Detall - agendadiba381211198
Tipus de contingut: acte | Dataset: agendageneral_ca
ID
agendadiba381211198
Títol
Cap a on anem? Planificar i explorar en educació ambiental
Data d'inici
2023-01-27 09:00:00
Data de finalització
2023-01-27 14:00:00
Descripció
Amb motiu de la celebració del Dia Mundial de l´Educació Ambiental, les gerències d´Espais Naturals i de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona organitzen una jornada on es debat el paper que ha de jugar l'educació ambiental de les administracions en el marc de l’actual crisi ecosocial.
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
https://www.diba.cat/web/agenda/-/cap-a-on-anem-planificar-i-explorar-en-educacio-ambiental
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Espai Francesca Bonnemaison. Carrer Sant Pere més baix, 7. Barcelona
Adreça
Espai Francesca Bonnemaison. Carrer Sant Pere més baix, 7. Barcelona
Codi postal
Nom del municipi
Localització
41.3878280,2.1781170
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
1
Etiquetes
Categoria
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
Aforament
Inscripció
https://formularis.diba.cat/diba/inscripcio-jornada-motiu-dia-mundial-leducacio-ambiental
Cos
Enguany, la jornada es dedica al concepte de la planificació en educació ambiental. L'enfocament parteix de la premissa que l'administració ha d'entendre l'educació ambiental com una eina més de la gestió ambiental i no com un complement subsidiari. La seva aplicació s'ha de planificar de la mateixa manera que una institució pública programa, per exemple, la cartera de serveis o el pressupost: actualment ningú no entendria —només per posar dos casos tòpics— una campanya d'implementació de la recollida selectiva o la gestió de l'ús públic d'un espai natural sense l'educació ambiental com a instrument de gestió, sense obviar-ne, per descomptat, els components educatiu i transformador. Disposarem d´una magnífica oportunitat per conèixer de primera veu les estratègies que a nivell estatal, autonòmic i municipal estan desenvolupant algunes de les administracions del país. Tanmateix, també és indubtable que, com altres activitats d'incidència social, l'educació ambiental presenta un marcat component d'exploració, més encara en el pertorbador context actual. La contradicció, aparent, realça més encara el valor de la planificació. Com afirma Rebecca Solnit a A Field Guide to Getting Lost, l'historiador Aaron Sachs li va suggerir que “Els exploradors sempre estaven perduts, perquè mai abans no havien estat en aquests llocs. Mai no esperaven saber exactament on eren. Però, alhora, la majoria coneixien força bé els seus instruments i comprenien les seves trajectòries amb un grau raonable d'exactitud. Al meu entendre, la seva habilitat més important era simplement l'optimisme de sobreviure i de trobar el camí”. Quins són, doncs, els nostres instruments d'educador ambiental? Quins són els nostres mapes i les nostres brúixoles? Les nostres estratègies i les nostres planificacions són les nostres trajectòries per a l'exploració? La nostra habilitat més important ha de ser l'optimisme per sobreviure i trobar el camí? Programa Amb el propòsit de posar una mica de llum a totes aquestes incògnites hem volgut convidar també Heike Freire, per tal que, a l‘inici de la jornada, ens proporcioni eines per orientar-nos en la descoberta de nous camins. En un segon bloc, es realitzarà una taula rodona per debatre sobre la importància de la planificació en educació ambiental a diferents escales, amb intervencions de Javier Benayas - Catedràtic d’Ecologia de la Universidad Autónoma de Madrid -, Anna Estella - subdirectora general d’Informació i Foment de la Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya -, i Helena Barracó - cap del Departament de Programes i Equipaments de Oficina de Canvi Climàtic i Sostenibilitat de l'Ajuntament de Barcelona -. I en el darrer bloc, representants de la Xarxa de Parcs Naturals i de l'Oficina Tècnica d'Educació i Promoció ambiental de la Diputació de Barcelona compartiran les seves experiències sobre com planificar l'educació ambientals als municipis i als espais naturals, i què hi posem, a la motxilla de l’explorador? 9.00 Recepció 9.30 Paraules de benvinguda . Xesco Gomar. President delegat de l’Àrea d’Acció Climàtica Valentí Junyent. Diputat delegat de Mobilitat, Espais Naturals i Prevenció d'Incendis Forestals 9.40 El Dr.EA , I presume. Big Van Ciència 10:00 Ponència inicial. Heike Freire. Docent, investigadora, assessora, comunicadora. Referent internacional en transformació educativa i desenvolupament humà en contacte amb la Natura. Els principals errors en educació ambiental i com els superem. 11.00 Pausa cafè 11.30 Taula rodona: les diferents escales de la planificació en educació ambiental Javier Benayas, Catedràtic d’Ecologia de la Universidad Autónoma de Madrid. Red de Ciudades Españolas por la Sostenibilidad. El Plan de Acción de Educación Ambiental para la Sostenibilidad (PAEAS) Anna Estella, Subdirectora general d’Informació i Foment de la Sostenibilitat. Generalitat de Catalunya. L’estratègia ÉSNATURA. La importància de la Implicació social en la conservació Helena Barracó, Cap del departament de Programes i Equipaments de Oficina de Canvi Climàtic i Sostenibilitat Ajuntament de Barcelona. El pla Canviem pel clima Modera: Berta Artigas, periodista Radio Girona 12:45 Presentació: Planificar als municipis i als espais naturals: Què hi posem, a la motxilla? Lluis Velasco i Josep Canals. Serveis de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona. La motxilla de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona. El Pla marc d’educació ambiental i voluntariat de la Xarxa de Parcs Naturals Enric Coll i Sara Batet. Oficina Tècnica d'Educació i Promoció ambiental de la Diputació de Barcelona La motxilla d’Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona. Els plans directors d’equipaments i els programes municipals d’educació ambiental Modera: Berta Artigas, periodista Radio Girona 13:30 Cloenda. Big Van Ciència Us hi esperem !
Cercador/Codi
nominatim/TIMEOUT
Url Inscripcions
Identificador secundari