Detall - 74682
Tipus de contingut: patrimonicultural | Dataset: patrimoni_cultural
Id
74682
Títol
Col·lecció de pintura ràpida.
Url
https://patrimonicultural.diba.cat/element/colleccio-de-pintura-rapida
Bibliografia
ARXIU AJUNTAMENT DE COLLBATÓ, CICS (2005), Pla d'acció cultural de Collbató, Diputació de Barcelona i Ajuntament de Collbató. ARXIU AJUNTAMENT DE COLLBATÓ, CLOSAS SUBIRANA, Silvia (2007), Catalogació de quadres, Ajuntament de Collbató.
Centuria
XX-XXI
Notes de conservació
Descripció
La col·lecció de quadres de l'Ajuntament de Collbató està formada per cent cinquanta-vuit quadres de materials, tècniques, autors, temàtiques i mides diverses. Abunden els olis sobre tela i escassegen les aquarel·les. També n'hi ha un fet amb fusta i algun altre amb làmines de paper. Quant a les temàtiques, cal dir que abunden les representacions de paisatges, carrers, edificis i festes de Collbató: la Salut, l'Església, l'Ajuntament, el portal d'en Bros, el mercat, la benedicció del ram; tot i així també hi ha un parell que reprodueixen altres indrets, com el monestir de Montserrat, Sant Mateu de Vilanna o Cazeres Sur Garone; a part d'alguns bodegons, rams de flors, figures humanes, paisatges diversos, etc. Coneixem l'autoria d'un total de noranta-cinc obres; la resta o bé són anònims o bé la signatura és il·legible. La majoria, a més, no tenen títol. Referent a la procedència, moltes són obres que han estat premiades al concurs de pintura ràpida. D'altres són regals que ha rebut el Consistori, ja sigui d'altres ajuntaments, com el de Cazeres Sur Garone, de pintors que han exposat a la Sala Cultural o d'alumnes que han fet cursets organitzats per l'Ajuntament. Alguns estan emmarcats i penjats a les parets de la Casa de la Vila, mentre que d'altres no estan ni emmarcats ni penjats.
Codi d'element
08069-117
Ubicació
Edificis municipals
Història
Bona part d'aquesta col·lecció s'ha nodrit amb les obres del concurs de pintura ràpida que, fins fa uns anys, l'Ajuntament de Collbató convocava anualment i que darrerament portava el nom de Ramon Rogent, en record de l'insigne pintor que estava íntimament lligat al poble. Va ser instituït durant el mandat de l'alcalde Andreu José, entorn als anys vuitanta. Se celebrava el Diumenge de Rams i tenia com a temàtica única el municipi de Collbató. Només es permetia utilitzar les tècniques d'oli sobre tela i aquarel·la. Hi havia 1r, 2n i 3r premi, que eren atorgats per un jurat format per pintors i escultors relacionats amb el poble. Segons el Pla d'Acció Cultural de Collbató, aprovat el 2005, tenia un pressupost de 1.100 euros, 990 dels quals corresponien a la dotació econòmica del premi. L'any anterior hi van participat 35 artistes. Va deixar de convocar-se l'any 2008.
Coordenades
41.5673900,1.8294200
UTM X
402401
UTM Y
4602407
Any
Municipi
08069
Nom del municipi
Collbató
Tipus d'accés
Obert
Estat de conservació
Bo
Imatges
https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08069/74682-foto-08069-117-2.jpg
Estil
Contemporani
Protecció
Inexistent
Àmbit
Patrimoni moble
Tipologia
Col·lecció
Titularitat
Pública
Ús actual
Científic
INSPIRE: Tipus
INSPIRE: Subtipus
INSPIRE: Atribut
Data de modificació
2023-08-02 00:00:00
Autor de la fitxa
Assumpta Muset Pons
Autor de l'element
Diversos
Observacions
Codi de l'estil
98
Codi de la tipologia
53
Codi de tipologia a sitmun
2.3
Protecció id
Comarca
11