Detall - 44892
Tipus de contingut: patrimonicultural | Dataset: patrimoni_cultural
Id
44892
Títol
Pou de Cal Minguet
Url
https://patrimonicultural.diba.cat/element/pou-de-cal-minguet
Bibliografia
Centuria
XVIII
Notes de conservació
Descripció
Pou amb caseta aixecada de planta quadrada (2'20 metres de costat) amb la coberta de teules àrabs a dues aigües i el carener paral·lel a la façana de la portella, orientada al nord. Les parets són de pedra vista rejuntades amb morter, a excepció del tram de la portella que està arrebossat, producte d'una reforma.
Codi d'element
08049-245
Ubicació
Clot de les barraques
Història
Forma part de la finca de Can Minguet que consta en el mapa encarregat pel Servei Geogràfic de la Mancomunitat de Catalunya de l'any 1923, amb el nom de 'Cal Minguet'. Els pous són construccions verticals a partir d'un forat obert en superfície i que busquen l'aigua a la capa freàtica. Per fer un pou primer cal localitzar la beta subterrània, tasca que sovint fa un saurí. Un cop determinat el lloc es comença l'excavació amb una bastida circular de fusta, del diàmetre del pou, que s'anomena caixa, i que serveix per mantenir l'aplom i les mides del pou i per aguantar el pouaire mentre treballa. A mesura que la caixa baixa, es treu la terra i s'aixeca la paret amb maons per evitar que la sorra caigui dins del pou. Un cop s'arriba a la capa freàtica, el pouaire continua treballant per tal de donar suficient fondària i crear així una reserva d'aigua. Finalment acaben d'enfondir el pou amb una barrina de grans dimensions que permet extreure la sorra sota de l'aigua.
Coordenades
42.0126200,1.8207600
UTM X
402357
UTM Y
4651850
Any
Municipi
08049
Nom del municipi
Casserres
Tipus d'accés
Fàcil
Estat de conservació
Bo
Imatges
https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08049/44892-foto-08049-245-1.jpg|https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08049/44892-foto-08049-245-2.jpg|https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08049/44892-foto-08049-245-3.jpg
Estil
Popular|Modern
Protecció
Inexistent
Àmbit
Patrimoni immoble
Tipologia
Element arquitectònic
Titularitat
Privada
Ús actual
Productiu
INSPIRE: Tipus
INSPIRE: Subtipus
INSPIRE: Atribut
Data de modificació
2023-08-02 00:00:00
Autor de la fitxa
Jordi Montlló Bolart
Autor de l'element
Observacions
Està situat en un marge d'una petita terrassa de conreu destinada a cereals que ja havia estat segada.
Codi de l'estil
119|94
Codi de la tipologia
47
Codi de tipologia a sitmun
1.3
Protecció id
Comarca
14