Detall - 57868
Tipus de contingut: patrimonicultural | Dataset: patrimoni_cultural
Id
57868
Títol
Turó a ponent de Cal Seuba
Url
https://patrimonicultural.diba.cat/element/turo-a-ponent-de-cal-seuba
Bibliografia
-ENRICH HOJA, J. (1985): 'Turó a ponent de cal Seuba', Els Prats de Rei (Anoia). Inventari del Patrimoni Arqueològic i Paleontològic de Catalunya.
Centuria
XI-XIV
Notes de conservació
El jaciment es troba molt afectat per la obertura d'un camí.
Descripció
En un petit turó a uns pocs metres al nord-oest de la casa de cal Seuba (ja al terme municipal de Rubió) s'hi localitzaven unes petites balmes naturals excavades a la roca sorrenca (avui perdudes per l'obertura d'un camí fa uns anys, on s'hi ha identificat material arqueològic superficial consistent en varis fragments de ceràmica medieval feta a torn, tant de cocció oxidant com reductora. En el moment de la troballa, els arqueòlegs que van localitzar el jaciment establiren quatre grups de ceràmica diferenciats: un primer grup amb els fragments de pasta bicolors de superfície interior gris i exterior vermella, amb decoracions a base de línies rectes incises; un segon grup amb els fragments de recipients globulars lleugerament carenats fets de ceràmica gris de cocció reductora, amb tons clars i foscos, decorats amb acanalats i aspes, amb vores exvasades de llavi arrodonit i encaix per a la tapa; un tercer grup format per varis fragments de ceràmica de cocció oxidant de colors ocres i vermellosos, corresponents a recipients de fons pla decorats amb acanalats rectilinis; i un quart grup amb fragments que tenen vernís melat a les parets interiors. Tot aquest conjunt ceràmic es data entre els segles XI i XIV.
Codi d'element
08170-11
Ubicació
Camí de cal Sala a cal Seuba
Història
Aquest jaciment arqueològic, del qual no se'n tenia cap constància històrica ni documental prèvia, va ser descobert a finals del mes de desembre de 1978 per part de la Secció d'Arqueologia del Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada. Els materials arqueològics es troben dipositats al Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia. És raonable pensar que aquests indicis d'habitació localitzats a les balmes i abrics propers a la casa puguin correspondre al poblament immediatament anterior a la construcció de la masia de cal Seuba (avui, dins el terme municipal de Rubió), documentada a partir dels segles d'època moderna i amb restes de paraments baixmedievals.
Coordenades
41.6879700,1.5442700
UTM X
378851
UTM Y
4616157
Any
Municipi
08170
Nom del municipi
Els Prats de Rei
Tipus d'accés
Fàcil
Estat de conservació
Dolent
Imatges
Estil
Protecció
Inexistent
Àmbit
Patrimoni immoble
Tipologia
Jaciment arqueològic
Titularitat
Privada
Ús actual
Sense ús
INSPIRE: Tipus
INSPIRE: Subtipus
INSPIRE: Atribut
Data de modificació
2019-11-27 00:00:00
Autor de la fitxa
Jordina Sales Carbonell
Autor de l'element
Observacions
Codi de l'estil
Codi de la tipologia
1754
Codi de tipologia a sitmun
1.4
Protecció id
Comarca
6