Detall - 74913
Tipus de contingut: patrimonicultural | Dataset: patrimoni_cultural
Id
74913
Títol
El Salicrup
Url
https://patrimonicultural.diba.cat/element/el-salicrup
Bibliografia
-AJUNTAMENT DE FOGARS DE MONTCLÚS (1992) Catàleg d'edificis i conjunts històrics i monumentals de les Normes Subsidiàries. Fogars de Montclús. -OTPAT- Oficina Tècnica de Planificació i Anàlisi Territorial (2008) Inventari del patrimoni construït. Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge del Parc del Montseny. Diputació de Barcelona. Àrea d'Espais Naturals i Diputació de Girona.
Centuria
XVIII
Notes de conservació
Descripció
Masia constituïda per la casa i el paller adossat, que es disposen esglaonadament adaptant-se al desnivell del terreny. El conjunt forma una construcció en forma de 'L'. Les cobertes dels dos cossos són de teula àrab a una vessant, i les façanes són de paredat comú, de pedra lligada amb morter de calç, amb pedres cantoneres sense treballar. L'accés a la casa es produeix mitjançant una portalada amb llinda de fusta, sense cap més emmarcament. En quant a la resta d'obertures: al costat de la porta hi ha una finestra emmarcada amb pedra poc treballada. Sobre la porta hi ha una altra finestra amb llinda de reposició de carreu de pissarra i lleixa de llosa del mateix material. A la façana sud, hi ha una finestra amb marc de pedra amb aresta i lleixa emmotllurades.
Codi d'element
08081-37
Ubicació
Can Rovira de la Costa
Història
Coordenades
41.7618300,2.4118900
UTM X
451113
UTM Y
4623500
Any
Municipi
08081
Nom del municipi
Fogars de Montclús
Tipus d'accés
Fàcil
Estat de conservació
Bo
Imatges
https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08081/74913-foto-08081-37-2.jpg|https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08081/74913-foto-08081-37-3.jpg
Estil
Modern
Protecció
Legal
Àmbit
Patrimoni immoble
Tipologia
Edifici
Titularitat
Privada
Ús actual
Residencial
INSPIRE: Tipus
INSPIRE: Subtipus
INSPIRE: Atribut
Data de modificació
2023-08-02 00:00:00
Autor de la fitxa
Virgínia Cepero González
Autor de l'element
Observacions
Inventari del patrimoni construït del Montseny: 08081118.
Codi de l'estil
94
Codi de la tipologia
45
Codi de tipologia a sitmun
1.1
Protecció id
Comarca
41