ID
Títol
Data d'inici
Data de finalització
Descripció
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Adreça
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
Etiquetes
Categoria
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
Aforament
Inscripció
Cos
Cercador/Codi
Url Inscripcions
Identificador secundari
Conjunt de dades
Últim canvi
agendadiba386505996 Tallers del programa Va d'Aigua pel Dia Mundial de l'Aigua 2023 2023-03-20 00:00:00 2023-05-05 23:59:59 Programa de tallers i activitats per fomentar l’educació per a la sostenibilitat vinculada als sistemes aquàtics continentals, la protecció de la natura i la sensibilització sobre la biodiversitat local. https://www.diba.cat/web/agenda/-/tallers-dia-mundial-aigua-2023 1 Els sistemes aquàtics continentals són espais de gran valor ecològic i social que cal preservar: juguen un paper important en la connectivitat entre espais naturals, aporten diversitat paisatgística, acullen gran biodiversitat, faciliten la recàrrega d’aigües subterrànies, són punts de contacte entre persones i natura... Amb la sequera i les conseqüències del canvi climàtic, aquests espais son més fràgils i cal valorar-los i conservar-los encara més. Per aquest motiu, en el marc de la campanya del Dia Mundial de l'Aigua hem organitzat amb diversos ajuntaments tallers i activitats del programa Va d'Aigua. El Dia Mundial de l'Aigua (World Water Day) se celebra anualment el 22 de març com un mitjà per centrar l'atenció en la importància de l'aigua dolça i la defensa de la gestió sostenible dels recursos d'aigua dolça. Programa d'activitats: 20 de març, 10h: Contacontes el Sr. Riu a Sant Feliu de Codines 22 de març:, 19:30h Contacontes el Sr. Riu a Montornès del Vallès 22 de març, matí: Ombres del riu a Abrera 22 de març, 10h: Contacontes el Sr. Riu a Hospitalet de Llobregat 23 de març, 17:30h: Contacontes el Sr. Riu a Santa Maria de Palautordera 24 de març, tarda: Contacontes el Sr. Riu a Palafolls 25 de març, 12h: Contacontes el Sr. Riu a La Garriga 26 de març, matí: Ombres del riu a la Festa del Riu de Cornellà de Llobregat 12 d'abril, 10h: Ombres del riu a Sant Vicenç de Castellet 13 d'abril, 17:30h: Contacontes el Sr. Riu a Santa Margarida i els Monjos 5 de maig: Contacontes el Sr. Riu a Sant Fruitós de Bages 5 de maig: Els Jocs de les espècies exòtiques a Navarcles nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386488680 Núria Marín visita les obres del primer tram de les Vies Blaves Barcelona 2023-03-21 11:00:00 2023-03-21 23:59:59 La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, visita l’inici de les obres de la Via Blava Anoia Fase 1, que és la primera que s’està desenvolupant dins del projecte de les Vies Blaves Barcelona. Un projecte, impulsat per la Diputació de Barcelona, que té com a objectiu rehabilitar les lleres dels rius Llobregat, Cardener i Anoia, al seu pas per la província de Barcelona, per fer-les transitables per a la pràctica del senderisme i del cicloturisme. https://www.diba.cat/web/agenda/-/nuria-marin-visita-les-obres-del-primer-tram-de-les-vies-blaves-barcelona Avinguda d’Àngel Guimerà, s/n d’Igualada Avinguda d’Àngel Guimerà, s/n d’Igualada 41.5849370,1.5885390 1 La presidenta, acompanyada per la diputada de Turisme de la Diputació Barcelona, Abigail Garrido, i el diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, iniciarà la visita d’obres a l’Avinguda d’Àngel Guimerà d’Igualada, des d’on es pot observar en un punt elevat quin serà el recorregut de la Via Blava Anoia en aquest tram i com s’estan desenvolupant les actuacions per adequar el terreny a la futura Via Blava. Posteriorment, es desplaçaran fins a la vora del riu (Carretera C-251c km 0,8) per conèixer in situ les obres que ja han començat. A l’acte, també assistiran els alcaldes dels municipis per on passa la Via Blava Anoia. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba378426355 Activitats regulades: Actualització. Decret 131/2022, de 5 de juliol, del Reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica 2022-11-16 10:00:00 2022-11-16 13:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/activitats-regulades-actualitzaci%C3%B3.-decret-131/2022-de-5-de-juliol-del-reglament-de-la-llei-de-facilitaci%C3%B3-de-l-activitat-econ%C3%B2mica 1 Videoformació Presentació El Reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica, aprovat pel Decret 131/2022 de 5 de juliol desplega el model de relació de les persones emprenedores i les persones titulars de les activitats econòmiques amb les administracions públiques previst a la llei. El total desplegament del Reglament comportarà un canvi de paradigma en el relacions entre empreses, administrats i administració, on la digitalització es converteix en un dels protagonistes així com la simplificació administrativa, l'accés a la pròpia informació per part de l'administrat i la facilitació de l'accés a la mateixa per part de totes les administracions que participen en els diversos tràmits que afecten la regulació de les activitats. Objectiu Proporcionar coneixements i resoldre dubtes sobre el Reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica. Ponents Es comptarà amb personal especialista en matèria d'activitats regulades, tant de la Diputació de Barcelona com de la Generalitat de Catalunya. - Sònia Pulido. Responsable Jurídica. Gerència d'Habitatge, Urbanisme i Activitats. Diputació de Barcelona. - Gaspar Valls. Director del programa GIA. Gerència d'Habitatge, Urbanisme i Activitats. Diputació de Barcelona. - Cristina Pruñonosa. Gerent de l'Oficina de Gestió Empresarial. Generalitat de Catalunya. - Natàlia Cantero. Coordinadora de tramitació electrònica de la Finestreta Única Empresarial. Generalitat de Catalunya. Destinataris Personal tècnic i administratiu dels ens locals que presta serveis al seu municipi en matèria d'activitats regulades. Inscripcions i programa Podeu consultar el programa adjunt i formalitzar la preinscripció fins el dia 10 de novembre en aquest enllaç. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386478852 Sistemes protecció passiva contra incendis (PPCI) dels edificis 2023-04-20 10:00:00 2023-04-27 13:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/sistemes-protecci%C3%B3-passiva-contra-incendis-ppci-dels-edificis online via plataforma Zoom online via plataforma Zoom 1 http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=17239 Presentació: La Gerència d’Urbanisme, Habitatge i Activitats organitza, amb l’Associació Clúster de seguretat contra incendis de Catalunya aquest curs amb l’objectiu de formar als tècnics municipals sobre la necessitat d'exigir una correcta instal·lació, certificació i manteniment dels productes de protecció passiva que s'instal·lin en edificis o infraestructures. Així com donar a conèixer als tècnics municipals la Guia de manteniment i bones pràctiques dels sistemes de protecció passiva contra incendis, i la Instrucció tècnica SP-136 de Certificació de productes de PPCI. Programa: Sessió 1 ( 20 d’abril) 10:00 a 13:00 hores Ponent: Mercè Sànchez - Introducció a la protecció passiva contra incendis - La instrucció tècnica complementària SP 136 - Guies tècniques i altres documents de referència - Reacció al foc Sessió 2 ( 27 d’abril) 10:00 a 13:00 hores Ponents: Pedro Cabezuelo i Albert Pérez - Estructures portants: estructures metàl·liques, estructures de formigó, forjats mixtes de xapa col·laborant, estructures de fusta - Sistemes de sectorització I: parets i falsos sostres, franges tallafocs, conductes de ventilació i extracció de fums, segellats de penetracions i comportes tallafocs i reixetes. - Sistemes de sectorització II: Portes tallafoc Destinataris Tècnics de protecció civil, enginyers i altre personal tècnic dels ens locals nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba370624286 Curs. Activitats regulades: Procediment sancionador 2022-06-30 10:00:00 2022-07-07 13:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs.-activitats-regulades-procediment-sancionador Videoformació Videoformació 1 Presentació La Gerència d'Habitatge, Urbanisme i Activitats ha ofert diversos cursos i jornades relacionats amb la gestió de les activitats regulades i tot allò que els pot esdevenir durant la seva vida. Enguany oferim, com a novetat, un curs específic de procedimet sacionador per tal de complementar la visió més general de les activitats regulades i d'altres aspectes que ja s'han treballat de manera més exhaustiva. En dues sessions teòrico-pràctiques, un jurista expert en la matèria tractarà els següents temes: Principis generals de la potestat sancionadors Procediments sancionadors Règims sancionadors en matèria d'activitats Destinataris Personal tècnic dels ens locals amb responsabilitats en la gestió de les activitats regulades i, en especial, amb interès en el procediment sancionador. Inscripcions Podeu consultar el programa i formalitzar la preinscripció fins el dia 23 de juny en aquest enllaç. Documentació Podeu descarregar la documentació clicant en aquest enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba352194121 Parcs eòlics i plantes solars fotovoltaiques. Del procediment d’autorització a la implantació en el territori 2021-06-17 09:00:00 2021-06-17 12:00:00 L'obejctiu de la jornada és donar a conèixer el procediment d’autorització dels parcs eòlics i de les plantes solars fotovoltaiques i la gestió dels projectes presentats. https://www.diba.cat/web/agenda/-/parcs-e%C3%B2lics-i-plantes-solars-fotovoltaiques.-del-procediment-d-autoritzaci%C3%B3-a-la-implantaci%C3%B3-en-el-territori 1 Modalitat: En línia via Zoom Presentació Amb l'aprovació del Decret Llei 16/2019 de 26 de novembre, de mesures urgents per a l’emergència climàtica i l’impuls a les energies renovables, l'any 2020 es va incrementar la presentació de projectes de parc eòlics i plantes solars fotovoltaiques als municipis de la demarcació de Barcelona. Per això es considera necessari aprofundir en el coneixement dels procediments d'autorització d'aquests projectes que impliquen una avaluació i intervenció a tres nivells: energètica, urbanística i ambiental. Destinataris Personal tècnic i càrrecs electes de les administracions locals vinculat a la prestació de serveis en matèria d’activitats. Programa 9:30 – 10:00. Presentació de la jornada. Pere Pons, President de l’Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals 10:00 – 10:20. L’emergència climàtica i l’impuls a les energies renovables a Catalunya. El Decret llei 16/2019, de 26 de novembre, de mesures urgents per a l’emergència climàtica. Francesc Vidal, Cap d’Àrea d’Energies Renovables i Internacional de l’Institut Català d’Energia 10:20 -11:00. La Ponència d’Energies Renovables. Procediment administratiu. L’impacte ambiental de les instal·lacions. Antoni Sorolla. Cap del Servei de Projectes de la Direcció General de Polítiques Ambientals i Medi Natural 11:00 – 11:20. Tràmits urbanístics. El projecte d’actuació específica d’interès públic en sòl no urbanitzable. Xavier Rehues. Subdirector General de Coordinació Urbanística 11:20-11:40. La instal·lació d’energies renovables en el sòl agrícola. Antoni Enjuanes Puyol, Subdirector General d’Infraestructures Rurals 11:40-12:00. L’experiència municipal: La implantació de parcs eòlics a l’Alta Anoia. Xavier Nadal, Alcalde de Calonge de Segarra. 12:00-12:30 Debat Inscripcions El període d'inscripció es tancarà un cop s'hagin esgotat les places ofertades, o en tot cas, el dia 10 de juny. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat; les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Podeu fer efectives les vostres inscripcions al següent enllaç. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386466033 Jornada tècnica sobre accessibilitat als serveis públics de consum 2023-03-21 09:00:00 2023-03-21 14:00:00 Aquesta jornada de treball girarà al voltant de l’accessibilitat i no discriminació en les relacions de consum dels col·lectius amb capacitats cognitives diverses. https://www.diba.cat/web/agenda/-/jornada-tecnica-sobre-accessibilitat-als-serveis-publics-de-consum Espai Francesca Bonnemaison (c/ de Sant Pere Més Baix 7) de Barcelona Espai Francesca Bonnemaison (c/ de Sant Pere Més Baix 7) de Barcelona 41.3865730,2.1762730 1 https://formularis.diba.cat/diba/butlleta-dinscripcio-campanya-dia-mundial-drets-persones-consumidores-2023 PROGRAMA 9.45 a 10.00 h Recepció dels assistents 10.00 a 10.30 h Benvinguda i presentació de la jornada “Accessibilitat als serveis públics de consum”, a càrrec de la coordinadora de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona, Teresa Llorens. 10.30 a 11.30 h Conferència marc: “Persones Accessibles. Pautes per donar suport a una persona amb discapacitat intel·lectual des dels serveis públics de consum” a càrrec de Romà Javierre, Xavier Orno, Xavi Torres i Mònica Platas. Federació DINCAT. 11.30 a 12.00 h Pausa- cafè 12.00 a 13.00 h Taller 'Tots som consumidors, i què?', a càrrec de Joaquín Bielsa i Ester Berrojo, tècnics del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386463123 Jornada 'Els fons NGEU per a la transformació del comerç local' 2023-03-23 09:00:00 2023-03-23 17:00:00 L'objectiu d'aquesta sessió és reflexionar amb representants públics i privats del comerç local sobre la potencialitat dels fons Next Generation EU per impulsar el comerç urbà; i també un espai on compartir experiències i projectes transformadors que estan impulsant els ens locals gràcies a aquestes línies de finançament, que il·lustren propostes innovadores per a entorns urbans, rurals i turístics, així com per als mercats municipals i la venda no sedentària. https://www.diba.cat/web/agenda/-/jornada-els-fons-ngeu-per-a-la-transformacio-del-comer-local- La Farga Congress (c/ Girona, 10) de l’Hospitalet de Llobregat La Farga Congress (c/ Girona, 10) de l’Hospitalet de Llobregat 41.3617899,2.1034290 1 La jornada és finançada per la Unió Europea, mitjançant els fons Next Generation EU, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. En concret, s’emmarca en el subprojecte 'Innovació en les àrees comercials urbanes. Projecte per implantar les innovadores àrees de promoció econòmica urbana (APEU) en 10 àrees comercials urbanes de la província de Barcelona', desenvolupat per la Gerència de Serveis de Comerç. Podreu trobar el programa complet de la jornada i el formulari d’inscripció a: https://www.diba.cat/web/comerc/jornada-marc-ngeu nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386329068 Càpsula formativa sobre finançament i fiscalitat de les obres de rehabilitació dels programes Next Generation 2023-03-27 10:00:00 2023-03-27 13:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/c%C3%A0psula-formativa-sobre-finan%C3%A7ament-i-fiscalitat-de-les-obres-de-rehabilitaci%C3%B3-dels-programes-next-generation-4 Videoformació via Zoom Videoformació via Zoom 1 <p>La sessió està dirigida als tècnics dels serveis d’habitatge dels ens locals que estan<br /> adscrits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge.<br /> Seran admeses amb caràcter preferent les inscripcions de personal tècnic que presti<br /> serveis en entitats locals que comptin amb una Oficina de Rehabilitació Local/Comarcal<br /> i/o gestionin programes de rehabilitació energètica vinculats als Next Generation.</p> http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=17402 Presentació L’objectiu de la sessió és proporcionar informació sobre les desgravacions fiscals i el tractament tributari especial dels ajuts a la rehabilitació residencial amb fons Next Generation, així com les possibilitats de finançament preferent amb que compta una comunitat de propietaris que hagi estat considerada elegible per a aquestes actuacions, proporcionant-los així eines d’assessorament que ajudin als veïns i veïnes a que adoptin els acords necessaris per tirar endavant les obres. Es comptarà amb representants de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, organisme de la Generalitat que gestiona aquesta convocatòria d’ajuts, que presentaran els trets generals de la tributació especial que tenen aquestes subvencions, les deduccions fiscals a que tenen dret, així com el suport al finançament que s’ha articulat. Es comptarà també amb un expert assessor fiscal que exposarà les desgravacions fiscals a les que poden acollir-se les comunitats en base al Reial Decret llei 19/2021, de 5 d’octubre de mesures urgents per a impulsar l’activitat de rehabilitació edificatòria en el context del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, disposició normativa prorrogada amb el Reial Decret Llei 18/2022. També participaran representants de diverses entitats financeres que ofereixen una línia preferent de préstecs a les comunitats de propietaris seleccionades en base al conveni subscrit amb aquestes per part de la Generalitat de Catalunya. Programa 10.00-10.15 Presentació de l’Espai David Mongil Juárez, cap de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. 10.15-10.45 Les mesures fiscals i de suport al finançament vinculades als programes Next Generation Jaume Fornt Paradell, subdirector general de Promoció d’Habitatge Protegit i Sòl Residencial Associat de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya 10.45-11.30 Aspectes fiscals i tributaris Àlex Segarra Vicente, membre de la Comissió de Fiscalistes del Col·legi d’Economistes de Catalunya (CEC), associat del despatx RocaJunyent Advocats 11.30-11.45 Pausa 11.45-13.00 El finançament Banc Sabadell. Montserrat Burriel Porcar, directora institucional territorial de Catalunya. BBVA. Íngrid Fons Cabezas, coordinadora del Hub de Sostenibilitat de Particulars. Direcció Territorial Catalunya Caixa d’Enginyers. Eduard Barcons Comellas, director Banca Institucional Catalunya-Balears Modera: Marta Pradal, Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. La sessió es realitzarà en format videoformació. Per a formalitzar la vostra inscripció cal prémer el següent enllaç. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 24 de març de 2023. La confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l’adequació del perfil dels demandants i l’ordre de presentació de les sol·licituds. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386292507 LAB-Desenvolupament directiu amb perspectiva de gènere 2023-03-16 09:00:00 2023-03-16 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/lab-desenvolupament-directiu-amb-perspectiva-de-g%C3%A8nere https://www.diba.cat/web/politiques-igualtat/labbonnemaison/programacio 1 Inscripcions nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386292617 LAB-Desenvolupament directiu amb perspectiva de gènere 2023-03-23 10:00:00 2023-03-23 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/lab-dec https://www.diba.cat/web/politiques-igualtat/labbonnemaison/programacio 1 Inscripcions nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba380780348 Els centres d’educació ambiental i la cultura. Cap a una estratègia unitària 2023-03-16 09:00:00 2023-03-16 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/els-centres-d-educaci%C3%B3-ambiental-i-la-cultura.-cap-a-una-estrat%C3%A8gia-unit%C3%A0ria +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Montalegre, 7 / 08001 - Barcelona Montalegre, 7 / 08001 - Barcelona 41.3843602,2.1662459 1 Presencial (visita al Museu del Ter de Manlleu) Important: la Jornada tindrà lloc al Museu del Ter de Manlleu. S’habilitarà un transport que sortirà del CERC (Montalegre, 7) a les 8’15 del matí. Cada vegada més els centres mediambientals, encarregats de la divulgació dels espais naturals en què es troben, o bé d’aquells espais situats en la proximitat de la seva ubicació, inclouen propostes culturals en el seu enfocament. La cultura és una eina de primer ordre a l’hora de facilitar l’acostament de la població al medi ambient, a través de valors com la sensibilització i la consciència de la població, sempre a través d’una sèrie de missatges que refermen la connexió entre la cultura i la natura. Incloure la cultura en les programacions dels centres mediambientals implica treballar també de manera transversal, buscant objectius compartits, tasques comunes i també noves complicitats. Aquest curs vol ser una entrada en aquest món complex, però que ja és una realitat en la configuració diària dels centres mediambientals, que han de treballar cada cop més, de manera estreta, amb els centres culturals. Programa 16 de març 9'30 - 11’30 h : ‘La confluència entre la cultura i l’educació mediambiental en els equipaments. On som i què cal fer encara?’. Helena Barracó, cap d’educació ambiental de l’ajuntament de Barcelona 11’30 - 12’00 h: Pausa (es comptarà amb servei de càtering 12'00 - 14’30 h: El Museu del Ter: un equipament en la confluència entre el medi ambient i la cultura (la intervenció inclou la visita del Museu). Carles Garcia, director del Museu del Ter Docents Helena Barracó Ambientòloga i cap d’educació ambiental de l’Ajuntament de Barcelona. Interessada per l’Ecologia Urbana i les ciutats sostenibles, va treballar a la xarxa de ciutats ICLEI-Local Governments for Sustainability quan a Europa s’estaven impulsant les agendes locals 21. Des de l’any 2000 treballa a l’Ajuntament de Barcelona, a l’Àrea de Medi Ambient i Serveis Urbans, desenvolupant tasques diverses: impulsant l’ambientalització interna amb el programa Ajuntament+Sostenible, treballant en l’àmbit de la prevenció de residus i coordinant els indicadors de sostenibilitat, entre d’altres. Des del 2017 coordina els equipaments i programes dedicats a estendre la cultura de sostenibilitat i l’acció climàtica a Barcelona. Carles García Hermosilla Llicenciat en Geografia i Història (especialitat Antropologia) i Màster en Museologia i Gestió del Patrimoni Cultural per la Universitat de Barcelona. Ha treballat en diversos projectes de l’àmbit de la gestió del patrimoni cultural i els museus. Des de l’any 2004 dirigeix el Museu del Ter a Manlleu (Osona), que es defineix com un museu de territori i societat que treballa atent al seu entorn i promovent la participació i la implicació de la ciutadania. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-11 22:48
agendadiba386269236 Gestió local de l’ús anòmal de l’habitatge 2023-04-17 12:00:00 2023-07-12 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/gesti%C3%B3-local-de-l-%C3%BAs-an%C3%B2mal-de-l-habitatge-1 On line, mitjançant videoformació amb el suport d’una Aula Virtual On line, mitjançant videoformació amb el suport d’una Aula Virtual 1 Sessions de videoformació: Dies 19,26 d’abril, 3,10,17,24 i 31 de maig, 7,14,21 i 28 de juny i 5 de juliol de 2023. <p>Personal tècnic de les administracions locals vinculats a la prestació de serveis locals d’habitatge</p> http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=17157 Presentació És competència municipal vetllar pel bon ús del parc residencial del municipi. L’Ajuntament està facultat per a intervenir en les anomenades situacions d’utilització anòmala de l’habitatge, tal com estableix l’article 41 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’habitatge. L’Administració Local pot exercir les seves potestats d’inspecció i sanció davant de situacions com la desocupació permanent i injustificada d’un habitatge, la sobreocupació de l’immoble, les situacions d’infrahabitatge i ara també, amb l’entrada en vigor de la recent Llei 1/2023, davant de situacions d’ocupacions sense títol habilitant que alterin la convivència o l’ordre públic. L’objectiu de l’acció formativa que us presentem és revisar el marc normatiu regulador d’aquestes situacions d’utilització anòmala de l’habitatge, tot ajustant-se la intervenció municipal als límits imposats per la jurisprudència al respecte. Es facilitaran models documentals d’ordenances, reglaments, programes i expedients administratius relacionats amb les situacions anòmales de l’habitatge. Aquest curs s’impartirà en modalitat completament on line i s’estructurà en onze sessions de videoformació de dues hores i mitja de durada cadascuna i una darrera sessió pràctica en format presencial. Les sessions es complementaran amb una aula virtual de suport en la qual es compartiran els materials de cada sessió de videoformació. Comptarem amb l’equip docent format pels advocats especialistes en dret administratiu i habitatge Pablo Feu Fontaiña, Raimon Soler Renobell i Aleix Canals Compan. Programa 17/04/2023: Inici curs a l’Aula Virtual: Materials de suport i fòrum. Sessió 1 (19/04/2023): Introducció. Marc normatiu i jurisprudencial de les situacions anòmales. Sessió 2 (26/04/2023): La desocupació permanent de l’habitatge. Sessió 3 (03/05/2023): Mesures de foment per a la mobilització dels habitatges desocupats. 2 Sessió 4 (10/05/2023): Mesures sancionadores contra la desocupació permanent d’habitatges. Sessió 5 (17/05/2023): Estratègies municipals davant de supòsits específics d’habitatges buits. Sessió 6 (24/05/2023): Intervenció municipal en les ocupacions d’immobles sense títol habilitant pel seu destí a habitatge (part I). Sessió 7 (31/05/2023): Intervenció municipal en les ocupacions d’immobles sense títol habilitant pel seu destí a habitatge (part II). Sessió 8 (07/06/2023): Intervenció municipal en les ocupacions d’immobles sense títol habilitant pel seu destí a habitatge (part III). Sessió 9 (14/06/2023): El deure de conservació. L’infrahabitatge i la sobreocupació. Sessió 10 (21/06/2023): Figures connexes d’intervenció en situacions d’ús anòmal de l’habitatge. Sessió 11 (28/06/2023): Altres problemàtiques en habitatge: desnonaments i assetjament immobiliari. Sessió 12 (05/07/2023): Experiències municipals. Taller pràctic. 12/07/2023: Finalització curs a l’Aula Virtual: Materials de suport i fòrum. Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l’adequació del perfil dels demandants i l’ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. Tindrà preferència d’admissió el personal tècnic adscrit al servei d’habitatge d’aquells ens locals adherits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 10 d’abril de 2023 mitjançant el següent enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386186653 Visita final d’obres de Sant Miquel del Fai 2023-03-16 11:00:00 2023-03-16 23:59:59 La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, fa una visita de final d’obres a Sant Miquel del Fai. https://www.diba.cat/web/agenda/-/visita-final-d-obres-de-sant-miquel-del-fai Zona d’aparcament. Entrada (abans del pont) a Sant Miquel del Fai Zona d’aparcament. Entrada (abans del pont) a Sant Miquel del Fai 41.7160351,2.1905400 1 El recinte va ser adquirit per la Diputació de Barcelona l’any 2017 i les actuacions dutes a terme s’han centrat en l’adequació dels espais i la millora de les instal·lacions, la construcció d’un nou aparcament, i en garantir la seguretat dels visitants en un entorn molt complex geològicament. Aquest conjunt de treballs han suposat una inversió superior als cinc milions d’euros. El conjunt de l’espai natural de Sant Miquel del Fai té un interès cultural, geològic i paisatgístic molt alt a causa dels seus valors i l'entorn on es troba, i perquè inclou un patrimoni arquitectònic molt important, declarat Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN). El recinte forma part del futur Espai natural dels Cingles de Bertí de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386110112 Presentació del projecte de millora de la intersecció de les carreteres BV-1201 i BV-1202 a Abrera 2023-03-14 12:00:00 2023-03-14 23:59:59 Presentació del projecte de millora de la intersecció de les carreteres BV-1201 i BV-1202, vies que connecten amb l’A2 i AP-2 i també d'accés a Ullastrell. https://www.diba.cat/web/agenda/-/presentacio-del-projecte-de-millora-de-la-interseccio-de-les-carreteres-bv-1201-i-bv-1202-a-abrera Sala de Plens de l'Ajuntament d'Abrera Sala de Plens de l'Ajuntament d'Abrera 41.5162722,1.9016037 1 La presentació el projecte, realitat per la Diputació de Barcelona, anirà a càrrec del diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, juntament amb l’alcalde d'Abrera, Jesús Naharro. El projecte té com a objectiu millorar la seguretat viària en aquest punt amb la construcció d’una rotonda amb un diàmetre exterior de 35 metres i una calçada anular de set metres d’amplada. Així mateix, la Diputació de Barcelona també té una proposta de construcció d’una rotonda a la mateixa carretera BV-1201 a l’altura de l’accés a la urbanització Les Carpes, que actualment disposa de poca visibilitat en la maniobra d’incorporació dels vehicles a la carretera. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba385434221 TransitarBus present al Saló de l'Ensenyament 2023-03-15 09:00:00 2023-03-19 19:00:00 El bus TransitarBus de l'Àrea d’Educació, Esports i Joventut de la Diputació de Barcelona serà present al Saló de l'Ensenyament com una iniciativa més adreçada a estudiants, famílies i professionals del món de l'educació de cara al curs 2023-2024. https://www.diba.cat/web/agenda/-/transitar-bus-present-al-salo-de-l-ensenyament Fira de Barcelona. Recinte de Montjuïc (pavelló1, estand 32). (Avinguda de la reina Maria Cristina, s/n) de Barcelona. Fira de Barcelona. Recinte de Montjuïc (pavelló1, estand 32). (Avinguda de la reina Maria Cristina, s/n) de Barcelona. 41.3742256,2.1534330 https://www.diba.cat/web/transitar/bus 1 TransitarBus és un antic bibliobús transformat en una càpsula d’experiències per a l’orientació. Forma part de les estratègies de l’Àrea d’Educació, Esports i Joventut de la Diputació de Barcelona en la lluita contra l’abandonament escolar prematur, els projectes d’orientació al llarg de la vida i la promoció de les noves oportunitats educatives. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386100318 Congrés De Camins a Carreteres i Carrers. L'Evolució de la Xarxa Viària Local 2023-03-27 09:00:00 2023-03-28 23:59:59 Els creixements urbanístics de les darreres dècades han anat transformant moltes carreteres locals en carrers. Els canvis en l’espai públic de pobles i ciutats han d’inspirar la seva transformació, però cal una adaptació als diferents entorns: urbà, periurbà i dispers. https://www.diba.cat/web/agenda/-/congres-de-camins-a-carreteres-i-carrers-l-evolucio-de-la-xarxa-viaria-local Sala d’Actes de l’Escola del Treball de Barcelona Sala d’Actes de l’Escola del Treball de Barcelona 41.3890011,2.1476079 https://www.diba.cat/web/congres-camins-carrers-carreteres/inici 1 El Congrés planteja el debat sobre la planificació de les transformacions físiques, de les formes de treball i de l'ús de la xarxa. La reflexió serà al voltant de tres blocs: la humanització de la xarxa, la naturalització i la digitalització. L’objectiu final és que la planificació conjunta d’aquests aspectes serveixi per consolidar l’evolució natural de la xarxa, convertint els camins, carrers i carreteres locals en la xarxa de carrers del territori. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386099117 Presentació de la publicació 'Prevenció de la inseguretat per mitjà del disseny d'espais' 2023-03-13 18:00:00 2023-03-13 23:59:59 Acte de presentació del llibre Prevenció de la inseguretat per mitjà del disseny d'espais i que també es retransmetrà en directe. https://www.diba.cat/web/agenda/-/presentaci%C3%B3-de-la-publicaci%C3%B3-prevenci%C3%B3-de-la-inseguretat-per-mitj%C3%A0-del-disseny-d-espais- Can Serra, seu de la Diputació de Barcelona (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona Can Serra, seu de la Diputació de Barcelona (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona 41.3955350,2.1575980 1 La presentació anirà a càrrec de Joan Miquel Capell, cap del Gabinet de Prevenció i Seguretat de la Diputació de Barcelona. Hi intervindran els tres autors de la publicació: Anna Almécija, jurista i criminòloga. Vicepresidenta de l'Associació Catalana per a la Prevenció de la Inseguretat a través del Disseny Ambiental (ACPIDA). Diplomada en nivell avançat de CPTED per The International Crime Prevention Through Environmental Design (CPTED) Association. Òscar Chamorro, inspector en cap de la Policia Local de Badia del Vallès. Criminòleg. Graduat intermedi en CPTED per The International CPTED Association. Membre de l'ACPIDA. Laia Soriano-Montagut, advocada. Tècnica urbanista. Professora col·laboradora del grau de Criminologia de la UOC. Diplomada en nivell avançat de CPTED per The International CPTED Association. Membre de l'ACPIDA. Clourà l'acte Pere Pons, diputat de l'Àrea d'Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386089224 Parlem de... Polítiques locals d'habitatge en petits municipis 2023-03-09 18:00:00 2023-03-09 19:00:00 Presentació de les publicacions 'Polítiques d'habitatge en petits municipis' i 'Desenvolupament rural i noves habitabilitats', i que també es retransmetrà en directe. https://www.diba.cat/web/agenda/-/parlem-de-politiques-locals-d-habitatge-en-petits-municipis Can Serra, seu de la Diputació de Barcelona (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona Can Serra, seu de la Diputació de Barcelona (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona 41.3955350,2.1575980 1 La presentació d'aquestes publicacions respon a la voluntat de visibilitzar les necessitats d'habitatge dels petits municipis i de mostrar programes i actuacions que s'hi estan desenvolupant, entre els quals els de la Diputació de Barcelona, amb l'objectiu de reforçar les polítiques d'habitatge en els entorns rurals i els municipis de menor població. Aquests dos llibres volen enriquir l'anàlisi de les causes del despoblament rural, contribuir al debat sobre les problemàtiques dels municipis petits i plantejar-hi solucions. Les dues publicacions es poden adquirir a la Llibreria de la Diputació de Barcelona. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386068617 Anàlisi de la situació del mercat de treball i les dades d’ocupació a la província de Barcelona 2023-03-14 10:00:00 2023-03-14 23:59:59 La diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor, explicarà les dades del resultat de les polítiques públiques de foment de l’ocupació de la corporació (insercions laborals, ofertes de treball gestionades, etc.). https://www.diba.cat/web/agenda/-/analisi-de-la-situacio-del-mercat-de-treball-i-les-dades-d-ocupacio-a-la-provincia-de-barcelona Can Serra, seu de la Diputació de Barcelona (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona Can Serra, seu de la Diputació de Barcelona (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona 41.3955350,2.1575980 1 Un 44% de les empreses no troben persones amb les competències digitals necessàries, la temporalitat en els contractes continua afectant més a les dones i els joves registren una contractació més precària. Per tal de pal·liar aquesta situació, la Diputació de Barcelona ha destinat prop de 100 milions d’euros en els darrers anys a impulsar polítiques d’ocupació, especialment per als col·lectius en situació de major vulnerabilitat. Durant l'acte, es donarà a conèixer a través de quins instruments i quines són les polítiques de futur per fomentar la inserció laboral i reduir la taxa d’atur a la província de Barcelona. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba386046095 Introducció a l'Acció Urbanística Local: Planejament urbanístic 2023-04-19 09:00:00 2023-05-10 11:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/introducci%C3%B3-a-l-acci%C3%B3-urban%C3%ADstica-local-planejament-urban%C3%ADstic-2 Videoformació + Aula Virtual Videoformació + Aula Virtual 1 La Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania. L’acció urbanística és una activitat de gran transcendència en el dia a dia dels governs locals. Hi conflueixen, si més no, un ampli conjunt de competències a exercir, una complexitat tècnica i jurídica notables i la concurrència en la matèria d’interessos i responsabilitats rellevants. Des de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l’Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals s’organitza aquest cicle d’introducció a l’acció urbanística local format per quatre cursos amb l’objectiu de facilitar una aproximació a l’acció urbanística local. El curs que tot seguit presentem, és el segon del cicle, dedicat als instruments de planejament territorial i urbanístic. En aquest segon curs, l’objectiu és el d’introduir als assistents en els instruments de planejament territorial i urbanístic (general i derivat), il·lustrats amb diferents plans vigents, així com oferir una visió de conjunt de les matèries que conflueixen en l’acció urbanística com són les qüestions ambientals, econòmiques, la mobilitat o les dinàmiques socials vinculades a la demanda d’habitatge. La formació adoptarà un format híbrid de videoformació (sessions de Zoom amb els ponents) i activitat en línia en l’aula virtual. Ponents Juli Esteban, arquitecte urbanista, director de Programa de planejament territorial 2004-2011; Martí Santandreu, arquitecte, Servei d’Urbanisme de la Diputació de Barcelona; Joan Solà, Arquitecte urbanista; Lupe Serraima, arquitecta, responsable d’Urbanisme, servei d’Urbanisme de la Diputació de Barcelona; Mònica Beguer. Arquitecta Urbanista; Eulàlia Mata, arquitecta, Servei d’Urbanisme de la Diputació de Barcelona; Ignasi Grau, Enginyer agrònom; Maria Bonet, Geògrafa; Miquel Morell, Economista. Màrius Navazo, Geògraf. Destinataris El caràcter bàsic i introductori d’aquesta formació fa que aquesta sigui adreçada al personal tècnic i directiu dels ens locals amb uns coneixements molt bàsics sobre la matèria que o bé no disposen d’una formació prèvia en matèria urbanística o bé vulguin adquirir de forma ordenada una visió de conjunt de la mateixa. Inscripcions Per motius logístics i de dinàmica del curs el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins al dia 29 de març mitjançant el següent enllaç. Programa Sessió 1 Dimecres 19 d’abril, 09:30-11:30 Juli Esteban Introducció al sistema de planejament. El planejament supramunicipal: Plans territorials i plans directors urbanístics Criteris del Planejament Territorial. Els Plans Territorials i els Plans Directors Urbanístics de Catalunya: abast i contingut. Sessió 2 Dimecres 26 d’abril, 09:30-11:30 Martí Santandreu i Joan Solà El planejament general. Tipus de planejament general: PDU, POUM, PAUM, normes de planejament i modificacions de pla. Característiques, documentació i tramitació. Exemples d’interès Sessió 3 Dimecres 3 de maig, 09:30-11:30 Lupe Serraima i Mònica Beguer El planejament derivat. Concepte. Marc regulador. Tipus de planejament derivat: PEU, PMU, PP, PPD Característiques, documentació i tramitació. Exemples d’interès Sessió 4 Dimecres 10 de maig, 09:30-11:30 Ignasi Grau, Maria Bonet, Miquel Morell i Màrius Navazo. Modera Eulàlia Mata Les Matèries concurrents en el planejament Quines són les matèries concurrents (Medi ambient, Paisatge, Estructura sociodemogràfica, Viabilitat econòmica Mobilitat,...) i de quina manera s’integren en els instruments de planejament. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba383261603 Coneix el Servei Local de Teleassistència [Cornellà de Llobregat] 2023-03-01 17:30:30 2023-03-01 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/coneix-el-servei-local-de-teleassist%C3%A8ncia-cornell%C3%A0-de-llobregat- Auditori de Sant Ildefons. Cornellà de Llobregat. Auditori de Sant Ildefons. Cornellà de Llobregat. 41.3631110,2.0865320 https://www.diba.cat/documents/130988625/373166414/GENERIC-CAT_LF.pdf/81accc8c-b8ca-c1fc-987e-e5af2e0cb362?t=1659000808648 1 Gratuït Des del Servei Local de Teleassistència, dins del Programa de prevenció de riscos i foment de l’envelliment actiu i saludable, es realitzen campanyes preventives amb l’objectiu de fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i reforçant els vincles amb la comunitat. Aquestes campanyes es poden fer en format xerrades al territori sota sol·licitud dels serveis socials municipals. Si com a municipi voleu sol·licitar una xerrada us podeu posar en contacte a través del correu teleassistencia@diba.cat Activitat gratuïta, per a més informació consulta al teu ajuntament. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba383963043 Formació bàsica per al personal de sala d’espais escènics 2023-03-07 09:00:00 2023-03-21 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/formaci%C3%B3-b%C3%A0sica-per-al-personal-de-sala-d-espais-esc%C3%A8nics 934 022 978 o.difusioa@diba.cat Plaça Didó, 1- 08221 (Terrassa) - ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle) Plaça Didó, 1- 08221 (Terrassa) - ESTAE (Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle) 1 Destinataris: Personal de sala dels espais escènics municipals. Preferentment personal dels espais escènics municipals adherits al Circuit de la Xarxa d'Espais Escènics Municipals. Presentació Els públics són un dels valors principals dels espais escènics i la seva acollida és un factor clau en la qualitat i el bon funcionament de l'equipament. Per tal que l'experiència del públic sigui plenament satisfactòria es necessiten professionals preparats, coneixedors del medi i de les funcions que han de desenvolupar. Aquest curs te com a objectiu establir el marc conceptual de la professió del personal de sala i proporcionar eines per al desenvolupament de les tasques encomanades amb qualitat i professionalitat, que puguin donar la resposta adequada a les necessitats de l'acollida del públic. Alhora, la visió general i àmplia dels temes abordats al curs serviran per afavorir l'alineament estratègic d'acord amb la visió, missió i valors de l'espai escènic. La millora de les competències del personal que desenvolupa aquestes tasques, requereix una posada al dia de capacitats en diversos aspectes que podem agrupar en dos grans àrees: Les relacionades amb l'atenció, informació i acollida del públic Les relatives a les actuacions en el marc de la seguretat de l'espectador o la resolució d'incidències (mèdiques, de seguretat...) Continguts: La funció del personal de sala: perfil professional, anàlisi del lloc de treball i funcions Elements de relacions públiques i màrqueting Elements de psicologia: tipus d'espectador, comunicació verbal i no verbal, resolució de conflictes, reclamacions L'acollida del públic: La preparació de l'esdeveniment. Coordinació amb la resta de personal de l'equipament. Tall d'entrades i control d'aforament. Tractament d'autoritats i convidats. Accessibilitat universal. Elements d'higiene en locals d'espectacles. Confort del públic. Protocols en la gestió del clima, neteja, ACS, serveis... Plans d'emergència i evacuació en locals de pública concurrència destinats a espectacles: El dret a la seguretat del públic. Concepte d'emergència. Protocols d'actuació a càrrec del personal de sala. Atenció a les persones amb diversitat funcional en cas d'emergència Incidències: Protocols d'actuació davant una incidència sanitària. PAS. Traumatismes, convulsions, urgències respiratòries, coronàries i obstètriques. Nocions de primers auxilis. Atenció a les persones amb diversitat funcional PROGRAMA AMB HORARIS Docents Pepe Zapata Expert en públics de la cultura. Actualment és Director del TRESC, la Comunitat de Cultura, i ha estat Comissari del Primer Congrés Internacional d'Espectadors de Teatre, celebrat a Barcelona l'octubre de 2022. Ha ocupat càrrecs de direcció de comunicació, màrqueting i públics en diverses institucions culturals com Grup Focus, Mercat de les Flors, Fundació Alícia i Universitat Pompeu Fabra. Ha estat soci-consultor de TekneCultura, una consultora especialitzada en anàlisi de dades de públics de la cultura. És professor associat de la Universitat de Barcelona de l'assignatura 'Les Arts Escèniques'. Va iniciar la seva trajectòria professional a l'administració pública municipal, concretament a l'Ajuntament del Prat de Llobregat, com a tècnic comercial. Maria José Piñar Chelso Llicenciada en Psicologia i doctora per la UAB. Ha estat professora de Comunicació, Psicologia, Recursos Humans i Qualitat del Servei del Grau de Turisme de la Universitat de Girona i del Grau de Relacions Públiques i Màrqueting de la Universitat de Gal·les i en cursos de formació de hostesses de fires i congressos i hostesses de vol. Actualment és docent a la UNIR dins l'àrea de Màrqueting i Comerç. Jordi Planas Titulat 'Directeur Technique des Entreprises de Spectacle Vivant' (ISTS). Màster 'Sciences de la culture et la Comunicaction: Métiers de la Culture, option Directeur Technique' (Univ. Avignon-Vaucluse). Graduat en Art Dramàtic, especialitat escenografia. Tècnic Superior en Prevenció de Riscos Laborals. Professor de l'Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle de l'Institut del Teatre i la Fundació Politècnica de Catalunya (Universitat Politècnica). Ha treballat com a Director Tècnic i també com a luminotècnic i il·luminador en diversos teatres i companyies (Teatre Nacional de Catalunya, Gran Teatre del Liceu, Centre Dramàtic de la Generalitat entre d'altres). Realitza tasques de consultoria escènica. Marta Sanz Infermera especialitzada en emergències. Diplomada en Infermeria a la EU Creu Roja de Terrassa (adscrita a la UAB). Màster en Urgències hospitalàries i Màster en Urgències i emergències extrahospitalàries. Postgrau en Emergències extrahospitalàries i Postgrau en Atenció Primària. Ha treballat 10 anys al servei d’Urgències de l’HUMT, compaginant aquesta tasca amb la docència, durant 6 anys a l’EUIT de Terrassa on realitzava classes d’emergències extrahospitalàries i propedèutiques en forma de tallers teòrico-pràctics. A l’actualitat desenvolupa la seva tasca laboral al CUAP Granollers i a la Central de coordinació del Servei d’emergències mèdiques de Catalunya (SEM). (PREINSCRIPCIONS TANCADES) Localització Google Maps nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-11 22:48
agendadiba382688622 Exposició per a la prevenció del consum de drogues: 'Controles?' a Santa Margarida de Montbui 2023-03-09 00:00:00 2023-03-27 23:59:59 Exposició adreçada a adolescents, joves, adults, professionals i famílies https://www.diba.cat/web/agenda/-/exposici%C3%B3-per-a-la-prevenci%C3%B3-del-consum-de-drogues-controles-a-santa-margarida-de-montbui 934 049 417 spott@diba.cat INS Montbui. Carrer de la Mercè., 9. 08710 Santa Margarida de Montbui (Barcelona) INS Montbui. Carrer de la Mercè., 9. 08710 Santa Margarida de Montbui (Barcelona) 41.5763825,1.6047711 1 De dilluns a divendres de 9h a 15h per a visites concertades. Vols una visita concertada? envia'ns un correu electrònic a spott@diba.cat L’exposició Controles? proporciona informació sobre les drogues i l’ús problemàtic de pantalles i treballa els factors de protecció per prevenir-ne el consum. Està adreçada a tres col·lectius: adolescents d’entre 12 i 15 anys, joves a partir dels 16 anys, famílies, professionals i adults que desitgin informació sobre la temàtica. Actualment l’exposició també disposa d'un format digital, consistent en un tour virtual 360º i la recreació dels panells en 3D. Segueix-nos a les xarxes socials nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-11 22:48
agendadiba385843869 Webinar presentació i activació de la Comunitat de Coneixement URBANITZACIONS AMB DÈFICITS URBANÍSTICS 2023-03-16 09:00:00 2023-03-16 11:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/comunitat-de-coneixement-urbanitzacions-amb-d%C3%88ficits-urban%C3%8Dstics Online Online 1 Ara que fa 5 anys de l’activació del Programa per a les Urbanitzacions amb Dèficits Urbanístics (UDUs), des del Servei d’Urbanisme posem en marxa una Comunitat de Coneixement com a nou espai de col·laboració i per compartir i gestionar informació i interessos entorn a la problemàtica i casuística específica d’aquets àmbits. Programa Presentació de la sessió Maria Xalabarder, Gerent de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats La cooperació i l’intercanvi en relació a les urbanitzacions amb dèficits Ferran Barba, Cap del Servei d’Urbanisme La Comunitat de Coneixement d’Urbanitzacions amb Dèficits Lorena Perona, Arquitecta del Servei d’Urbanisme Torn obert nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba381386639 Taller famílies pantalles Sant Vicenç de Castellet 2023-03-16 18:00:00 2023-03-23 20:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. Cal inscripció prèvia -> https://bit.ly/Inscripcionstallerpantalles https://www.diba.cat/web/agenda/-/taller-fam%C3%ADlies-pantalles-sant-vicen%C3%A7-de-castellet 934 049 417 spott@diba.cat Auditori Mª Carme Grauvilardell. Carrer Creixell, 6. Sant Vicenç de Castellet. Auditori Mª Carme Grauvilardell. Carrer Creixell, 6. Sant Vicenç de Castellet. 41.6654549,1.8625379 1 (2 hores per sessió) Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. Amb la col·laboració de l'entitat Cafè i Social Media. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-11 22:48
agendadiba385660145 Taller famílies pantalles Campins 2023-03-07 18:00:00 2023-03-14 20:00:00 Taller gratuït adreçat a famílies interessades en educar els seus fills i filles en l'ús saludable de les pantalles. Cal inscripció prèvia trucant a l'Ajuntament de Campins 938 47 50 30. https://www.diba.cat/web/agenda/-/taller-fam%C3%ADlies-pantalles-campins 934 049 417 spott@diba.cat Casal de Cultura. Plaça de la Vila, 4, 08472 Campins, Barcelona Casal de Cultura. Plaça de la Vila, 4, 08472 Campins, Barcelona 41.7248123,2.4635665 1 (2 hores per sessió) Espai de reflexió i acompanyament on les famílies obtindran eines i recursos per prevenir i gestionar les situacions problemàtiques derivades de l’ús de les pantalles i proporcionarà pautes bàsiques per aprendre a fer-ne un ús responsable a l'àmbit familiar. Taller realitzat pel Centre SPOTT. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-11 22:48
agendadiba385766389 Exposició per a la prevenció del consum de drogues: 'Controles?' a Vilafranca del Penedès 2023-03-06 09:00:00 2023-03-27 23:59:59 Exposició adreçada a adolescents, joves, adults, professionals i famílies https://www.diba.cat/web/agenda/-/exposici%C3%B3-per-a-la-prevenci%C3%B3-del-consum-de-drogues-controles-a-vilafranca-del-pened%C3%A8s-1 934 049 417 spott@diba.cat Espai Jove La Nau al Carrer de Baltà de Cela 45-47. Vilafranca del Penedès Espai Jove La Nau al Carrer de Baltà de Cela 45-47. Vilafranca del Penedès 41.3553640,1.7035256 1 L’exposició Controles? proporciona informació sobre les drogues i l’ús problemàtic de pantalles i treballa els factors de protecció per prevenir-ne el consum. Està adreçada a tres col·lectius: adolescents d’entre 12 i 15 anys, joves a partir dels 16 anys, famílies, professionals i adults que desitgin informació sobre la temàtica. Actualment l’exposició també disposa d'un format digital, consistent en un tour virtual 360º i la recreació dels panells en 3D. Segueix-nos a les xarxes socials nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-11 22:48
agendadiba385677715 Projecte de reurbanització de les travesseres urbanes BP-2427 i BP-2151 a Sant Sadurní d’Anoia 2023-03-07 12:00:00 2023-03-07 23:59:59 El diputat d'Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Pere Pons, acompanyat de l'alcalde de Sant Sadurní d'Anoia, Anton Amat, presenten el projecte de reurbanització de les travesseres urbanes de les carreteres BP-2427, entre els PK 7,760 i 8,275, i la BP-2151, entre els PK 8,275 i 8,325. https://www.diba.cat/web/agenda/-/projecte-de-reurbanitzacio-de-les-travesseres-urbanes-bp-2427-i-bp-2151-a-sant-sadurni-d-anoia Sala de Plens de l'Ajuntament (Plaça de l'Ajuntament, 1) de Sant Sadurní d'Anoia Sala de Plens de l'Ajuntament (Plaça de l'Ajuntament, 1) de Sant Sadurní d'Anoia 41.4240960,1.7867971 1 Actualment, la travessera BP-2151, anomenada carrer de Sant Antoni i després carrer de Montserrat, compta amb una calçada de sentit únic i voreres no accessibles en alguns trams. Disposa d’aparcament en cordó i semi-bateria, i el tram final, adjacent a la plaça de l’Era d’en Guineu, té dos sentits de circulació. D’altra banda, la travessera BP-2427, anomenada carrer de la Diputació, entra al municipi pel sud-est, travessant la riera de Lavernó i finalitza al PK 8,275 on entronca amb l’inici de la BP-2151 fins a la rotonda de la Font de la Mela, al nord-oest del municipi. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba385627102 Taula Rodona «La veu de les dones afganeses des de l'exili» 2023-03-07 19:00:00 2023-03-07 23:59:59 En el marc del Dia Internacional de les Dones, Granollers vol donar veu a les dones afganeses per denunciar la violació de drets que pateixen sota el règim dels talibans, amb una exposició i una taula rodona. https://www.diba.cat/web/agenda/-/taula-rodona-%C2%ABla-veu-de-les-dones-afganeses-des-de-l-exili%C2%BB Sala Francesc Tarafa (c. de Corró, 47 de Granollers) Sala Francesc Tarafa (c. de Corró, 47 de Granollers) 41.6103644,2.2879778 https://www.granollers.cat/noticies/sala-de-premsa/granollers-dona-veu-les-dones-afganeses-en-el-marc-de-la-commemoraci%C3%B3-del%C2%A08 1 L’acte comptarà amb la participació de dues dones afganeses actualment refugiades a Espanya: Khadija Zahra Ahmadi, exalcaldessa de la localitat de Nili, i Khadija Amin, periodista i feminista. A més, hi participaran Queralt Puigoriol, activista del moviment Afghan Women on the Run, i Mayte Carrasco, periodista, reportera de guerra, directora de documentals i escriptora, que moderarà la taula rodona i farà una breu introducció a la situació passada i present de les dones afganeses. La Taula rodona està organitzada per l'Ajuntament de Granollers i Casa Asia i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona. [+] Programa [+] Ajuntament de Granollers nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba385663049 Parlem de: Polítiques locals d'habitatge en petits municipis 2023-03-09 18:00:00 2023-03-09 19:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/parlem-de-pol%C3%ADtiques-locals-d-habitatge-en-petits-municipis Can Serra (rambla de Catalunya, 126 de Barcelona) Can Serra (rambla de Catalunya, 126 de Barcelona) 41.3955350,2.1575980 1 La Diputació de Barcelona us convida a la presentació de les publicacions Polítiques d'habitatge en petits municipis i Desenvolupament rural i noves habitabilitats, que tindrà lloc el dijous 9 de març, de 18 h a 19.30 h, al vestíbul de Can Serra (rambla de Catalunya, 126 de Barcelona) i que també es retransmetrà en directe. La presentació d'aquestes publicacions respon a la voluntat de visibilitzar les necessitats d'habitatge dels petits municipis i de mostrar programes i actuacions que s'hi estan desenvolupant, entre els quals els de la Diputació de Barcelona, amb la voluntat de reforçar les polítiques d'habitatge en els entorns rurals i els municipis de menor població. Aquests dos llibres volen enriquir l'anàlisi de les causes del despoblament rural, contribuir al debat sobre les problemàtiques dels municipis petits i plantejar-hi solucions. 18 h Benvinguda a càrrec de Carmela Fortuny, vicepresidenta segona de la Diputació de Barcelona 18.10 h Presentació a càrrec de David Mongil, cap de l'Oficina d'Habitatge de la Diputació de Barcelona Hi intervindran: Sebastià Mata, conseller comarcal de l'Urgell, d'Educació, Joventut, Habitatge i Repoblament, regidor de Maldà i coordinador d'Habitatge i Repoblament a l'Associació de Micropobles de Catalunya Jordi Lapuente, primer tinent d'alcalde de Promoció Econòmica, Turisme, Medi Ambient, Patrimoni Cultural i Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Vallcebre Paula Martí, arquitecta urbanista i sòcia de Celobert, cooperativa, d'arquitectura, enginyeria i urbanisme Joan Moreno, professor agregat del Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori a la Universitat Politècnica de Catalunya 19.20 h Precs i preguntes 19.30 h Clausura nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba383734944 L'avaluació de les activitats i polítiques culturals - 2a edició 2023-03-07 10:00:00 2023-03-09 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/l-avaluaci%C3%B3-de-les-activitats-i-pol%C3%ADtiques-culturals-2a-edici%C3%B3 +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 1 Avaluar és una acció essencial a l’hora d’emprendre qualsevol projecte o activitat vinculada a les polítiques culturals. Massa sovint l’avaluació és un procés que es fa de manera apressada, ja que la programació no s’atura i no hi ha temps de reflexionar sobre el que s’ha fet. Aquest curs vol dotar d’eines bàsiques i contrastades d’avaluació, que tinguin en compte qüestions d’impacte i dades contrastades, però que també introdueixin maneres d’analitzar la realitat des d’una perspectiva qualitativa, que inclogui nous valors als merament estadístics. El curs donarà veu a diferents institucions de primer nivell per veure com aborden aquest tema i també oferirà eines útils per facilitar l’avaluació de l’acció cultural des de l’àmbit local. Programa 07 de març 10'00 - 11’15 h: La necessitat d’avaluar les programacions i les polítiques culturals municipals. Anna Villaroya. Directora del Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura de la UB 11’15 - 12'00 h: L’experiència de l’avaluació en el camp de la cultura des del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) de la Diputació de Barcelona. Xavier Gómez i Guillem Miralles, tècnics del CERC 09 de març 10'00 - 11'00 h: Com poden ajudar-nos les dades en l’avaluació de les polítiques culturals? Ramon Castells, Cap d’Estudis del Consell Nacional de la Cultura i les Arts 11'00 - 12'00 h: A l’entorn de la 'Guia para la evaluación de las políticas culturales locales'. Juana Escudero, subdirectora d’Educació, Cultura, Patrimoni, Esports i Oci a la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP) Docents Anna Villarroya Llicenciada en Dret i Economia i doctora en Economia del sector Públic per la Universitat de Barcelona (UB). Des de l’any 1993 és professora al Departament d’Economia de la UB, on imparteix classes relacionades amb l’economia de la cultura i les polítiques culturals. És autora de l’informe sobre política cultural a Espanya inclòs en el Compendium of Cultural Policies and Trends i presidenta de l’European Association of Cultural Researchers. És també coordinadora del Programa de Doctorat Interuniversitari en Estudis de Gènere: Cultures, Societats i Polítiques. Autora de nombrosos articles, capítols de llibre i publicacions científiques sobre diferents aspectes relacionats amb la política cultural i l’economia de la cultura, ha publicat part de la seva recerca en prestigioses revistes com ara el Journal of Cultural Economics, l’International Journal of Cultural Policy, l’European Journal of Cultural Studies o l’European Journal of Women’s Studies. Es també directora del Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura de la UB (CRICC). Juana Escudero Méndez Llicenciada en dret per la Universitat Complutense de Madrid i especialitzada en Dret Comunitari Europeu, així com Màster en Propietat Intel·lectual i Industrial per la Universitat d’Alacant. Posseeix el Títol d’Especialista en Estudis Jurídics i Econòmics de la Unió Europea per la Universitat Complutense de Madrid y el DESUP en Estudis Superiors Jurídics i Econòmics de la Unió Europea del Centre d’Hautes Etudes Européennes de la Sorbona. Entre 2010 i 2012 fou Subdirectora de Cultura de l’Instituto Cervantes, responsable dels departaments d’activitats culturals, de biblioteques i documentació, així com de les propostes de programació de la xarxa de centres de l’Instituto. Des de l’any 2000, és directora de l’Àrea de Cultura de la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP) i secretaria de la Comisssió de Cultura. Actualment és Subdirectora d’Educació, Cultura, Patrimoni, Esports i Oci de la FEMP, secretaria de les Comissions d’Educació i Cultura i responsable tècnica del desenvolupament dels programes d’actuacions en aquestes àrees. Ramon Castells Ros Doctor en Gestió de la Cultura i el Patrimoni, llicenciat en econòmiques i gestor cultural. Investigador en l’àmbit de les industries culturals i especialista en finançament de la cultura. Responsable de l’àrea de coneixement del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) des d’on fa seguiment de les polítiques culturals i de l’evolució dels sectors culturals i artístics catalans. Familiaritzat en l’ús d’indicadors que utilitza en la seva activitat professional d’avaluació de les polítiques i de l’activitat cultural del país. En l’àmbit docent, és professor associat de la Universitat de Barcelona on imparteix les assignatures de “Viabilitat Econòmica de Projectes Culturals” i de “Finançament i Captació de Recursos” en el Màster oficial en Gestió Cultural. Xavier Gómez Serrano Llicenciat en Sociologia (UAB) i màster en Gestió d’Institucions i Empreses Culturals (IL3-UB). Durant els darrers 7 anys ha estat tècnic a l’Ajuntament de Rubí, amb responsabilitats en diversos projectes de promoció cultural i de projecció de la ciutat des de la gestió d’equipaments, la coordinació del programa de festes populars i el disseny i producció de cicles d’arts en viu i esdeveniments d’identitat i marca de ciutat. Actualment forma part de l’equip del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, vinculat al programa d’estudis i recerca, al d’assessoraments en matèria de polítiques i projectes culturals, i al projecte Cercle de Comparació Intermunicipal (CCI) de Serveis Culturals. Guillem Miralles Puig Llicenciat en Ciències Econòmiques per la UPF, compta amb els postgraus en Direcció d’Organització i Sistemes d’Informació per l’IDEC-UPF i en Periodisme Digital per la UOC. En l’àmbit professional té una experiència de més de 15 anys treballant a la Diputació de Barcelona, en primer lloc a l’Àrea de Desenvolupament Econòmic com a coordinador del programa Xarxa Productes de la Terra, amb la realització i implementació de dos plans estratègics i operatius (2010-14 i 2016-20) en coordinació amb 12 ens locals de caràcter comarcal i amb treball transversal amb diferents gerències de la Diputació. Des de fa un any i mig, forma part de l’equip del CERC on participa en projectes de diferents programes. En l’àmbit cultural, és impulsor i coeditor, conjuntament amb Tina Vallès, del portal digital Paper de vidre, una de les primeres revistes digitals culturals catalanes, nascuda l’any 2002, i que ara és exclusivament un portal de contes en català, i des del qual ha impulsat també l’edició de tres llibres, amb Labreu Edicions i Godall Edicions, i la realització de nombrosos actes amb la participació de destacats escriptors i músics de l’escena cultural catalana dels darrers 20 anys. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-11 22:48
agendadiba385627828 Exposició «29 mirades», un projecte artístic en defensa de les dones afganeses 2023-03-04 00:00:00 2023-03-12 23:59:59 En el marc del Dia Internacional de les Dones Granollers vol donar veu a les dones afganeses per denunciar la violació de drets que pateixen sota el règim dels talibans, amb una exposició i una taula rodona. 29 mirades és un projecte artístic i sense ànim de lucre que té com a objectiu visibilitzar i denunciar l’anul·lació dels drets humans més essencials que pateixen les dones afganeses. L’exposició recull imatges de professionals del món de la fotografia i el cinema i textos de noms destacats del periodisme, les lletres, la sociologia, els esports... https://www.diba.cat/web/agenda/-/exposici%C3%B3-%C2%AB29-mirades%C2%BB-un-projecte-art%C3%ADstic-en-defensa-de-les-dones-afganeses Plaça de la Corona Plaça de la Corona 41.6054980,2.2885941 https://www.granollers.cat/noticies/sala-de-premsa/granollers-dona-veu-les-dones-afganeses-en-el-marc-de-la-commemoraci%C3%B3-del%C2%A08 1 nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba385626807 Presentació del llibre 'La Diputació municipalista. La gran transformació. 1979-2019' 2023-03-06 18:00:00 2023-03-06 19:00:00 La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, encapçala l'acte de presentació del llibre 'La Diputació municipalista. La gran transformació. 1979-2019', que ha estat coordinat per l’historiador Joaquim Coll. https://www.diba.cat/web/agenda/-/presentacio-del-llibre-la-diputacio-municipalista-la-gran-transformacio-1979-2019- Can Serra (Rambla Catalunya, 126) de Barcelona Can Serra (Rambla Catalunya, 126) de Barcelona 41.3955350,2.1575980 1 Durant la presentació, el coordinador del llibre conduirà un diàleg amb els expresidents de la Diputació de Barcelona Mercè Conesa (2015-2018) i Antoni Fogué (2008-2011). A més de Coll, els altres coautors del llibre són la historiadora de l’Art i doctora en Geografia, Teresa Navas; i la coordinadora de l’Observatori de Govern Local de la Fundació Carles Pi i Sunyer, Esther Pano. L'acte es podrà seguir en directe a través del canal de You Tube. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba385626616 Inauguració de la Placeta de les Filadores del recinte de l’Escola Industrial 2023-03-04 11:00:00 2023-03-04 14:00:00 La Diputació de Barcelona dona a conèixer a la ciutadania com serà la transformació de l’Escola Industrial dins del projecte la Industrial +, com a pol d’innovació pública i espai urbà de proximitat al servei de tots els ciutadans i inaugurarà també la placeta de les Filadores, un nou espai de 1.500 m2 lliure de vehicles dins del propi recinte. https://www.diba.cat/web/agenda/-/inauguracio-de-la-placeta-de-les-filadores-del-recinte-de-l-escola-industrial Recinte de l’Escola Industrial (entrada pel carrer Rosselló, 121) Recinte de l’Escola Industrial (entrada pel carrer Rosselló, 121) 41.3893798,2.1482677 https://www.diba.cat/web/la-industrial/agenda-d-activitats 1 Es realitzaran visites guiades a la Xemeneia del recinte i es podrà veure l’exposició “Guastavino, Rubió i Baldrich, arquitectes de l’Escola Industrial”. També, hi haurà jocs, tallers, circ, cercavila i xocolatada per als més petits. A les 11 h, el vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona, Ferran Mascarell, i el diputat de Recursos Humans, Hisenda i Serveis Interns de la Diputació de Barcelona, Carles Ruiz, inauguraran la Placeta de les Filadores, un espai públic de 1.500 m2 destinat als usuaris del recinte de l’Escola Industrial i als veïns del barri mentre es duguin a terme les obres del projectes de la Industrial + i les obres de millora del recinte de l’Escola Industrial. La Industrial + és un projecte de la Diputació de Barcelona per al recinte de l’Escola Industrial. L'espai ha estat repensat per dedicar-lo al coneixement i a la innovació, i fer-lo més verd, més sostenible i més obert a la ciutadania. El projecte adaptarà el recinte de l'Escola Industrial als nous requeriments energètics, hi desenvoluparà un pol d’innovació, en rehabilitarà el patrimoni i millorarà la relació del recinte amb el barri, tot mantenint els usos i els equipaments públics que ara té. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba385614686 XXV Trobades Municipals Europees 2023-03-01 09:00:00 2023-03-02 14:00:00 L’Oficina d’Europa i Estratègia Internacional (OEEI), en col·laboració amb la Representació de la Comissió Europea i l’Oficina del parlament Europeu a Barcelona, organitza aquest 2023 les XXV Trobades Municipals Europees que es construeixen sobre el llegat de les Jornades d’Europa que la Direcció de Relacions Internacionals celebra anualment des de fa més de dues dècades. https://www.diba.cat/web/agenda/-/xxv-trobades-municipals-europees Museu Marítim, sala Auditori (Avinguda de les Drassanes, s/n) de Barcelona Museu Marítim, sala Auditori (Avinguda de les Drassanes, s/n) de Barcelona 41.3758504,2.1761781 https://www.diba.cat/web/ri/-/xxv-trobades-municipals-europees 1 Aquesta edició, que porta per títol “Tres anys després de la pandèmia: cap a on van els governs locals europeus?”, vol generar un espai de debat i intercanvi al voltant de com està impactant el context actual de múltiples crisis interconnectades en la gestió dels municipis europeus, i les polítiques i instruments que posa la Unió Europea a disposició dels governs locals per donar millor resposta a les necessitats de la ciutadania i dels agents del territori. El programa d'aquestes jornades combina diàlegs entre experts en polítiques europees i governs locals, taules d’experiències i presentacions sobre els programes europeus LIFE i Horizon Europe. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba380767816 Espai Claustre amb Simona Levi. Noves formes participatives: la democràcia en xarxa 2023-02-21 10:00:00 2023-02-21 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/espai-claustre-amb-simona-levi.-noves-formes-participatives-la-democr%C3%A0cia-en-xarxa +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Montalegre, 7 / 08001 - Barcelona Montalegre, 7 / 08001 - Barcelona 41.3843602,2.1662459 1 Presencial El conjunt de seminaris agrupats sota l’epígraf d’Espai Claustre volen ser una finestra oberta a la reflexió i al debat, sempre en grups reduïts per tal d’afavorir la interacció i el diàleg amb el docent. A diferència de la resta de cursos, l’Espai Claustre aposta per qüestions que pertanyen a les innovacions més recents i encara poc conegudes, i també a temes vinculats al pensament, la filosofia i el disseny conceptual de polítiques culturals, tot tendint a abordar àmbits que ajudin a definir el marc global de la cultura, el pensament i les arts. En qualsevol cas sempre s’hi busca l’especificitat i el valor afegir de la presència de docents amb una trajectòria llarga i avalada en el seu àmbit. Avui dia el concepte de participació és un dels més sovintejats en el camp de la cultura. Afavorir la implicació de la ciutadania és un objectiu de primer ordre en les agendes municipals. L’objectiu d’aquest curs és analitzar les formes de participació ciutadana en xarxa, determinar el paper que poden jugar les xarxes en la democràcia municipal i en les polítiques culturals i reflexionar, al mateix temps, sobre les formes d’organització interconnectades en el món de la cultura. A més a més el curs aportarà elements de reflexió sobre el concepte de tecnopolítica i incidirà en la presa de decisions per part de la ciutadania com a estratègia definitòria de les polítiques culturals municipals. Tot el curs girarà, per tant, al voltant de la participació en xarxa, tenint en compte els moviments ciutadans i com es relacionen i es vinculen entre si. Xarxes i democràcia són dos elements que es troben al rovell de l’ou dels debats actuals i que tenen una incidència directa en el món municipal. Programa 10’00 - 11’30 h: Presentació del curs. La participació en xarxa. Concepte i abast. Identificar l’acció, el subjecte i la interfície 11’30 - 12’00 h: Pausa 12’00 - 13’00 h: El pes de les xarxes en la democràcia participativa. En quin ecosistema ens movem: el mapeig 13’00 - 14’00 h: Noves formes de participació dels ciutadans en l’esfera pública i en les polítiques culturals en particular. Anàlisi dels missatges Docents Simona Levi Directora de teatre, dramaturga, activista, promotora cultural i docent, nascuda a Itàlia viu a Barcelona des de l'any 1990. És activista destacada dels moviments socials europeus en l'àmbit de la llibertat d'expressió i d'informació, els drets digitals, la lliure circulació de la cultura i el coneixement, l'ús estratègic de les eines digitals per a l'acció col·lectiva, la rendició de comptes de les institucions, i la lluita contra la corrupció i la desinformació. Produït per TV3 dins del seu cicle Sense Ficció, l'any 2021 David Fernández de Castro y Bettina Walter van realitzar el documental L’excletxa sobre la seva feina en l'àmbit de drets democràtics i digitals. Va ser impulsora de les plataformes ciutadanes Xnet, FCForum, 15MpaRato i del Grup Ciutadà contra la Corrupció, i l'any 2018 va coordinar l'Informe #FakeYou : Gobiernos, partidos políticos, medios de comunicación, corporaciones, grandes fortunas: monopolios de manipulación de información y amenazas a la libertad de expresión', del qual es publicaria posteriorment un llibre. Des de l'any 2008, fomenta les llicencies lliures per millorar l'accés a la cultura, la informació i el coneixement en l'era digital, així com diverses propostes de reforma legislativa. Actualment dirigeix el Postgrau en Tecnopolítica i Drets en l'Era Digital a la Universitat de Barcelona. En aquest enllaç, podeu trobar una entrevista realitzada per Xavier Graset al programa Més324 l'any 2020. ENTREVISTA SIMONA LEVI (CERC) (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-11 22:48
agendadiba384508939 Curs 'Relat i comunicació en participació ciutadana'. Sessió 3 2023-03-30 09:00:00 2023-03-30 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-relat-i-comunicaci%C3%B3-en-participaci%C3%B3-ciutadana-.-sessi%C3%B3-3 Recinte Escola Industrial Recinte Escola Industrial 41.3955350,2.1575980 1 nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba384508924 Curs 'Relat i comunicació en participació ciutadana'. Sessió 2 2023-03-23 09:00:00 2023-03-23 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-relat-i-comunicaci%C3%B3-en-participaci%C3%B3-ciutadana-.-sessi%C3%B3-2 Recinte Escola Industrial Recinte Escola Industrial 41.3955350,2.1575980 1 nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba384508876 Curs 'La participació i la innovació verda com a resposta'. Sessió 5 2023-03-22 09:00:00 2023-03-22 11:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-la-participaci%C3%B3-i-la-innovaci%C3%B3-verda-com-a-resposta-.-sessi%C3%B3-5 41.3955350,2.1575980 1 nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba384508910 Curs 'Relat i comunicació en participació ciutadana'. Sessió 1 2023-03-16 09:00:00 2023-03-16 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-relat-i-comunicaci%C3%B3-en-participaci%C3%B3-ciutadana-.-sessi%C3%B3-1 Recinte Escola Industrial Recinte Escola Industrial 41.3955350,2.1575980 1 nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba384508841 Curs 'La participació i la innovació verda com a resposta'. Sessió 4 2023-03-09 09:00:00 2023-03-09 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-la-participaci%C3%B3-i-la-innovaci%C3%B3-verda-com-a-resposta-.-sessi%C3%B3-4 41.3955350,2.1575980 1 nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba384508699 Curs 'La participació i la innovació verda com a resposta'. Sessió 3 2023-03-02 09:00:00 2023-03-02 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-la-participaci%C3%B3-i-la-innovaci%C3%B3-verda-com-a-resposta-2 41.3955350,2.1575980 1 nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba384509023 Community Call: La participació per sorteig: inclusió o il·lusió 2023-03-03 12:00:00 2023-03-03 12:30:30 https://www.diba.cat/web/agenda/-/community-call-la-participaci%C3%B3-per-sorteig-inclusi%C3%B3-o-il%C2%B7lusi%C3%B3 Comunitat311 Comunitat311 41.3955350,2.1575980 https://comunitat311.diba.cat/processes/c311/f/3697/meetings/2018 1 https://comunitat311.diba.cat/processes/c311/f/3697/meetings/2018 El format seguirà l'esquema de les Community calls, una trobada telemàtica informal amb un grup limitat de participants, on es debatrà sobre una temàtica escollida. En aquesta ocasió parlarem sobre la participació de la ciutadania per atzar en els espais i processos participatius. Inscripcions i enllaç de participació a la Comunitat311. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba385391876 Cicle de webinars sobre com implantar una Zona de Baixes Emissions 2023-03-10 00:00:00 2023-03-24 23:59:59 Amb motiu de l'obligatorietat des de l'1 de gener de la creació de zones de baixes emissions en els municipis de més de 50.000 habitants i la seva recomanació d'implantació per a reduir els nivells de contaminació, Tech Friendly organitza els següents tres webinars al llarg del mes de març: 10/03 de 10 a 12h. ZBE: definició i metodologia. 17/03 de 10 a 12h. Eines per a les ZBE. 24/03 de 10 a 12h. Bones pràctiques de ZBE. Podeu inscriure-us a través del següent enllaç. https://www.diba.cat/web/agenda/-/cicle-de-webinars-sobre-com-implantar-una-zona-de-baixes-emissions-1 1 nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba385391489 XVI Jornades sobre Contractació NGEU 2023-03-14 00:00:00 2023-03-14 23:59:59 L'Instituto Universitario General Gutiérrez Mellado conjuntament amb la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) organitzen les XVI Jornades de Contractació sobre l'eficiència en la contractació dels fons europeus per a la recuperació i resiliència / NextGenerationEU, La jornada tindrà lloc el proper 14 de març de 9.15 a 14h i es durà a terme en format presencial i en streaming. Més informació i inscripcions al següent enllaç. https://www.diba.cat/web/agenda/-/cicle-de-webinars-sobre-com-implantar-una-zona-de-baixes-emissions 1 nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba385315181 Visita a la Mata, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, futur Centre de seguiment, divulgació i recerca ambiental 2023-03-01 11:00:00 2023-03-01 23:59:59 Sessió informativa i visita al nou equipament de la Mata dels alcaldes dels municipis que integren el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, així com representants dels consells comarcals del Bages i Vallès Occidental. La sessió informativa anirà a càrrec de la vicepresidenta segona de la Diputació de Barcelona, Carmela Fortuny, el diputat d’Espais Naturals, Valentí Junyent, i el vicerector de Recerca de la Universitat de Barcelona, Jordi Garcia Fernández, juntament amb el cap del Servei d’Anàlisi, Inversions i Obres d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Albert Abaurrea. https://www.diba.cat/web/agenda/-/visita-a-la-mata-al-parc-natural-de-sant-llorens-del-munt-i-l-obac-futur-centre-de-seguiment-divulgacio-i-recerca-ambiental La Mata. Ctra. BV-1221 de Terrassa a Navarcles, km 14,8 (Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac). La Mata. Ctra. BV-1221 de Terrassa a Navarcles, km 14,8 (Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac). 41.6657542,1.9904030 1 La masia històrica de La Mata, situada al terme municipal de Mura, dins el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, es convertirà, a finals de 2024, en el Centre de seguiment, divulgació i recerca ambiental de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona. El projecte, que es realitza en col·laboració amb la Universitat de Barcelona, ha rebut un ajut del fons Next Generation de la Unió Europea per executar la primera fase del Pla director del recinte, amb una inversió prevista de 3.779.945,80 euros. Heretat Mata de la Barata El conjunt edificat de La Mata està format per una antiga masia agrícola documentada des del segle XII i les construccions erigides per acollir els espais de treball derivats d’aquesta activitat. Es tracta d’un conjunt catalogat com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) situat en un promontori amb una esplanada formada per l’antiga era, des d’on s’albira una àmplia panoràmica. Aquesta finca de 14,81 hectàrees, coneguda com heretat Mata de la Barata, va ser adquirida l'any 1989 per la Diputació de Barcelona després de la declaració de Sant Llorenç com a parc natural l’any 1972, ara fa 50 anys, i rehabilitada parcialment a principi de la dècada dels 90. S’hi accedeix per la carretera de Terrassa a Navarcles, des d’una pista forestal que surt just del davant del Centre d’Interpretació de Coll d'Estenalles. D’acord amb el projecte, el nou centre comptarà amb diversos espais de treball, així com altres dependències per acollida d’activitats i també espais de residència i estada amb pernoctació, per als investigadors. El projecte també contempla la reubicació de les activitats administratives i tècniques del parc, amb espai de recepció, oficines i sales de reunions. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba385315139 Balanç del suport donat als governs locals de la província 2023-03-02 10:00:00 2023-03-02 23:59:59 La diputada adjunta de Presidència i delegada per a les Relacions Internacionals, Pilar Díaz, manté una trobada amb periodistes per fer balanç del suport que s'ha fet al llarg d'aquest mandat als governs locals de la província. https://www.diba.cat/web/agenda/-/balan-del-suport-donat-als-governs-locals-de-la-provincia Can Serra (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona Can Serra (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona 41.3955350,2.1575980 1 nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
agendadiba380780224 El foment de la diversitat en la programació dels centres culturals 2023-02-28 10:00:00 2023-03-02 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/el-foment-de-la-diversitat-en-la-programaci%C3%B3-dels-centres-culturals +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Videoformació (plataforma ZOOM) Videoformació (plataforma ZOOM) 1 Que vivim en una societat diversa no és cap secret. En els nostres municipis la diversitat és cultural, idiomàtica, econòmica, de gènere i social, amb multitud de maneres de captenir-se i d’entendre el món. Aquest curs vol abordar com es pot tractar la diversitat des de les polítiques culturals, i més encara des dels equipaments i centres culturals, sense caure en visions paternalistes ni dirigistes. La diversitat és un valor que enriqueix la societat, però cal explicar-la bé des dels centres culturals i fomentar activitats que posin en contacte persones i comunitats de procedències diverses, tot aportant els seus trets específics que es concreten en visions diferents del món. Al mateix temps la diversitat ha de confluir en la nostra cultura, per la qual cosa la tasca és complexa i alhora apassionant. El curs mostrarà programes, projectes i activitats que han abordat i aborden la diversitat d’una manera inclusiva i socialment enriquidora. Programa 28 de febrer 10'00 - 11'00 h: Processos, complexitats i participació: per a una definició àmplia de la diversitat. Senén Roy, especialista en drets culturals. Gestor cultural. Coordina projectes d’acció cultural i comunitària en l’espai públic (KN60lab, LaQuiosca) 11'00 -12'00 h: Les programacions culturals són un reflex real de la diversitat dels nostres municipis? Salwa El-Gharbi, jurista i activista social 2 de març Experiències a l’entorn de la diversitat en els equipaments culturals 10'00 - 11'00 h: La diversitat a la Casa de Cultura Les Bernardes de Salt. Robert Fàbregas, director de la Casa de Cultura Les Bernardes 11'00 - 12'00 h: La diversitat sexual, afectiva i de gènere en els centres culturals. Elisabet Parés, gestora cultural i editora Docents Senén Roy i Català Actualment, responsable del programa de mediació cultural de Roca Umbert Fàbrica de les Arts de l'ajuntament de Granollers. Consultor en polítiques de drets culturals, especialitzat en mediació cultural i acció comunitària. Expert en processos de canvi d'administracions públiques i equipaments culturals, per tal de promoure els drets culturals i enfortir el treball de col·laboració dins l'administració. Educador social de formació. Màster en polítiques socials i acció comunitària. Professor de la Facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona i membre del Consell de Redacció dels Quaderns d'Educació Social, revista del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya. Elisabet Parés Gestora cultural i editora. Màster en Gestió Cultural per la Universitat Pompeu Fabra. És la cofundadora del segell editorial StendhalBooks i BeyleBooks. L’any 2016 fundà, al costat d’Alvaro García, Karakter Studio, empresa dedicada a la Gestió Cultural i producció editorial. Ha impulsat el Festival CREA a L’Hospitalet de Llobregat, i és la directora i fundadora del Festival Berdache. També és fundadora de la Xarxa d’agents culturals de L’Hospitalet de Llobregat ElDistrito.cat, empresa que cohesiona i dona serveis al col.lectiu artístic del Districte Cultural de la ciutat. El passat 2020 impulsà la Galería on line MyPlace i accions formatives vinculades a la digitalització d’obra, de la mà d’AEBALL. Ha creat el Curs de Disseny i Gestió de Projectes Culturals amb CIFO LH i el programa televisiu L’ORGULL, en coproducció amb Xarxa de televisions locals i Betevé. Paral·lelament a això, forma part de la junta de Pride BCN i de la Cambra de Comerç de L’Hospitalet de Llobregat. Robert Fàbregas Robert Fàbregas i Ripoll (Salt,1978) és un escriptor català. Escriu periòdicament a la revista La Farga i a la publicació transfronterera Culturae. Ha participat en la publicació sobre la història de Salt L'Abans: Recull gràfic de Salt 1960-1985 (Efadós, 2017) i ha escrit guions per a obres de teatre, curtmetratges i esdeveniments relacionats amb la mitologia. És Diplomat en Educació Social per la Universitat de Girona i ha realitzat un Postgrau en Cultura Contemporània a la Universitat Oberta de Catalunya. Dirigeix des de l'any 2011 Les Bernardes, espai de cultura contemporània de la Diputació de Girona, però durant molts anys va ser tècnic de Joventut a diferents municipis del Pla de l'Estany, especialment a les poblacions de Serinyà i Fontcoberta. Entre el 2003 i el 2015 va ser regidor de l'Ajuntament de Salt on va desenvolupar diferents responsabilitats en el govern de la ciutat, principalment a les àrees de cultura i educació. L'any 2014 va ser el comissari de l'Any Sunyer en homenatge a Salvador Sunyer i Aimerich, escriptor i polític català. Salwa El Gharbi Formadora i conferenciant, consultora, investigadora social, i organitzadora de col·loquis, seminaris, tallers de diàleg i dinàmiques de grups. De formació jurídica, ha desenvolupat una experiència àmplia de coneixements i professional de més de 20 anys a nivell nacional i internacional que va ser aprofitada especialment en projectes de sensibilització, docència i investigació als contextos socials, culturals, educatius i de seguretat, sobretot a l'àmbit municipal i quan era directora del Departament de Drets Humans i Diversitat Cultural al Centre UNESCO de Catalunya (actualment CATESCO), que entre les seves funcions va ser la gestió i la participació en diferents projectes i iniciatives internacionals en el marc especialment de les UUNN, UNESCO, ISESCO, PNUD, UNITAR, la Oficina de la UNESCO pels països de Magrheb, l'Institut Europeu de la Mediterrània, l'Institut Intercultural de Montreal, etc. És membre assessor en varis Consells de la Generalitat de Catalunya (CSLC, CAC, CNDC) i autora de diferents articles, documents, materials didàctics i informes d'investigació sobre migracions, diversitats, racisme i discriminacions, el radicalisme religiós, el poble amazigh, dones migrades, etc. També és ex-diputada al Parlament de Catalunya. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-05-11 22:48
agendadiba385141847 Presentació del Programa de rehabilitació i millora del patrimoni històric i cultural dels municipis 2022-2024 2023-02-28 10:00:00 2023-02-28 23:59:59 Acte de presentació del Programa de rehabilitació i millora del patrimoni històric i cultural dels municipis 2022-2024, aprovat en el Ple d'aquest mes de febrer i que ha incrementat el seu pressupost en 5.120.913 euros, per impulsar la rehabilitació i millora d'edificis patrimonials i arqueològics en el període 2022-2024. https://www.diba.cat/web/agenda/-/presentacio-del-programa-de-rehabilitacio-i-millora-del-patrimoni-historic-i-cultural-dels-municipis-2022-2024 Sala Prat de la Riba. Edifici de Can Serra (Rambla Catalunya, 126) de Barcelona Sala Prat de la Riba. Edifici de Can Serra (Rambla Catalunya, 126) de Barcelona 41.3955350,2.1575980 1 En total, el programa compta amb un pressupost global de 25.120.913 euros del que se'n beneficaran 180 actuacions en castells, esglésies i monestirs, elements urbans i patrimonials de 147 ens locals de la província de Barcelona. La inversió total subvencionada puja a 54.253.205 euros. La presentació anirà a càrrec del diputat d'Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, acompanyat de l'equip tècnic del Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació de Barcelona. Aquest programa es realitza d'acord amb la Llei 9/1993, de Patrimoni Cultural Català, que estableix que els poders públics tenen l'obligació de protegir, conservar, acréixer, investigar i difondre el coneixement del patrimoni cultural. nominatim/TIMEOUT Agenda electes 2024-04-14 06:12
Estadístiques 2024
Agenda electes

Mitjana 2024: 26,18 consultes/dia

Sabies que...?

...pots personalitzar les consultes a la API amb diversos filtres?

La API ofereix tant filtres per modificar la cerca de les dades (operadors LIKE, AND, OR...) com filtres per tractar-ne el retorn (paginació, ordenació...).

Exemple: https://do.diba.cat/api/dataset/puntesports/camp-all-like/poliesportiu/ord-adreca_nom/desc