Detall - 43639
Tipus de contingut: patrimonicultural | Dataset: patrimoni_cultural
Id
43639
Títol
Font de la Pregona
Url
https://patrimonicultural.diba.cat/element/font-de-la-pregona
Bibliografia
Centuria
Notes de conservació
Descripció
Font pública formada per una construcció de forma cilíndrica revestida amb plaques de pedra irregulars que en un extrem té adossada una pica de pedra treballada. El cos cilíndric està rematat de forma plana i presenta una mena de cornisa de maó a tot el seu perímetre. La pica està muntada sobre una estructura que presenta el mateix acabat que el cos cilíndric de la font. L'aixeta és l'usual per a les fonts públiques de moltes ciutats catalanes i està emmarcada per una línia de maons.
Codi d'element
08302-55
Ubicació
Carrer de Monistrol / Carrer de Mossèn Borràs
Història
Diu la tradició que la font de la Pregona és una de les més antigues de Vilanova del Camí. Originàriament comptava amb una pica per tal que els cavalls es poguessin abeurar. A la dècada dels anys 80 del segle XX es va arranjar deixant-la en l'estat que avui dia podem observar.
Coordenades
41.5724700,1.6369400
UTM X
386361
UTM Y
4603207
Any
Municipi
08302
Nom del municipi
Vilanova del Camí
Tipus d'accés
Fàcil
Estat de conservació
Bo
Imatges
https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08302/43639-foto-08302-55-2.jpg|https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08302/43639-foto-08302-55-3.jpg
Estil
Protecció
Inexistent
Àmbit
Patrimoni immoble
Tipologia
Element arquitectònic
Titularitat
Pública
Ús actual
Social
INSPIRE: Tipus
INSPIRE: Subtipus
INSPIRE: Atribut
Data de modificació
2023-08-02 00:00:00
Autor de la fitxa
Miquel Gea Bullich
Autor de l'element
Observacions
El topònim d'aquesta font està relacionat directament amb el camí reial que hi passava a tocar, atès que aquest camí també fou conegut amb el nom de 'carrera pregona'.
Codi de l'estil
Codi de la tipologia
47
Codi de tipologia a sitmun
1.3
Protecció id
Comarca
6