ID
Títol
Data d'inici
Data de finalització
Descripció
Imatge
Organitzadors
Enllaç web
Telèfon
Correu de contacte
Nom del lloc
Adreça
Codi postal
Nom del municipi
Localització
Web
Col·laboradors
Municipi
Temes
Etiquetes
Categoria
Relació amb el punt
Preu
Peu Imatge
Durada
Observacions d'horari
Dies
Tipus
Públic
Observacions
Comarca
Documentació
Assistents
Aforament
Inscripció
Cos
Cercador/Codi
Conjunt de dades
Últim canvi
agendadiba300514764 AJORNAT! Cicle de Visites: Les polítiques d’habitatges dels petits municipis: “El cas de Taradell i la Mancomunitat La Plana” 2020-03-27 10:15:00 2020-03-27 12:15:00 L’activitat que ara us proposem tindrà lloc el divendres 27 de març, i se centra en conèixer les actuacions que, en matèria d’habitatge, s’han dut a terme els darrers anys al municipi osonenc de Taradell i a la Mancomunitat La Plana. https://www.diba.cat/documents/479934/0/Imatge+visita+Taradell_3/141b7901-4ee6-4147-be59-6f2fa5dad73e?t=1582542119461 https://www.diba.cat/web/hua/-/cicle-de-visites-les-politiques-d-habitatges-dels-petits-municipis-el-cas-de-taradell-i-la-mancomunitat-la-plana- 41.8739000,2.2875000 1 PresentacióReprenem el “Cicle de visites: Les polítiques d’habitatge dels petits municipis” que vam engegar l’any passat amb les visites a Cardona i Vallcebre.Visites que tenen com a objectiu donar a conèixer i posar en valor les polítiques públiques locals d’habitatge endegades a municipis de menys de 10.000 habitants de la demarcació de Barcelona que tinguin un enfocament innovador, ja sigui en la recerca de fórmules alternatives d’accés a l’habitatge que facilitin atreure població al municipi o frenar-ne la pèrdua, ja sigui en la recerca de sistemes de construcció sostenibles.Responsables polítics i tècnics ens explicaran le actuacions que en matèria d'habitatge, s'ha dut a terme els darrers anys al municipi osonenc de Taradell i a la Mancomunitat La Plana:L’execució d’un innovador projecte pilot europeu de rehabilitació que incorpora criteris d’eficiència energètica i millora del comportament tèrmic i bioclimàtic d’un edifici d’ús residencial de titularitat pública a Taradell, a càrrec del responsable operatiu d’aquesta rehabilitació de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, i dels responsables del seguiment de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès.Les actuacions de promoció i gestió d’habitatges tutelats per a gent gran en correlació amb l’estructura sociodemogràfica força envellida del municipi, per part de l’Ajuntament de Taradell.Les estratègies de cooperació en matèria d’habitatge i l’estudi d’optimització del parc públic de la Mancomunitat de La Plana.DestinatarisL’activitat s’adreça principalment a càrrecs electes i personal tècnic de municipis petits i consells comarcals, així com a professionals interessats en conèixer experiències innovadores en matèria d’habitatge.Lloc de trobadaA les 10.15 hores davant de l’Ajuntament de Taradell (Carrer de la Vila, 45, Taradell). La visita té una durada estimada de dues hores.InscripcionsLa formalització de la inscripció s’ha de fer complimentant i enviant el següent formulari nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba287750393 Espai Claustre amb... Gema Jover: Ciutadania, cultura i usos dels espais urbans 2020-03-26 10:00:00 2020-03-26 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/espai-claustre-ciutadania-cultura-i-usos-dels-espais-urbans oerc.formacio@diba.cat Centre d'Estudis i Recursos Culturals (Pati Manning) - C/ Montalegre núm 7 - 08001 Barcelona Centre d'Estudis i Recursos Culturals (Pati Manning) - C/ Montalegre núm 7 - 08001 Barcelona 41.3841690,2.1662720 1 Tècnics de cultura Els objectius d’aquesta nova sessió de l’Espai Claustre se centren a definir el concepte de ciutadania i els seus vincles amb la cultura, tot identificant els diferents usos dels espais urbans i detectant els usos creatius en els espais urbans. Això també implica el fet de descriure els conflictes i les tensions derivades dels diferents usos dels espais urbans en funció de les visions culturals i, al mateix temps, comporta avançar en noves formes de gestió que tinguin en compte els diferents interessos ciutadans en relació als espais culturals. Volem posar èmfasi, igualment, en noves formes de gestió, participació i presa de decisions, tot presentant bones pràctiques pel que fa a la relació entre cultura i ciutadania. El curs establirà un marc d’anàlisi al voltant de la cultura en relació a l’espai públic, bo i reflexionant al voltant de conceptes com el dret a l’espai públic, la igualtat i el procomú. Durant la sessió tindrà lloc un taller participatiu per tal d’elaborar una matriu d’ús i implicació social en un espai públic.El curs serà impartit per Gema Jover Roig, membre de MonoDestudio, sociòloga especialista en anàlisi polític per la Universidad Complutense de Madrid, màster en Planificació Participativa per al Desenvolupament Local i màster en Gestió i Promoció del Desenvolupament Local, per la Universitat de València. Els darrers processos participatius en què ha treballat MonoDestudio són la Taula Comarcal de Turisme del Camp de Morvedre, el Pla d’inclusió i cohesió social d’Alacant, el projecte de reurbanització de la Rambla de Barcelona i els projectes Vies Blaves de la Diputació de Barcelona.En aquesta pàgina de MonoDestudio trobareu diversos vídeos relatius a processos de participació endegats fins al moment.  Trobareu tota la informació, el programa i el formulari d'inscripció en el següent enllaç:  Inscripció Aquesta sessió, pel seu caràcter especialitzat, basat en el treball en grup i també en la tasca individualitzada, es limitarà a 20 places. La inscripció es farà, com ja és habitual, a través de l’aplicatiu Gestforma de la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona.  nominatim/OK Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba299163762 Descens Internacional de BTT a Sant Andreu de la Barca 2020-03-08 00:00:00 2020-03-08 23:59:59 El Descens Internacional de BTT de Sant Andreu de la Barca és una de les proves de l'Open Descens d'Espanya i és un Gran Premi Diputació de Barcelona. Sant Andreu reuneix els millors esportistes de l'especialitat, molts d'ells estrangers, que s'enfronten a un traçat exigent i als nervis de competir amb un gran nombre de públic. https://www.ciclisme.cat/cursa/dhenduro/xvii-gran-premio-rock-shox-gran-premi-diputacio-de-barcelona 1 A les 9:00 hores nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba300053217 Racionalització d’usos i espais en els equipaments culturals (2a edició) 2020-06-16 09:00:00 2020-07-02 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/racionalitzacio-d-usos-i-espais-en-els-equipaments-culturals-2a-edicio- oerc.formacio@diba.cat 41.3841690,2.1662720 1 Els espais són un bé molt preuat en el món cultural. Introduir elements de racionalització i de bona gestió pel que fa a l’ús que els donem permet treure profit d’una manera eficaç a les demandes de la ciutadania. El curs relacionarà els principals problemes d’utilització dels espais en els equipaments culturals i plantejarà solucions de racionalització en l’ús i el repartiment dels diferents recintes, amb una especial atenció a les periodicitats i els horaris. També s’abordarà com distribuir un mateix espai per a usos i programacions diferents i s’avançaran elements per tal de compartir superfícies i anar cap a la co-responsabilitat pel que fa a la gestió. Igualment s’exposaran casos i exemples concrets i es treballaran diverses situacions amb els participants. Si voleu una gestió integral i racional dels espais del vostre municipi aquest curs és totalment idoni i us proporcionarà, a més, molts elements d’aplicació immediata.Les sessions seran impartides per David Roselló, gestor cultural i director de Nexe Cultural. Roselló ha participat en nombrosos cursos del CERC i té una llarguíssima experiència en el món de la gestió cultural, essent-ne un dels noms de referència. I per Patrícia Julià, advocada a l’empresa SelnProDat i advocada de la Federació d’Ateneus de Catalunya.La sessió impartida per Patrícia Julià serà presentada, al seu torn, per Eugènia Argimon, tècnica del Programa d’Assessoraments del Centre d’Estudis i Recursos Culturals de la Diputació de Barcelona. Trobareu el programa en aquest enllaç.David Roselló i Cerezuela és màster en gestió cultural per la Universitat de Barcelona. Ha desenvolupat la seva trajectòria professional en la gestió, l’acció, la docència i la consultoria, sempre en el camp cultural. Des de 1988 desenvolupa estudis de consultoria, en especial Plans Estratègics de Cultura i és professor invitat arreu de Catalunya, l’Estat espanyol, Europa, Amèrica Llatina, Àfrica i Àsia. Fou cofundador de l’Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya, el 1993. És autor de l’obra de referència Diseño y evaluación de proyectos culturales (ed. Ariel, 2004, 10 edicions) i coautor de Gestión cultural. Estudios de caso (Ariel, 2008). Patrícia Julià és llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i Màster en Dret de la Societat de la Informació. Especialització en dret digital i en auditories en protecció de dades i entorns tecnològics. És sòcia i responsable de l’Àrea Jurídica de l’empresa Seinprodat Asesores, S.L. Fa més de 15 anys que exerceix com advocada en la branca del Dret Mercantil, i el Dret d’associacions i fundacions. I és advocada de la Federació d’Ateneus de Catalunya des de fa 10 anys. Col·labora fent formacions per ajuntaments en matèria de Protecció de Dades, formació a les entitats sense ànim de lucre, i assessorament legal d’entitats (associacions i fundacions). nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba287750377 Les entitats i els nous agents de la cultura 2020-03-17 10:00:00 2020-03-17 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/les-entitats-i-els-nous-agents-de-la-cultura oerc.formacio@diba.cat Centre d'Estudis i Recursos Culturals (Pati Manning) - C/ Montalegre núm 7 - 08001 Barcelona Centre d'Estudis i Recursos Culturals (Pati Manning) - C/ Montalegre núm 7 - 08001 Barcelona 41.3841690,2.1662720 1 Tècnics de cultura El món de les entitats ha canviat de manera considerable en els últims anys. Actualment, en els municipis conviuen les entitats de tipus clàssic al costat de noves organitzacions que impliquen maneres diferents d’organitzar-se, d’actuar i de relacionar-se amb la ciutadania. Els objectius d’aquest curs se centren en analitzar el paper de les entitats convencionals enfront de l’aparició de nous agents que operen en el camp cultural, tot diferenciant entre els procediments de les entitats i els dels nous agents, així com en el fet de plantejar estratègies de col·laboració amb els agents culturals de nova aparició i detectar conflictes entre els diferents tipus de col·lectius que actuen en el municipi. Al mateix temps volem debatre els canvis que s’entreveuen en l’actuació de la ciutadania en matèria cultural i incidir en la governança com a marc general de relació amb els ciutadans en referència a la cultura local. Durant la sessió es presentaran projectes en què administració i comunitat treballen conjuntament, dins un model d’economia social.Els docents d’aquest curs seran Xavier Urbano, Judit Font i Helena Ojeda, amb una amplíssima experiència en aquest camp i un enfocament que coneix perfectament tant el món de la gestió cultural com el de les entitats i les associacions en general.Trobareu tota la informació, el programa i el formulari d'inscripció en el següent enllaç:  Inscripció Xavier Urbano, treballador en cultura des de la cooperativa Quesoni, de la qual n’és soci. Ha participat a diversos centres culturals com l'Ateneu Popular 9 Barris o la Farinera del Clot i de festivals com el Say it Loud o el BAM Cultura Viva, sempre amb la voluntat de conjugar els projectes culturals amb els valors i les pràctiques de l'economia social. Judit Font Redolad és sociòloga. Ha treballat en projectes comunitaris relacionats amb migracions, joves, polítiques d'ocupació, i cultura a Barcelona, Salt i Girona. Ha combinat l’activitat professional amb la recerca, la docència i l’associacionisme. És professora associada a la UdG en participació i acció comunitària. Fa l’activisme social i cultural a Salt, des de l’Ateneu Popular de la Coma Cros. En l'àmbit de la gestió comunitària, ha treballat com a coordinadora de l'Ateneu Popular 9 Barris. Actualment, treballa a l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Girona. Helena Ojeda és actualment coordinadora de l'Ateneu L'Harmonia de Sant Andreu de Palomar, un equipament municipal de gestió comunitària a càrrec de la Federació d'Entitats Socioculturals i de Lleure de Sant Andreu. Va dedicar més de 15 anys a l'educació social i la docència a àmbits molt diversos (formació d'adults, joves en risc d'exclusió social, diversitat funcional, penitenciari...) per la seva formació en pedagogia social i, en paral·lel, mantenia la seva militància en espais de moviments socials, sobretot emmarcats en projectes de caire veïnal com els Ateneus. Va coordinar el Casal de Barri Prosperitat durant 7 anys, amb un alt grau d'implicació en el teixit associatiu de Nou Barris. Va cursar els estudis de màster en Gestió i resolució de conflictes-mediació, per la qual cosa combina (encara en l'actualitat) la seva tasca professional en l'àmbit de la gestió comunitària amb la intervenció i formació en gestió de conflictes i acompanyament de grups.En el següent vídeo (a partir del minut 4’50’), Xavier Urbano ens parla del cooperativisme en la cultura com a paradigma de les noves entitats que tenen un efocament basat en l’economia social. nominatim/OK Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba186880534 Visita Unitat Mòbil de consum a Olèrdola (Moja) 2020-02-26 10:30:00 2020-02-26 13:00:00 1 google/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba300189375 Cursa i Caminada Popular de Vilanova del Camí 2020-03-15 10:30:00 2020-03-15 13:00:00 https://www.vilanovadelcami.cat/article/2403/inscripcions-en-linia-de-la-cursa-popular-2020 1 nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba301202797 Reunió amb el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona 2020-02-25 10:30:00 2020-02-25 11:30:00 Temes varis i de gestió del CCCB 1 <p>Juan Echániz, Coordinador General</p> <p>Jordi Pericàs, Coordinador de Recursos Humans, Hisenda i Serveis Interns</p> <p>Judit Carrera, Directora del CCCB</p> <p>Josep Desquens, Gerent del CCCB</p> <p> </p> nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba287750406 Racionalització d’usos i espais en els equipaments culturals (1a edició) 2020-02-27 09:00:00 2020-03-11 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/racionalitzacio-d-usos-i-espais-en-els-equipaments-culturals oerc.formacio@diba.cat Centre d'Estudis i Recursos Culturals (Pati Manning) - C/ Montalegre núm 7 - 08001 Barcelona Centre d'Estudis i Recursos Culturals (Pati Manning) - C/ Montalegre núm 7 - 08001 Barcelona 41.3841690,2.1662720 1 Els espais són un bé molt preuat en el món cultural. Introduir elements de racionalització i de bona gestió pel que fa a l’ús que els donem permet treure profit d’una manera eficaç a les demandes de la ciutadania. El curs relacionarà els principals problemes d’utilització dels espais en els equipaments culturals i plantejarà solucions de racionalització en l’ús i el repartiment dels diferents recintes, amb una especial atenció a les periodicitats i els horaris. També s’abordarà com distribuir un mateix espai per a usos i programacions diferents i s’avançaran elements per tal de compartir superfícies i anar cap a la co-responsabilitat pel que fa a la gestió. Igualment s’exposaran casos i exemples concrets i es treballaran diverses situacions amb els participants. Si voleu una gestió integral i racional dels espais del vostre municipi aquest curs és totalment idoni i us proporcionarà, a més, molts elements d’aplicació immediata.Les sessions seran impartides per David Roselló, gestor cultural i director de Nexe Cultural. Roselló ha participat en nombrosos cursos del CERC i té una llarguíssima experiència en el món de la gestió cultural, essent-ne un dels noms de referència. I per Patrícia Julià, advocada a l’empresa SelnProDat i advocada de la Federació d’Ateneus de Catalunya.La sessió impartida per Patrícia Julià serà presentada, al seu torn, per Eugènia Argimon, tècnica del Programa d’Assessoraments del Centre d’Estudis i Recursos Culturals de la Diputació de Barcelona.Trobareu tota la informació, el programa i el formulari d'inscripció en el següent enllaç: Inscripció David Roselló i Cerezuela és màster en gestió cultural per la Universitat de Barcelona. Ha desenvolupat la seva trajectòria professional en la gestió, l’acció, la docència i la consultoria, sempre en el camp cultural. Des de 1988 desenvolupa estudis de consultoria, en especial Plans Estratègics de Cultura i és professor invitat arreu de Catalunya, l’Estat espanyol, Europa, Amèrica Llatina, Àfrica i Àsia. Fou cofundador de l’Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya, el 1993. És autor de l’obra de referència Diseño y evaluación de proyectos culturales (ed. Ariel, 2004, 10 edicions) i coautor de Gestión cultural. Estudios de caso (Ariel, 2008). Patrícia Julià és llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i Màster en Dret de la Societat de la Informació. Especialització en dret digital i en auditories en protecció de dades i entorns tecnològics. És sòcia i responsable de l’Àrea Jurídica de l’empresa Seinprodat Asesores, S.L. Fa més de 15 anys que exerceix com advocada en la branca del Dret Mercantil, i el Dret d’associacions i fundacions. I és advocada de la Federació d’Ateneus de Catalunya des de fa 10 anys. Col·labora fent formacions per ajuntaments en matèria de Protecció de Dades, formació a les entitats sense ànim de lucre, i assessorament legal d’entitats (associacions i fundacions). nominatim/OK Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba300492306 EFISport 2020. Eficiència energètica en instal·lacions esportives 2020-03-25 00:00:00 2020-03-25 23:59:59 Per 8è any consecutiu, INDESCAT us convida a EFISport, la jornada anual de referència en eficiència energètica en instal·lacions esportives, que se celebrarà el dimecres 25 de març al CAR de Sant Cugat del Vallès i que rep el suport de la Diputació de Barcelona.  https://www.diba.cat/web/esports/-/efisport-2020-eficiencia-energetica-en-instal-lacions-esportives https://www.indescat.org/events/efisport-2020-/ 1 •Jornada gratuïta, excepte per a proveïdors de solucions i serveis d'instal·lacions no membres d'INDESCAT (50% de descompte per als membres del Clúster de l'Energia Eficient de Catalunya o del Clúster de la Bioenergia de Catalunya) La jornada està orientada a donar a conèixer i debatre novetats i mesures per a l'eficiència en la gestió d'instal·lacions esportives (públiques i privades) a través d'experiències i casos d'èxit. Una ponència inaugural sobre com afectaran els objectius de desenvolupament sostenible a les instal·lacions esportives donarà pas a tres taules rodones sobre tendències per assolir els ODS, casos d'èxit d'eficiència energètica a centres esportius i aprenentatges d'eficiència energètica a centres de serveis no esportius. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba296147994 Espai Claustre amb... Óscar Abril Ascaso: Propostes per a les polítiques locals de suport a les arts visuals 2020-05-07 10:00:00 2020-05-07 14:00:00 https://www.diba.cat/documents/326398/2016704/Espai+Claustre+Propostes+per+a+les+pol%C3%ADtiques+locals/e99195f9-d7ab-4255-a263-9624565ad763?t=1580299812616 https://www.diba.cat/web/cerc/-/espai-claustre-propostes-per-a-les-politiques-locals-de-suport-a-les-arts-visuals oerc.formacio@diba.cat 41.3841690,2.1662720 1 Keeyahtay Lewis (Unsplash) Aquesta sessió dibuixarà una cartografia de la xarxa de les arts visuals a les comarques barcelonines i plantejarà vies per a una reformulació estructural de l’actual ecosistema de les arts visuals. Al mateix temps la sessió plantejarà el disseny d’una nova institucionalitzat de les arts visuals i la seva relació amb la ciutadania. I per últim es plantejaran tot un seguit d’apostes per a una potenciació de les polítiques de suport a les arts visuals i de lluita contra la precarietat del sector.El curs serà impartit per Óscar Abril Ascaso, productor i activista cultural, figura clau en el món de les arts visuals. En aquest vídeo Óscar Abril Ascaso ens parla de la seva trajectòria professional, de la investigació, la performativitat i la pràctica artística. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba299442201 Cloenda del Cicle de Passejades per a la Gent Gran 2020-05-12 00:00:00 2020-05-14 23:59:59 El municipi de Santa Coloma de Gramenet serà enguany l'amfitrió de la tradicional cloenda que organitza Espors de la Diputació de Barcelona per tancar la programació del Cicle de passejades per a la gent gran. https://www.diba.cat/web/esports/-/cloenda-del-cicle-de-passejades-per-a-la-gent-gr-4 https://www.diba.cat/web/esports 1 Els seus objectius són fomentar l’afecció entre la gent gran de realitzar caminades amb regularitat, motivar l’aprenentatge i l’intercanvi de coneixements en relació al món natural, i fomentar les relacions interpersonals i de grup en un ambient natural i adaptat a les seves necessitats.  nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba296435601 Caixa d'eines per als equipaments juvenils municipals - Feminització d’espais juvenils 2020-03-12 10:00:00 2020-03-12 14:00:00                                            https://www.diba.cat/web/joventut/-/caixa-d-eines-per-als-equipaments-juvenils-municipals-feminitzacio-d-espais-juvenils 41.7238470,1.8390160 1 PROGRAMA10:00h Desigualtats, estereotips i rols de gènere en l’ús dels espais i les activitats10:45h La perspectiva de gènere i interseccional com a eina de transformació11:30h Pausa12:00h Propostes per a l’anàlisi dels espais, l’organització, la programació i el funcionament dels equipaments juvenils en clau de gènere12:45h Treball en grups. Repensem els espais juvenils: disseny d’actuacions des de la perspectiva de gènere i interseccional.13:15h Posada en comú + presentació de bones pràctiques14:00h Fi de la jornadaConducció de la jornada: SURT. Fundació de Dones. Fundació Privada. INSCRIPCIONS TANCADESSi teniu cap consulta sobre el procés d'inscripció podeu adreçar-la a  nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba299303462 Inauguració: Exposició Qüestió de temps a Mataró 2020-02-28 00:00:00 2020-02-29 23:59:59 La Diputació de Barcelona inaugura una nova exposició sobre canvi climàtic que et permetrà viure de forma immersiva l'experiència i els impactes del canvi climàtic a casa nostra. Actuar és urgent, és qüestió de temps. https://www.diba.cat/documents/471041/264632329/3.+educacio-sostenibilitat.png/fb493537-ee07-4270-82cf-d849ece5d9f4?t=1567421872439 https://www.diba.cat/web/xarxasost/-/inauguracio-exposicio-questio-de-temps-a-mataro 41.5421100,2.4445000 1 Canvi climàtic nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba299185144 Gestió Urbanística: Marc normatiu i principis bàsics d’actuació 2020-05-04 09:30:00 2020-05-25 14:00:00 L'objectiu d'aquest d'aquest curs és introduir als assistents en les eines bàsiques de la gestió urbanística. És a dir,  el conjunt de procediments necessaris per la transformació de l’ús del sòl i per a la urbanització d’aquest d’acord als instruments de planejament municipal. https://www.diba.cat/web/hua/-/gestio-urbanistica-marc-normatiu-i-principis-basics-d-actuac-3 41.3883840,2.1483730 1 PresentacióUn any més, des del Servei d’Urbanisme de la Diputació de Barcelona s’han programat, entre d’altres, tres formacions de caràcter introductori destinades al personal tècnic dels ens locals que intervé en la pràctica de l'urbanisme municipal, una matèria de gran complexitat que constitueix una de les competències més importants de l'àmbit d'actuació dels governs locals. Aquests cursos tractaran el marc normatiu urbanístic en tres blocs diferenciats: el planejament urbanístic, la gestió urbanística i la protecció de la legalitat urbanística.L'objectiu d'aquest segon bloc, Gestió urbanística: marc normatiu i principis bàsics d'actuació, és introduir als assistents en les eines bàsiques de la gestió urbanística. És a dir,  el conjunt de procediments necessaris per la transformació de l’ús del sòl i per a la urbanització d’aquest d’acord als instruments de planejament municipal.El curs s’estructura en una primera part, de caire més teòric, on s’exposaran el conjunt d’activitats requerides per dur a terme l’execució de la gestió urbanística (delimitació de la unitat operativa, el sistema i modalitat d’actuació) i l’avaluació de la seva viabilitat econòmica.  Mentre que a la segona part es fomentarà el diàleg i la participació dels assistents mitjançant la simulació de la constitució d’una junta de compensació i l’execució d’un projecte de reparcel·lació.PonentsPablo Molina, soci advocat a J&A Garrigues; Joan Badia, arquitecte i soci director d’urbanisme a GMG Plans i Projectes i Jordi Duatis, arquitecte a Duatis ARQUITECTES SLP i professor associat a l’ETSAB-UPC i l’Escola d’Arquitectura de la UdG.DestinatarisTècnics municipals, atès l’orientació del curs, aquest va adreçat al personal de les administracions amb reduïts coneixements i experiència en la temàtica objecte del curs.InscripcionsLes inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu gestforma, i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat. Les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Es requereix validació/autorització a Gestforma de la persona Responsable Municipal de Formació a cada ens públic.Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins al dia 24 d’abril mitjançant el següent enllaç.Programa   1.- Viabilitat     Viabilitat del sòl     Viabilitat de les activitats     Viabilitat d’altres drets2.- Estratègies de gestió urbanística      Delimitació del polígon     Selecció del sistema i la modalitat     Execució per etapes3.- Junta de Compensació      Constitució i funcionament  de la Junta de Compensació     Assignació de drets     Estatuts i bases     Consell rector4.- El projecte de reparcel·lació     Contingut i funcionament del projecte de reparcel·lació     Redacció del projecte de reparcel·lació     Finques aportades i finques resultants     Drets preexistentsMetodologiaSessions basades en la participació mitjançant la simulació d’una junta de compensació i del supòsit d’una reparcel·lació, prèvia  adjudicació de rols amb drets i/o propietats sobre els quals es treballarà. El material de suport es posarà a disposició dels assistents mitjançant l’aula virtual. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba299303816 Caixa d’eines dels equipament juvenils municipals. Pla d’usos 2020-05-14 10:00:00 2020-05-14 14:00:00 https://www.diba.cat/web/joventut/-/caixa-d-eines-dels-equipament-juvenils-municipals-pla-d-usos 41.6721760,2.4008310 1 PROGRAMA 10:00h          Dinàmica de presentació i activació10:30h          Per a què volem un Pla d’usos?11:00h          Elements a tenir en compte11:40h          Pausa i visita a l’equipament12:00h          Qui ha de participar?12:30h          Com el fem? Fases i exemples pràctics13:45h          Posada en comú, precs i preguntes14:00h          Fi de la jornada INSCRIPCIONS nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba299179150 Sessió informativa Erasmus+Esport 2020-02-19 18:00:00 2020-02-19 20:00:00 Sessió informativa on s'exposaran les principals novetats que contempla la Convocatòria 2020 del Programa Erasmus+Esport de la Comissió Europea i els procediments de sol·licitud, una informació molt interessant per ajudar a aconseguir finançament a projectes esportius, tant pel que fa a activitats col·laboratives com pels esdeveniments esportius europeus sense ànim de lucre i, així, garantir facilitar la internacionalització de l’esport català.Inscripcions abans del 18 de febrer!!  https://www.diba.cat/web/esports/-/sessio-informativa-erasmus-esport http://esport.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/projeccio-internacional/erasmusesports-2015-2020/erasmus-esports-sessions-informatives/ 1 Aquest any exposarem les experiències i bones pràctiques de quatre entitats catalanes de prestigi que han gaudit de finançament europeu: la Fundació UBAE, la Federació Catalana d’Esgrima, l’Associació La Rotllana i el Club de Korfbal Badalona.La Jornada s’inclou en el Pla de Formació Continuada  de l’Escola Catalana de l’Esport i pretén posar a l’abast del món de esportiu (ajuntaments, entitats, universitats, professionals de l’esport, ...) la informació referent a les possibilitats de finançament que ofereix la Comissió Europea en l’àmbit de l’Esport per a projectes esportius catalans en el marc del  Programa Erasmus +. A la Jornada es farà una pinzellada sobre les previsions anunciaes per la Comissió Europea en relació al nou període del Programa Erasmus+Esport 2021-2027.Podeu consultar el programa complert i formalitzar la inscripció gratuïtament, abans del dia 18 de febrer, a través de l’enllaç . L’aforament es limitat. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba298886656 Controles? Granollers 2020-02-27 00:00:00 2020-03-31 23:59:59 .. https://www.diba.cat/web/spott/-/controles-granollers 1 L'exposició Controles? proporciona informació sobre drogues i ús problemàtic de pantalles i treballa els factors de protecció per prevenir-ne el consum. Està adreçada a tres col·lectius: adolescents d'entre 12 i 15 anys, joves a partir dels 16 anys, i pares i mares, professionals i adults de prevenció de les drogodependencies.  nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba288716206 AJORNAT! Gestió local de l’ús anòmal de l’habitatge 2020-02-05 09:30:00 2020-07-13 14:30:00 La situació d’exclusió residencial que vivim, amb moltes famílies que tenen dificultats per a accedir o mantenir el seu habitatge, fan més necessària que mai la intervenció de les administracions públiques en l’exercici de les seves potestats d’inspecció i sanció per incompliment de la funció social de la propietat sobre el que anomenem “l’ús anòmal de l’habitatge”.  https://www.diba.cat/documents/479934/0/Imatge+%C3%BAs+an%C3%B2mal+habitatge/cd1f8c76-e803-4db4-9a1d-78c90ba4f1f4?t=1578470002913 https://www.diba.cat/web/hua/-/gestio-local-de-l-us-anomal-de-l-habitatge Recinte Escola Industrial – Edifici El Vagó (Aula 2B). Carrer Comte d’Urgell, 187. 08036  Barcelona Recinte Escola Industrial – Edifici El Vagó (Aula 2B). Carrer Comte d’Urgell, 187. 08036  Barcelona 41.3883840,2.1483730 1 PresentacióEns referim a “l’ús anòmal de l’habitatge” a situacions com són la desocupació permanent dels immobles, l’ocupació sense títol habilitant, l’assetjament immobiliari, la sobreocupació, l’infrahabitatge i els habitatges d’ús turístic.L’objectiu d’aquesta acció formativa és estudiar el marc jurídic regulador de cadascuna de les situacions d’utilització anòmala de l’habitatge i com es gestionen des dels serveis municipals, analitzant els instruments i les possibles estratègies d’actuació des d’una administració local, emparades en la normativa i marc competencial vigents, establint les eines que facin possible que l’actuació administrativa sigui alhora eficaç però també ajustada a dret i conforme als límits imposats per la recent jurisprudència al respecte. Cada mòdul comptarà amb una part pràctica en la que s’analitzaran experiències municipals i es facilitaran models documentals d’ordenances, programes i expedients administratiusAcció formativa amb una càrrega lectiva de seixanta hores motivada pel seu fort component jurídic, adreçada al personal tècnic que presta els serveis locals d’habitatge que vulgui aprofundir en l’aplicació pràctica d’aquestes mesures d’intervenció administrativa. Comptarem amb un equip docent format pels advocats especialistes en dret administratiu i habitatge Pablo Feu Fontaiña, Raimon Soler Renobell i Aleix Canals Compan.ProgramaSessió 1 (05/02/2020): Marc normatiu i competencial en matèria d’habitatge. La funció social de l’habitatge.Sessió 2 (21/02/2020): Introducció a les utilitzacions i situacions anòmales dels habitatges. Gestió dels serveis locals.Sessió 3 (09/03/2020): Declaració de l’ús anòmal dels habitatges. Règim sancionador.Sessió 4 (23/03/2020): Habitatges desocupats. Cens d’habitatges buits.Sessió 5 (01/04/2020): Mobilització de l’habitatge desocupat (I): Mesures de foment.Sessió 6 (23/04/2020): Mobilització de l’habitatge desocupat (II): Mesures penalitzadores.Sessió 7 (13/05/2020): Ocupacions irregulars. Discriminació en matèria d’habitatge.Sessió 8 (22/05/2020):  Sobreocupació. Pobresa energètica.Sessió 9 (03/06/2020): Infrahabitatge.Sessió 10 (17/06/2020): Estudi de les figures connexes per a intervenir en les situacions d’ús anòmal dels habitatges.Sessió 11 (01/07/2020): Habitatges d’ús turístic.Sessió 12 (13/07/2020): Experiències municipals. Taller pràctic.DestinatarisPersonal tècnic de les administracions locals vinculats a la prestació dels serveis locals d’habitatge.InscripcionsLes inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma, i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de l’acció formativa el nombre de places és limitat (màxim 40 participants). Les sol·licituds seran ateses considerant l’adequació del perfil dels demandants i l’ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. Tindrà preferència d’admissió el personal tècnic adscrit al servei d’habitatge d’aquells ens locals adherits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta. Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 31 de gener de 2020 mitjançant el següent enllaç.  nominatim/OK Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba296148249 Espai Claustre amb... Ingrid Guardiola: Interfícies digitals i nous imaginaris culturals 2020-06-02 10:00:00 2020-06-02 14:00:00 https://www.diba.cat/documents/326398/2016704/Espai+Claustre+Interficies+digitals/5b29e69e-d441-4719-9020-bdf5f221159c?t=1580301190181 https://www.diba.cat/web/cerc/-/espai-claustre-interficies-digitals-i-nous-imaginaris-culturals oerc.formacio@diba.cat 41.3841690,2.1662720 1 Joshua Sortino (Unplash) Aquesta sessió de l’Espai Claustre versarà sobre els nous instruments i formats digitals en  relació amb la cultura, tot subratllant el fet que aquestes eines estan provocant importants canvis socials i cognitius en la personalitat i en la societat. Les xarxes socials, la virtualitat, la proliferació de dades i la cultura visual proliferen en la vida quotidiana i tenen una enorme influència en la manera com es desenvolupen i es conformen les dimensions públiques de la comunitat. La virtualitat ha contribuït a crear una societat connectada que ha esdevingut, al seu torn, una interfície. La sessió proposa una mirada crítica en aquesta situació, tant des del punt de vista personal com social. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba296148375 La mediació en els conflictes culturals 2020-06-30 10:00:00 2020-06-30 14:00:00 https://www.diba.cat/documents/326398/2016704/La+mediacio+en+els+conflictes+culturals/5b45c365-4470-43d0-acd7-f160383dcac9?t=1580302508670 https://www.diba.cat/web/cerc/-/la-mediacio-en-els-conflictes-culturals oerc.formacio@diba.cat 41.3841690,2.1662720 1 Dylan Gillis (Unplash) La diversitat d’agents que operen en l’àmbit cultura fa que com més va més sigui necessari comptar amb eines de mediació entre interessos i propostes divergents. En l’espai públic i en la cultura municipal conflueixen tot un seguit de persones, grups i entitats amb plantejaments i objectius diferents. Les polítiques culturals municipals han d’intentar crear consensos i visions compartides entre la ciutadania, tot intentant establir confluències duradores i acords de col·laboració. El curs abordarà a través de quines tècniques es pot crear un espai de diàleg en què aflorin els conflictes i es puguin trobar solucions comunes. El primer pas és crear un entorn en què cadascú pugui expressar-se i posar les cartes damunt la taula. En un segon estadi cal anar més enllà i buscar els punts de confluència, essent el tercer pas la implementació dels acords a què s’arriba. En el món municipal cada cop és més urgent gestionar la diversitat i els plantejaments contraposats. El curs tindrà també un vessant pràctic, ja que s’assajaran diversos rols entre els participants per visualitzar conductes i capteniments de cara a detectar problemes i trobar-hi les solucions adequades. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba298434307 Dia de la Internet Segura 2020:'Una Internet millor comença amb tu: junts aprenem ciberseguretat' 2020-02-11 00:00:00 2020-02-11 23:59:59  El Dia de la Internet Segura 2.020 per a promoure un ús segur i positiu de les tecnologies digitals, especialment entre nens i joves https://www.diba.cat/web/spott/-/dia-de-la-internet-segura-2020-una-internet-millor-comenca-amb-tu-junts-aprenem-ciberseguretat- 1 El Dia d'Internet Segura (DIS) és un esdeveniment promogut per la xarxa INSAFE/*INHOPE amb el suport de la Comissió Europea, que se celebra cada mes de febrer amb l'objectiu de promoure un ús segur i positiu de les tecnologies digitals, especialment entre nens i joves.En 2020 se celebrarà l'11 de febrer. Amb l'objectiu de destacar el caràcter positiu d'Internet, el lema 2020 'Una Internet millor comença amb tu: junts aprenem ciberseguretat', ens convida a sumar-nos al moviment global, participar i aprofitar el millor d'Internet per a unir persones.El DIS es dirigeix a nens i joves, pares i tutors, professors, educadors i treballadors socials, així com a les empreses i responsables polítics, animant-los a participar de manera activa en la creació d'una Internet millor.Enllaços amb informació pràcticahttps://www.is4k.es/programas/dia-de-internet-segurahttp://www.edu365.cat/internetsegura/index.htmlhttps://internetsegura.cat/joves/https://www.pantallasamigas.net/https://www.saferinternetday.org/web/sid/resources/gallery  nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba296435703 Edició i realització de vídeos amb pocs recursos des dels serveis de joventut 2020-04-21 09:00:00 2020-04-21 14:00:00 https://www.diba.cat/web/joventut/-/edicio-i-realitzacio-de-videos-amb-pocs-recursos-des-dels-serveis-de-joventut 41.3867800,2.1761900 1 OBJECTIUS:Conèixer diferents eines i recursos gratuïts de creació i edició de vídeos.Optimitzar la comunicació amb la gent jove mitjançant el nostre canal de Youtube.Millorar la visibilitat i la interacció dels vídeos a YouTube.CONTINGUTS:Conèixer les diferents fases de creació d'un vídeo i consells per a millorar la comunicació.Adquirir coneixements bàsics i consells de gravació de vídeos, equip, so, il·luminació i enquadrament.Aprendre a fer ús i conèixer diferents programes d'edició d'imatge i vídeo per al PC i per a mòbils.Tenir coneixement dels diferents tipus de llicències de continguts i de fonts de recursos gratuïts per a utilitzar als vídeos (efectes de so, música, vídeos i animacions).Conèixer el potencial de YouTube com a plataforma de difusió de contingut audiovisual, les estadístiques d'ús i tendències d'aquesta xarxa social.Entendre el funcionament del cercador de YouTube per tal d'optimitzar el posicionament dels vídeos i conèixer diferents eines i consells pràctics per a millorar la visibilitat i el temps de visualització dels vídeos.Saber crear i gestionar un canal de YouTube i adquirir recursos per a fer-ho atractiu i millorar la usabilitat i experiència dels usuaris.Analitzar i interpretar l'audiència del canal i identificar les diferents fonts de tràfic, el perfil i els interessos dels seguidors per tal de millorar el nostre canal.REQUERIMENTS: Informàtica a nivell d’usuari i comptar amb algun dispositiu que permeti la gravació de vídeo digital: mòbil, tauleta, càmera fotogràfica, videocàmera...METODOLOGIA:Classe presencial teòrico/pràctica. L’alumnat treballarà les eines i recursos presentats durant el curs mitjançant la creació, edició i publicació d'un vídeo a YouTube.INSCRIPCIONSAquest curs està adreçat al personal adscrit a les administracions locals (electes i professionals) han de fer la inscripció a través de formulari [enllaç nominatim/OK Agenda corporativa 2020-03-29 16:42
agendadiba296147671 La Defensa dels Drets Culturals: els ODS i l’Agenda 21 de la Cultura 2020-04-16 10:00:00 2020-04-16 14:00:00 https://www.diba.cat/documents/326398/2016704/Iam+Se7en/9841c4db-0a06-433e-b5ca-ddd245c65e34?t=1580299258114 https://www.diba.cat/web/cerc/-/la-defensa-dels-drets-culturals-els-ods-i-l-agenda-21-de-la-cultura oerc.formacio@diba.cat 41.3841690,2.1662720 1 iam Se7en (Unplash) Aquest curs té com a objectiu establir una definició de drets culturals, tot incidint en la necessitat i la rellevància d’aquests drets en el context actual. Durant les diferents sessions del curs es definirà en què consisteixen els Objectius de Desenvolupament Sostenible, bo i exposant-ne les línies bàsiques. A més s’explicarà en què consisteixen els disset ODS que componen l’estratègia global de l’Agenda 2030 i es subratllarà el paper de la cultura en l’Agenda 21. En el terreny concret dels ODS s’incidirà de manera clara en el paper de la cultura dins de l’objectiu d’Educació de qualitat. Una de les fites ineludibles en el terreny cultural haurà de consistir a explorar potencialitats i àmbits d’actuació de la cultura en relació als Objectius de desenvolupament sostenible i mostrar en què afecten aquests Objectius i  l’Agenda 21 a les diferents actuacions culturals. Per aquest motiu es presentaran també diverses experiències, guies i casos pràctics. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba296148162 La governança des de la cultura i el món local: tot repensant la participació ciutadana 2020-05-28 10:00:00 2020-06-12 14:00:00 https://www.diba.cat/documents/326398/2016704/La+governanca+des+de+la+cultura+i+el+mon+local/0fcef3af-a249-4bed-886f-29786b201825?t=1580300503542 https://www.diba.cat/web/cerc/-/la-governanca-des-de-la-cultura-i-el-mon-local-tot-repensant-la-participacio-ciutadana oerc.formacio@diba.cat 41.3841690,2.1662720 1 Ryoji Iwata (Unsplash) Aquest curs comptarà amb dues sessions. En la primera és parlarà de la governança centrada en la participació i en especial sobre els processos, les pràctiques socials innovadores i la incorporació de les TAC (Tecnologies d’Aprenentatge i Coneixement). A més s’abordaran els criteris que cal tenir en compte quan parlem de participació ciutadana i es presentaran casos pràctics sobre governança i participació. En la segona sessió, parlarem de com optimitzar la gestió dels pressupostos culturals amb criteris de governança, tot cercant un model més participatiu que comporti una distribució més equitativa dels pressupostos.La primera sessió serà impartida per Maria Garcia Brugada, sociòloga i cap de la Secció de Participació Ciutadana del Servei de Convivència, Diversitat i Participació Ciutadana de la Diputació de Barcelona i Anna Garcia Masià, sociòloga i tècnica de participació ciutadana del Servei de Convivència, Diversitat i Participació de la Diputació de Barcelona.La segona serà impartida per Lluís Bonet Agustí, professor titular d’economia aplicada. Coordinador del Programa de doctorat en Gestió de la cultura i el patrimoni (integrat en la línia de recerca del nou programa de doctorat Societat i Cultura), i del Màster oficial en Gestió cultural. Director dels Títols propis de postgrau en Gestió Cultural de la Universitat de Barcelona. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba296667138 Cicle de tallers: Economia circular al món local 2020-02-19 09:00:00 2020-02-19 13:30:00 https://www.diba.cat/documents/63810/226999101/logo+EC.png/720c6594-5036-4658-9b93-51d90b433bf4?t=1573569361736 https://www.diba.cat/web/xarxasost/-/cicle-de-tallers-economia-circular-al-mon-loc-2 41.3841795,2.1662636 1 https://www.diba.cat/documents/63810/226999101/Nou+Cicle+Economia+circular+2019+2020.pdf/dcdc0947-6454-476a-8f61-e798ca50da03  SESSIÓ 2: ENTENDRE EL PUNT DE PARTIDA L’economia circular és un model econòmic orientat a l’assoliment de sistemes de producció i consum més eficients i resilients que preservin els recursos dins un cicle continu i n’optimitzin el valor. Les ciutats, pobles, i ens locals supramunicipals juguen un paper important en l’economia circular i és una oportunitat per a la seva promoció econòmica, per al foment de l’ocupació i per al finançament de nous models de negoci.Els ens locals poden actuar amb diferents rols. D’una banda com a impulsors, aplicant l’economia circular no només en compra verda, sinó també en la forma de coordinar i gestionar processos i recursos que tinguin internament. Per altra banda com a facilitadors, promovent la sensibilització i/o oferint eines a les empreses per orientar-se cap a l’economia circular. I també, realitzant accions de sensibilització per als mateixos ciutadans perquè coneguin quin rol es pot tenir com a consumidor/usuari per a promoure el canvi cap a l’economia circular.La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona seguim apostant en els nostres objectius estratègics per la promoció de l’economia circular i l’acompanyament al món local en el procés de coneixement, formació i identificació d’oportunitats al voltant d’aquestes temàtiques; per la qual cosa     comptem amb el suport expert de la Fundació Fòrum Ambiental.Ja en l’anterior mandat hem elaborat material d’aterrament al concepte que pot ser del vostre interès i ara volem anar un pas més enllà.Iniciem una nova etapa amb el nou mandat, on es planteja oferir una continuïtat però també una nova etapa a través d’un nou cicle de tallers amb vàries sessions de treball. El cicle de tallers, nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba280917137 Cicle de tallers: Economia circular al món local 2019-12-04 09:00:00 2019-12-04 13:30:00 https://www.diba.cat/documents/63810/226999101/logo+EC.png/720c6594-5036-4658-9b93-51d90b433bf4?t=1573569361736 https://www.diba.cat/web/xarxasost/-/cicle-de-tallers-economia-circular-al-mon-local Pati Manning. Carrer Montalegre, 7. Barcelona Pati Manning. Carrer Montalegre, 7. Barcelona 41.3841795,2.1662636 1 https://www.diba.cat/documents/63810/226999101/Nou+Cicle+Economia+circular+2019+2020.pdf/dcdc0947-6454-476a-8f61-e798ca50da03 L’economia circular és un model econòmic orientat a l’assoliment de sistemes de producció i consum més eficients i resilients que preservin els recursos dins un cicle continu i n’optimitzin el valor. Les ciutats, pobles, i ens locals supramunicipals juguen un paper important en l’economia circular i és una oportunitat per a la seva promoció econòmica, per al foment de l’ocupació i per al finançament de nous models de negoci.Els ens locals poden actuar amb diferents rols. D’una banda com a impulsors, aplicant l’economia circular no només en compra verda, sinó també en la forma de coordinar i gestionar processos i recursos que tinguin internament. Per altra banda com a facilitadors, promovent la sensibilització i/o oferint eines a les empreses per orientar-se cap a l’economia circular. I també, realitzant accions de sensibilització per als mateixos ciutadans perquè coneguin quin rol es pot tenir com a consumidor/usuari per a promoure el canvi cap a l’economia circular.La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona seguim apostant en els nostres objectius estratègics per la promoció de l’economia circular i l’acompanyament al món local en el procés de coneixement, formació i identificació d’oportunitats al voltant d’aquestes temàtiques; per la qual cosa     comptem amb el suport expert de la Fundació Fòrum Ambiental.Ja en l’anterior mandat hem elaborat material d’aterrament al concepte que pot ser del vostre interès i ara volem anar un pas més enllà.Iniciem una nova etapa amb el nou mandat, on es planteja oferir una continuïtat però també una nova etapa a través d’un nou cicle de tallers amb vàries sessions de treball. El cicle de tallers, nominatim/OK Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba298434014 Subvencions entitats 2020 2020-02-17 00:00:00 2020-03-12 23:59:59 Des del 17 de febrer de 2020 al 12 de març de 2020 (ambós inclosos) estarà oberta la convocatòria de subvencions a favor d’entitats sense finalitat de lucre en els àmbits de Benestar Social, Igualtat i Ciutadania, Respir i Serveis complementaris a la tutela. https://www.diba.cat/web/spott/-/subvencions-entitats-2020 1 Es destinen a la convocatòria 2.075.000 €, dels quals 1.300.000 € correspon a projectes relacionats amb l'àmbit de Benestar Social, 425.000 € a Igualtat i Ciutadania, i 350.000 € a Respir per a famílies cuidadores de persones amb discapacitat i/o malaltia mental i Serveis de tutela.La convocatòria haurà de tramitar-se a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona.Accedeix a tota la informació i model de documents a la web de Benestar.Les subvencions volen fomentar projectes o activitats d’interès públic o social que tinguin per finalitat afavorir les actuacions d’inclusió, de cohesió i de promoció social, la promoció de la igualtat de drets i deures entre totes les persones, així com el suport a les activitats de Respir que portin a terme les entitats socials dins de l’àmbit territorial de la demarcació de Barcelona i aquells projectes que tinguin com a finalitat iniciar o potenciar l’àmbit social dels serveis tutelars, que promoguin la millora de la qualitat de vida de les persones tutelades i la defensa dels seus drets.  nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba297507139 Jornada informativa «El servei de socorrisme a les piscines i activitats d’estiu» 2020-02-12 10:00:00 2020-02-12 12:30:00 El proper dimecres 12 de febrer en horari de 10 a 12.30h, Esports organitza una jornada informativa que pretén unir el personal tècnic municipal i les institucions que participen en la formació i acreditació del personal de salvament i socorrisme, per tal d’explicar quina és la situació actual, tot pensant en preparar la propera temporada estival. https://www.diba.cat/web/esports/-/jornada-informativa-el-servei-de-socorrisme-a-les-piscines-i-activitats-d-estiu- 1 Més info: http://bit.ly/2vNrD92 nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba297096036 Gestió local de l’ús anòmal de l’habitatge 2020-06-19 09:30:00 2020-12-01 14:30:00 La situació d’exclusió residencial que vivim, amb moltes famílies que tenen dificultats per a accedir o mantenir el seu habitatge, fan més necessària que mai la intervenció de les administracions públiques en l’exercici de les seves potestats d’inspecció i sanció per incompliment de la funció social de la propietat sobre el que anomenem “l’ús anòmal de l’habitatge”.  https://www.diba.cat/documents/479934/0/%C3%9As+an%C3%B2mal+habitatge/fb86741e-ddd4-4757-b540-970406d45fec?t=1580742741563 https://www.diba.cat/web/hua/-/gestio-local-de-l-us-anomal-de-l-habitat-1 41.3883840,2.1483730 1 PresentacióEns referim a “l’ús anòmal de l’habitatge” a situacions com són la desocupació permanent dels immobles, l’ocupació sense títol habilitant, l’assetjament immobiliari, la sobreocupació, l’infrahabitatge i els habitatges d’ús turístic.L’objectiu d’aquesta acció formativa és estudiar el marc jurídic regulador de cadascuna de les situacions d’utilització anòmala de l’habitatge i com es gestionen des dels serveis municipals, analitzant els instruments i les possibles estratègies d’actuació des d’una administració local, emparades en la normativa i marc competencial vigents, establint les eines que facin possible que l’actuació administrativa sigui alhora eficaç però també ajustada a dret i conforme als límits imposats per la recent jurisprudència al respecte. Cada mòdul comptarà amb una part pràctica en la que s’analitzaran experiències municipals i es facilitaran models documentals d’ordenances, programes i expedients administratiusAcció formativa amb una càrrega lectiva de seixanta hores motivada pel seu fort component jurídic, adreçada al personal tècnic que presta els serveis locals d’habitatge que vulgui aprofundir en l’aplicació pràctica d’aquestes mesures d’intervenció administrativa. Comptarem amb un equip docent format pels advocats especialistes en dret administratiu i habitatge Pablo Feu Fontaiña, Raimon Soler Renobell i Aleix Canals Compan.ProgramaSessió 1 (19/06/2020): Marc normatiu i competencial en matèria d’habitatge. La funció social de l’habitatge.Sessió 2 (26/06/2020): Introducció a les utilitzacions i situacions anòmales dels habitatges. Gestió dels serveis locals.Sessió 3 (09/07/2020): Declaració de l’ús anòmal dels habitatges. Règim sancionador.Sessió 4 (16/09/2020): Habitatges desocupats. Cens d’habitatges buits.Sessió 5 (30/09/2020): Mobilització de l’habitatge desocupat (I): Mesures de foment.Sessió 6 (02/10/2020): Mobilització de l’habitatge desocupat (II): Mesures penalitzadores.Sessió 7 (19/10/2020): Ocupacions irregulars. Discriminació en matèria d’habitatge.Sessió 8 (28/10/2020): Sobreocupació. Pobresa energètica.Sessió 9 (09/11/2020): Infrahabitatge.Sessió 10 (16/11/2020): Estudi de les figures connexes per a intervenir en les situacions d’ús anòmal dels habitatges.Sessió 11 (23/11/2020): Habitatges d’ús turístic.Sessió 12 (01/12/2020): Experiències municipals. Taller pràctic.DestinatarisPersonal tècnic de les administracions locals vinculats a la prestació de serveis locals d’habitatgeInscripcionsLes inscripcions es realitzaran mitjançant l’aplicatiu Gestforma i la confirmació de la inscripció per part de la Diputació de Barcelona es farà per correu electrònic. Per motius logístics i de dinàmica de la sessió el nombre de places és limitat (màxim 40 participants). Les sol·licituds seran ateses considerant l’adequació del perfil dels demandants i l’ordre de presentació de les sol·licituds. Per afavorir la participació del màxim d’assistents es podrà limitar l’assistència al curs a una persona per ens local. Tindrà preferència d’admissió el personal tècnic adscrit al servei d’habitatge d’aquells ens locals adherits a la Xarxa de Serveis Locals d’Habitatge. L’organització es reserva el dret a fer canvis en la programació establerta.Podeu fer efectives les vostres inscripcions fins el dia 4 de juny de 2020 mitjançant el següent enllaç. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba296435453 Innovació Social des de l'educomunicació per a les persones joves 2020-02-13 10:00:00 2020-02-13 14:00:00   https://www.diba.cat/web/joventut/-/innovacio-social-des-de-l-educomunicacio-per-a-les-persones-joves 41.6212150,2.2800120 1 OJECTIUS:Entendre l'origen i desenvolupament de la Comunicació per a la Innovació Social. Fonaments teòrics de l'edu-comunicació i edu-entreteniment.Conèixer experiències desenvolupades a diferents parts del món, basades en edu-comunicació per a  la innovació social.Dissenyar de mode col·laboratiu un projecte d'intervenció basat en metodologies edu-comunicativesCONTINGUTS:A partir de la revisió de documents i entrevistes de vídeo a teòrics, es revisa l'evolució del concepte des de les primeres teories de la comunicació fins a  Comunicació per a la Innovació Social, els fonaments teòrics de la Edu-comunicació i edu-entreteniment.Exposició d'alguns projectes pràctics (webs, videos, artículos) i revisió de diferents enfocs de l'educació mediàtica i les seves possibilitats en el camp de d'interculturalitat, el gènere els i les joves, profunditzant en les liderades per la Associació Cultural elParlante.A partir de la revisió de convocatòries oficials de diferents administracions es formaran grups per dissenyar propostes d'intervenció basades en metodologies edu-comunicatives. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba296147158 Jornada: Com impulsar la vitalitat cultural als municipis 2020-04-29 09:00:00 2020-04-29 18:00:00 https://www.diba.cat/documents/326398/2016704/Jornada_Com+impulsar+la+vitalitat+cultural/069aab85-9e1f-4656-9b13-ad0036ff3eb3?t=1580297743723 https://www.diba.cat/web/cerc/-/jornada-com-impulsar-la-vitalitat-cultural-als-municipis oerc.formacio@diba.cat 41.3841690,2.1662720 1 Aaron Greenwood (Unplash) La jornada tindrà lloc de 9 a 14h i de 15 a 18h Aquesta jornada vol incidir en les línies i estratègies que han d’emprendre les polítiques culturals per tal de potenciar la creativitat dels municipis. Això vol dir, en primer lloc, tenir clars els agents, els creadors i les entitats que operen dins el municipi, detectant tots aquells casos en què no existeix cap col·laboració amb l’ajuntament. Molt sovint hi ha actors culturals que operen al marge de les institucions i que tenen una rellevància important en la vida local i nacional. Establir-hi lligams i exercir d’interlocutors amb ells és una de les tasques primordials que han de plantejar-se les institucions que treballen en el camp de la cultura. D’altra banda, durant la sessió també es vol incidir en la col·laboració entre els creadors i els ajuntaments, tot establint pautes de suport i treball conjunt. En aquest sentit considerem de gran importància la tasca de connexió entre el talent creatiu i el territori. La jornada també aportarà experiències i casos concrets de potenciació de la creativitat a escala local. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba298435064 Curs: Drogues i pantalles en adolescents. Prevenció i tractament 2020-03-02 09:30:00 2020-03-23 14:30:00 4 sessions: (2, 9, 16 i 23 de març) https://www.diba.cat/web/spott/-/curs-drogues-i-pantalles-en-adolescents-prevencio-i-tractament 1 Un curs dirigit a professionals d'àmbit social, amb els objectius d'aproximar-se a la situació actual del consum de drogues i ús problemàtic de pantalles en adolescents per tal de poder oferir eines per a l'abordatge i la intervenció preventiva. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba296435489 Innovació Social des de l'educomunicació per a les persones joves 2020-02-20 10:00:00 2020-02-20 14:00:00    https://www.diba.cat/web/joventut/-/innovacio-social-des-de-l-educomunicacio-per-a-les-persones-jov-1 41.6212150,2.2800120 1 OJECTIUS:Entendre l'origen i desenvolupament de la Comunicació per a la Innovació Social. Fonaments teòrics de l'edu-comunicació i edu-entreteniment.Conèixer experiències desenvolupades a diferents parts del món, basades en edu-comunicació per a  la innovació social.Dissenyar de mode col·laboratiu un projecte d'intervenció basat en metodologies edu-comunicativesCONTINGUTS:A partir de la revisió de documents i entrevistes de vídeo a teòrics, es revisa l'evolució del concepte des de les primeres teories de la comunicació fins a  Comunicació per a la Innovació Social, els fonaments teòrics de la Edu-comunicació i edu-entreteniment.Exposició d'alguns projectes pràctics (webs, videos, artículos) i revisió de diferents enfocs de l'educació mediàtica i les seves possibilitats en el camp de d'interculturalitat, el gènere els i les joves, profunditzant en les liderades per la Associació Cultural elParlante.A partir de la revisió de convocatòries oficials de diferents administracions es formaran grups per dissenyar propostes d'intervenció basades en metodologies edu-comunicatives. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba296148613 Cicle Confluències. Els museus dialoguen amb... Neurociència i museus 2020-02-18 09:30:00 2020-02-18 12:30:00 https://www.diba.cat/documents/326398/292989014/22_Cicle+Confluencies/13faff51-44ad-4dee-b3dd-779a6874f09a?t=1580287203056 https://www.diba.cat/web/cerc/-/cicle-confluencies-els-museus-dialoguen-amb-neurociencia-i-museus 1 Exposició Paul Henry Degrande (Pixabay) La Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona inicia el Cicle Confluències, un nou espai de trobada, de reflexió i d’interconnexió dels museus amb altres disciplines i àrees de coneixement. El cicle s'estrena amb la jornada dedicada a les connexions entre neurociència i museus, que tindrà lloc el dimarts 18 de febrer a l'Espai Francesca Bonnemaison.El programa s'inicia amb una ponència sobre eurociència i la seva relació amb el comportament humà, l’aprenentatge, la cultura i l’educació, a càrrec de David Bueno, divulgador científic amb una llarga trajectòria professional i acadèmica desenvolupada a Barcelona i Oxford. Bueno és doctor en Biologia, professor de Genètica Biomèdica, Evolutiva i del Desenvolupament de la Universitat de Barcelona i director de la Càtedra de Neuroeducació UB-EDU1ST. Museus transformadorsLa segona part de la jornada consistirà en identificar les connexions entre la neurociència i la museologia a partir d'un diàleg entre Bueno i el doctor en Antropologia Social i Cultural, Xavier Roigé, qui aportarà la seva experiència en l’àmbit museístic i del patrimoni cultural. La conversa entre els dos especialistes ha de servir per aprofundir en com l’activitat generada en els museus (educativa, de gaudi, de socialització, de crítica...) pot influir positivament en el nostre cervell i en el nostre comportament.La conducció d’aquesta primera Confluència i la dinamització del diàleg aniran a càrrec de Clàudia Rius, periodista cultural, cap de redacció i de la secció d’Art de la revista digital Núvol.Inscripció gratuïta obertaLa jornada és oberta a tècnics de cultura, tècnics dels equipaments museístics i sales d’exposicions municipals i persones interessades, amb inscripció gratuïta.Més informació i inscripcions en el següent enllaç. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba288511136 Jornada Novetats en les normatives de residus i economia circular 2020-03-03 09:15:00 2020-03-03 14:00:00 Durant la sessió revisarem les novetats clau de la legislació europea i catalana en matèria de residus i economia circular (prevenció i preparació per la reutilització, plàstics d’un sol ús, malbaratament alimentari, responsabilitat ampliada del productor…) i avaluarem el seu impacte en el sector així com les oportunitats que presenten per als professionals del medi ambient.  https://www.diba.cat/documents/471041/264493648/6.+residus-economia-circular-3.png/8760dba1-c3bd-4cfd-8d2a-17e330e32d7d?t=1566903652143 https://www.diba.cat/web/xarxasost/-/jornada-novetats-en-les-normatives-de-residus-i-economia-circular Recinte de l'Escola Industrial (Diputació de Barcelona). C/ Comte d'Urgell, 187, Barcelona (Sala d'actes Edifici el Vagó). Recinte de l'Escola Industrial (Diputació de Barcelona). C/ Comte d'Urgell, 187, Barcelona (Sala d'actes Edifici el Vagó). 41.3820143,2.1582348 1 Gratuït Residus i Economia Circular https://www.coamb.cat/wp-content/uploads/2019/12/Jornada-Novetats-Normatives-Residus-i-Economia-Circular-ARC-COAMB.pdf 100 https://www.coamb.cat/inscripcions/?ic=28581 nominatim/OK Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba296148340 Prevenció i atenció a les violències sexuals i masclistes als espais públics d’oci 2020-06-18 10:00:00 2020-06-18 14:00:00 https://www.diba.cat/documents/326398/2016704/Prevencio+i+atencio+a+les+violencies+sexuals/e665e6fd-95d1-4dd1-b8ee-d3072c7a2d1c?t=1580301936872 https://www.diba.cat/web/cerc/-/prevencio-i-atencio-a-les-violencies-sexuals-i-masclistes-als-espais-publics-d-oci oerc.formacio@diba.cat 41.3841690,2.1662720 1 Nadine Shaabana (Unplash) En els darrers anys els delictes sexuals en tota mena d’esdeveniments culturals, especialment en concerts, actes de festes majors i concentracions massives, han augmentat de manera alarmant. El curs partirà de la definició de violències i delictes sexuals, així com de la desigualtat de gènere, per endinsar-se, a continuació, en el problema concret dels esdeveniments culturals i dels espais públics i d’oci. Com han de respondre els ajuntaments davant d’aquest problema? Què es pot fer? Quines mesures de prevenció cal adoptar? Quines tasques educatives s’han d’endegar? Aquestes seran algunes de les qüestions bàsiques que s’hi plantejaran. Al mateix temps el curs incidirà en l’anàlisi dels diferents protocols existents davant de les violències sexuals, com ara els descrits a la guia que duu per títol Guia per a l’elaboració de protocols davant les violències sexuals en espais públics d’oci. En aquest sentit els protocols són instruments que permeten acordar, ordenar i descriure la resposta que es dona davant d’aquestes situacions. Es tracta, per tant, d’una ocasió immillorable per disposar d’eines per tal de combatre aquesta xacra social. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba296435530 Innovació Social des de l'educomunicació per a les persones joves 2020-02-27 10:00:00 2020-02-27 14:00:00 Incripció https://www.diba.cat/web/joventut/-/innovacio-social-des-de-l-educomunicacio-per-a-les-persones-jov-2 41.6212150,2.2800120 1 OJECTIUS:Entendre l'origen i desenvolupament de la Comunicació per a la Innovació Social. Fonaments teòrics de l'edu-comunicació i edu-entreteniment.Conèixer experiències desenvolupades a diferents parts del món, basades en edu-comunicació per a  la innovació social.Dissenyar de mode col·laboratiu un projecte d'intervenció basat en metodologies edu-comunicativesCONTINGUTS:A partir de la revisió de documents i entrevistes de vídeo a teòrics, es revisa l'evolució del concepte des de les primeres teories de la comunicació fins a  Comunicació per a la Innovació Social, els fonaments teòrics de la Edu-comunicació i edu-entreteniment.Exposició d'alguns projectes pràctics (webs, videos, artículos) i revisió de diferents enfocs de l'educació mediàtica i les seves possibilitats en el camp de d'interculturalitat, el gènere els i les joves, profunditzant en les liderades per la Associació Cultural elParlante.A partir de la revisió de convocatòries oficials de diferents administracions es formaran grups per dissenyar propostes d'intervenció basades en metodologies edu-comunicatives. nominatim/TIMEOUT Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba287750372 Les administracions culturals municipals i la gestió comunitària: un estat de la qüestió 2020-02-21 10:00:00 2020-02-21 14:00:00 https://www.diba.cat/web/cerc/-/les-administracions-culturals-municipals-i-la-gestio-comunitaria-un-estat-de-la-quest-1 oerc.formacio@diba.cat Centre d'Estudis i Recursos Culturals (Pati Manning) - C/ Montalegre núm 7 - 08001 Barcelona Centre d'Estudis i Recursos Culturals (Pati Manning) - C/ Montalegre núm 7 - 08001 Barcelona 41.3841690,2.1662720 1 Tècnics de cultura La gestió comunitària es troba des de fa anys al centre de la gestió cultural, tot implicant una nova manera de concebre i d’entendre la relació amb la ciutadania. Gestionar la cultura des de la comunitat implica trencar determinades jerarquies i passar d’un model vertical a un d’horitzontal, en què els ciutadans decideixin quin ha de ser el present i el futur de les polítiques culturals. Això afecta la relació amb els agents culturals i el mateix paper dels ajuntaments, els quals com més va més esdevenen catalitzadors i facilitadors de les iniciatives ciutadanes. Des d’aquest plantejament la gestió cultural hauria de recaure, de manera preferent, en la mateixa societat.Aquest curs serà impartit per tres especialistes en aquest àmbit: Xavier Urbano, Judit Font i Helena Ojeda. Tots tres han treballat en molts projectes de gestió comunitària i ens presentaran nombrosos exemples de relació entre projectes de gestió comunitària i administració pública, posant l’èmfasi en qüestions pràctiques que afecten el triangle format entre ciutadania, ajuntaments i gestió cultural.Aquest curs està estretament vinculat amb el que duu per títol Les entitats i els nous agents de la cultura, impartit pels mateixos docents i que tindrà lloc el 17 de març. De fet tots dos formen part d’un itinerari únic i compartit, amb nombrosos lligams i connexions. Trobareu el formulari d'inscripció en el següent enllaç: Inscripció Aquesta sessió, pel seu caràcter especialitzat, basat en el treball en grup i també en la tasca individualitzada, es limitarà a 20 places.La inscripció es farà, com ja és habitual, a través de l’aplicatiu Gestforma de la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona. Xavier Urbano, treballador en cultura des de la cooperativa Quesoni (quesoni.cat), de la qual n’és soci. Ha participat a diversos centres culturals com l'Ateneu Popular 9 Barris (ateneu9b.net) o la Farinera del Clot i de festivals com el Say it Loud (sayitloud.cat) o el BAM Cultura Viva, sempre amb la voluntat de conjugar els projectes culturals amb els valors i les pràctiques de l'economia social. Judit Font Redolad és sociòloga. Ha treballat en projectes comunitaris relacionats amb migracions, joves, polítiques d'ocupació, i cultura a Barcelona, Salt i Girona. Ha combinat l’activitat professional amb la recerca, la docència i l’associacionisme. És professora associada a la UdG en participació i acció comunitària. Fa l’activisme social i cultural a Salt, des de l’Ateneu Popular de la Coma Cros. En l'àmbit de la gestió comunitària, ha treballat com a coordinadora de l'Ateneu Popular 9 Barris. Actualment, treballa a l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Girona.Helena Ojeda és actualment coordinadora de l'Ateneu L'Harmonia de Sant Andreu de Palomar, un equipament municipal de gestió comunitària a càrrec de la Federació d'Entitats Socioculturals i de Lleure de Sant Andreu. Va dedicar més de 15 anys a l'educació social i la docència a àmbits molt diversos (formació d'adults, joves en risc d'exclusió social, diversitat funcional, penitenciari...) per la seva formació en pedagogia social i, en paral·lel, mantenia la seva militància en espais de moviments socials, sobretot emmarcats en projectes de caire veïnal com els Ateneus. Va coordinar el Casal de Barri Prosperitat durant 7 anys, amb un alt grau d'implicació en el teixit associatiu de Nou Barris. Va cursar els estudis de màster en Gestió i resolució de conflictes -mediació, per la qual cosa combina (encara en l'actualitat) la seva tasca professional en l'àmbit de la gestió comunitària amb la intervenció i formació en gestió de conflictes i acompanyament de grups.En aquest vídeo Helena Ojeda ens parla de gestió comunitària tot contraposant-la a la visió de la cultura de consum. nominatim/OK Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba294445106 Reunió comarca Bages 2020-01-21 18:00:00 2020-01-21 20:00:00 Reunió comarca Bages amb regidors d'educació per explicar PAM i Catàleg 1 <p>Alfredo Vega, diputat president de l'Àrea d'Educació, Esports i Joventut</p> <p>Teresa Sambola, coordinadora Àrea d'Educació, Esports i Joventut</p> <p>Jordi Plana, gerent de serveis d'educació</p> <p>Regidors educació comarca Bages</p> <p> </p> nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba292193113 CURS GamificAcció: el poder del joc al servei de la participació 2020-01-21 00:00:00 2020-01-21 23:59:59 La formació se centrarà a conèixer i experimentar amb una de les tècniques més creatives del Design Thinking: Lego Serious Play (LSP).Dues sessions: 21 i 28 de gener de 2020  https://www.diba.cat/web/participacio/-/curs-gamificaccio-el-poder-del-joc-al-servei-de-la-participacio 934723027 1 09:00 a 14:00 http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=10828 Es tracta d’una tècnica que ajuda a la reflexió, la comunicació, la resolució de problemes, i la construcció de models que donin resposta a necessitats concretes. Es tracta d’una metodologia molt útil quan es vol aconseguir la implicació i participació de diferents agents o membres d’una organització, en la presa de decisions. També quan la complexitat de la situació ens obliga a buscar respostes les més àmplies possibles, i que requereixen el compromís dels agents implicats.El procés creatiu de construcció de solucions es realitza a través de peces de Lego, incidint en la capacitat de la persona per a imaginar, descriure i comprendre una situació, però també proposar canvi i millores. És una manera inspiradora i imaginativa de construir solucions a partir del joc.  nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba232679542 Introducció a la gestió en matèria d'activitats 2019-02-25 09:30:00 2019-03-11 13:30:00 Des de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat es presenta aquesta acció formativa específica, destinada a personal administratiu dels ens locals, sobre l’àmbit de les activitats. https://www.diba.cat/web/hua/-/introduccio-a-la-gestio-en-materia-d-activita-2 1 Objectiu- Adquirir coneixements bàsics sobre la regulació de les activitats i la normativa que la desenvolupa: prevenció i control ambiental de les activitats, espectacles i activitats recreatives, simplificació administrativa, incendis i plans d'autoprotecció.- Adquirir coneixements sobre la diversa tramitació i el règim d'intervenció de les activitats segons la seva incidència i tipologia.- Adquirir coneixements sobre els modelaris existents (instàncies, guies de tramitació, formularis) i eines de gestió municipal.DestinatarisPersonal administratiu municipal.ProgramaDilluns 25 de febrerIsabel Alonso Règim general i conceptes bàsics Eines de gestió: guies, formularis i GIAMontse Escudé Normativa reguladora de les activitats: classificacions i procediments: Llei 16/2015 de simplificació administrativaLlei 20/2009 de prevenció i control ambiental de les activitatsLlei 11/2009reguladora dels espectacles i les activitats recreativesLlei 3/2010 de prevenció i extinció d’incendisActivitats no classificadesIsabel Alonso Els plans de verificació de les activitats comunicadesDilluns 4 de març Trini Capdevila Controls periòdics i revisions de les llicències ambientals. Controls periòdics de les llicències d’espectacles Canvis de titularitat Modificacions objectives de les activitats Vigència de les activitats i causes de la seva pèrdua, en especial la caducitat. La potestat d’inspecció en matèria d’activitats La disciplina de les activitats: Restauració i règim sancionadorDilluns 11 de març Montse Escudé i Elisa Moron Exemples de tramitació nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba293971146 Inauguració de l'exposició Transitar a Viladecans 2020-01-28 00:00:00 2020-01-28 23:59:59 L'exposició es podrà visitar fins al 13 de febrer. https://www.diba.cat/documents/113226/293971189/Imatge+promocional+Transitar/3e00097b-cbec-46df-847e-373b13ef7784?t=1579268566937 Centre de recursos per a joves Can Xic. Parc de Can Xic, 1 Viladecans Centre de recursos per a joves Can Xic. Parc de Can Xic, 1 Viladecans 41.3155080,2.0142160 https://www.diba.cat/web/transitar/exposicions-detall 1 Entrada lliure a les 10:30 nominatim/OK Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba162204923 Visita Unitat Mòbil de consum a Mediona 2020-01-20 10:30:00 2020-01-20 11:30:00 https://www.diba.cat/documents/167269/171831/Mediona.jpg/b6a0d236-2c93-4b4c-adda-f58aabb7f24c?t=1516016071349 https://www.diba.cat/web/consum/-/visita-unitat-mobil-de-consum-a-medio-2 938985002 41.4773330,1.6123700 1 Gratuïta A les UMIC trobareu personal tècnic que donarà resposta a les vostres consultes i reclamacions en matèria de consum. La resta de dies, en els quals la UMIC no visita el vostre municipi, les  persones consumidores es poden dirigir al seu Ajuntament on es tramitarà telemàticament la seva consulta o reclamació perquè sigui atesa pel personal especialitzat de la Diputació de Barcelona. nominatim/OK Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba287163234 Jornada de reflexió: Davant del repte climàtic: moviment juvenil i educació ambiental 2020-01-23 09:00:00 2020-01-23 14:00:00 Amb motiu del Dia Mundial de l’Educació Ambiental, que se celebra cada 26 de gener, i dins del pla de treball conjunt de la Gerència de Serveis d’Espais Naturals i la Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, hem plantejat una jornada que pretén reflexionar sobre el paper de l’educació ambiental en l’escenari de l’emergència climàtica i dels moviments juvenils que hi estan vinculats. https://www.diba.cat/documents/471041/264632329/3.+educacio-sostenibilitat.png/fb493537-ee07-4270-82cf-d849ece5d9f4?t=1567421872439 https://www.diba.cat/web/xarxasost/-/jornada-de-reflexio-davant-del-repte-climatic-moviment-juvenil-i-educacio-ambiental ot.educaciopa@diba.cat La Sala - Espai Francesca Bonnemaison Sant Pere Més Baix, 7. Barcelona La Sala - Espai Francesca Bonnemaison Sant Pere Més Baix, 7. Barcelona 41.3866886,2.1767454 1 Educació ambiental <strong>Destinataris</strong><br /> Tècnics ambientals municipals<br /> Professionals de l’educació ambiental https://formularis.diba.cat/activitats/otepa/davant-repte-climatic-moviment-juvenil-educacio-ambiental La trobada s’estructura en una ponència marc de Jaume Funes i dues taules de debat, una de les quals estarà integrada i conduïda per joves lligats a l’activisme climàtic i una altra per experts de la comunicació i la participació ambiental.Clourà la jornada una activitat d’intercanvi amb tots els ponents i el públic, amb el suport del facilitador gràfic Yorgos Konstantinou. PROGRAMAINSCRIPCIONS nominatim/OK Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba276250724 Actualització normativa en matèria d’activitats 2019-11-22 09:30:00 2019-12-10 14:30:00 L'obejctiu d'aquesta formació és adquirir coneixements sobre la normativa d’aplicació a les activitats i sobre les novetats normatives en els diferents àmbits. https://www.diba.cat/web/hua/-/actualitzacio-normativa-en-materia-d-activita-2 Aula S7. Planta-1 de l’Edifici 25. Recinte de l’Escola Industrial. C/Comte d'Urgell, 187 Barcelona. Aula S7. Planta-1 de l’Edifici 25. Recinte de l’Escola Industrial. C/Comte d'Urgell, 187 Barcelona. Barcelona 1 PresentacióLa Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l’Àrea d’Infraestructures, Mobilitat, Urbanisme, Habitatge i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona presenta aquesta acció formativa específica sobre l’àmbit de la gestió d’activitats.Els temes a tractar seran les:Activitats extraordinàries en espais multi usos. Seguretat contra incendis. Plans d’Autoprotecció i Sorolls.Llicències d’activitats: Atmosfera. Residus. Avaluació d’impacte ambiental.Activitats i reglaments sectorials d’indústria. RIPCI, Emmagatzematge de productes químics, emmagatzematge de productes petrolífers, RITEUrbanisme i Activitats. Regulació d’activitats en sòl no urbanitzable. Disciplina d’activitats versus urbanismeAdequació edificis religiososDestinatarisPersonal tècnic i administratiu que du a terme tasques en matèria d’activitats. ProgramaSessió 1: Activitats extraordinàries en espais multi usos. Seguretat contra incendis. Plans d’autoprotecció. Sorolls i HorarisRegulació de les activitats extraordinàries. Montse Escudé Responsable Jurídica de l’Oficina d’Activitats de la Gerència d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de la Diputació de Barcelona.Plans d’Autoprotecció en les activitat extraordinàries. Álvaro González. Servies Territorials de Protecció Civil de Barcelona. Generalitat de Catalunya.Prevenció contra incendis en les activitat extraordinàries. Maria Xampeny. Servei de Prevenció. Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments.Sorolls i Horaris en les activitats extraordinàries. Ernest Cuadrado. Enginyer municipal Sant Just DesvernSessió 2: Llicències d’activitats. Atmosfera. Residus. Avaluació d’impacte ambientalAtmosfera. Decret 139/2018, de 3 de juliol, sobre els règims d'intervenció ambiental atmosfèrica dels establiments on es desenvolupin activitats potencialment contaminants de l'atmosfera  i Guia d’emissions per als permisos ambientals. Meritxell Rodriguez. Cap de Secció Emissions Atmosfèriques Direcció General de Qualitat Ambiental.Residus. Decret 152/2017, de 17 d'octubre, sobre la classificació, la codificació i les vies de gestió dels residus a Catalunya. Enric Elias. Cap del Departament d’Avaluació d’Activitats de l’Agència Catalana de Residus.Llei 9/2018, de 5 de desembre, per la qual es modifica la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. Assumpció Martinez. Responsable Prevenció OGAU Barcelona.Sessió 3: Activitats i reglaments sectorials d’indústriaSeguretat Industrial. RIPCI. Instrucció tècnica. Contingut memòria tècnica. Joan Carles Esteban. Cap de Secció d'Aparells a Pressió Subdirecció General de Seguretat Industrial Departament d’Empresa i Coneixement.Emmagatzemament de productes químics. Francesc Calaf. Subdirecció General de Seguretat Industrial Departament d’Empresa i Coneixement.Emmagatzematge de productes petrolífers. Benzineres. Altres tipologies de recarrega de combustible (elèctric, gas, etc.). Albert Morcego. Cap de Secció d'Instal·lacions Energètiques Receptores. Subdirecció General de Seguretat Industrial Departament d’Empresa i Coneixement.RITE.Normativa aplicable. Procediment administratiu posada en servei existents, noves. Instal·lacions afectades. Ventilació. Josep Castillo. Cap de Secció d'Aparells Elevadors. Subdirecció General de Seguretat Industrial Departament d’Empresa i Coneixement.Sessió 4: Urbanisme i ActivitatsRegulació d’activitats en sòl no urbanitzable. Trini Capdevila. Cap dels serveis jurídics de l’Ajuntament de Santpedor.Jurisprudència en matèria d’activitats. Montserrat Raga. Jutgessa del Jutjat contenciós administratiu nº 5 de Barcelona.Disciplina d’activitats versus urbanisme. Xavier Silvestre. Lletrat dels Serveis Jurídics de l’Ajuntament de Barcelona.Adequació dels edificis religiosos. Anna Massalle. Tècnics Direcció General Afers religiosos.InscripcionsEl període d'inscripció es tancarà un cop s'hagin assolit les places ofertades, o en tot cas, 10 dies abans de l'inici del curs. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat; les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds.Podeu fer efectives les vostres inscripcions al següent enllaç.  google/OK Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba238626657 Taller d’elaboració de plans de verificació d’activitats 2019-05-08 09:30:00 2019-05-29 13:30:00 La Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de l’Àrea de Territori de la Diputació de Barcelona presenta aquesta acció formativa específica, destinada a personal tècnic dels ens locals, sobre l’àmbit de les activitats. https://www.diba.cat/web/hua/-/taller-d-elaboracio-de-plans-de-verificacio-d-activita-1 1 PresentacióLa normativa d’activitats estableix la necessitat de disposar de plans de verificació d’activitats comunicades. Aquesta formació pretén donar les eines perquè cada municipi pugui elaborar el seu Pla de Verificació d’activitats comunicades, seguint les pautes de la Guia per a l’elaboració de plans de verificació d’activitats comunicades i usant la informació del cens d’activitats i el GIA (Gestor d’Informació d’Activitats) de manera preferent.ObjectiuAdquirir coneixements sobre la Llei 16/2015 de simplificació administrativa (LSA) i la normativa de plans de verificació d’activitats i sobre el cens d’activitats, la classificació d’acord amb la normativa en vigor.Adquirir coneixements per a l’elaboració del Pla i Programa de Verificació d’activitats comunicades.DestinatarisPersonal tècnic de gestió d’activitats.Avaluació i CertificacióCada assistent haurà d’acreditar l’assistència al 100% de les sessions presencials i haurà de lliurar un Pla de Verificació d’Activitats comunicades del municipi dins del termini que s’estableixi en el taller.Inscripcions i programaEl període d'inscripció es tancarà un cop s'hagin assolit les places ofertades, o en tot cas, 10 dies abans de l'inici del curs. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat; les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds.Podeu fer efectives les vostres inscripcions al següent enllaç. 1a sessió (8 de maig):Conceptes generals. Recursos.2a sessió (15 de maig): Informació necessària per a la redacció del pla de verificació. Cas pràctic.3a sessió (29 de maig):L'execució del pla de verificació. L'activitat inspectora. nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba292158732 Inici del termini per a sol·licitar recursos del Catàleg de serveis 2020 2020-01-10 00:00:00 2020-01-10 23:59:59 Dins el Catàleg, les entitats locals trobaran 14 recursos educatius destinats a garantir una educació equitativa, inclusiva i de qualitat al llarg i ample de la vida per a tothom. Consulteu l'oferta i els terminis de sol·licitud a la web. https://www.diba.cat/documents/113226/66175714/Cat%C3%A0leg+de+serveis+2020/beb34a7d-6f16-439a-9eee-3770c166a1d2?t=1578568028123 https://www.diba.cat/web/educacio/-/inici-del-temini-per-a-sol-licituds-de-recursos-del-cataleg-de-serveis-2020 https://www.diba.cat/educacio/cataleg-2020 1 La nostra oferta s’articula en quatre grans programes estratègics: l’educació 360 ó educació a temps complet; l’equitat educativa, la sostenibilitat de les escoles i centres educatius de titularitat municipal; i el foment de l’orientació i transicions educatives. google/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
agendadiba292812562 Introducció a la gestió en matèria d'Activitats. Programa de formació per a personal administratiu 2020-02-12 09:30:00 2020-02-26 13:30:00 Des de l'Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals es presenta aquesta acció formativa específica, destinada a personal administratiu dels ens locals, sobre l’àmbit de les activitats. https://www.diba.cat/web/hua/-/introduccio-a-la-gestio-en-materia-d-activitats-programa-de-formacio-per-a-personal-administratiu 1 PresentacióLa Diputació de Barcelona és una entitat de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania.Els objectius d'aquesta formació sobre l'àmbit de les activitats són:- Adquirir coneixements bàsics sobre la regulació de les activitats i la normativa que la desenvolupa: prevenció i control ambiental de les activitats, espectacles i activitats recreatives, simplificació administrativa, incendis i plans d'autoprotecció.- Adquirir coneixements sobre la diversa tramitació i el règim d'intervenció de les activitats segons la seva incidència i tipologia.- Adquirir coneixements sobre els modelaris existents (instàncies, guies de tramitació, formularis) i eines de gestió municipal.DestinatarisPersonal administratiu municipal.Inscripcions i programaEl període d'inscripció es tancarà un cop s'hagin assolit les places ofertades, o en tot cas, 10 dies abans de l'inici del curs. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat; les sol·licituds seran ateses considerant l'adequació del perfil dels demandants i l'ordre de presentació de les sol·licituds.Podeu fer efectives les vostres inscripcions al següent enllaç nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-02-26 13:52
agendadiba292193118 CURS GamificAcció: el poder del joc al servei de la participació 2020-01-28 00:00:00 2020-01-28 23:59:59 La formació se centrarà a conèixer i experimentar amb una de les tècniques més creatives del Design Thinking: Lego Serious Play (LSP).Dues sessions: 21 i 28 de gener de 2020  https://www.diba.cat/web/participacio/-/curs-gamificaccio-el-poder-del-joc-al-servei-de-la-participac-1 934723027 1 09:00 a 14:00 http://aplicacions.diba.cat/gestforma/public/cercaforma_ens_locals/resultats/detall.do?id=10828 Es tracta d’una tècnica que ajuda a la reflexió, la comunicació, la resolució de problemes, i la construcció de models que donin resposta a necessitats concretes. Es tracta d’una metodologia molt útil quan es vol aconseguir la implicació i participació de diferents agents o membres d’una organització, en la presa de decisions. També quan la complexitat de la situació ens obliga a buscar respostes les més àmplies possibles, i que requereixen el compromís dels agents implicats.El procés creatiu de construcció de solucions es realitza a través de peces de Lego, incidint en la capacitat de la persona per a imaginar, descriure i comprendre una situació, però també proposar canvi i millores. És una manera inspiradora i imaginativa de construir solucions a partir del joc.  nominatim/ZERO_RESULTS Agenda corporativa 2020-04-06 17:57
Estadístiques 2020
Agenda corporativa

Mitjana 2020: 17,47 consultes/dia

Sabies que...?

...pots personalitzar les consultes a la API amb diversos filtres?

La API ofereix tant filtres per modificar la cerca de les dades (operadors LIKE, AND, OR...) com filtres per tractar-ne el retorn (paginació, ordenació...).

Exemple: https://do.diba.cat/api/dataset/puntesports/camp-all-like/poliesportiu/ord-adreca_nom/desc