ID
Títol
Data d'inici
Data de finalització
Descripció
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Adreça
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
Etiquetes
Categoria
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
Aforament
Inscripció
Cos
Cercador/Codi
Url Inscripcions
Identificador secundari
Conjunt de dades
Últim canvi
agendadiba426472509 Jornada en línia Adaptaclima 2030. Eines de suport als municipis i exemples d’actuacions 2025-03-11 10:00:00 2025-03-11 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/jornada-en-linia-adaptaclima-2030-eines-de-suport-als-municipis-i-exemples-d-actuacions En línia, via TEAMS Destinataris: ajuntaments de la província de Barcelona Inscripcions tancades Rebreu l’enllaç de connexió amb la confirmació de la inscripció. En línia, via TEAMS Destinataris: ajuntaments de la província de Barcelona Inscripcions tancades Rebreu l’enllaç de connexió amb la confirmació de la inscripció. 1 Àrea d'Acció Climàtica i Transició Energètica area_daccio_climatica_i_transicio_energetica PROGRAMA 10 h Benvinguda Marc Serra Solé, president delegat de l’Àrea d'Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona 10.10 h El programa Adaptaclima 2030. Presentació i objectius de la jornada Núria Parpal Servole, cap de la Secció de Planificació Ambiental Local de la Diputació de Barcelona 10.20 h Creació d’espais d’ombra per a l’adaptació al canvi climàtic en l’àmbit local - BATEC Pol cooperatiu per la transició energètica Carles Baiges Camprubí, arquitecte membre de Lacol i BATEC - Doctor Árbol: Departamento de Planificación de Infraestructuras Verdes Carmina Ramírez Yébenes, gerent tècnic i Susana Brosed Bolea, paisatgista 11 h Taula d’experiències municipals locals - Jordi Simó Boladeras, tècnic de medi ambient, i Raquel Cunill Artigas, responsable dels àmbits d’Infraestructura Verda Urbana i d’Infraestructura Verda i Blava Perirubana, de l’Ajuntament d’Arenys de Mar - Josep Maria Mompin Valerí, cap de Servei d'Ecologia Urbana, Mobilitat i Salut Ambiental, i Maria Busquets i Feu, tècnica de Promoció Ambiental i Medi Ambient, de l’Ajuntament de Mollet del Vallès - Joan Subiron Folguera, tècnic de medi ambient de l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui 11.45 h Conclusions i cloenda Elisenda Realp Campalans, coordinadora de l'Àrea d'Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona 12 h Fi de la jornada * Si no podeu venir a la jornada, ens seria de molta utilitat que omplíssiu la següent enquesta sobre les accions i necessitats sobre l’execució del projecte de l’Adaptaclima 2030. No us ocuparà més de 3 minuts! nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba424886909 Comunicació textual en l’àmbit dels museus 2025-03-25 10:00:00 2025-04-01 12:00:00 Formació sobre la transmissió de continguts a través dels textos museístics. https://www.diba.cat/web/agenda/-/comunicaci%C3%B3-textual-en-l-%C3%A0mbit-dels-museus 1 2025; Formació de la Xarxa de Museus Locals 2025; formacio_de_la_xarxa_de_museus_locals 3 sessions de 2h, 6h en total <p>Direcció i personal tècnic dels museus de la XML.</p> <p>Inscripcions del 24 de febrer 17 de març de 2025.</p> https://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=21352 Objectius del curs: Aprendre a redactar textos per a la comunicació de continguts en l’àmbit dels museus. Oferir pautes i criteris sobre l'ús del llenguatge per a una comunicació clara, accessible i coherent. Aprendre a transmetre els continguts amb major efectivitat atenent les necessitats de tots els públics. Continguts: Pautes per a l'elaboració d'una guia d'estil en la comunicació de continguts del museu. Pautes per a l'elaboració de textos d'àmbit dels museus. Criteris de traducció per a textos multilingües (pensant en els diversos públics). Docent: Diana Argelich, assessora lingüística i de serveis editorials, especialitzada en patrimoni cultural nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba366903765 La propietat horitzontal i el deure de conservació i rehabilitació dels edificis 2022-05-04 09:00:00 2022-05-25 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/la-propietat-horitzontal-i-el-deure-de-conservaci%C3%B3-i-rehabilitaci%C3%B3-dels-edificis 1 Presentació La convocatòria d’ajuts públics a la rehabilitació residencial amb fons europeus Next Generation suposa una gran oportunitat per a millorar l’eficiència energètica del parc edificat d’ús residencial existent. Un aspecte essencial per a complir els objectius d’aquests ajuts a la rehabilitació d’edificis i habitatges és la presa de decisions en el sí de les comunitats de propietaris en règim de propietat horitzontal. Els administradors de finques jugaran un paper cabdal en l’assessorament a les comunitats per a sol·licitar aquests ajuts però el personal de les Oficines Locals d’Habitatge, en la seva funció d’assessorament a la ciutadania en matèria d’habitatge, especialment d’aquelles comunitats amb menor nivell d’estructuració i que acostumen a ser les més vulnerables, també requeriran tenir uns coneixements bàsics del funcionament de les comunitats de propietaris (constitució de la Junta de Propietaris, majories necessàries per a l’adopció d’acords, sobretot els que fan referència a obres a la finca, impugnació d’acords, etc.). Igualment rellevant per a les OLHs és el coneixement de les actuacions que han de dur a terme les comunitats de propietaris per a conservar i mantenir el parc construït aixií com per a realitzar les obres de rehabilitació que requereixen els edificis i habitatges. Per tal de donar resposta a aquestes necessitats, des de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona, hem cregut convenient programar l’acció formativa “La propietat horitzontal i el deure de conservació i rehabilitació dels edificis”, de deu hores lectives de durada i estructurada en quatre sessions, impartides en format webinar, en les que es combinarà l’explicació teòrica amb els casos pràctics sobre la normativa destacada en propietat horitzontal i sobre la intervenció en la conservació, manteniment i rehabilitació del parc construït. Destinataris Personal tècnic de les administracions locals vinculats a la prestació dels serveis locals d’habitatge. Programa SESSIÓ 1 (04/05/2022). Constitució i gestió de comunitats de propietaris I ·Constitució de la comunitat de propietaris en règim de propietat horitzontal. Escriptura i registre. ·Estatuts i reglament de règim interior. ·Òrgans de govern. Presidència, Secretaria, Junta de Propietaris, administrador. ·Reunions. Convocatòria, assistència, dret de vot. SESSIÓ 2 (11/05/2022). Constitució i gestió de comunitats de propietaris II ·Acords en Junta de Propietaris. Còmput de vots, acta, llibre d’actes, majories necessàries, vinculació i obligatorietat dels acords, impugnació i suspensió dels acords. ·Obres en elements comuns. ·Arbitratge, mediació i actuacions judicials sobre propietat horitzontal. SESSIÓ 3 (18/05/2022). Deure de conservació i rehabilitació dels edificis i habitatges I ·Introducció. ·Importància del manteniment preventiu dels edificis. ·El deure de conservació dels edificis. ·L’ordre d’execució. Vessant pràctica. ·Anàlisi de casos reals d’intervencions dels ajuntaments en matèria d’edificis d’habitatges privats en mal estat de conservació. ·Obres en comunitats de propietaris. Mediació de l’ajuntament. ·Tècniques de conscienciació ciutadana vers el manteniment dels edificis. SESSIÓ 4 (25/05/2022). Deure de conservació i rehabilitació dels edificis i habitatges II ·Desallotjament d’edificis per risc de col·lapse. ·Problemàtica de les ocupacions irregulars d’edificis d’habitatges privats. ·La Inspecció Tècnica de l’Edifici (ITE). ·Intervencions dels ajuntaments en matèria d’ITE. ·El programa de rehabilitació. ·Introducció a la certificació d’eficiència energètica d’edificis. ·El Llibre de l’Edifici. Inscripcions Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d'assistents es podrà limitar l'assistència al curs a una persona per ens local. Tindrà preferència d’admissió el personal tècnic adscrit al servei d’habitatges d’aquells ens locals adherits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. L'organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 29 d’abril de 2022 mitjançant el següent enllaç. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba343319994 Jornades d'habitatge: Reptes i oportunitats de la rehabilitació d’habitatges: El finançament i la implementació dels programes locals de rehabilitació. Anàlisi de les polítiques de sòl i habitatge en temps incerts 2020-11-17 10:00:00 2020-12-09 12:00:00 L’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona i l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya (GHS) organitzen conjuntament aquestes jornades per tal de donar a conèixer programes i experiències locals en rehabilitació. Les jornades tindran lloc els dies 17,24 de novembre, 1 i 9 de desembre, en horari de 10.00 a 12.00 hores i s'impartiran en modalitat on line mitjançant videoconferència amb la plataforma ZOOM. https://www.diba.cat/web/agenda/-/reptes-i-oportunitats-de-la-rehabilitaci%C3%B3-d-habitatges-el-finan%C3%A7ament-i-la-implementaci%C3%B3-dels-programes-locals-de-rehabilitaci%C3%B3.-an%C3%A0lisi-de-les-pol%C3%ADtiques-de-s%C3%B2l-i-habitatge-en-temps-incerts 1 Presentació A través dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i concretament a través de la Nova Agenda Urbana (NAU), es marca un nou paradigma en el paper de les ciutats i municipis, considerant els espais urbans del món com una “llar”. En la voluntat de l’impuls de la Nova Agenda Urbana, des dels municipis i concretament des de les polítiques socials de l’habitatge, el manteniment, la rehabilitació i la millora energètica esdevenen reptes estratègics. 7 Són uns reptes estratègics que sovint no han tingut el protagonisme que es mereixen, ja que altres necessitats d’urgència han passat pel davant en la formulació de polítiques i regulació legislativa, com el foment del lloguer assequible o evitar la pèrdua de l’habitatge habitual. En les polítiques socials d’habitatge, el món local té un protagonisme essencial en ser l’administració que sempre està a primera línia davant la ciutadania i les seves necessitats, i alhora per ser el principal responsable de la rehabilitació urbana, sigui per la seva competència urbanística com per la competència en promoció i gestió d’habitatge social. Els processos de rehabilitació i manteniment, en ocasions integrats en projectes de regeneració urbana més amplis, són una gran palanca en la transformació social necessària en els municipis. Tot això sense oblidar l’element finançador, cada cop més complex i més divers, i que no deixa de ser una peça clau per a catalitzar aquests processos i fer-los sostenibles. Des de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona i l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya som ferms defensors del valor i la utilitat de conèixer programes i experiències locals de rehabilitació i manteniment que serveixin com element de diàleg i reflexió per poder prendre decisions i generar noves iniciatives. Aquestes jornades pretenen aportar reflexions i experiències que ens facilitin el disseny, la planificació i la gestió de programes de manteniment i rehabilitació, ja siguin dins de plans de regeneració urbana més globals, com de manteniment de parcs específics. Destinataris Personal tècnic i càrrecs electes que treballen a les àrees d'habitatge dels ens locals però alhora a altres àrees d'urbanisme, serveis socials, així com a professionals interessats en les polítiques públiques de rehabilitació. Programa SESSIÓ 1. 17/11/2020: LA IMPORTÀNCIA DE LA REHABILITACIÓ EN EL CONTEXT GLOBAL I EUROPEU 10.00 Presentació de les jornades. Pere Pons Vendrell, diputat d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona. Lídia Guillén Simon, presidenta de l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya. 10.15 La rehabilitació i regeneració urbana en el marc de les Agendes Globals. Ángela de la Cruz Mera, subdirectora general de polítiques urbanes. Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana. 10.35 Diagnosi i foment de la rehabilitació del parc edificat d’ús residencial a Catalunya. Jordi Sanuy Aguilar, director de Qualitat de l’Edificació i Rehabilitació de l’Habitatge. Agència de l’Habitatge de Catalunya. Generalitat de Catalunya. 10.55 Conèixer l’estat del parc edificat d’ús residencial existent per a planificar la intervenció pública de foment de la rehabilitació. Albert Cuchí Burgos, director de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès-UPC. 11.15 Torn de debat i preguntes. Modera: Anna Font Morera, responsable tècnica de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. Vídeo de la primera sessió SESSIÓ 2. 24/11/2020: EL FINANÇAMENT D’UN PROGRAMA LOCAL DE REHABILITACIÓ 10.00 Rehabilitació d’habitatges. Què es mou a Europa? Sorcha Edwards, secretaria general de Housing Europe. 10.20 Sestao: model de rehabilitació i regeneració urbana sostenible (Projecte EU-GUGLE) Luis Carlos Delgado Ortiz, director gerent de Sestao Berri i coordinador del Grup de Rehabilitació, Regeneració i Renovació Urbana d’AVS. 10.40 Olot: la rehabilitació energètica d’habitatges (Programa HOLA DOMUS) Jordi Salvador Culí, interventor de l’Ajuntament d’Olot. 11.00 Torn de debat i preguntes. Modera: Lluís Hosta Privat, exgerent de l’empresa municipal Promocions Municipals de Sant Cugat del Vallès (PROMUSA) i expresident i actual membre de la Junta de Govern de l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya. Vídeo de la segona sessió SESSIÓ 3. 01/12/2020: LA IMPLEMENTACIÓ D’UN PROGRAMA LOCAL DE REHABILITACIÓ 10.00 Martorell: rehabilitació edificatòria al barri de Buenos Aires de Martorell (conveni ajuntament – AHC – DIBA) Rodrigo Alaminos Rodríguez, coordinador general de l'Ajuntament de Martorell. 10.20 Saragossa: programa de manteniment i rehabilitació de l'habitatge social de l'Ajuntament de Saragossa José María Ruíz de Temiño, director general de Zaragoza Vivienda. 10.40 Burdeus: la innovació en la rehabilitació (Projecte GHI de rehabilitació de 530 habitatges a Grand Parc) Jean Luc Gorce, director general d’Aquitanis, Office Public de l'Habitat de Bordeaux Metropol. 11.00 Torn de debat i preguntes Modera: Anna Font Morera, responsable tècnica de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona. Vídeo de la tercera sessió SESSIÓ 4. 09/12/2020: ELS REPTES DELS PROGRAMES LOCALS DE REHABILITACIÓ EN L’ESCENARI POST COVID-19 10.00 Taula rodona amb: Lluïsa Melgares Aguirre, Regidora d’Habitatge i Rehabilitació de l’Ajuntament de Terrassa. Antoni Suárez Pizarro, Regidor d’Habitatge i Energia de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet. Carme Riera i Minguet, Regidora d’Acció Social i Habitatge de l’Ajuntament d’Igualada. Ferran Estruch i Torrents, Alcalde de l’Ajuntament de Cardona. 11.00 Torn de debat i preguntes Modera: Javier Martínez Gómez, gerent de l’Associació de Gestors de Polítiques Socials d’Habitatge de Catalunya. Vídeo de la quarta sessió Inscripcions Les sessions es realitzaran en format videoconferència mitjançant la plataforma ZOOM. Hi haurà disponible servei de traducció simultània anglès/francès - català per les dues intervencions de ponents estrangers. Per a formalitzar la vostra inscripció cal prémer l'enllaç corresponent: Personal al servei d’entitats locals de la demarcació de Barcelona (ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats i altres ens locals) cliqueu al següent enllaç. Personal extern (particulars, sector privat, entitats del Tercer Sector) o personal al servei d'altres administracions públiques (Generalitat de Catalunya, universitats,...) cliqueu al següent enllaç. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 11 de novembre. La confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic el mateix dia de finalització del termini d’inscripció. El dia anterior a la celebració de la primera sessió, es notificarà als admesos l'enllaç a la Sala a on es realitzarà la videoconferència. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba421142265 Les programacions culturals per a infants en els municipis (2a edició) 2025-03-18 10:00:00 2025-03-20 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/les-programacions-culturals-per-a-infants-en-els-municipis-2a-edicio- +34934022565 oerc.formacio@diba.cat Videoformació (ZOOM) Videoformació (ZOOM) 1 Ben sovint les activitats infantils no entren en la centralitat de les programacions culturals, tot i la importància que té aquest sector per a la creació i consolidació de públics actius i consistents. D’altra banda, cal una definició precisa de què entenem per “infantil”, ja que de vegades les programacions estan compostes d’activitats per a adults adaptades als nens. Al costat d’això, existeixen molts professionals que centren la seva tasca artística en els infants, en disciplines com la música o el teatre, sense oblidar les activitats de museus i centres culturals adreçades de manera exclusiva als nens. Aquest curs vol incidir en la importància de les programacions infantils, tot mantenint-ne la rellevància i la singularitat i sense deixar que siguin fagocitades per les visions adultes, en un moment en què el trànsit entre la infantesa, l’adolescència i el món adult és més prim que mai. D’aquesta manera es farà un recorregut per les activitats musicals, el món del teatre i també les activitats per a infants i familiars en museus, centres cívics i centres culturals. PROGRAMA 18 de març 10:00 - 11:20 h: La importància de la programació d’activitats culturals per a infants en els municipis (marc teòric). A càrrec de Cristina Alonso, co-directora del teatre L’Artesà del Prat de Llobregat 11:20 - 11:40 h: El foment de l’art contemporani. A càrrec de Gisel Noè, directora del M|A|C Mataró Art Contemporani 11:40 - 12:00 h: El foment de la lectura. A càrrec de Magalí Homs, directora del Festival de literatura i arts infantil i juvenil (FLIC - Vic) 20 de març 10:00 - 10:40 h: Programacions per a escolars des dels municipis: 10:00 a 10:20 h: Íngrid Baraut, responsable dels recursos educatius i pràctiques artístiques al Teatre de Girona 10:20 a 10:40h: Violeta Amargant, de l'Associació Cultural de Granollers 10:40 - 12:00 h: Les programacions per a infants. Nous formats i noves realitats: 10:40 a 11:00 h: Laia Colell, de l'Associació A Bao A Qu 11:00 a 11.40 h: Martí Marfà, director artístic de la FIM Vila-seca (Fira de música emergent i familiar) 11:40 a 12:00 h: Carles Cañellas, director del Festival de Titelles del Moianès DOCENTS Cristina Alonso Actualment, és co-directora artística del Teatre L’Artesà del Prat del Llobregat, i co-directora de l'Espai de recerca i residència Austràlia a Ciutat de Buenos Aires. Va dirigir el Centre de creació GRANER i el Festival SÁLMON del Consorci del Mercat de les Flors de Barcelona. I es va exercir com a gestora independent liderant AREAtangent, un espai autogestionat referent a la ciutat de Barcelona. Col·labora en programes de formació de formadors des de fa uns quants anys amb la Xarxa de teatres i auditoris de titularitat pública d'Espanya, Assitej, la Xarxa Transversals de Catalunya, el Centre Cultural Gabriela Mistral de Xile, i Centre Nacional de les Arts de Colòmbia en mediació artística. Des del 2019 conjuntament amb Silvina Martinez investiguen, creen i posen en pràctica programes i artefactes per apropar l'art i l'educació, creant el col·lectiu les martin-ez. El 2023 armen la plataforma Mêdia Ameroibèrica en mediació artística. Està participant en la construcció del pla de drets culturals d'Espanya, i el II Fòrum de les arts a l'escola del Consell nacional de la cultura i de les Arts de Catalunya. Gisel Noè Cap d’Acció Cultural del Servei de Cultura de l’Ajuntament de Mataró, i des del 2013 és la directora del M|A|C Mataró Art Contemporani. Ha estat la directora del programa d’arts visuals de l’Ajuntament de Mataró (1999-2012) i membre del Consell de de Direcció de Can Xalant Centre de creació i pensament contemporani de Mataró (2006-2012). També ha dirigit el projecte “Topar-se amb l’art” de projectes amb incidència a l’espai públic i ha ideat projectes educatius i culturals amb incidència a cicles d'infantil, primària, instituts i batxillerats artístics [Zona intrusa (des del curs 2006-2007), El relat de... (des de 2017), Ping-Pong (des de 2018), etc.]. Ha estat membre de jurats de premis de certàmens artístics locals, ponent de les Jornades per a tècnics municipals d’arts visuals de l’Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona i és membre de la Comissió d’Arts Visuals de la DGCC del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i de la Comissió d’Arts Visuals del Consorci Xarxa Transversal. Ha estat guardonada amb el premi ACCA 2017 en la modalitat Educació pel projecte 'El relat d'una exposició', i el premi ACCA 2019 en la modalitat d'Espais i iniciatives per la programació del M|A|C Mataró Art Contemporani. Magalí Homs Dissenya i executa projectes culturals literaris a Tantàgora des de fa més de vint anys; programacions per públic escolar, familiar i professional, instal·lacions efímeres i exposicions de la mà d'un equip amb mirada interdisciplinària. Es va formar en diversos àmbits culturals; disseny, arquitectura efímera, audiovisual, maquillatge i escenografia. Al curs ens parlarà del festival de literatura i arts infantils i juvenils (FLIC - Vic) Íngrid Baraut Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Autònoma de Barcelona amb un Màster en Arts Digitals per la Universitat Pompeu Fabra. És doctora dins el programa de Doctorat Industrial per la Universitat de Girona i l’empresa cultural Bitò Produccions, on investiga la relació entre els mitjans digitals i els públics del Festival Temporada Alta. Els últims anys ha treballat al Teatre Auditori de Granollers i a l’Oficina de Foment de les Arts de l’Ajuntament de Girona en tasques de comunicació i públics. En l’actualitat és gestora cultural al Teatre Municipal de Girona, on és la responsable de comunicació i públics i del projecte educatiu de l’equipament. Violeta Amargant Violeta Amargant Marzo és llicenciada en Humanitats per la Pompeu Fabra i té un MA in Arts Administration and Cultural Policy a la Goldsmiths University de Londres. Ha treballat al departament educatiu del Barbican Centre de Londres i a L’Auditori de Barcelona on, després de fer de productora artística de diversos cicles, va passar a ser responsable del Servei Educatiu, dissenyant la programació per a escoles i famílies, coordinant l’edició de materials didàctics i liderant projectes participatius d’abast nacional com la Cantània o el CantaGran. Actualment, és directora de la Fundació AC Granollers des d’on gestiona diversos projectes relacionats amb les arts, la cultura i l’educació i des de 2023, assessora de la programació familiar de la FiM Vila Seca. Laia Colell Laia Colell Aparicio és fundadora d’A Bao A Qu, associació cultural fundada el 2004 específicament dedicada a projectes que vinculen creació i educació implicant infants i joves, creadors/es (cineastes, fotògrafs/es, artistes...) i docents. Entre els programes de l’entitat, destaquen Cinema en curs, Fotografia en curs, Artistes en residència als instituts de Barcelona (programa de l’Institut de Cultura i el Consorci d’Educació de Barcelona) i els projectes europeus Moving Cinema i CinEd. A Bao A Qu també col·labora de manera regular amb equipaments i institucions com la Filmoteca de Catalunya, el CCCB, la Filmoteca de Galícia i el Museo del Prado, així com amb festivals de cinema com l’Alternativa, el D’A Film Festival, Seminci o Punto de Vista. Juntament amb Núria Aidelman, Laia Colell és autora de nombrosos articles i conferències sobre pedagogia de les arts i, més específicament, sobre pedagogia del cinema. També col·labora com a docent convidada en diversos postgraus i màsters. Martí Marfà Antropòleg de formació i gestor per trajectòria. Ha combinat la direcció artística de programacions i projectes musicals, amb la gerència i gestió d’entitats i projectes culturals. Anteriorment s’ha dedicat a la recerca sobre fenòmens culturals i a la direcció de projectes sociocomunitaris. Ha treballat per a diverses entitats i institucions culturals, entre les quals destaquen La Casa Musicale de Perpinyà, la Fira Mediterrània, el Taller de Músics, L’Auditori de Barcelona i l’Ajuntament de Mataró. També és avaluador de projectes per a l’Institut de Cultura de Barcelona i l’Institut Català de les Empreses Culturals. Actualment treballa a Tramoia, des d’on fa la direcció artística de la FiM Vila-Seca (Fira de Música Emergent i Familiar) i el comissariat artístic del programa Sons de Ciutat de Barcelona, entre d’altres projectes. També forma part de la comissió assessora de música del Programa.cat i de la comissió assessora de música de l'Anem al Teatre de la Diputació de Barcelona Carles Cañellas Carles Cañellas Viñolas (1954), marionetista professional des de 1976, va formar part del Grupo-Taller de Marionetas (1976-78), del Col·lectiu d'Animació de Barcelona (1978-80) i del Circ-Cric (1980-81). El 1982 crea “Els Rocamora” (ara Rocamora Teatre). Ha rebut premis i distincions nacionals i internacionals. Ha participat en centenars de festivals de teatre, en desenes de països de mig món. Professor de l'Institut del Teatre Curs 2005-06. L'any 2015 crea el centre d’iniciatives titellaires “Espai Animacions” a Calders -el Moianès-, des d’on impulsa activitats vinculades al Teatre de Titelles en la seva concepció més àmplia. Organitzador i director del Festival de Titelles del Moianès i de l’Aplec Titellaire de Calders. Ha estat representant del Teatre de Titelles en moltes de les taules de negociació i debat que s’han conformat les darreres quatre dècades a Catalunya. Membre de la Junta de CIATRE i per segona vegada president de la Unió Internacional de la Marioneta UNIMA Catalunya. Conseller internacional per UNIMA Federació Espanya i comissionat a la UNIMA Internacional. (PREINSCRIPCIONS TANCADES) nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba425988311 Seminari web Missions en el marc de l'Agenda Urbana 2025-03-06 10:00:00 2025-03-06 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/webinar-missions-en-el-marc-de-l-agenda-urbana 1 En el marc de les sessions de treball del Grup 2: implementació de les Agendes Urbanes Locals, el pròxim dijous 6 de març, a les 10:30 h, tindrà lloc el seminari web formatiu sota el nom 'Missions en el marc de l'Agenda Urbana. Com treballar en missions a partir de l'Agenda Urbana', amb l'objectiu de proporcionar una visió clara sobre com treballar amb missions dins del context de l'Agenda Urbana, fomentar una millor comprensió de com aplicar les missions i impulsar la innovació en les polítiques urbanes. Durant aquesta sessió, els assistents podran conèixer les experiències de diversos professionals i institucions implicats en el desenvolupament urbà, com Oriol Estela del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB) i Marina Jarque de l'Oficina del Futur de l'Ajuntament de Viladecans i que presentaran les seves perspectives sobre la temàtica. La jornada vol fomentar un debat obert per explorar qüestions clau i temes rellevants en aquest àmbit, promovent la col·laboració i l’intercanvi d’idees entre els assistents. A més, els continguts de la jornada es gravaran i es compartiran posteriorment, garantint que les experiències i els coneixements generats estiguin disponibles per a tots els membres de la Comunitat de Coneixement de la XAUL. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba425851231 Durant el mes d'agost no hi han tallers programats. Tornem al setembre! 2025-08-01 00:00:00 2025-08-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/durant-el-mes-d-agost-no-hi-han-tallers-programats.-tornem-al-setembre- 1 nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba413427908 Durant el mes d'agost no hi han tallers programats. Tornem al setembre! 2024-08-01 00:00:00 2024-08-31 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/durant-el-mes-d-agost-no-hi-han-tallers-programats-tornem-al-setembre- 1 nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba424886967 XXXVII Jornada de la Xarxa de Museus Locals 2025-11-12 09:30:30 2025-11-12 18:00:00 Jornada anual que posa el focus en temes de l’àmbit museístic i patrimonial per a conèixer i debatre amb especialistes del país i d’arreu: un punt de trobada ineludible per a tot el sector professional que treballa a l'entorn del patrimoni cultural i els museus. https://www.diba.cat/web/agenda/-/xxxvii-jornada-de-la-xarxa-de-museus-locals 1 2025; Formació de la Xarxa de Museus Locals 2025; formacio_de_la_xarxa_de_museus_locals Presencial i en línia nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba424886935 Els béns arqueològics custodiats pels museus locals. Com afrontar la seva conservació 2025-09-23 10:00:00 2025-09-29 12:00:00 Abordarem els criteris bàsics per intentar aconseguir una conservació òptima dels béns arqueològics dels museus de la XML (reserva, exposició i jaciment), a curt mitjà i llarg termini. https://www.diba.cat/web/agenda/-/els-b%C3%A9ns-arqueol%C3%B2gics-custodiats-pels-museus-locals.-com-afrontar-la-seva-conservaci%C3%B3 1 2025; Formació de la Xarxa de Museus Locals 2025; formacio_de_la_xarxa_de_museus_locals 2 sessions de 2 h en línia, i 4 h presencials, 8 h en total <p style='margin-bottom:11px'>Direcció i personal tècnic dels museus de la XML</p> Continguts: Tipus i característiques dels principals materials que formen les col·leccions arqueològiques i jaciments dels museus locals. Què cal tenir en compte a l’hora de conservar els béns de les reserves. Què cal tenir en compte a l’hora de conservar els béns de les exposicions. Què cal tenir en compte a l’hora de conservar els jaciments arqueològics. Docent: Anna Bertral, tècnica de Conservació-Restauració de l’OPC Inscripcions: de l’1 al 17 de setembre de 2025 nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba404193901 Gestió en matèria d’activitats regulades 2024-02-21 09:00:00 2024-03-06 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/gesti%C3%B3-en-mat%C3%A8ria-d-activitats-regulades-2 1 Dates: 21, 28 de febrer i 6 de març de 2024. Presentació La gestió de la intervenció en les activitats té per finalitat facilitar l’activitat econòmica i, alhora, garantir la protecció del medi ambient, la seguretat de les persones i els béns i la salut de les persones. La normativa que regula aquesta intervenció és nombrosa, complexa i canviant i, per això, és necessari que el personal dels ajuntaments que gestiona els diversos procediments tingui formació suficient i conegui les eines que poden ajudar-lo en el seu dia a dia. Els objectius d’aquesta acció formativa són proporcionar coneixements sobre la normativa que regula la intervenció de les activitats, tant per a la seva obertura com per a les incidències que es poden produir mentre funcionen i fins que cessen. També es farà referència a la potestat d’inspecció i control de l’Administració local i al règim sancionador. Aquest curs té una càrrega lectiva de quinze hores i està adreçada al personal tècnic i administratiu que presta serveis en matèria d’activitats que vulgui aprendre l’aplicació pràctica d’aquestes mesures d’intervenció administrativa. Comptarem amb un equip docent especialista en matèria d’activitats: Montserrat Escudé Mestre, Trini Capdevila Fígols i Xavier Silvestre i Castejón. Destinataris Preferentment personal tècnic i administratiu de les administracions locals vinculats a la prestació de serveis en matèria d’activitats. Programa Sessió 1 (21/02/2024): L’inici de les activitats: Els règims d’intervenció administrativa de les activitats. Principis i conceptes generals. Plans de verificació d’activitats comunicades. Legislació aplicable. La relació entre la intervenció en matèria urbanística i activitats. La relació amb la intervenció en matèria de prevenció i extinció d’incendis. Sessió 2 (28/02/2024): Règims d’intervenció i gestió durant la vida de les activitats: Controls periòdics i revisions, i modificacions de les activitats, canvis de titularitat. Vigència, potestat d’inspecció, procediment de restauració i mitjans d’execució forçosa. Sessió 3 (06/03/2024): Règim sancionador en matèria d’activitats: Principis generals de la potestat sancionadora. Procediments sancionadors. Règims sancionadors aplicables. Inscripcions Les inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicació Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l’adequació del perfil dels demandants i l’ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. Tindrà preferència d’admissió el personal tècnic adscrit al servei d’activitats dels ens locals. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 9 de febrer de 2024 mitjançant el següent enllaç. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba423801593 Webinar: El procediment de gestió administrativa dels expedients de risc de la infància i l'adolescència: processos i models de documentació 2025-01-24 10:00:00 2025-01-24 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/webinar-el-procediment-de-gesti%C3%B3-administrativa-dels-expedients-de-risc-de-la-inf%C3%A0ncia-i-l-adolesc%C3%A8ncia-processos-i-models-de-documentaci%C3%B3 1 Diputació diputacio Des de l'aprovació de la Llei 14/2010, del 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència, la Diputació de Barcelona està intensificant les seves accions de suport i acompanyament als serveis socials municipals en el desplegament de la llei. En aquest context, us volem convidar a la sessió 'El procediment de gestió administrativa dels expedients de risc de la infància i l'adolescència: processos i models de documentació' prevista inicialment pel passat mes de novembre i que es realitzarà finalment el proper divendres 24 de gener de 10.00 h a 12.00 h en format en línia. En aquesta sessió es presentarà el treball realitzat a partir de la col·laboració entre l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal del Vallès Oriental per a la definició dels processos per a l'obertura dels expedients d'infància i adolescència en risc i l'establiment d'un recull de models documentals per a la seva tramitació. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba424430094 Reunió amb Xarxa Feminista-Agendes diputades Raquel Albiol i Eva Soler 2025-01-16 11:30:30 2025-01-16 12:30:30 https://www.diba.cat/web/agenda/-/reuni%C3%B3-amb-xarxa-feminista-agendes-diputades-raquel-albiol-i-eva-soler 1 Ruiz Garcia, Sonia; Àrea de Feminismes i Igualtat; diputat/diputada; Personal directiu professional; Feminismes i Igualtat; Albiol i Gilabert, Raquel; Soler i Guallar, Eva; Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social; Reunió; Grup d'interès; 05 - Igualtat de gènere ruiz_garcia_sonia; area_de_feminismes_i_igualtat; diputatdiputada; personal_directiu_professional; feminismes_i_igualtat; albiol_i_gilabert_raquel; soler_i_guallar_eva; area_digualtat_i_sostenibilitat_social; reunio; grup_dinteres; 05__igualtat_de_genere <p>Raquel Albiol i Gilabert, vicepresidenta cinquena i presidenta delegada de l'Àrea de Feminismes i Igualtat</p> <p>Eva Soler i Guallar, diputada adjunta de l'Àrea de Feminismes i Igualtat</p> <p>Sonia Ruiz Garcia, coordinadora de l'Àrea de Feminismes i Igualtat</p> <p>Montse Benito, activista xarxa feminista</p> <p>Mireia Bofill, activista xarxa feminista</p> <p>Aina Ballesteros, tècnica igualtat xarxa feminista</p> nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba423852873 Reunió amb entitat EDUVIC - Coordinadora de l'Àrea de Feminismes i Igualtat - SRG 2025-01-14 13:00:00 2025-01-14 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/reuni%C3%B3-amb-entitat-eduvic-coordinadora-de-l-%C3%A0rea-de-feminismes-i-igualtat-srg 1 Ruiz Garcia, Sonia; Àrea de Feminismes i Igualtat; Alta direcció i gerents; Feminismes i Igualtat; Reunió ruiz_garcia_sonia; area_de_feminismes_i_igualtat; alta_direccio_i_gerents; feminismes_i_igualtat; reunio <ul> <li>Sonia Ruiz García, Coordinadora de l’Àrea de Feminismes i Igualtat</li> <li>Adela Camí, directora general d’EDUVIC</li> </ul> nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba423595205 Curs Llei de foment de l'associacionisme: novetats per a l'àmbit local 2025-02-06 09:00:00 2025-02-13 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-llei-de-foment-de-l-associacionisme-novetats-per-a-l-%C3%A0mbit-local-1 667 939 912 ot.participaciogl@diba.cat 1 Ajuntaments; Normativa de participació ciutadana; Enfortiment a la ciutadania activa; Bon Govern, Transparència i Participació; Formació; Àrea de Bon Govern, Transparència i Participació; Agenda; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona; 16 - Pau, justícia i institucions sòlides ajuntaments; normativa_de_participacio_ciutadana; enfortiment_a_la_ciutadania_activa; bon_govern_transparencia_i_participacio; formacio; area_de_bon_govern_transparencia_i_participacio; agenda; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona; 16__pau_justicia_i_institucions_solides <p>Tècnics i tècniques municipals de tots els àmbits de l'acció de govern, que treballin amb el teixit associatiu del seu municipi.</p> 20 Dates i lloc: 6 i 13 de febrer Dia 6. Edifici 25. Sala S7. Recinte Escola Industrial. Dia 7. Edifici El Vagó Sala 2C. Recinte Escola Industrial. Objectius: Donar a conèixer les principals lleis (catalanes i estatals) que regulen l'àmbit associatiu, inclosa nova llei de foment de l'associacionisme que ha entrat en vigor en gener de 2024. Compartir experiències i pràctiques municipals relacionades amb l'aplicació de les diferents normatives. Continguts: • Antecedents i context actual de la llei 11/2023 • Abast i entitats destinatàries • Definicions i principis del foment de l’associacionisme • Els Plans d'acció de foment de l'associacionisme • Mesures de reconeixement, impuls de la participació i suport a les associacions • Mesures de promoció i sensibilització de l'associacionisme, de ls fundacions i altres entitats com plataformes ciutadanes i grups socials • Mesures generals de millora de la relació amb l'administració i la coordinació administrativa • Properes obligacions en relació amb la llei i terminis previstos Metodologia: explicació teòrica + treball pràctic mitjançant dinàmiques col·laboratives que fomentin el debat conjunt i la reflexió Les preinscripcions s'habilitaran properament del 20 al 31 de gener, via GESTFORMA. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba423597227 Curs Pressupostos participatius a la Plataforma Participa311 2025-02-21 09:00:00 2025-02-28 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-pressupostos-participatius-a-la-plataforma-participa311 667 939 912 ot.participaciogl@diba.cat 1 <p>Tècnics/ques de participació ciutadana i administradors/res de municipis que tinguin la plataforma Participa 311.</p> 15 Dates: 21 i 28 de febrer Lloc: Sala 3A. Edifici El Vagó. Recinte Escola Industrial Objectius: Conèixer els mòduls i funcionalitats pròpies de la plataforma disponibles per articular els pressupostos participatius. Millorar la qualitat metodològica dels pressupostos participatius híbrids. Identificar les alternatives de disseny i configuració disponibles per utilitzar aquelles que s'adapten millor a les necessitats dels ens locals. Continguts: Funcionalitats de la plataforma Participa311 relacionades amb els pressupostos participatius Personalització de la interfície Configuració específica per la tipologia del procés Creació de formularis personalitzats Enquestes Grups motor i seguiment del procés Deliberació i filtratge de propostes Traçabilitat de les propostes Avaluació i seguiment del procés Com gestionem la decisió de la ciutadania? Hibridació dels pressupostos participatius El període de preinscripció s'habilitarà properament del 03/02 al 17/02 via GESTFORMA nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba420645501 Seminari web “Primera trobada del Grup de treball sobre Finançament de les UDUs” 2024-11-27 09:00:00 2024-11-27 11:00:00 En el marc de la Comunitat de Coneixement d’Urbanitzacions amb Dèficits Urbanístics, el proper 27 de novembre, tindrà lloc l'activació del grup de treball sobre Finançament de les UDUS d’acord amb els continguts i formats que es van derivar del Webinar del passat 24 d’abril. https://www.diba.cat/web/agenda/-/webinar-primera-trobada-del-grup-de-treball-sobre-financament-de-les-udus- 1 La sessió té per objecte compartir, concretar i avançar entorn els primers continguts a desenvolupar per aquest grup, de la mà dels professionals del Gabinet d’Estudis Econòmics que conduiran la feina d’aquest equip durant l’any que preveiem estigui en actiu. Prèviament es compartiran els resultats de l’estudi elaborat per la consultora Mcrit sobre la “Planificació estratègica de les infraestructures dels serveis urbans d’Olivella”, que servirà per contextualitzar i acotar la temàtica. Es tracta d’una convocatòria dirigida prioritàriament a la trentena de representants municipals que forman part del grup de treball (GT 4 de Finançament). PROGRAMA 9:30-9:35h Recepció i benvinguda Servei d’Urbanisme (SU). Diputació de Barcelona. 9:35-10:30 h Planificació estratègica de les infraestructures de serveis urbans d’Olivella Mcrit. Consultora redactora dels treballs 10:30-11:25 h Grup de Treball de Finançament de les UDUs Gabinet d’Estudis Econòmics 11:25-11:30 h Tancament Servei d’Urbanisme (SU). Diputació de Barcelona. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba421145235 Seminari en línia. “Ajuts i instruments de finançament per a la transició energètica” 2024-12-13 10:00:00 2024-12-20 11:00:00 Cicle de seminaris tècnics en línia per la transició energètica local i justa Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat https://www.diba.cat/web/agenda/-/seminari-en-linia-financament-2024 1 Des del Grup de treball de transició energètica local i justa de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat us proposem una nova sessió del cicle de seminaris tècnics en línia sobre transició energètica local i justa. Els seminaris són oberts als ens locals membres de la Xarxa i la resta d’administracions públiques, i també al públic interessat del sector (empreses, consultories, centres de recerca, gestors...). Aquesta quarta sessió actualitzarà les diverses línies d’ajuts i nous models de finançament existents per impulsar els projectes de transició energètica, en un context de canvi en el mercat i els preus de l’energia, respecte de fa pocs anys. PROGRAMA INSCRIPCIONS RESULTATS DE LES SESSIONS ANTERIORS Activitat de la Xarxa vinculada al projecte de l'Oficina d'Impuls a les Comunitats Energètiques. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba421150122 Seminari web: PLANS D’ACTUACIÓ INTEGRATS (PAI). Desgranant les claus de la futura convocatòria FEDER. 2024-11-28 10:00:00 2024-11-28 11:00:00 En el marc de les sessions de treball del Grup 2: implementació de les Agendes Urbanes Locals, tindrà lloc el seminari web sobre les oportunitats de finançament per al desenvolupament urbà sostenible i integrat, on desgranarem les claus de la futura convocatòria FEDER. https://www.diba.cat/web/agenda/-/seminari-web-plans-d-actuacio-integrats-pai-desgranant-les-claus-de-la-futura-convocatoria-feder- 1 PROGRAMA 10:30h – 10:35h Benvinguda a càrrec de Pilar Cervantes Vinuesa, cap del Servei Urbanisme de la Diputació de Barcelona i presentació de Rebeca López Hernández, directora d'Operacions de l’Àrea d'Estratègia i Desenvolupament Urbà Sostenible de TECH Friendly, encarregada de la impartició del webinar 10:35h – 10:45h Claus generals de la convocatòria 10:45h – 10:55h Claus del procés de sol·licitud 10:55h – 11:05h Claus de la implementació dels PAI finançats 11:05h – 11:15h Recomanacions: què faig per a aprofitar l'oportunitat? 11:15h – 11:30h Torn obert de paraula, preguntes i comentaris. * Restringit als membres de la Xarxa d'Agendes Urbanes Locals (XAUL) nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba418295643 Seminari en línia. “Emmagatzematge d'energia i bateries” 2024-10-04 10:00:00 2024-10-11 11:00:00 Cicle de seminaris tècnics en línia per la transició energètica local i justa Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat https://www.diba.cat/web/agenda/-/seminari-en-linia-bateries 1 Des del Grup de treball de transició energètica local i justa de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat us proposem una nova sessió del cicle de seminaris tècnics en línia sobre transició energètica local i justa. Els seminaris són oberts als ens locals membres de la Xarxa i la resta d’administracions públiques, i també al públic interessat del sector (empreses, consultories, centres de recerca, gestors...). En aquesta ocasió la doble sessió tractarà sobre emmagatzematge d'energia i bateries. PROGRAMA INSCRIPCIONS RESULTATS DE LES SESSIONS nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba420475102 Seminari en línia “Aprofitament d'aigües pluvials” 2024-11-19 10:00:00 2024-11-19 12:00:00 Cicle de seminaris tècnics en línia 'Enfortir la diversificació de fonts alternatives d’aigua' Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat https://www.diba.cat/web/agenda/-/seminari-en-linia-aprofitament-d-aigues-pluvials 1 CONVOCATÒRIA I PROGRAMA INSCRIPCIONS La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat s’ha fixat com a objectiu prioritari d’aquest mandat 'enfortir la resposta de les ciutats i pobles davant la sequera i millorar la gestió dels recursos hídrics'. Per aquest motiu, iniciem un nou cicle de seminaris tècnics oberts als ens locals membres de la Xarxa i la resta d’administracions públiques, i també al públic interessat del sector (empreses, consultories, centres de recerca, gestors...) dedicat específicament a la diversificació de fonts alternatives d'abastament d'aigua per a usos domèstics i urbans. El cicle de seminaris tècnics és una activitat que neix del pla de treball de la Comissió de la sequera de la Xarxa. Per aquest motiu, els continguts dels seminaris respondran als interessos i prioritats definides per la pròpia Comissió. Els seminaris tècnics en línia, s’aniran combinant amb convocatòries específiques de tallers presencials de treball monogràfic només pels membres de la Xarxa, als quals també us anirem convocant. Us podeu inscriure al conjunt del cicle com a cada sessió de forma individualitzada. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba420734570 EDLS Dies Europeus de la Solidaritat Local 2024-11-15 00:00:00 2024-11-30 23:59:59 La Diputació de Barcelona participa per vuitè any consecutiu en els Dies Europeus de la Solidaritat Local. Diversos ajuntaments i entitats de la província de Barcelona se sumen a aquesta iniciativa que posa en valor la solidaritat local, organitzant diferents activitats. https://www.diba.cat/web/agenda/-/edls-dies-europeus-de-la-solidaritat-local https://www.diba.cat/web/ri/edls 1 En el marc de la campanya dels EDLS 2024, i per sisè any consecutiu, la Gerència de Serveis de Biblioteques i l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament impulsen una col·laboració per oferir a les biblioteques de la Xarxa una programació d’activitats per a la campanya dels EDLS. En aquesta ocasió, les activitats responen a tres eixos temàtics directament relacionats amb la promoció d’una ciutadania solidaria, crítica i compromesa amb els reptes globals: Justícia i emergència climàtica Educació per la pau nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba420640755 Webinar - El suport DiBa en relació a les UDUs. Aprenentatges 2024 i propostes 2025 2024-12-13 09:00:00 2024-12-13 11:00:00 En el marc de de la Comunitat d'urbanitzacions amb dèficits urbanístics, el 13 de desembre tindrà lloc la darrera activitat de l’any 2024 en la que es presentarà els aprenentatges del 2024 i les propostes per al 2025 del suport de la Diputació en relació a les Urbanitzacions amb Dèficits Urbanístics. https://www.diba.cat/web/agenda/-/webinar-el-suport-diba-en-relacio-a-les-udus-aprenentatges-2024-i-propostes-2025 1 L’objectiu de la sessió és doble: Compartir els aprenentatges de les darreres assistències desenvolupades durant l’any 2024 en relació a les UDUs des del Servei d’Urbanisme i des del Servei d’Equipaments i Espai Públic i difondre els recursos de suport i assistència en matèria d’urbanitzacions amb dèficits inclosos en el Catàleg de Serveis 2025 per part de tots dos serveis. Exposar els resultats del treball liderat per l’Oriol Nel·lo sobre la “Explotació de les dades del Catàleg d’UDUs de la demarcació de Barcelona” a mode de lectura territorial del fenomen de les urbanitzacions residencials aïllades i amb dèficits d’aquest territori, que ha permès la construcció d’una tipologia territorial i urbanística però també holística i social d’aquests entorns i que ha de possibilitar l’establiment d’estratègies eficients i efectives per la seva gestió tant a escala local com supralocal. PROGRAMA 9:30 h Presentació de la sessió 9:35-10:20h Tipologia territorial, urbanística, social i holística de les UDUs de la demarcació Oriol Nel·lo i Andrea Visioli. Grup d’Estudis sobre Energia, Territori i Societat. Departament de Geografia. Universitat Autònoma de Barcelona 10:20-11:10h Aprenentatges de les assistències gestionades durant el 2023 pel Servei d’Equipaments i Espai Públic i pel Servei d’Urbanisme de la Diputació de Barcelona Diego Zamora, Tècnic del Servei d’Equipaments i Espai Públic (DiBa) Lorena Perona, Responsable d’Estratègies Urbanes. Servei d’Urbanisme (DiBa) 11:10 - 11:30h Les UDUs al Catàleg de Serveis corporatiu de 2025 Marcos de Francisco. Cap de la Secció d’Infraestructures de Subministrament. Servei d’Equipaments i Espai Públic (DiBa) Lorena Perona, Responsable d’Estratègies Urbanes. Servei d’Urbanisme (DiBa) nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba419489545 Seminari en línia “Aprofitament d'aigües grises” 2024-11-07 10:00:00 2024-11-07 12:00:00 Cicle de seminaris tècnics en línia 'Enfortir la diversificació de fonts alternatives d’aigua' Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat https://www.diba.cat/web/agenda/-/seminari-en-linia-aprofitament-d-aigues-grises- 1 CONVOCATÒRIA I PROGRAMA INSCRIPCIONS La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat s’ha fixat com a objectiu prioritari d’aquest mandat 'enfortir la resposta de les ciutats i pobles davant la sequera i millorar la gestió dels recursos hídrics'. Per aquest motiu, iniciem un nou cicle de seminaris tècnics oberts als ens locals membres de la Xarxa i la resta d’administracions públiques, i també al públic interessat del sector (empreses, consultories, centres de recerca, gestors...) dedicat específicament a la diversificació de fonts alternatives d'abastament d'aigua per a usos domèstics i urbans. El cicle de seminaris tècnics és una activitat que neix del pla de treball de la Comissió de la sequera de la Xarxa. Per aquest motiu, els continguts dels seminaris respondran als interessos i prioritats definides per la pròpia Comissió. Els seminaris tècnics en línia, s’aniran combinant amb convocatòries específiques de tallers presencials de treball monogràfic només pels membres de la Xarxa, als quals també us anirem convocant. RESULTATS DE LA SESSIÓ. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba419324665 Cicle de tallers sobre l’avaluació del principi del DNSH per a projectes finançats amb fons NextGenerationEU 2024-10-28 10:00:00 2024-11-26 14:00:00 Federació de Municipis de Catalunya i la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, organitzen cinc tallers amb els quals es pretén acompanyar als gestors municipals https://www.diba.cat/web/agenda/-/cicle-de-tallers-sobre-l-avaluacio-del-principi-del-dnsh-per-a-projectes-financats-amb-fons-nextgenerationeu 1 El principi 'Do No Significant Harm' o DNSH és fonamental per garantir que les inversions provinents dels fons NextGenerationEU contribueixin a una transició ecològica justa i sostenible. L’orientació d’aquests cinc tallers, de 4h de durada, és eminentment pràctica, per tal que les persones que hi participin disposin d’una metodologia concreta i adaptada al seu subprojecte i segons estableixin les diferents Components del PRTR. Per a més informació i inscripcions, podeu accedir al web de l'FMC: TALLER 1 (28/10/24). Avaluació del principi del DNSH-NextGenerationEU per a projectes del Component C2 TALLER 2 (6 /11/2024). Avaluació del principi del DNSH-NextGenerationEU per a projectes dels Components C5, C12, C14 i C26 TALLER 3 (11 /11/2024). Avaluació del principi del DNSH-NextGenerationEU per a projectes dels Components C1, C7, C11, C13 i C24 TALLER 4 (13 /11/2024). Avaluació del principi del DNSH-NextGenerationEU per a projectes del Component C22. Drets socials TALLER 5 (26/11/2024). Avaluació del principi del DNSH-NextGenerationEU per a projectes dels Components C19, C20 i C21. Educació nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba419300411 Jornada sobre partenariats per a projectes europeus al territori 2024-11-13 09:00:00 2024-11-13 14:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/jornada-sobre-partenariats-per-a-projectes-europeus-al-territori 1 nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba419284793 Diputació de Barcelona. ACTIVITATS NEXES Cafè Nexes [Dosrius] 2024-04-09 11:30:30 2024-04-09 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/diputacio-de-barcelona-activitats-nexes-cafe-nexes-dosrius- 1 Entitats entitats Crear i fomentar la cohesió de grup entre els participants del programa. Aquesta activitat permet que les persones beneficiàries es coneguin d'una manera més informal i distesa facilitant l'establiment de conversa i confiança que no es dóna tant si es realitza aquesta primera trobada en un espai més formal. Son trobades setmanals o quinzenals. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba417685302 Curs Introducció al tractament arxivístic de les fotografies als Ajuntaments (2024) 2024-10-16 10:00:00 2024-10-23 12:00:00 Un curs per a personal administratiu dels ajuntaments que vulguin aprendre a: Introduir principis bàsics de conservació preventiva dels suports fotogràfics. Establir metodologia per dur a terme una correcta gestió documental. Conèixer el marc legal bàsic que afecta la gestió de la documentació fotogràfica. Conèixer eines per difondre la documentació fotogràfica. https://www.diba.cat/web/agenda/-/curs-introduccio-al-tractament-arxivistic-de-les-fotografies-als-ajuntaments-2024- 1 2024; Formació de la Xarxa d'Arxius Municipals 2024; formacio_de_la_xarxa_darxius_municipals <p>Personal administratiu dels ajuntaments.</p> https://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=20150 Programa: Sessió 1: 16 d’octubre Principals característiques de la documentació fotogràfica. Introducció a la conservació preventiva de la documentació fotogràfica. Descripció arxivística de la documentació fotogràfica. Sessió 2: 23 d’octubre Aspectes legals per a la gestió de la documentació fotogràfica. Difusió i divulgació de la documentació fotogràfica. Professora: Patrícia Àlvarez Martínez, tècnica de la Xarxa d'Arxius Municipals. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba412695872 Activitats per la Setmana Europea de l'Energia Sostenible 2024 2024-06-08 00:00:00 2024-07-26 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/activitats-per-la-setmana-europea-de-l-energia-sostenible-2024 1 Exposició finalitzada exposicio_finalitzada La Setmana Europea de l'Energia Sostenible, European Sustainable Energy Week (EUSEW) en anglès, és una iniciativa de la Comissió Europea que té l'objectiu de promoure l'eficiència energètica i les energies renovables a la Unió Europea i altres països. Durant el període de la campanya, s'organitzen esdeveniments i activitats per tota Europa, incloent-hi conferències, tallers, visites a instal·lacions, concursos i altres iniciatives. Els esdeveniments estan oberts al públic en general i són dirigits a professionals del sector energètic, representants polítics, empreses, organitzacions no governamentals, ciutadans i altres interessats en l'energia sostenible. Aquest 2024, la Setmana Europea de l'Energia Sostenible, se celebra a Catalunya de l'11 al 13 de juny i es vol tornar a incidir en una manera de participar en el canvi de model energètic concret: compartint l'energia que produïm. El lema es va crear en l'edició de l'any passat i aquest any torna a ser: «Ara és l'hora de compartir l'energia renovable!» Programa de les activitats que hem organitzat: Del 3 al 16 de juny: exposicions Actuem amb energia i Treballem per una energia sostenible a Igualada 8 de juny al matí: Coneix l'autoconsum fotovoltaic a Viladecans 9 de juny a 10 h: Pedala amb energia a Terrassa 10 de juny a 11 h: Coneix l'autoconsum fotovoltaic al Vilanova i la Geltrú 14 de juny a 10 h: Biomassa pel Clima a Cornellà de Llobregat 15 de juny a 11 h: Coneix l'autoconsum fotovoltaic al Masnou 15 de juny a 11 h: Joc Actiwatt a Sant Boi de Llobregat 16 de juny a 10 h: Pedalem pel Clima a Rubí Del 17 al 26 de juny: exposició Treballem per una energia sostenible a Matadepera 20 de juny a 9 h: Cuina solar a Premià de Dalt 27 de juny: Pedalem pel Clima a Granollers 28 de juny a 17.30 h: Pedala amb energia a Montmeló 26 de juliol a 19 h: Coneix l'autoconsum fotovoltaic a Montmaneu nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba415339504 22a edició dels Premis ACRA 2024-07-25 00:00:00 2024-09-27 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/22a-edicio-dels-premis-acra 1 Entitats entitats ACRA convoca la 22a edició dels Premis ACRA per a la millora del benestar i la qualitat de vida de les persones, uns guardons que posen en valor el sector de l’atenció a la gent gran mitjançant el reconeixement d’aquells projectes, accions i professionals que més han contribuït al seu desenvolupament. Un esdeveniment dirigit als professionals i les entitats que tinguin relació amb la gent gran, així com universitats, mitjans de comunicació, i empreses i organitzacions d'altres àmbits. QUÈ ES PREMIA? La nova edició dels Premis ACRA consta de tres categories: Premi ACRA a la Innovació, que dona a conèixer accions disruptives que aporten valor afegit als serveis i als sistemes d’atenció a les persones per part d’entitats i empreses que treballen amb la gent gran. Premi ACRA a l'Impacte Social, la categoria de nova creació que premia les activitats que contribueixin a donar valor afegit a la realitat del sector d’atenció a la dependència, generant un canvi en la percepció de la ciutadania vers el sector. Premi ACRA a la millor trajectòria i aportació professional, el guardó que reconeix a una persona, equip, entitat o organització per la seva dedicació, treball i altres iniciatives que hagin aportat valor i canvis positius al col·lectiu de persones grans dependents. COM PRESENTAR-SE Els formularis de presentació als premis s’enviaran juntament amb la resta de documentació addicional al correu: secretaria@acra.cat Tots els participants hauran de presentar el document de sol·licitud en format .pdf conjuntament amb els documents que desitgen presentar. Trobareu tots els documents necessaris a l'apartat 'més informació' que trobareu a sota. El termini de recepció de candidatures finalitzarà el divendres, 27 de setembre de 2024. Més informació, aquí. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba415210471 Activitat Nexes - Cafè Nexes [Dosrius] 2024-04-09 11:30:30 2024-04-09 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/activitat-nexes-cafe-nexes-dosrius- 1 Diputació diputacio Organitza Diputació de Barcelona - Equip Nexes Com funciona Crear i fomentar la cohesió de grup entre els participants del programa. Aquesta activitat permet que les persones beneficiàries es coneguin d'una manera més informal i distesa facilitant l'establiment de conversa i confiança que no es dona tant si es realitza aquesta primera trobada en un espai més formal. Son trobades setmanals o quinzenals. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba414668121 Inici preinscripcions Banc d'Accions Formatives adreçades als professionals dels ens locals 4rt trimestre 2024 2024-09-02 00:00:00 2024-09-16 23:59:59 Des de la Gerència de Serveis Socials, de l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat, es promou anualment una oferta de formació adreçada als equips de professionals dels ens locals de la província de Barcelona. Aquest programa té l'objectiu d'oferir coneixements, eines i recursos per a l'actualització professional i la millora en la prestació dels serveis a la ciutadania. Els cursos que oferim en l’àmbit d’addiccions en adolescents i joves estan adreçats a professionals de Serveis Socials, Salut pública i Joventut. https://www.diba.cat/web/agenda/-/inici-preinscripcions-banc-d-accions-formatives-adrecades-als-professionals-dels-ens-locals-4rt-trimestre-2024 sadvs.formacio@diba.cat 1 Oferta formativa setembre-desembre 2024 (preinscripcions del 2 al 16 de setembre) Passió i addicció en els videojocs i els jocs d'atzar Adolescència, pantalles i drogues des d'una mirada de gènere Abordatge de la violència filioparental: addiccions a drogues i a pantalles, joves i les seves famílies (2a edició any 2024) Per saber-ne més: - Podeu accedir als recursos formatius de la Diputació de Barcelona - CRAF ajuntaments nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:02
agendadiba413659478 Seminari en línia. “Electrificació de consums tèrmics i gestió de la demanda elèctrica” 2024-07-15 10:00:00 2024-07-17 11:00:00 Cicle de seminaris tècnics en línia per la transició energètica local i justa Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat https://www.diba.cat/web/agenda/-/seminari-en-linia-models-de-gestio-i-preus-per-a-la-ciutadana-dels-punts-de-carrega-de-vehicle-electric-publics-duplica-1 1 Des del Grup de treball de transició energètica local i justa de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat us proposem una nova sessió del cicle de seminaris tècnics en línia sobre transició energètica local i justa. Els seminaris són oberts als ens locals membres de la Xarxa i la resta d’administracions públiques, i també al públic interessat del sector (empreses, consultories, centres de recerca, gestors...). En aquesta ocasió la doble sessió tractarà sobre l'electrificació dels consums tèrmics i la gestió de la demanda. PROGRAMA INSCRIPCIONS RESULTATS DE LES SESSIONS ANTERIORS nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba410385132 Manlleu: exposició per a la prevenció del consum de drogues 'Controles'? 2024-05-16 00:00:00 2024-06-07 23:59:59 Exposició adreçada a adolescents, joves, adults, professionals i famílies. https://www.diba.cat/web/agenda/-/manlleu-exposicio-per-a-la-prevencio-del-consum-de-drogues-controles- 934049417 spott@diba.cat 1 De dilluns a divendres de 9h a 19h per visites virtuals concertades. L’exposició 'Controles?' proporciona informació sobre les drogues i l’ús problemàtic de pantalles i treballa els factors de protecció per prevenir-ne el consum. Està adreçada a tres col·lectius: adolescents d’entre 12 i 15 anys, joves a partir dels 16 anys, famílies, professionals i adults que desitgin informació sobre la temàtica. Actualment l’exposició també disposa d'un format digital, consistent en un tour virtual 360º i la recreació dels panells en 3D. Segueix-nos a les xarxes socials nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba412733323 Activitats amb motiu de la Setmana del Govern Obert 2024-06-10 00:00:00 2024-06-14 23:59:59 Del 10 al 14 de juny se celebra la Setmana del Govern Obert (#OpenGovWeek), que vol ser una oportunitat per reflexionar sobre la transparència i la participació ciutadana en la governança, així com transformar la interacció entre els governs i els ciutadans a través de la col·laboració global. https://www.diba.cat/web/agenda/-/activitats-amb-motiu-de-la-setmana-del-govern-obert https://governobert.diba.cat/news/2024/05/29/sacosta-setmana-del-govern-obert-us-heu-apuntat-ja-algun-dels-webinars 1 La promou l’organització internacional Open Government Partnership (OGP), una entitat de la qual Catalunya forma part des de 2020 i s’adreça a públics molt diversos: des de governants, passant per líders, activistes i pensadors de tot el món. La Diputació de Barcelona s’hi adhereix amb diversos webinars, tallers i taules rodones en línia que tenen per objectiu compartir idees, discutir solucions i augmentar la participació ciutadana. Totes requereixen inscripció prèvia i s’estructuren en diversos àmbits. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba411272036 Seminari en línia. “Models de gestió i preus per a la ciutadana dels punts de càrrega de vehicle elèctric públics.” 2024-05-31 10:00:00 2024-06-07 11:00:00 Cicle de seminaris tècnics en línia per la transició energètica local i justa Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat https://www.diba.cat/web/agenda/-/seminari-en-linia-models-de-gestio-i-preus-per-a-la-ciutadana-dels-punts-de-carrega-de-vehicle-electric-publics- 1 La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat s’ha fixat com a objectiu prioritari d’aquest mandat accelerar la transició energètica com a resposta a l’emergència climàtica. Apostem per una transició energètica justa, sostenible i democràtica basada en l’eliminació progressiva dels combustibles fòssils, l’electrificació i l’impuls a les energies renovables. Per aquest motiu, iniciem un nou el cicle de seminaris tècnics oberts als ens locals membres de la Xarxa i la resta d’administracions públiques, i també al públic interessat del sector (empreses, consultories, centres de recerca, gestors...). El cicle de seminaris tècnics és una activitat del Grup de treball de transició energètica local i justa de la Xarxa. PROGRAMA DEFINITIU INSCRIPCIONS RESULTATS DE LES SESSIONS nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba410386165 Urbanisme pràctic_càpsula: La divisió de terrenys 2024-05-23 09:00:00 2024-05-23 12:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/urbanisme-practic_capsula-la-divisio-de-terrenys-1 1 Presentació La Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania. L’acció urbanística és una activitat de gran transcendència en el dia a dia dels governs locals. Hi conflueixen, si més no, un ampli conjunt de competències a exercir, una complexitat tècnica i jurídica notables i la concurrència en la matèria d’interessos i responsabilitats rellevants. Des de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana s’organitza una formació continuada per resoldre les casuístiques i conflictes del dia a dia dels ens municipals, en aquest sentit el cicle urbanisme pràctic esta compost per diferents càpsules i tallers que donen resposta a les necessitats de les entitats locals. Aquesta càpsula vol afrontar el tema de les divisions de terrenys, concepte, règim i fiscalització prèvia de la divisió i segregació de terrenys, les autoritzacions o el pronunciament municipal innecessarietat d’aquesta, regulats a TRLUC i el RPLUC. Ponents Alfred Lacasa Tribó, advocat, Secretari de l’Ajuntament de Blanes. Destinataris Aquesta formació està adreçada al personal tècnic i jurídic dels ens locals amb experiència en la tramitació de llicències, planejament i gestió. Es tindrà en consideració l’ordre d’inscripció. Inscripcions Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Es donarà prioritat als inscrits en la primera càpsula que van quedar en llista d’espera. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins al dia 7 de maig de 2024 mitjançant el següent enllaç. Programa 9:30-12:00. La divisió de terrenys. Alfred Lacasa, advocat nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba410160614 Entrevista Ràdio Esparreguera - Agenda Josep Ramon Mut 2024-03-07 09:00:00 2024-03-07 10:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/entrevista-radio-esparreguera-agenda-josep-ramon-mut 1 Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública; diputat/diputada; Comerç, Consum i Salut Pública; Mut i Bosque, Josep Ramon; Entrevista area_de_comerc_consum_i_salut_publica; diputatdiputada; comerc_consum_i_salut_publica; mut_i_bosque_josep_ramon; entrevista <p></p> <p>President delegat de l'Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública, Josep Ramon Mut i Bosque</p> <p></p> nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba408895911 Assistencia a la I Convenció Fòrum Social Metropolità 2024 2024-03-19 12:30:30 2024-03-19 13:30:30 https://www.diba.cat/web/agenda/-/reunio-patronat-de-la-fundacio-per-a-l-atencio-a-persones-dependents-duplica-1 1 Argüelles Busto, Estrella; Esdeveniments; Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat; Personal directiu professional; Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat; Reunió arguelles_busto_estrella; esdeveniments; area_de_sostenibilitat_social_cicle_de_vida_i_comunitat; personal_directiu_professional; sostenibilitat_social_cicle_de_vida_i_comunitat; reunio <p>Sra. Estrella Argüelles Busto, coordinadora de l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat</p> <p class='x'> </p> nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba363174237 Presentació del 'Model d’Ordenança reguladora dels procediments d’intervenció en l’edificació, l’ús del sòl i el subsol” (ORPIME) 2022-02-10 09:00:00 2022-02-10 10:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/-model-d-ordenan%C3%A7a-reguladora-dels-procediments-d-intervenci%C3%B3-en-l-edificaci%C3%B3-l-%C3%BAs-del-s%C3%B2l-i-el-subsol-orpime- 1 Presentació El Servei d’Urbanisme ha promogut la redacció d’una Ordenança que es proposa com a model per als ajuntaments de la demarcació que vulguin implementar-la, s’ha elaborat amb l’objectiu de donar suport a l’acció dels ens locals en les seves funcions d’intervenció urbanística, i també per clarificar el marc regulador dels procediments d’intervenció i per avançar cap a l’estandardització i simplificació de les classificacions i la documentació necessària per a la tramitació administrativa dels actes subjectes a llicència urbanística o a comunicació prèvia. Programa Dijous 10 de febrer 2022. 9:30 – 10:30 (webinar). (Enllaç a l'enregistrament de la sessió) Salutació Pere Pons, President delegat de l’Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals L’elaboració de l’ordenança i suport als ens locals en la seva implementació Ferran Barba, cap del Servei d’Urbanisme Exposició bàsica ordenança: objecte, estructura, contingut d’articulat i annexos Elisabeth Medina, Carolina Cabrera, ponència tècnica – Servei d’Urbanisme Més informació sobre l’ORPIME nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
agendadiba405696661 Viatge a París Sra. Judit Carrera 2024-01-25 09:00:00 2024-01-28 09:00:00 https://www.diba.cat/web/agenda/-/viatge-a-par%C3%ADs-sra.-judit-carrera 1 Carrera Escudé, Judit; Personal directiu professional carrera_escude_judit; personal_directiu_professional <p>Judit Carrera, directora del CCCB</p> <p>Susana Arias, directora del departament de Mediació CCCB</p> nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba405686183 Seminari d’intercanvi de coneixement Canviar l’escola municipal de música i arts, sí, però com? 2024-03-02 00:00:00 2024-03-02 23:59:59 Trobada impulsada pel Grup de treball de millora contínua adreçada als claustres de les escoles que en formen part. Comptarà amb l’acompanyament i conducció de Boris Mir. https://www.diba.cat/web/agenda/-/sessio-intercanvi-xemma 1 2023 - 2024; Educació; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona 2023__2024; educacio; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba405686312 Segona trobada del Grup de treball de projectes Comunitaris de la XEMMA 2024-03-15 00:00:00 2024-03-15 23:59:59 Segona trobada del nou grup de treball que impulsa la Xarxa d’Escoles Municipals de Música i Arts al voltant dels projectes comunitaris artístics. Aquesta trobada serà conduïda per la Laia Serra i el Joan Fargas. https://www.diba.cat/web/agenda/-/projectes-comunitaris-xemma-2 1 2023 - 2024; Educació; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona 2023__2024; educacio; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba405686356 Tercera trobada del Grup de treball de projectes Comunitaris de la XEMMA 2024-03-22 00:00:00 2024-03-22 23:59:59 Tercera trobada del nou grup de treball que impulsa la Xarxa d’Escoles Municipals de Música i Arts al voltant dels projectes comunitaris artístics. Aquesta trobada serà conduïda per la Laia Serra i el Joan Fargas. https://www.diba.cat/web/agenda/-/projectes-comunitaris-xemma-3 1 2023 - 2024; Educació; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona 2023__2024; educacio; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba405686422 Espai de reflexió de la visió de la formació de persones adultes i les EMPA 2024-03-22 00:00:00 2024-03-22 23:59:59 Segona trobada de l’Espai de reflexió de la visió de la formació de persones adultes i les EMPA. En aquesta sessió s’aprofundirà en dos dels àmbits clau prioritzats en la primera trobada de l’espai de reflexió. Es comptarà amb l’acompanyament expert de la Carme Martínez Roca. https://www.diba.cat/web/agenda/-/espai-reflexio-empa 1 2023 - 2024; Educació; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona 2023__2024; educacio; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba405686129 Trobada del Grup de treball de projectes Comunitaris de la XEMMA 2024-02-23 00:00:00 2024-02-23 23:59:59 Primera trobada del nou grup de treball que impulsa la Xarxa d’Escoles Municipals de Música i Arts al voltant dels projectes comunitaris artístics. Aquest grup començarà a caminar amb l’objectiu d’elaborar la diagnosi dels projectes artístics comunitaris que es realitzen a la província de Barcelona. Aquesta trobada serà conduïda per la Laia Serra i el Joan Fargas. https://www.diba.cat/web/agenda/-/trobada-del-grup-de-treball-de-millora-continua-de-la-xem-1 1 2023 - 2024; Educació; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona 2023__2024; educacio; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba405686101 Trobada del Grup de treball de Millora Contínua de la XEMMA 2024-02-19 00:00:00 2024-02-19 23:59:59 Actualment el grup està organitzant una Jornada amb els claustres de les seves escoles i en aquesta ocasió es posaran en pràctica les metodologies que s’impulsaran. https://www.diba.cat/web/agenda/-/trobada-del-grup-de-treball-de-centres-de-les-arts 1 2023 - 2024; Educació; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona 2023__2024; educacio; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba405684180 Espai reflexió Nou currículum Infantil. Eina Situació Aprenentatge. Segona part 2024-02-09 00:00:00 2024-02-09 23:59:59 Segona sessió de l’Espai reflexió Nou currículum Infantil, adreçat a les tècniques municipals i directores bressol adherides a la Xarxa. https://www.diba.cat/web/agenda/-/espai-reflexi%C3%B3-nou-curr%C3%ADculum-infantil.-eina-situaci%C3%B3-aprenentatge.-segona-part 1 2023 - 2024; Educació; Docents; Activitats organitzades per la Diputació de Barcelona 2023__2024; educacio; docents; activitats_organitzades_per_la_diputacio_de_barcelona En aquesta sessió, la Mireia Valdès, mestra i psicopedagoga, aprofundirà sobre els Elements fonamentals del Nou Currículum Infantil i la seva interrelació: les competències específiques, els sabers i els objectius. A la segona part, Construïm recursos en Xarxa: Eina Situació Aprenentatge, continuarem la tasca d’elaboració de les situacions d’aprenentatge, iniciada el passat 19 de gener. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba405141912 Visita territorial Àrea Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat a comarca Vallès Occidental 2024-02-01 10:00:00 2024-02-01 14:30:30 https://www.diba.cat/web/agenda/-/reunio-aigues-barcelona 1 Argüelles Busto, Estrella; Esdeveniments; Vallès Occidental; Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat; diputat/diputada; Personal directiu professional; Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat; Silva Pérez, Javier; Barnusell Ortuño, Alba; Cañete Carrillo, Filo; Reunió arguelles_busto_estrella; esdeveniments; valles_occidental; area_de_sostenibilitat_social_cicle_de_vida_i_comunitat; diputatdiputada; personal_directiu_professional; sostenibilitat_social_cicle_de_vida_i_comunitat; silva_perez_javier; barnusell_ortuno_alba; canete_carrillo_filo; reunio <p>Sra. Alba Barnusell Ortuño, presidenta delegada de l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat</p> <p>Sra. Filo Cañete Carrillo, diputada delegada de Cures i Cicle de Vida </p> <p>Sr. Javier Silva Perez, diputat delegat de Joventut</p> <p>Sra. Estrella Argüelles Busto, coordinadora de l'Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat</p> <p>Representants electes de la comarca del Vallès Occidental</p> <p> </p> nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-13 14:03
agendadiba404998701 Inici del curs 'Introducció a l'avaluació de plans, polítiques i programes municipals de cooperació al desenvolupament' 2024-03-06 00:00:00 2024-03-20 23:59:59 https://www.diba.cat/web/agenda/-/inici-del-curs-introducci%C3%B3-a-l-avaluaci%C3%B3-de-plans-pol%C3%ADtiques-i-programes-municipals-de-cooperaci%C3%B3-al-desenvolupament- 1 Vols conèixer l'efectivitat dels plans, projectes i programes de cooperació al desenvolupament i d'educació per a la ciutadania global, amb informació veraç per la presa de decisions? L'Oficina de Cooperació al Desenvolupament de la Diputació de Barcelona t'informa que ja estan obertes les inscripcions al curs 'Introducció a l'avaluació de plans, polítiques i programes municipals de cooperació al desenvolupament' que s'imparteix en el marc del BAF 2024. Aquest curs està dirigit a personal tècnic de cooperació al desenvolupament i a aquells responsables del seguiment i avaluació de les polítiques públiques dels ens locals. El seu objectiu és familiaritzar-los amb els principals tipus d'avaluació i la seva utilitat en el procés de disseny i millora de la cooperació al desenvolupament. El curs consta de 12 hores, que es desenvoluparan en 3 sessions: Dia 6 de març, de 10h a 14h. Sessió presencial que tindrà lloc a l'aula 1 de l'edifici del C/ Londres 55 (Barcelona). Dia 13 de març, de 10h a 14h. Sessió en format videoformació. Dia 20 de març, de 10h a 14h. Sessió presencial que tindrà lloc a l'aula 1 de l'edifici del C/ Londres 55 (Barcelona). La formació anirà a càrrec de l'Institut Català d'Avaluació de Polítiques Públiques (IVALUA). Aquesta institució promou la cultura de l'avaluació de polítiques públiques a Catalunya com a eina de millora de l'acció de govern, de rendiment de comptes, transparència i democràcia. Les inscripcions estan obertes des d'ara fins al 21 de febrer. Inscriu-t'hi! Per a més informació: Oficina de Cooperació al Desenvolupament Direcció de Relacions Internacionals Àrea de Presidència Tel. 93 402 20 55 o.cooperaciod@diba.cat nominatim/ZERO_RESULTS Agenda electes 2025-03-05 14:52
Estadístiques 2025
acte

Mitjana 2025: 4311,07 consultes/dia

Sabies que...?

...pots personalitzar les consultes a la API amb diversos filtres?

La API ofereix tant filtres per modificar la cerca de les dades (operadors LIKE, AND, OR...) com filtres per tractar-ne el retorn (paginació, ordenació...).

Exemple: https://do.diba.cat/api/dataset/puntesports/camp-all-like/poliesportiu/ord-adreca_nom/desc