Detall - 69892
Tipus de contingut: patrimonicultural | Dataset: patrimoni_cultural
Id
69892
Títol
Can Canaletes
Url
https://patrimonicultural.diba.cat/element/can-canaletes
Bibliografia
Centuria
XX
Notes de conservació
Exterior en bon estat.
Descripció
Edifici de planta rectangular de prop de 13 x 8 m , a quatre vents i teulada a quatre vessants, amb planta baixa i dos pisos, amb accés per la façana de llevant. Amb una superfície de prop de 250 m2, originalment hauria estat una casa d'estiueig, amb un gran jardí allargassat a llevant de la casa. La façana principal actualment presenta dos registres. El primer, a l'esquerra, és simètric i està distribuït en cinc eixos, corresponents a finestres d'alçat rectangular al primer pis, separades pocs centímetres entre elles. A la planta baixa, les finestres són acabades amb un arc de mig punt i es troben en nombre de quatre, ja que la de l'eix meridional és la porta principal d'accés, també acabada amb un arc de mig punt. El segon registre presenta únicament una finestra al primer pis, separada de les anteriors, i una tribuna aixamfranada en planta baixa, al costat de la porta. A la part corresponent a les golfes s'observa una franja amb tres respiradors. La façana nord és completament simètrica, i es troba distribuïda entres eixos de finestres rectangulars al primers pis i acabades amb arc de mig punt a la planta baixa. Novament, a la part superior, s'observa una franja amb tres respiradors. La finestra central del primer pis es troba tapiada. És per aquesta façana que s'accedeix a la parcel·la, ja que tota es troba delimitada per un muret baix amb reixa i una porta reixada flanquejada per dos pilarets de rajols. Aquesta porta dóna a una escala que permet accedir a la porta principal de la façana de llevant. Pel que fa a la façana sud és molt similar a la nord, amb alguna petita modificació deguda a modificacions interiors. Fa de ponent en canvi, es fa difícil de veure degut a la construcció, gairebé a tocar, d'una altra casa, deixant només un passadís de marge. Pel que fa a la resta de la finca, es troba distribuïda en dues feixes que donen a la zona d'horta pel costat de migdia i a la parcel·la que ocupa el casal Torrellenc a l'est. Conté dues basses i dos pous, també connectats al rec.
Codi d'element
08288-9
Ubicació
Carrer del Raval núm. 38
Història
D'acord amb els propietaris actuals, que van adquirir la casa fa 10 anys, aquesta va ser construïda a principis de segle pels mateixos propietaris del bar Canaletes de Barcelona, aqui la finca deu el nom.
Coordenades
41.3876500,1.5706600
UTM X
380496
UTM Y
4582777
Any
Municipi
08288
Nom del municipi
Torrelles de Foix
Tipus d'accés
Fàcil
Estat de conservació
Bo
Imatges
https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08288/69892-foto-08288-9-1.jpg|https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08288/69892-foto-08288-9-2.jpg|https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08288/69892-foto-08288-9-3.jpg
Estil
Noucentisme|Contemporani
Protecció
Legal
Àmbit
Patrimoni immoble
Tipologia
Edifici
Titularitat
Privada
Ús actual
Residencial
INSPIRE: Tipus
INSPIRE: Subtipus
INSPIRE: Atribut
Data de modificació
2023-08-02 00:00:00
Autor de la fitxa
Ainhoa Pancorbo Picó
Autor de l'element
Observacions
Codi de l'estil
106|98
Codi de la tipologia
45
Codi de tipologia a sitmun
1.1
Protecció id
Comarca
3