Detall - 79835
Tipus de contingut: patrimonicultural
| Dataset: patrimoni_cultural
- Id
- 79835
- Títol
- Pedrera d'Antoni Vilamajor
- Url
- https://patrimonicultural.diba.cat/element/pedrera-dantoni-vilamajor
- Bibliografia
- Centuria
- XX
- Notes de conservació
- Descripció
- Pedrera principal propietat d'Antoni Vilamajor. Es tracta d'un espai on hi ha una gran quantitat d'aflorament de pedra granítica que treballaven per l'elaboració de llambordes. Per extreure les llombardes col·locaven una cunya a la veta o fissura per trencar una part de granit per poder-la treballar i extreure'n les llambordes. Actualment són visibles les restes de talla de la fabricació de les llambordes i les perforacions que deixaven les cunyes al granit. Segons la tradició oral, la major part de les llambordes que es van realitzar a Vallbona van ser utilitzades per pavimentar els carrers d'Igualada. Va deixar d'utilitzar-se a la dècada de 1930.
- Codi d'element
- 08292-128
- Ubicació
- Castell de la Pedrera. Al nord del nucli urbà.
- Història
- Coordenades
- 41.5347600,1.7155400
- UTM X
- 392852
- UTM Y
- 4598920
- Any
- Municipi
- 08292
- Nom del municipi
- Vallbona d'Anoia
- Tipus d'accés
- Fàcil
- Estat de conservació
- Bo
- Imatges
- https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08292/79835-foto-08292-128-2.jpg|https://patrimonicultural.diba.cat/sites/default/files/imatges/08292/79835-foto-08292-128-3.jpg
- Estil
- Contemporani
- Protecció
- Inexistent
- Àmbit
- Patrimoni natural
- Tipologia
- Zona d'interès
- Titularitat
- Privada
- Ús actual
- Sense ús
- INSPIRE: Tipus
- INSPIRE: Subtipus
- INSPIRE: Atribut
- Data de modificació
- 2019-12-16 00:00:00
- Autor de la fitxa
- Núria Cabañas
- Autor de l'element
- Observacions
- Emplaçament: B-224 cap a Piera. A Vallbonica agafar el c. Garbí, c.Tramuntana fins al dipòsit d'aigua.Agafar el camí cap a la riera i allà el camí de la dreta.
- Codi de l'estil
- 98
- Codi de la tipologia
- 2153
- Codi de tipologia a sitmun
- 5.1
- Protecció id
- Comarca
- 6