls, 8) de Vilanova i la Geltrú Auditori Eduard Toldrà (c/ d'Olesa de Bonesvalls, 8) de Vilanova i la Geltrú 41.2299823,1.7261602 https://www.diba.cat/web/xarxasost/-/24a-assemblea-de-la-xarxa-de-ciutats-i-pobles-cap-a-la-sostenibilitat 1 https://formularis.diba.cat/activitats/inscripcions-24a-assemblea-xarxa-ciutats-pobles-cap-sostenibilitat L’assemblea de la Xarxa és l’òrgan de decisió de l’associació, però també és l’espai natural de trobada per als representants electes membres de la Xarxa. Aquesta serà l’assemblea que iniciarà el mandat 2023-2027 i que reunirà per primera vegada aquest any a les persones representants dels 320 ens locals que conformen la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba406205220 XV Curs de Filosofia per la Pau a Santa Coloma de Gramenet 2024-02-26 19:00:00 2024-03-18 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/xv-curs-de-filosofia-per-la-pau-a-santa-coloma-de-gramenet Centre Cívic Riu. Carrer del President Companys, 9, 08921 Santa Coloma de Gramenet Centre Cívic Riu. Carrer del President Companys, 9, 08921 Santa Coloma de Gramenet 41.4513545,2.2055522 1 Filosofia, política i societat pels drets humans i la pau Memòria i drets humans Febrer - març 2023 L’anomenada gestió del passat —veritat, memòria, justícia i reparació— és essencial per prevenir violacions dels drets humans actuals i futures. Així com, per a la reflexió crítica sobre els drets humans en l’actualitat, és fonamental el coneixement històric i la recuperació de la memòria com a dret humà, singular i col·lectiu. La memòria entesa com a bé comú de la democràcia, dels drets humans i de la ciutadania global al s. XXI. Curs organitzat per la Lliga dels Drets dels Pobles amb la col·laboració de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i el suport de la Diputació de Barcelona. Programa nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba406013104 XIX Jornada del Cercle de Comparació Intermunicipal dels Serveis de Socials 2024-02-22 10:00:00 2024-02-22 14:00:00 En aquesta edició es commemora el Dia Mundial de la Justícia Social, que se celebra cada 20 de febrer, posant en valor el paper dels serveis socials locals com a base del reforç de les polítiques socials que garanteixin l’avenç dels drets socials en diferents àmbits, des de la protecció social, a l’ocupació, els serveis socials, l’habitatge, la salut, les cures o l'educació. https://www.diba.cat/web/agenda/-/xix-jornada-del-cercle-de-comparacio-intermunicipal-dels-serveis-de-socials Espai Francesca Bonnemaison (Carrer de Sant Pere Més Baix, 7) de Barcelona Espai Francesca Bonnemaison (Carrer de Sant Pere Més Baix, 7) de Barcelona 41.3865614,2.1761824 https://www.diba.cat/web/benestar/-/xix-jornada-anual-del-cercle-de-comparaci%C3%B3-intermunicipal-de-serveis-socials 1 https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fformularis.diba.cat%2Factivitats%2Fxix-jornada-anual-cercle-comparacio-intermunicipal-serveis-socials&data=05%7C02%7Cmunozaj%40diba.cat%7Cdda6b616462a4217eea008dc230433c2%7Caa01e5b0699e45388596e820ccf95d45%7C0%7C0%7C638423748293376373%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C0%7C%7C%7C&sdata=eiGY0%2FJWkaUOuxWRKQUB4DfaiSldgeabl1PgmjJGr1w%3D&reserved=0 La jornada comptarà amb la participació de persones expertes de l'àmbit acadèmic i professional. Podeu consultar el programa complet de la jornada i fer la inscripció al següent enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba401123588 Les subvencions en l’àmbit de la cultura local (4a edició) 2024-01-30 10:00:00 2024-02-01 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/les-subvencions-en-l-%C3%A0mbit-de-la-cultura-local-4a-edici%C3%B3- +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 1 En l’activitat diària dels tècnics i tècniques de cultura és imprescindible conèixer el marc legal de les subvencions, els procediments de concessió i els requisits a l’hora d’atorgarles. Tard o d’hora les persones que treballen en cultura acaben tenint contacte amb aspectes legals i de procediment relacionats amb les subvencions, amb la qual cosa apareixen, de manera inevitable, molts dubtes sobre com atorgar-les i també sobre els passos que cal fer en aquest sentit. El curs vol donar a conèixer el funcionament de l’activitat subvencional, els límits pressupostaris, el control financer i les conseqüències de l’incompliment de les obligacions per part del receptor de la subvenció. El curs té com a objectius principals determinar el marc legal al qual estan subjectes les subvencions, detallar-ne les principals tipologies, clarificar què entenem per activitat subvencional, establir quins han de ser els passos pel que fa a la justificació, analitzar els casos d’incompliment i mostrar casos pràctics. Un curs ple d’exemples pràctics Durant el curs s’exposaran nombrosos casos pràctics en què els participants podran analitzar casos reals. Aspectes com l’activitat subvencional, el concepte de subvenció, el procediment per atorgar subvencions, el control financer i pressupostari i, sobretot, la justificació de les subvencions seran analitzats també de manera detallada. Programa 30 de gener 10:00 - 11:00 h: Definició de subvenció. Normativa reguladora. Concepte, característiques i subjectes 11:00 - 12:00 h: Tipus de subvencions i procediments. Justificació i reintegrament (models). Infraccions i sancions 1 de febrer 10:00 - 11:00 h: Publicitat i transparència. Elements vinculats (protecció de dades, propietat intel·lectual, tractament fiscal, pressupost) 11:00 - 12:00 h: Casos pràctics Docents Rebeca Cordeiro Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Funcionària de carrera en la categoria de Tècnica superior en gestió de l’Ajuntament de Barcelona. Experiència en l’Administració pública local des del 1998 i com a advocada per compte propi. Funcions de tècnica especialista jurídica a l’Institut municipal de l’habitatge de Barcelona (2009 a 2019), a l’Àrea de Drets socials, justícia global, feminismes i LGTBI on també he exercit com a Secretària delegada (2020 a 2023). Actualment Lletrada consistorial als Serveis Jurídics centrals de l’Ajuntament de Barcelona. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-15 14:42
agendadiba404167251 Taller: microfonia sense fils 2024-02-21 00:00:00 2024-02-22 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/taller-pr%C3%A0ctic-microfonia-sense-fils 934 022 978 o.difusioa@diba.cat Plaça Didó, 1- 08221 (Terrassa) - ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle) Plaça Didó, 1- 08221 (Terrassa) - ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle) 1 De 09:00 a 13:30 i de 15:00 a 17:00 h. Destinataris Personal tècnic d'escenari de qualsevol especialitat, amb un nivell bàsic de coneixements dels equips i tècniques de sonorització. Preferentment personal dels espais escènics municipals adherits al Circuit de la Xarxa d'Espais Escènics Municipals. Presentació Les tasques de muntatge de conferències, concerts i espectacles en espais escènics municipals, siguin teatres, sales d'exposicions o altre tipus d'equipaments, sovint comporten el muntatge i utilització de sistemes de microfonia i monitoratge sense fils. El taller té com a finalitat proporcionar als assistents els recursos clau per abordar el muntatge, configuració i utilització de sistemes de microfonia i monitoratge sense fils que no presentin una gran complexitat. La formació és teòrica-pràctica. S'efectuen classes-demostració amb equips i materials i muntatges pràctics a l'escenari. Les sessions es duran a terme a les aules, laboratoris i espais escènics de l'Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle (ESTAE) al Centre del Vallès de l'Institut del Teatre a Terrassa. Les activitats pràctiques tindran lloc a la Sala Maria Plans de Terrassa utilitzant els seus equipaments escènics i instal·lacions. PROGRAMA DOCENTS Aleix Soler Castañé Director i professor de l’especialitat de so de l’Escola Superior de Tècniques de les Arts de l’Espectacle de l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona i la Fundació Politècnica de Catalunya (Universitat Politècnica). Enginyer tècnic industrial, especialitat electrònica industrial. Bachelor of Engineering, Sound Broadcast Engineering. Graduat en art dramàtic, especialitat escenografia. Tècnic de so per a l’espectacle en viu i televisió. Roc Mateu Trias Professor de l'especialitat de so de l’Escola Superior de Tècniques de les Arts de l’Espectacle de l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona i la Fundació Politècnica de Catalunya (Universitat Politècnica). Dissenyador de so d´espectacles de teatre musical. Guanyador de 4 premis butaca a Millor espai sonor i 5 premis “Gran Via de Teatro Musical” al millor disseny de So. Tècnic de so per a l’espectacle en viu i televisió per a grans formats en directe. DPA microphones Masters Club, Provador en I+D. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-15 14:42
agendadiba401123659 L’organització d’activitats literàries des dels municipis 2024-02-12 10:00:00 2024-02-12 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/l-organitzacio-d-activitats-literaries-des-dels-municipis +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona) 41.3843602,2.1662459 1 Presencial (CERC) Els ajuntaments estan realitzant un gran desplegament d’activitats relacionades amb la literatura, tot promovent presentacions, recitals i rutes, així com la reivindicació d’autors traspassats i la potenciació de la literatura més jove. Però crear activitats literàries implica aturar-se en una sèrie de qüestions que s’han de tenir en compte de manera ineludible, com ara dialogar amb els agents culturals del municipi, amb les llibreries, amb les biblioteques i amb els lectors i lectores del municipis, que poden estar associats o bé formar part de clubs de lectura. I també comporta parlar amb persones que poden actuar de prescriptors. A banda d’aquests elements també és necessària una informació constant i gairebé diària sobre el que s’està coent en el món literari. Més enllà del soroll de les xarxes cal un treball conjunt amb tots els agents esmentats anteriorment per cenyir-se a criteris de qualitat i de potenciació de la literatura i dels seus creadors. Dins de les activitats literàries els recitals poètics ocupen un lloc destacat i han proliferat per tot el territori, de vegades en forma de festivals que incloent també altres arts, principalment la música. Tot això ens ho explicaran Míriam Cano i Clara Saperes. Objectius Incidir en la importància de la lectura en la nostra societat Determinar el paper de primer ordre dels agents culturals per tal de dinamitzar la lectura i la creació d’activitats literàries en els municipis Detallar els passos que cal tenir en compte a l’hora de crear activitats literàries i recitals Concretar aspectes organitzatius de les activitats literàries, des del pressupost a les col·laboracions i detalls tècnics Aportar recursos per tal de fomentar la lectura entre la població, especialment entre els joves Continguts Les activitats literàries i els recitals Què cal fer per programar activitats literàries? La col·laboració amb els agents del municipi Els festivals de literatura: com singularitzar-los El suport a la creació literària des dels municipis Fent que augmenti l’interès per la literatura: propostes i estratègies PROGRAMA DOCENTS Clara Saperas és fundadora i directora de Tramoia Produccions Culturals, una entitat de serveis culturals que treballa sobretot en l'àmbit de la literatura, el foment de la lectura i la divulgació del patrimoni literari contemporani. L'entitat compta amb una àmplia visió i experiència consolidada participant en esdeveniments i programes relacionats amb el fet literari arreu del territori català. A mode d'exemple, coordina i programa el cicle Poesia als Parcs, de la Diputació de Barcelona, des de 2015, però també ha treballat en esdeveniments de referència com el Festival Mot, la Mostra d'espectacles literaris, Litterarum o múltiples programacions vàries en el marc de biblioteques i altres equipaments. Tramoia estableix aliances i complicitats amb altres agents, investiga formats innovadors i vincula disciplines artístiques, llenguatges creatius i àrees de pensament, per tal d’arribar a públics diversos, millorar l’experiència i fidelitzar els habituals. Míriam Cano (Molins de Rei, 1982) és periodista i escriptora. Ha publicat tres poemaris: Buntsandstein (Viena, 2013), guanyador del premi Martí Dot 2012, Ancoratge (Terrícola, 2016) i Vermell de Rússia (Labreu, 2020) i el conte 'La Comuna de París' dins el volum conjunt Cremen Cels (LaBreu edicions, 2017) amb Martí Sales i Antònia Vicens. Ha traduït una selecció de poemes d'Emily Dickinson (Edicions Poncianes, 2017), Cartes a un Amic Alemany, d'Albert Camus ( Lleonard Muntaner Ed., 2019), Bluets, de Maggie Nelson (L'Altra 2021) i Una Onada, de John Ashbery (Lleonard Muntaner, 2022). Ha col·laborat en diversos mitjans culturals catalans com a articulista i periodista literària i és co-directora de l'Escola Bloom. ENTREVISTA A MÍRAM CANO nominatim/OK Agenda electes 2024-05-15 14:42
agendadiba363174237 Presentació del 'Model d’Ordenança reguladora dels procediments d’intervenció en l’edificació, l’ús del sòl i el subsol” (ORPIME) 2022-02-10 09:00:00 2022-02-10 10:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/-model-d-ordenan%C3%A7a-reguladora-dels-procediments-d-intervenci%C3%B3-en-l-edificaci%C3%B3-l-%C3%BAs-del-s%C3%B2l-i-el-subsol-orpime- 1 Presentació El Servei d’Urbanisme ha promogut la redacció d’una Ordenança que es proposa com a model per als ajuntaments de la demarcació que vulguin implementar-la, s’ha elaborat amb l’objectiu de donar suport a l’acció dels ens locals en les seves funcions d’intervenció urbanística, i també per clarificar el marc regulador dels procediments d’intervenció i per avançar cap a l’estandardització i simplificació de les classificacions i la documentació necessària per a la tramitació administrativa dels actes subjectes a llicència urbanística o a comunicació prèvia. Programa Dijous 10 de febrer 2022. 9:30 – 10:30 (webinar). (Enllaç a l'enregistrament de la sessió) Salutació Pere Pons, President delegat de l’Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals L’elaboració de l’ordenança i suport als ens locals en la seva implementació Ferran Barba, cap del Servei d’Urbanisme Exposició bàsica ordenança: objecte, estructura, contingut d’articulat i annexos Elisabeth Medina, Carolina Cabrera, ponència tècnica – Servei d’Urbanisme Més informació sobre l’ORPIME google/ZERO_RESULTS Agenda electes 2024-05-15 14:42
agendadiba403953653 Implantació i simulacres del Document Únic de Protecció Civil (DUPROCIM). Aplicació Protecció Civil Operativa Municipal (PCOM) 2024-02-08 09:00:00 2024-02-15 13:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/implantaci%C3%B3-i-simulacres-del-document-%C3%9Anic-de-protecci%C3%B3-civil-duprocim-.-aplicaci%C3%B3-protecci%C3%B3-civil-operativa-municipal-pcom-1 Edifici del Vagó Aula 2C, Recinte de l’Escola Industrial. C/Comte d'Urgell, 187 Barcelona Edifici del Vagó Aula 2C, Recinte de l’Escola Industrial. C/Comte d'Urgell, 187 Barcelona 1 Dates: 8 i 15 de febrer 2024 Presentació La Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de la Diputació de Barcelona presenta aquesta acció formativa específica sobre l’àmbit de la Protecció Civil. Objectiu Adquirir coneixements per a redactar, conduir i avaluar un simulacre de despatx en un municipi d’acord amb el DUPROCIM. Pràctica de redacció, conducció i avaluació d’un simulacre de despatx d’un municipi contret. Adquirir coneixements per a l’ús d’eines de suport per a la preparació d’un simulacre: PCOM (Protecció Civil Municipal Operativa Municipal) aplicació per a la gestió d’emergències i simulacres i el SITMUN (Sistema d’informació Territorial Municipal) amb la seva capa de protecció civil municipal. Destinataris Personal tècnic en l’àmbit de la protecció civil. Inscripcions El període d'inscripció es tancarà un cop s'hagin assolit les places ofertades, o en tot cas, 10 dies abans de l'inici del curs. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat; les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Podeu fer efectives les vostres inscripcions al següent enllaç. Programa Sessió 1: 09:00 a 10:00 h Sonia Sánchez. Oficina d’Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil. Simulacre de despatx. Objectius. Fases: preparació, conducció i avaluació. 10:00 a 10:30 h Esther Morancho. Oficina d’Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil. Eina PCOM (Protecció Civil Operativa Municipal) 10:30 a 11:00 h Francesc Morell. Oficina d’Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil. SITMUN. Capa de Protecció Civil Descans 11:30 a 13:30 h Pràctica de redacció d’un simulacre de despatx. Preparació: Escenari i guió del simulacre. Sessió 2: 09:00 a 11:00 h Pràctica de redacció d’un simulacre de despatx: Preparació: Escenari i guió del simulacre. Descans 11:30 a 13:30 h Pràctica de conducció d’un simulacre de despatx. Avaluació d’un simulacre de despatx. Informe i documentació resultant. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405843140 #Acusticat2024 2024-04-24 00:00:00 2024-04-25 23:59:59 L'Acusticat és l'esdeveniment de referència del sector acústic a Catalunya. Un punt de trobada multitemàtic i multisectorial, que convida a la reflexió i a l'oferta de solucions tecnològiques, intangibles i socials per millorar la qualitat acústica i ambiental del nostre territori. https://www.diba.cat/web/agenda/-/-acusticat2024 Teatre Kursaal: Passeig de Pere III, 35 - 08242 Manresa Teatre Kursaal: Passeig de Pere III, 35 - 08242 Manresa 41.7288939,1.8286765 https://www.congresacusti.cat 1 nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405970513 Visita institucional de la presidenta de la Diputació de Barcelona a tres municipis de l'Alt Penedès 2024-02-20 13:00:00 2024-02-20 23:59:59 La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, acompanyada del diputat d’Infraestructures i Territori, Sergi Vallès, visita tres municipis de l’Alt Penedès: Vilafranca del Penedès, Pontons i Sant Quintí de Mediona. https://www.diba.cat/web/agenda/-/visita-institucional-presidenta-diputacio-de-barcelona-a-tres-municipis-alt-penedes Consell Comarcal de l’Alt Penedès (Carrer Hermenegild Clascar, 1) de Vilafranca del Penedès Consell Comarcal de l’Alt Penedès (Carrer Hermenegild Clascar, 1) de Vilafranca del Penedès 41.3459102,1.6960102 1 A dos quarts d’onze del matí Moret serà rebuda per l’alcalde de Vilafranca del Penedès, Francisco Romero, a la nau on es farà el projecte de la futura Biblioteca de la ciutat (c/ Comerç, 29) per conèixer aquest espai. També visitaran el Claustre de Sant Francesc i es desplaçaran fins al VINSEUM, on la presidenta de la Diputació es trobarà amb el president d'aquesta entitat, Joan Tarrada. A l’Ajuntament, signarà el Llibre d’honor, es reunirà amb l’alcalde i tindrà una trobada amb l’equip de govern. Posteriorment, a la una del migdia, arribarà al Consell Comarcal de l’Alt Penedès on, juntament amb el diputat Vallès i el president del Consell Comarcal, Xavier Lluch, farà balanç de les actuacions dutes a terme per la Diputació a la comarca. La visita institucional continuarà a les cinc de la tarda a l’Ajuntament de Pontons, on Lluïsa Moret serà rebuda per l’alcalde, Josep Tutusaus, i, a més de reunir-s’hi, farà una visita a les dependències municipals i signarà el Llibre d’honor. Finalment, a les 18:40h la presidenta serà rebuda a l’Ajuntament de Sant Quintí de Mediona per l’alcalde del municipi, Bernat Catasús, on signarà el Llibre d’honor i es reunirà amb l’equip de govern. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405968832 Tercera edició de la Fira de l’Energia i la Construcció Sostenible de Vic 2024-02-15 10:00:00 2024-02-17 19:00:00 El diputat d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona, Marc Serra, participa a la inauguració de la Fira de l’Energia i la Construcció Sostenible (FECS), que se celebra els dies 15, 16 i 17 de febrer al Recinte Firal El Sucre de Vic, amb el suport de la corporació, i que està dirigida a professionals del sector i ciutadania. https://www.diba.cat/web/agenda/-/tercera-edicio-fira-energia-i-la-construccio-sostenible-de-vic Recinte Firal El Sucre de Vic Recinte Firal El Sucre de Vic 41.9274476,2.2462969 https://vicfires.cat/fecs-fira-de-l-energia-i-la-construccio-sostenible-2024 1 L'objectiu principal de la fira és promocionar l’ús d’energies renovables, així com la utilització de tècniques de construcció i rehabilitació sostenibles. En aquesta línia, aquesta edició posa l'accent a les comunitats energètiques i a la rehabilitació sostenible, ja que la manera com construïm va lligada als requeriments energètics de les edificacions i, per tant, al disseny de les instal·lacions de producció d'energia sostenible per ser el màxim d'eficients i respectuosos amb el medi ambient. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405961774 XV Jornada de Mobilitat. 20 anys de la Llei de mobilitat 2024-02-15 09:00:00 2024-02-15 23:59:59 La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, inaugura aquesta jornada que vol posar en valor els impactes positius que ha tingut la Llei de mobilitat, així com els plans de mobilitat urbana. Però també es moment de mirar cap al futur i posar sobre la taula aspectes que han anat sorgint en els darrers anys (digitalització de la mobilitat, la gestió de la distribució de mercaderies en l’àmbit urbà, etc.) i que esdevindran cabdals en la planificació de la mobilitat del futur. https://www.diba.cat/web/agenda/-/xv-jornada-de-mobilitat.-20-anys-de-la-llei-de-mobilitat Paranimf de l’Escola Industrial de Barcelona Paranimf de l’Escola Industrial de Barcelona 41.3889134,2.1488503 https://www.diba.cat/web/xv-jornada-mobilitat 1 Des de l’any 2004 la Diputació de Barcelona va començar a impulsar una línia de suport als municipis per a la redacció dels plans de mobilitat, també amb una gran acceptació, com ho demostra el fet que al llarg d’aquest 20 anys s’han redactat més de 400 documents de planificació urbana de la mobilitat. La Llei de mobilitat estableix els principis i objectius que defineixen la mobilitat sostenible i sobre els quals es desenvolupen un ampli corpus d’instruments de planificació i gestió de la mobilitat. En l’àmbit urbà, la Llei de la mobilitat estableix la figura dels plans de mobilitat urbana (PMU) on es determina l’estratègia bàsica per definir les polítiques de mobilitat dels municipis de Catalunya. Aquests plans de mobilitat urbana han esdevingut un dels grans èxits de la Llei i ja són molts els municipis que els han elaborat. Alguns, fins i tot, ja estan en la seva tercera revisió. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405775121 Jornada 'Agenda digital dels municipis de Catalunya. Balanç d’un any de desplegament' 2024-02-21 09:00:00 2024-02-21 23:59:59 L’Agenda és el resultat d’un procés d’anàlisi, reflexió i debat compartit i té com a objectiu articular la transformació digital dels municipis de Catalunya, per afrontar els reptes de present i futur, per assolir majors cotes de qualitat en els serveis oferts, eficiència en la gestió dels recursos públics i satisfacció de la ciutadania i les empreses en la seva relació amb l’administració, amb la voluntat de construir consensos i compartir objectius comuns. https://www.diba.cat/web/agenda/-/jornada-agenda-digital-dels-municipis-de-catalunya-balan-un-any-de-desplegament- Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (Rambla d'Egara, 270) de Terrassa Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (Rambla d'Egara, 270) de Terrassa 41.5651170,2.0073438 https://www.localret.cat/agenda/jornada-agenda-digital-dels-municipis-de-catalunya-balanc-dun-any-de-desplegament/ 1 https://forms.office.com/e/BvEGRhSr5w Durant la jornada es farà balanç del primer any de la seva implementació, es presentaran els documents lliurables, fruit del treball col·laboratiu dels grups de l’Agenda i que seran d’utilitat per als ajuntaments de Catalunya, es compartiran experiències i s’analitzaran els desafiaments i oportunitats que es presenten en el camí cap a la plena digitalització dels nostres municipis. A més, comptarem amb la participació de representants del sector públic, que aportaran la seva visió i expertesa. L’acte s’adreça a alcaldes i alcaldesses, persones regidores de l’àmbit, directives i responsables de tecnologia dels ens locals. Per assistir-hi cal fer inscripció prèvia en aquest formulari. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405697193 El programa 'Escolta Jove' es presenta al 'l Congreso internacional de orientación a lo largo de la vida' 2024-02-22 10:00:00 2024-02-23 23:59:59 El programa 'Escolta Jove' de la Diputació de Barcelona, que busca potenciar els Serveis Locals de Joventut com agents claus en l’orientació i l’acompanyament per al desenvolupament vital de les persones joves, serà exposat al Congreso internacional de orientación a lo largo de la vida. https://www.diba.cat/web/agenda/-/el-programa-escolta-jove-es-presenta-al-l-congreso-internacional-de-orientacion-a-lo-largo-de-la-vida- Centre Carlos Santamaria UPV / EHU (San Sebastián / Donostia) Centre Carlos Santamaria UPV / EHU (San Sebastián / Donostia) https://www.diba.cat/web/joventut/programa-escolta-jove 1 Aquest congrés internacional, organitzat entre la Asociación Española de Orientación y Psicopedagogia (AEOP) i la Universitat del País Basc / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), en col·laboració amb la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), persegueix crear un espai de trobada nacional i internacional on es debatin, reflexionin i comparteixin experiències sobre els principals temes i àrees de l'orientació en tots els seus contextos de desenvolupament, tant l’educatiu, com el laboral o el socio-comunitari. Una de les experiències que s’exposaran al congrés serà el programa Escolta Jove, impulsat per l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona, i que té com a principals objectius impactar en la millora de la qualitat de vida i en el benestar de les persones joves a través del treball de múltiples competències i habilitats, i acompanyar-los en el desenvolupament del seu projecte de vida. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405693080 Exposició 'Transitar, orientar-se en un món canviant', a Molins de Rei 2024-02-06 09:00:00 2024-02-21 23:59:59 La Sala Gòtica del Palau de Requesens de Molins de Rei acull fins al 21 de febrer l'exposició itinerant de la Diputació de Barcelona 'Transitar. Orientar-se en un món canviant', que tracta sobre l’orientació educativa i professional. https://www.diba.cat/web/agenda/-/exposicio-transitar-orientar-se-en-un-mon-canviant-a-molins-de-rei Sala Gòtica del Palau de Requesens (Plaça del Palau de Requesens) de Molins de Rei. Sala Gòtica del Palau de Requesens (Plaça del Palau de Requesens) de Molins de Rei. 41.4124825,2.0166005 https://www.diba.cat/web/transitar/inici 1 L’exposició se centra en la persona, com a subjecte que s’ha d’orientar en un món canviant. Destaquen dos grans aspectes temàtics: la persona que transita i el món canviant per on transita. Els comissaris són els especialistes en educació de la Diputació, Josep Asunción i Gemma Guasch. Un espai amb pistes i activitats que ens ajuden a saber on som, on volem anar i què ens cal treballar per arribar-hi. És un recurs de suport molt útil per als joves en les transicions educatives i el foment de noves oportunitats. La visita a l’exposició no segueix un itinerari marcat. El recorregut és lliure i es duu a terme amb un full de sala que fa de mapa i que inclou propostes dinàmiques que ajuden a reflexionar sobre els seus continguts durant la visita. Horari: De dilluns a divendres. Matins de 9 a 13:30h. Tardes de 17:30 a 20:30h. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405692186 Presentació de l'estratègia conjunta interinstitucional per consolidar Catalunya com a referent en polítiques del temps 2024-02-14 12:00:00 2024-02-14 23:59:59 Presentació del Conveni marc de col·laboració interinstitucional entre la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Time Use Initiative for a Healthy Society per a la consolidació de les polítiques d’ús del temps en les agendes institucionals catalanes i internacionals, així com els seus objectius per al 2024 i 2025, que inclouen l’organització de la Time Use Week 2024 i 2025. https://www.diba.cat/web/agenda/-/presentacio-estrategia-conjunta-interinstitucional-per-consolidar-catalunya-referent-politiques-del-temps Recinte de l'Escola Industrial. Edifici del Vagó, 3a planta. Sala d'actes (Accés pel carrer Rosselló, 101) de Barcelona Recinte de l'Escola Industrial. Edifici del Vagó, 3a planta. Sala d'actes (Accés pel carrer Rosselló, 101) de Barcelona 41.3883759,2.1460183 https://timeuse.barcelona/ 1 La presentació comptarà amb la presència de: Núria Vergés Bosch, directora general de Cures, Organització del Temps i Equitat en els Treballs del Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya Raquel Gil, regidora de Promoció Econòmica, Treball, Feminismes i Memòria Democràtica de l'Ajuntament de Barcelona Alba Barnusell, diputada presidenta de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona Gemma Badia, consellera delegada de Polítiques Socials i d'Igualtat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona Joan Francesc Pont i Marta Junqué, Junta de la Barcelona Time Use Initiative nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405567529 Presentació de dades del programa “Reempresa Mercats Municipals” 2024-02-15 10:00:00 2024-02-15 23:59:59 Presentació del programa Reempresa Mercats Municipals, impulsat per la Diputació de Barcelona i la patronal Cecot, que busca promoure aquelles parades de mercat que necessiten d’una persona emprenedora per seguir endavant i evitar-ne el tancament, posant en contacte ambdues parts. https://www.diba.cat/web/agenda/-/presentacio-de-dades-del-programa-reempresa-mercats-municipals- Mercat de Sant Andreu de la Barca (Av. Constitució, 4) Mercat de Sant Andreu de la Barca (Av. Constitució, 4) 41.4488783,1.9686764 https://www.reempresa.org/Vull-Reemprendre/Mercats-Municipals 1 Des de l’inici del programa el 2017, s’han assolit més d’un centenar de casos d’èxit que han permès salvaguardar prop de 200 llocs de treball directes als mercats municipals. En l’acte participaran: Marc Giribet i Gavara, alcalde de Sant Andreu de la Barca. Olga Serra i Luque, diputada de Comerç i Consum de la Diputació de Barcelona. Oriol Alba, secretari general de la patronal Cecot. Judith Elisabeth Chacha Chadán, reemprenedora de la parada de mercat “Queviures la Bodegueta del Mercat”. nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405528393 Community Call: 'Vaig voler innovar i....' 2024-02-16 12:00:00 2024-02-16 12:00:00 En l’àmbit de la participació ciutadana, acostumem a recórrer a les pràctiques que ja ens han funcionat en el passat, o a aquelles utilitzades per altres que ens semblen interessants, amb l'esperança de reproduir els mateixos resultats favorables. Això ens fa caure en el parany de pensar que la mateixa recepta pot resoldre dos problemes diferents. La complexitat i la dinàmica social no responen a fórmules màgiques que es puguin aplicar a tort i a dret. Com afronteu la incorporació de noves idees? Com gestioneu la incertesa i el risc de no obtenir uns bons resultats? Quins esculls heu de superar per plantejar canvis? https://www.diba.cat/web/agenda/-/community-call-vaig-voler-innovar-i....- 41.3955350,2.1575980 https://comunitat311.diba.cat/processes/c311/f/3697/meetings/2536 1 nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405353620 Espai de la Xarxa de Serveis Locals d'Habitatge 01/24: 'Els Serveis locals d’habitatge: estat, reptes i memòries comparades 2024-02-27 09:00:00 2024-02-27 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/l-espai-de-la-xarxa-de-serveis-locals-d-habitatge-01/24-els-serveis-locals-d-habitatge-estat-reptes-i-mem%C3%B2ries-comparades Recinte Escola Industrial. Edifici 25 (Aula S-6). Carrer Comte d’Urgell, 187. 08036 - Barcelona Recinte Escola Industrial. Edifici 25 (Aula S-6). Carrer Comte d’Urgell, 187. 08036 - Barcelona 1 Presentació La Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge (XSLH) va néixer en 2012 com un espai d’interrelació, transferència de coneixements i intercanvi d’experiències entre les entitats locals de la demarcació de Barcelona que presten serveis a la ciutadania en aquest àmbit de les polítiques públiques. Al llarg dels anys, la XSLH ha anat ampliant el seu nombre de membres i implementant recursos de suport formatiu, informatiu i relacional com els “Espais de la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge”, concebuts com sessions tècniques d’intercanvi d’informació, experiències i coneixements entre els professionals locals que presten serveis d’habitatge. En aquesta edició dels Espais volem presentar una “nova” iniciativa, les Memòries Comparades, que posem a l’abast dels membres de la XSLH que disposen de conveni vigent amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya (AHC) per a la gestió del programa de mediació per al lloguer social i/o per a la constitució d’una Oficina Local d’Habitatge. La informació aportada per les Memòries Comparades, unida a la llarga trajectòria de la Xarxa, i la informació que aporta la darrera edició del Panel de Polítiques Públiques Locals d’Habitatge, fonamenten la idoneïtat d’obrir un diàleg per fer balanç i compartir propostes de millora de la XSLH. Tot plegat, us convidem a assistir a aquesta edició dels Espais de la Xarxa de Serveis d’Habitatge que té com a objectius: Compartir informació sobre l’estat i l’evolució de les polítiques públiques i, molt específicament, dels serveis locals d’habitatge a la província de Barcelona. Presentar les Memòries Comparades, eina que permet mesurar, comparar i avaluar l’activitat de cada Oficina Local d’Habitatge i/o Borsa de Lloguer Social mitjançant uns indicadors comuns, dissenyada amb l’aplicació informàtica web Qlik Sense. Repassar i valorar fortaleses i propostes de millora dels recursos que actualment s’ofereixen en el marc de la XSLH. Programa 09.45-10.00 Presentació de l’Espai David Mongil Juárez, cap de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona 10.00-10.30 El Panel de Polítiques Públiques Locals d’Habitatge 2022 i els serveis locals d’habitatge Lídia Garcia Ferrando, tècnica de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona 10.30-11.00 Descans 11.00-11.30 La Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge: estat i iniciatives Carlos Heredia Miño, tècnic de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona 11.30-12.30 La Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge: propostes de millora Marta Pradal Gómez, advocada de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona 12.30-14.00 Les memòries comparades d’activitat de les OLH Antecedents Objectius i fonts d’informació utilitzades Aplicació informàtica Qlik Sense: estructura, indicadors i accés als informes Miquel Ortiz Gómez, director de Programa de la XSLH de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona Destinataris La sessió està dirigida als responsables dels serveis d'habitatge dels ens locals que estan adscrits a la Xarxa de Serveis Locals d'Habitatge. Inscripcions Les inscripcions es realitzaran mitjançant l'aplicatiu Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d'assistents es podrà limitar l'assistència al curs a una persona per ens local. L'organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 23 de febrer de 2024 mitjançant el següent enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405350115 Visita del diputat d’Acció Climàtica i Transició Energètica a Santa Perpètua de Mogoda 2024-02-08 10:00:00 2024-02-08 23:59:59 El diputat d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona, Marc Serra, visita Santa Perpètua de Mogoda per conèixer els projectes municipals en aquest àmbit que lidera el consistori perpetuenc, guiat per l'alcaldessa, Isabel Garcia. https://www.diba.cat/web/agenda/-/visita-del-diputat-d-accio-climatica-i-transicio-energetica-a-santa-perpetua-de-mogoda Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda (Plaça de la Vila, 5) Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda (Plaça de la Vila, 5) 41.5345822,2.1832878 1 Durant la trobada, el govern local explicarà projectes municipals emblemàtics com la xarxa de càrrega de vehicles elèctrics, les noves pèrgoles fotovoltaiques instal·lades al municipi i la creació de noves comunitats energètiques amb la col·laboració de veïnat i entitats. Per la seva banda, el diputat explicarà els recursos que la corporació posa a disposició dels consistoris en aquesta matèria. Posteriorment, faran una visita a les empreses Vega Chargers i Terrepower. nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405349673 Acte de presentació de la setena edició del Festival Zero 2024-02-07 11:00:00 2024-02-07 23:59:59 Presentació de la setena edició del Festival Zero, una programació d’espectacles que tenen com a eix comú la proximitat amb el públic amb noves formes de gaudir de les arts escèniques. https://www.diba.cat/web/agenda/-/acte-de-presentacio-de-la-setena-edicio-del-festival-zero Auditori del CERC. Pati Manning (c/ Montalegre, 7) de Barcelona Auditori del CERC. Pati Manning (c/ Montalegre, 7) de Barcelona 41.3841499,2.1661389 http://www.teatresenxarxa.cat/festivalzero 1 L’edició del Festival Zero d’enguany es durà a terme del 16 de febrer al 17 de març als equipaments teatrals que formen part de Teatres en Xarxa: Teatres Despí de Sant Joan Despí, Teatre Núria Espert de Sant Andreu de la Barca, Teatre Municipal Cooperativa de Barberà del Vallès, Teatre Clavé de Tordera i Teatre Auditori de Llinars del Vallès. nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba404673031 Al teu costat, fem una llar més segura -Prevenció i actuació en cas d'incendi [Sant Andreu de la Barca] 2024-01-29 10:30:30 2024-01-29 23:59:59 De la mà de Bombers es donen consells de seguretat per a les persones grans. https://www.diba.cat/web/agenda/-/al-teu-costat-fem-una-llar-m%C3%A9s-segura-prevenci%C3%B3-i-actuaci%C3%B3-en-cas-d-incendi-sant-andreu-de-la-barca- Casal Gent Gran Pg Generalitat s/n, Sant Andreu de la Barca Casal Gent Gran Pg Generalitat s/n, Sant Andreu de la Barca 41.4499270,1.9705170 https://www.diba.cat/documents/130988625/373166414/BOMBERS-CAT_LF.pdf/8127ca08-d368-71eb-d273-f4de33ecfec1?t=1659000721308 1 Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat. Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu teleassistencia@diba.cat Activitat gratuïta, per a més informació consulta al teu ajuntament. nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba404193901 Gestió en matèria d’activitats regulades 2024-02-21 09:00:00 2024-03-06 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/gesti%C3%B3-en-mat%C3%A8ria-d-activitats-regulades-2 1 Dates: 21, 28 de febrer i 6 de març de 2024. Presentació La gestió de la intervenció en les activitats té per finalitat facilitar l’activitat econòmica i, alhora, garantir la protecció del medi ambient, la seguretat de les persones i els béns i la salut de les persones. La normativa que regula aquesta intervenció és nombrosa, complexa i canviant i, per això, és necessari que el personal dels ajuntaments que gestiona els diversos procediments tingui formació suficient i conegui les eines que poden ajudar-lo en el seu dia a dia. Els objectius d’aquesta acció formativa són proporcionar coneixements sobre la normativa que regula la intervenció de les activitats, tant per a la seva obertura com per a les incidències que es poden produir mentre funcionen i fins que cessen. També es farà referència a la potestat d’inspecció i control de l’Administració local i al règim sancionador. Aquest curs té una càrrega lectiva de quinze hores i està adreçada al personal tècnic i administratiu que presta serveis en matèria d’activitats que vulgui aprendre l’aplicació pràctica d’aquestes mesures d’intervenció administrativa. Comptarem amb un equip docent especialista en matèria d’activitats: Montserrat Escudé Mestre, Trini Capdevila Fígols i Xavier Silvestre i Castejón. Destinataris Preferentment personal tècnic i administratiu de les administracions locals vinculats a la prestació de serveis en matèria d’activitats. Programa Sessió 1 (21/02/2024): L’inici de les activitats: Els règims d’intervenció administrativa de les activitats. Principis i conceptes generals. Plans de verificació d’activitats comunicades. Legislació aplicable. La relació entre la intervenció en matèria urbanística i activitats. La relació amb la intervenció en matèria de prevenció i extinció d’incendis. Sessió 2 (28/02/2024): Règims d’intervenció i gestió durant la vida de les activitats: Controls periòdics i revisions, i modificacions de les activitats, canvis de titularitat. Vigència, potestat d’inspecció, procediment de restauració i mitjans d’execució forçosa. Sessió 3 (06/03/2024): Règim sancionador en matèria d’activitats: Principis generals de la potestat sancionadora. Procediments sancionadors. Règims sancionadors aplicables. Inscripcions Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicació Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l’adequació del perfil dels demandants i l’ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. Tindrà preferència d’admissió el personal tècnic adscrit al servei d’activitats dels ens locals. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 9 de febrer de 2024 mitjançant el següent enllaç. google/ZERO_RESULTS Agenda electes 2024-05-15 14:42
agendadiba405185828 Inauguració del Trufforum Vic 2024 2024-02-02 20:00:00 2024-02-02 23:59:59 El diputat de Prevenció d'Incendis i Gestió Forestal de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, participa a l'acte d'inauguració de la sisena edició del Trufforum Vic. https://www.diba.cat/web/agenda/-/inauguracio-del-trufforum-vic-2024 Auditori del recinte firal El Sucre, de Vic Auditori del recinte firal El Sucre, de Vic 41.9265970,2.2446548 https://trufforum.com/?lang=ca 1 Trufforum és una iniciativa de cooperació internacional, ideada i promoguda des de l’European Mycological Institute ( EMI ), que neix amb l’objectiu de promocionar l’ús responsable de la tòfona europea a les cuines domèstiques i professionals. nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405121547 6a Trobada Ibèrica de Pressupostos Participatius 2024-06-12 09:00:00 2024-06-12 18:00:00 Líders municipals i experts en Pressupostos Participatius de Portugal, Espanya i altres països es reuniran a Vic del 12 al 14 de juny per compartir experiències i coneixements al voltant del repte d'incorporar la ciutadania a la definició del pressupost públic. https://www.diba.cat/web/agenda/-/6a-trobada-ib%C3%A8rica-de-pressupostos-participatius-1 Seminari de Vic Seminari de Vic 41.3955350,2.1575980 https://www.vic.cat/serveis/ciutadania/participacio-ciutadana/trobada-iberica-de-pressupostos-participatius 1 nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405121572 6a Trobada Ibèrica de Pressupostos Participatius 2024-06-13 09:00:00 2024-06-13 18:00:00 Líders municipals i experts en Pressupostos Participatius de Portugal, Espanya i altres països es reuniran a Vic del 12 al 14 de juny per compartir experiències i coneixements al voltant del repte d'incorporar la ciutadania a la definició del pressupost públic. https://www.diba.cat/web/agenda/-/6a-trobada-iberica-de-pressupostos-participatius Seminari de Vic Seminari de Vic 41.3955350,2.1575980 https://www.vic.cat/serveis/ciutadania/participacio-ciutadana/trobada-iberica-de-pressupostos-participatius 1 nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba405121596 6a Trobada Ibèrica de Pressupostos Participatius 2024-06-14 09:00:00 2024-06-14 14:00:00 Líders municipals i experts en Pressupostos Participatius de Portugal, Espanya i altres països es reuniran a Vic del 12 al 14 de juny per compartir experiències i coneixements al voltant del repte d'incorporar la ciutadania a la definició del pressupost públic. https://www.diba.cat/web/agenda/-/6a-trobada-iberica-de-pressupostos-participati-1 Seminari de Vic Seminari de Vic 41.3955350,2.1575980 https://www.vic.cat/serveis/ciutadania/participacio-ciutadana/trobada-iberica-de-pressupostos-participatius 1 nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba404436542 Congrés internacional sobre prevenció de la corrupció en el sector públic empresarial 2024-02-05 15:00:00 2024-02-06 23:59:59 El dilluns 5 de febrer es realitzarà la primera sessió del Congrés internacional sobre prevenció de la corrupció en el sector públic empresarial, organitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona, l'Oficina Antifrau de Catalunya i la Diputació de Barcelona. https://www.diba.cat/web/agenda/-/congres-internacional-sobre-prevencio-de-la-corrupcio-en-el-sector-public-empresarial Pati Manning (c/Montalegre, 7) de Barcelona Pati Manning (c/Montalegre, 7) de Barcelona 41.3841462,2.1478836 https://www.uab.cat/web/agenda/detall-de-l-activitat/congres-internacional-sobre-prevencio-de-la-corrupcio-en-el-sector-public-empresarial-1345828727816.html?detid=1345906109481 1 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc8gm4114-95Im9O7rTwy_QNp81in5_BVqpXV9KAjCAVnCXqA/viewform Dia 5 de febrer La primera taula rodona tractarà sobre els delictes de funcionaris davant les transformacions del sector públic, i la segona sessió se centrarà en la responsabilitat penal de les empreses públiques. Dia 6 de febrer La primera taula rodona del matí tractarà l'estat actual dels programes de compliment al sector públic, i la segona sessió se centrarà en els riscos penals i la seva prevenció (I): Els delictes de corrupció. A la tarda, la primera ponència tractarà la segona part dels riscos penals i la seva prevenció (II), Altres delictes, i finalment, el darrer col·loqui se centrarà en qüestions processals. La inscripció és gratuïta, però obligatòria, ja que les places són limitades. Es proporcionarà certificat d’assistència. La data límit per a la inscripció és el 29 de gener. nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba404998701 Inici del curs 'Introducció a l'avaluació de plans, polítiques i programes municipals de cooperació al desenvolupament' 2024-03-06 00:00:00 2024-03-20 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/inici-del-curs-introducci%C3%B3-a-l-avaluaci%C3%B3-de-plans-pol%C3%ADtiques-i-programes-municipals-de-cooperaci%C3%B3-al-desenvolupament- 1 Vols conèixer l'efectivitat dels plans, projectes i programes de cooperació al desenvolupament i d'educació per a la ciutadania global, amb informació veraç per la presa de decisions? L'Oficina de Cooperació al Desenvolupament de la Diputació de Barcelona t'informa que ja estan obertes les inscripcions al curs 'Introducció a l'avaluació de plans, polítiques i programes municipals de cooperació al desenvolupament' que s'imparteix en el marc del BAF 2024. Aquest curs està dirigit a personal tècnic de cooperació al desenvolupament i a aquells responsables del seguiment i avaluació de les polítiques públiques dels ens locals. El seu objectiu és familiaritzar-los amb els principals tipus d'avaluació i la seva utilitat en el procés de disseny i millora de la cooperació al desenvolupament. El curs consta de 12 hores, que es desenvoluparan en 3 sessions: Dia 6 de març, de 10h a 14h. Sessió presencial que tindrà lloc a l'aula 1 de l'edifici del C/ Londres 55 (Barcelona). Dia 13 de març, de 10h a 14h. Sessió en format videoformació. Dia 20 de març, de 10h a 14h. Sessió presencial que tindrà lloc a l'aula 1 de l'edifici del C/ Londres 55 (Barcelona). La formació anirà a càrrec de l'Institut Català d'Avaluació de Polítiques Públiques (IVALUA). Aquesta institució promou la cultura de l'avaluació de polítiques públiques a Catalunya com a eina de millora de l'acció de govern, de rendiment de comptes, transparència i democràcia. Les inscripcions estan obertes des d'ara fins al 21 de febrer. Inscriu-t'hi! Per a més informació: Oficina de Cooperació al Desenvolupament Direcció de Relacions Internacionals Àrea de Presidència Tel. 93 402 20 55 o.cooperaciod@diba.cat google/ZERO_RESULTS Agenda electes 2024-05-15 14:42
agendadiba404997013 Presentació del projecte Presafalín de la Gasol Foundation 2024-02-02 10:00:00 2024-02-02 23:59:59 La Diputació de Barcelona i la Gasol Foundation presenten el projecte Presafalín (Salut, família i Primera infància), adreçat a les escoles bressol municipals i espais familiars. El projecte s'emmarca en el conveni de col·laboració subscrit per les dues institucions. https://www.diba.cat/web/agenda/-/presentacio-del-projecte-presafalin-de-la-gasol-foundation Escola Bressol Municipal la Mercè (Av. Can Carreras, 16-18) de Sant Boi de Llobregat Escola Bressol Municipal la Mercè (Av. Can Carreras, 16-18) de Sant Boi de Llobregat 41.3492273,2.0212046 1 L’objectiu és reduir l’obesitat infantil a través de la promoció d’hàbits com l’activitat física i l’esport, una alimentació saludable, les hores de son i el benestar emocional dels infants i les seves famílies, en el marc educatiu. Enguany, és la primera vegada que es desenvolupa el projecte a les escoles bressol municipals i els espais familiars per a infants de 0 a 3 anys. La trobada estarà encapçalada per la presidenta de la Diputació de Barcelona i alcaldessa de Sant Boi de Llobregat, Lluïsa Moret, que estarà acompanyada per la diputada adjunta d’Educació de la corporació, Glòria Colom, i del director global d’investigació i programes de la Gasol Foundation, el Dr. Santi F. Gómez. nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba403523843 Sessió informativa Catàleg de serveis 2024 2024-01-19 00:00:00 2024-01-19 23:59:59 L'Àrea de Cultura ha presentat els recursos del Catàleg de serveis 2024 en una sessió presencial divendres 19 de gener a les 9.30 h a l’Auditori del CERC (Centre d’Estudis i Recursos Culturals – Pati Manning Carrer Montalegre, 7, Barcelona). https://www.diba.cat/web/agenda/-/sessi%C3%B3-informativa-cat%C3%A0leg-de-serveis-2024 Auditori del CERC, Centre d’Estudis i Recursos Culturals. Pati Manning. Carrer Montalegre, 7, Barcelona Auditori del CERC, Centre d’Estudis i Recursos Culturals. Pati Manning. Carrer Montalegre, 7, Barcelona https://catalegdeserveis-cercador.diba.cat/resultats?form=avan&cbAnyConv=2024&cbMateria%5B%5D=22 1 La sessió ha servit per informar sobre el suport de la Diputació de Barcelona als ajuntaments en la definició i aplicació de polítiques i projectes culturals locals que es vehicula a través del Catàleg de serveis. El Catàleg reuneix un ampli ventall de recursos econòmics, tècnics i materials tant dels àmbits específics de les biblioteques, la difusió artística i el patrimoni cultural, com de les polítiques culturals locals en el sentit més ampli. Al web es poden consultar tots els recursos en matèria de Cultura que s’ofereixen al nou Catàleg per al 2024 i l’especificitat de cadascun d’ells. La presentació de sol·licituds es va obrir el 28 de desembre de 2023 i, en el cas dels ajuts econòmics, es poden sol·licitar fins el 8 de febrer de 2024. En la sessió informativa s'ha presentat les característiques dels recursos disponibles i s'han atès els dubtes per tal d'optimitzar el procés de sol·licitud i la seva execució posterior. Vídeos de la sessió La vicepresidenta tercera, Candela López, presenta el Catàleg de serveis de Cultura 2024 Benvinguda i presentació, per la coordinadora de l'Àrea de Cultura, Mònica Mateos Els drets culturals, per Pau Gonzàlez i Daniel Granados, assessor de l'Àrea de Cultura Recursos de la Gerència de Serveis de Biblioteques, per Marta Cano, gerent Recursos de la Gerència de Serveis de Cultura, per Núria Lomas, gerent Cloenda de la sessió, per la diputada adjunta de l'Àrea de Cultura, Aïda Llauradó Per a més informació Gerència de Serveis de Biblioteques Diputació de Barcelona. C/ Comte d'Urgell, 187. Escola Industrial - Edifici annex al Vagó, 1a planta. 08036 Barcelona Tel. 934 022 241 Formulari de contacte Gerència de Serveis de Cultura Diputació de Barcelona. C/ Comte d'Urgell, 187. Edifici el Rellotge - 1a planta. 08036 Barcelona Tel. 934 022 271 Formulari de contacte nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba402635161 Urbanisme pràctic_taller: Actuacions en sòl no urbanitzable, activitats d’interès públic 2024-01-31 09:00:00 2024-01-31 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/urbanisme-pr%C3%A0ctic_taller-actuacions-en-s%C3%B2l-no-urbanitzable-activitats-d-inter%C3%A8s-p%C3%BAblic-2 Comte Urgell 187 Recinte Escola Industrial, Edifici 25- Aula S7 Comte Urgell 187 Recinte Escola Industrial, Edifici 25- Aula S7 1 Presentació La Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania. L’acció urbanística és una activitat de gran transcendència en el dia a dia dels governs locals. Hi conflueixen, si més no, un ampli conjunt de competències a exercir, una complexitat tècnica i jurídica notables i la concurrència en la matèria d’interessos i responsabilitats rellevants. Des de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana s’organitza una formació continuada per resoldre les casuístiques i conflictes del dia a dia dels ens municipals, en aquest sentit el cicle urbanisme pràctic està compost per diferents càpsules i tallers que donen resposta a les necessitats de les entitats locals. Aquest taller vol afrontar el tema de les llicències en sòl no urbanitzable i els requeriment d'actes previs, resolen les consultes més habituals que ens fan arribar els diferents ajuntament, s’abordarà els documents previs Plans Especials o Projectes d’actuació específica i la idoneïtat de cadascun d’ells. Concretament afrontarem el tema de les activitats d’interès públic, recollides en l’article 47.4 TRLUC, el serveis tècnics, les instal·lacions aèries i subterrànies, les autoritzacions d’hípica, gosseres...etc Aquesta edició en format presencial els ponents exposaran els continguts teòrics acompanyats de casos pràctics amb la participació activa dels assistents. Ponents Macarena Lupon Lorente, advocada, secretària de l’Ajuntament de Vallgorguina Sílvia Armenjach Escarré, arquitecta de l’Ajuntament de Vallgorguina Destinataris Aquesta formació està adreçada al personal tècnic i jurídic dels ens locals amb experiència en la tramitació de llicències, en especial a municipis on el sòl no urbanitzable té una especial rellevància. Les places s’atorgaran preferentment a personal tècnic i jurista, prioritzant un equilibri entre aquests, de municipis amb característiques similars per maximitzar l’eficàcia dels casos pràctics i exemples treballats durant la sessió. Es tindrà en consideració l’ordre d’inscripció. Requisits Els assistents hauran de portar la legislació vigent en matèria urbanística, així com el material necessari per a resoldre els diferents casos que s’aniran plantejant. Programa 9:30-14:30 h La llicència urbanística i els actes previs, el Pla Especial Urbanístic i el Projecte d’Actuació Específica. Taller, casos pràctics, d’activitats d’interès públic. Macarena Lupon-Sílvia Armenjach Inscripcions Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic. La inscripció es pot formalitzar del 8 al 16 de gener en aquest enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba404644290 Jornada informativa Subvencions Cultura Popular i Tradicional 2023 2024-02-03 10:00:00 2024-02-03 13:00:00 La Gerència de Serveis de Cultura organitza una jornada informativa presencial sobre la tramitació de les justificacions de la convocatòria de Cultura Popular i Tradicional per al 2023. Divendres 3 de febrer a les 10 h a l'Auditori del Pati Manning de Barcelona (C/Montalegre, 7). https://www.diba.cat/web/agenda/-/jornada-informativa-cpt-2024 Auditori del CERC, Centre d’Estudis i Recursos Culturals. Pati Manning. Carrer Montalegre, 7, Barcelona Auditori del CERC, Centre d’Estudis i Recursos Culturals. Pati Manning. Carrer Montalegre, 7, Barcelona 41.3843900,2.1663700 https://www.diba.cat/web/cultura/subvencions 1 https://formularis.diba.cat/activitats/jornada-informativa-sobre-tramitacio-justificacions-convocatoria-cultura-popular La sessió abordarà les qüestions següents: Com emplenar la sol·licitud i la justificació de la convocatòria Aspectes de la justificació que generen més requeriments Per assistir-hi cal inscripció prèvia, donat que les places són limitades: aforament 100 persones. nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba404617324 Taller: Crea un Quadern de Debat Participatiu. Sessió 1 2024-03-13 10:00:00 2024-03-13 13:00:00 A través d’aquesta formació podràs conèixer aquest instrument de participació ciutadana, saber què és i quin contingut i estructura ha de tenir, així com identificar en quin moment és adient utilitzar-lo. https://www.diba.cat/web/agenda/-/taller-crea-un-quadern-de-debat-participatiu Edifici Vagó, Recinte Escola Industrial Edifici Vagó, Recinte Escola Industrial 41.3955350,2.1575980 https://www.diba.cat/web/participacio/formacio 1 nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba404617338 Taller: Crea un Quadern de Debat Participatiu. Sessió 2 2024-03-20 10:00:00 2024-03-20 13:00:00 A través d’aquesta formació podràs conèixer aquest instrument de participació ciutadana, saber què és i quin contingut i estructura ha de tenir, així com identificar en quin moment és adient utilitzar-lo. https://www.diba.cat/web/agenda/-/taller-crea-un-quadern-de-debat-participat-1 Edifici Vagó, Recinte Escola Industrial Edifici Vagó, Recinte Escola Industrial 41.3955350,2.1575980 https://www.diba.cat/web/participacio/formacio 1 nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba404617115 Curs 'Plataforma Participa311 (decidim)'. Sessió 2 2024-02-21 09:00:00 2024-02-21 14:00:00 Formació inicial d'acollida per a nous referents municipals del recurs de Catàleg de Serveis Plataforma Participa311. En aquesta formació s’ofereixen conceptes bàsics i una primera aproximació a la gestió de la Plataforma Participa311. https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-plataforma-participa311-decidim-.-sessi%C3%B3-2-1 Edifici Minerva (C/Minerva, 4) Edifici Minerva (C/Minerva, 4) 41.3955350,2.1575980 https://www.diba.cat/web/participacio/formacio 1 nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba404616893 Curs 'Plataforma Participa311 (decidim)'. Sessió 1 2024-02-14 09:00:00 2024-02-14 14:00:00 Formació inicial d'acollida per a nous referents municipals del recurs de Catàleg de Serveis Plataforma Participa311. En aquesta formació s’ofereixen conceptes bàsics i una primera aproximació a la gestió de la Plataforma Participa311. https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-plataforma-participa311-decidim-.-sessi%C3%B3-1-1 Edifici Minerva (C/Minerva, 4) Edifici Minerva (C/Minerva, 4) 41.3965278,2.1540055 https://www.diba.cat/web/participacio/formacio 1 nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba403006446 Presentació de l'Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana i de l'oferta de recursos de Catàleg de serveis 2024 de la Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats 2024-01-24 09:00:00 2024-01-24 13:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/presentaci%C3%B3-de-l-%C3%80rea-d-urbanisme-habitatge-i-regeneraci%C3%B3-urbana-i-de-l-oferta-de-recursos-de-cat%C3%A0leg-de-serveis-2024-de-la-ger%C3%A8ncia-de-serveis-d-habitatge-urbanisme-i-activitats Sala d'Actes Edifici Vagó. Recinte Escola Industrial. C/Comte d'Urgell, 187, Barcelona Sala d'Actes Edifici Vagó. Recinte Escola Industrial. C/Comte d'Urgell, 187, Barcelona 1 Presentació La recent estructura corporativa resultant del nou govern de la Diputació, constituït el passat mes de juliol, incorpora una nova àrea. L'Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració urbana vol ser l'expressió del valor i la importància que des de la Diputació de Barcelona es dona, en aquest cicle de govern que tot just comencem, a l'acció del món local en matèria territorial i, específicament, en relació a l'urbanisme, les polítiques d'habitatge i regeneració urbana, i altres matèries vinculades, com la gestió de les activitats regulades i la protecció civil. El seu propòsit és contribuir a la millora continuada de l'habitat urbà i l'equilibri territorial de la província de Barcelona, en línia amb els objectius de l'Agenda 2030 i els principis de l'Agenda Urbana. Per això, en ocasió de l'aprovació del Catàleg de serveis del Pla de concertació Xarxa de Governs Locals 2024-2027, els responsables polítics faran una breu presentació de l'àrea, i ens introduiran a les principals novetats i recursos de suport que la Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats ofereix en el Catàleg de serveis en la pràctica de l'urbanisme i el planejament urbà, les polítiques locals d'habitatge, la gestió administrativa de les activitats i establiments i la planificació de la protecció civil municipal. Posteriorment la sessió presencial es desenvoluparà en tres blocs temàtics, un per cada departament, on els responsables tècnics dels recursos, faran un breu resum dels requeriments i terminis per a sol·licitar-los i atendran les consultes dels assistents. Destinataris Representants polítics i tècnics del món local, que desenvolupin la seva responsabilitat o estiguin interessats en l'activitat pública en l'àmbit de l'urbanisme, l'habitatge, les activitats o la protecció civil. Programa 09.30 - 10:00 Presentació de la jornada Carles Ruiz Novella, President delegat de l'Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana Ana M. Martínez Martínez, Diputada delegada d'Habitatge de l'Àrea 10.00 - 10:15 Presentació de l'Àrea Rosa Sanz Sánchez, coordinadora de l'Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana 10:15 - 11:00 Servei d'Urbanisme Ferran Barba Boada, cap del Servei 11:00 - 11:30 Pausa cafè 11:30 - 12:15 Oficina d'Habitatge David Mongil Juárez, cap de l'Oficina 12:15 - 13:00 Oficina d'Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil Isabel Alonso Fernández, cap de l'Oficina Inscripcions La jornada és gratuïta i es pot formalitzar la inscripció fins al 22 de gener de 2024 mitjançant el següent formulari. Organitza Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats Més informació Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana Tel. 934 022 724 a.uhru@diba.cat nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba404348549 Navàs: taller per a famílies d'habilitats educatives en el bon ús de les pantalles a l'àmbit familiar. 2024-03-04 18:00:00 2024-03-11 20:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. Fes la teva inscripció enviant un correu electrònic a raig@navas.cat https://www.diba.cat/web/agenda/-/nav%C3%A0s-taller-per-a-fam%C3%ADlies-d-habilitats-educatives-en-el-bon-%C3%BAs-de-les-pantalles-a-l-%C3%A0mbit-familiar. 934 049 417 spott@diba.cat Biblioteca Josep Mas Carreras. Passeig Ramon Vall, 69, 08670 Navàs, Barcelona Biblioteca Josep Mas Carreras. Passeig Ramon Vall, 69, 08670 Navàs, Barcelona 41.9007633,1.8771326 1 (2 hores per sessió) Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. nominatim/OK Agenda electes 2024-05-15 14:42
agendadiba400028479 Taller pantalles Òdena 2024-01-15 18:00:00 2024-01-22 20:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. https://www.diba.cat/web/agenda/-/taller-pantalles-%C3%92dena 934 049 417 spott@diba.cat Biblioteca Atzavara. Carrer de la Guixera, 8, 08711 Òdena, Barcelona. Biblioteca Atzavara. Carrer de la Guixera, 8, 08711 Òdena, Barcelona. 41.6067719,1.6401061 1 (2 hores per sessió) Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. nominatim/OK Agenda electes 2024-05-15 14:42
agendadiba404480223 Súria: taller per a famílies d'habilitats educatives en el bon ús de les pantalles a l'àmbit familiar. 2024-03-04 15:00:00 2024-03-11 17:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. https://www.diba.cat/web/agenda/-/s%C3%BAria-taller-per-a-fam%C3%ADlies-d-habilitats-educatives-en-el-bon-%C3%BAs-de-les-pantalles-a-l-%C3%A0mbit-familiar. 934 049 417 spott@diba.cat Sala de Plens de l'Ajuntament de Súria. C/Ernest Solvay, nº 13, Súria. Barcelona. Sala de Plens de l'Ajuntament de Súria. C/Ernest Solvay, nº 13, Súria. Barcelona. 41.8311648,1.7541893 1 (2 hores per sessió) Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. nominatim/OK Agenda electes 2024-05-15 14:42
agendadiba404435020 Presentació del Catàleg de serveis 2024 de l'àmbit d'Educació 2024-01-22 17:00:00 2024-01-22 23:59:59 Sessió informativa en línia per presentar al món local les novetats i els recursos en matèria d'Educació del Catàleg de Serveis de 2024. https://www.diba.cat/web/agenda/-/presentaci%C3%B3-del-cat%C3%A0leg-de-serveis-2024-de-l-%C3%A0mbit-d-educaci%C3%B3 Reunió virtual Reunió virtual 1 L’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona posa aquest any a disposició dels ens locals de la província, amb una dotació de més de 7,5 milions d'euros, un total de 15 productes, dels quals 4 són recursos econòmics, 5 són tècnics i 6 de tipus materials, inclosos tots ells dins el Catàleg de serveis 2024-2027. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba402658162 Ple ordinari de la Diputació de Barcelona del mes de gener de 2024 2024-01-25 12:00:00 2024-01-25 23:59:59 La Diputació de Barcelona celebra el ple ordinari del mes de gener de 2024. Començarà a les 12h i es podrà seguir en directe a través de www.diba.cat i des de Youtube. https://www.diba.cat/web/agenda/-/ple-ordinari-de-la-diputacio-de-barcelona-del-mes-de-gener-de-2024 Paranimf de l'Escola Industrial (C/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona Paranimf de l'Escola Industrial (C/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona 41.3889350,2.1492733 1 Podeu consultar l'ordre del dia clicant aquí. nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba400028435 Taller pantalles Montmeló 2024-02-26 18:00:00 2024-03-13 20:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. Pots fer la teva inscripció aquí. https://www.diba.cat/web/agenda/-/taller-pantalles-montmel%C3%B3 934 049 417 spott@diba.cat Ajuntament de Montmeló. Sala de la Concòrdia. Plaça de la Vila, 1. Ajuntament de Montmeló. Sala de la Concòrdia. Plaça de la Vila, 1. 41.5518845,2.2479782 1 Diputació de Barcelona (2 hores per sessió) Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. nominatim/OK Agenda electes 2024-05-15 14:42
agendadiba404199235 Inauguració de l'exposició fotogràfica 'Imatges contra l'oblit' a Santa Coloma de Gramenet 2024-01-19 00:00:00 2024-02-25 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/inauguraci%C3%B3-de-l-exposici%C3%B3-fotogr%C3%A0fica-imatges-contra-l-oblit-a-santa-coloma-de-gramenet Museu Torre Balldovina. Plaça de Pau Casals, s/n Ap.postal 62 Museu Torre Balldovina. Plaça de Pau Casals, s/n Ap.postal 62 41.4469591,2.2091005 1 La presentació de l’exposició tindrà lloc el divendres 19 de gener, a les 18 h, al Museu. L’acte anirà acompanyat d’una visita guiada a càrrec de la fotògrafa autora de l’exposició, l’Ester Pérez Berenguer. 'Imatges contra l'oblit', nou palestins residents a Catalunya comparteixen la seva memòria sobre Palestina, a partir d'objectes, documents i fotografies que han guardat. Concretament, ens expliquen la Nakba al 1948, un procés d'expulsió de més de 800.000 palestins que van ser forçats a abandonar les seves llars i ciutats per esdevenir refugiats. 75 anys després, aquest procés d’expulsió encara continua avui en dia. Aquestes nou històries de vida han estat retratades per la fotògrafa Ester Pérez Berenguer, de l'Associació SUDS, i explicades per persones que van viure la Nakba en primera persona o d'altres que narren l'èxode a través de les memòries dels seus pares i avis, com a refugiats de segona o tercera generació. L’exposició està organitzada pel Departament de Solidaritat i Cooperació de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, amb el suport de la Diputació de Barcelona, juntament amb SUDS – Associació Internacional de Solidaritat i Cooperació i la Comunitat Palestina de Catalunya. nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba404011912 Introducció a l’Acció Urbanística Local 2024-02-15 09:00:00 2024-03-21 11:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/introducci%C3%B3-a-l-acci%C3%B3-urban%C3%ADstica-local On line On line 1 Dates: 15, 22 i 29 de febrer, 7, 14 i 21 de març de 2024 Presentació La Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania. L’acció urbanística és una activitat de gran transcendència en el dia a dia dels governs locals. Hi conflueixen, si més no, un ampli conjunt de competències a exercir, una complexitat tècnica i jurídica notables i la concurrència en la matèria d’interessos i responsabilitats rellevants. Des del Servei d’Urbanisme de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana s’organitza aquest curs d’introducció a l’acció urbanística local amb l’objectiu de facilitar una aproximació a la matèria des d’una perspectiva global i introductòria. Al llarg de sis sessions del curs es pretén abordar els elements essencials de cadascun dels aspectes d’aquesta temàtica, els principis bàsics que la motiven, els agents presents en l’activitat urbanística, els conceptes tècnics i jurídics fonamentals, el planejament territorial i urbanístic, la gestió i el règim d’intervenció i disciplinari. En certa mesura de quina manera aquestes matèries s’organitzen i executen en les corporacions locals. La formació adoptarà un format híbrid de videoformació (sessions de Zoom amb els ponents) i un treball en línia en aula virtual (Entorn Formadiba). Destinataris El caràcter bàsic i introductori d’aquesta formació fa que aquesta sigui adreçada al personal tècnic i administratiu dels ens locals sense que siguin necessaris coneixements previs de la matèria. Inscripcions i programa Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins al dia 1 de febrer de 2024 mitjançant el següent enllaç . nominatim/OK Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba403569997 Lliçà de Vall: taller per a famílies d'habilitats educatives en el bon ús de les pantalles a l'àmbit familiar. 2024-02-07 17:00:00 2024-02-12 19:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. Fes la teva inscripció aquí. https://www.diba.cat/web/agenda/-/lli%C3%A7%C3%A0-de-vall-taller-per-a-fam%C3%ADlies-d-habilitats-educatives-en-el-bon-%C3%BAs-de-les-pantalles-a-l-%C3%A0mbit-familiar. 934 049 417 spott@diba.cat Ajuntament de Lliçà de Vall. Plaça de la Vila, s/n. 08185 (Sala de Plens planta 1) Ajuntament de Lliçà de Vall. Plaça de la Vila, s/n. 08185 (Sala de Plens planta 1) 41.5864905,2.2390355 1 (2 hores per sessió) Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-15 14:42
agendadiba403969438 Acte de presentació del Pla de futur de la Mola 2024-01-18 13:00:00 2024-01-18 23:59:59 El diputat d’Espais Naturals i Infraestructura Verda de la Diputació de Barcelona, Xesco Gomar, i l’alcalde de Matadepera, Guillem Montagut, presenten el Pla de futur del cim de la Mola, el punt més alt del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, situat dins del terme municipal de Matadepera (Vallès Occidental). En aquest espai tan emblemàtic s’erigeix el monestir benedictí de Sant Llorenç (s. XI), declarat Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN). https://www.diba.cat/web/agenda/-/acte-de-presentacio-del-pla-de-futur-de-la-mola Ajuntament de Matadepera (pl. Ajuntament, 1) Ajuntament de Matadepera (pl. Ajuntament, 1) 41.5966678,2.0267416 1 El document dibuixa un model sostenible i recull les actuacions a desenvolupar per a la conservació dels valors naturals, històrics, paisatgístics i culturals de l’indret, alhora que compatibilitza l’activitat turística, esportiva i econòmica del territori. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 20:07
agendadiba403866018 Inauguració del Cicle de seminaris d'actualització jurídica local 'Josep M. Esquerda' 2024 2024-01-19 09:00:00 2024-01-19 23:59:59 La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, inaugura el Cicle de seminaris d'actualització jurídica local 'Josep M. Esquerda' 2024, organitzat per la Diputació de Barcelona, la Fundació Democràcia i Govern Local i l'Escola d'Administració Pública de Catalunya. https://www.diba.cat/web/agenda/-/inauguracio-del-cicle-de-seminaris-d-actualitzacio-juridica-local Espai Francesca Bonnemaison (c/de Sant Pere Més Baix, 7) de Barcelona Espai Francesca Bonnemaison (c/de Sant Pere Més Baix, 7) de Barcelona 41.3865730,2.1762730 1 nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 20:07
agendadiba403869962 Presentació dels recursos de Catàleg de serveis 2024 d'Habitatge, Urbanisme i Activitats 2024-01-24 09:00:00 2024-01-24 13:00:00 Presentació de l'àrea i introducció a les principals novetats i recursos de suport que la Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats ofereix en el Catàleg de serveis 2024 en la pràctica de l'urbanisme i el planejament urbà, les polítiques locals d'habitatge, la gestió administrativa de les activitats i establiments i la planificació de la protecció civil municipal. https://www.diba.cat/web/agenda/-/presentacio-recursos-cataleg-de-serveis-2024-habitatge-urbanisme-i-activitats Sala d'Actes Edifici Vagó. Recinte Escola Industrial (c/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona Sala d'Actes Edifici Vagó. Recinte Escola Industrial (c/ Comte d'Urgell, 187) de Barcelona 41.3886148,2.1489304 1 https://formularis.diba.cat/activitats/formulari-dinscripcio-sessio-presentacio-larea-durbanisme-habitatge-regeneracio-urbana Programa 09.30 - 10:00 Presentació de la jornada Carles Ruiz Novella, diputat de l'Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana Ana M. Martínez Martínez, diputada d'Habitatge de l'Àrea 10.00 - 10:15 Presentació de l'Àrea Rosa Sanz Sánchez, coordinadora de l'Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana 10:15 - 11:00 Servei d'Urbanisme Ferran Barba Boada, cap del Servei 11:00 - 11:30 Pausa cafè 11:30 - 12:15 Oficina d'Habitatge David Mongil Juárez, cap de l'Oficina 12:15 - 13:00 Oficina d'Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil Isabel Alonso Fernández, cap de l'Oficina nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 20:07
Estadístiques 2024
Agenda electes

Mitjana 2024: 26,09 consultes/dia

Sabies que...?

...pots recuperar les cinc biblioteques públiques més properes al cim de la Mola?

La nostre API Rest et permet interrogar les dades per recuperar, filtrar i ordenar tot allò que et puguis imaginar.

Exemple: https://do.diba.cat/api/dataset/biblioteques/geord-camp/localitzacio/geord-cord/41.641289,2.017917/pag-fi/5